Foaia românească, 2014 (Anul 64, nr. 1-52)

2014-01-24 / nr. 4

Proverbe despre învățătură ♦ Nu învățăm pentru școală, ci pentru viață. ♦ Viața fără învățătură este moarte. ♦ Să nu te rușinezi a învăța ceva și de la cel mai mic. ♦ Mult citești mult înveți și, de vei scrie și ceea ce citești, cu mult mai bine înveți. ♦ A învăța nicicând nu e târziu. ♦ Nimeni nu se naște învățat. ♦ Omul cât trăiește învață și moare tot neînvățat. ♦ Bine este să învățăm și din ale altora greșeli. ♦ Cu cei învățați mai mult vei învăța, iar cu cei proști vei pierde și ceea ce ai învățat. ♦ învățătura bună, fără moravuri bune, ca o floare frumoasă, fără nici un miros. ♦ Precum apa inima ți-o răcorește, așa și învățătura mintea ți-o înveselește. ♦ învață ca și cum ai trăi o veșnicie, trăiește ca și cum ar trebui să mori mâine. ♦ Mai înainte ca să vorbești, învață. ♦ Un învățat are două datorii: să învețe el necontenit și să învețe necontenit pe alții. ♦ Să înveți pentru tine, dar să știi pentru toți. ♦ Nevoia învață pe om. ♦ Oamenii învață învățând pe alții. ♦ Cel ce știe a se învăța din greșeli străine, merită a se nălța. ♦ Ține cu tărie învățătura și nu o părăsi, păzește-o căci ea este viața ta. Din greșeli trăiește ... Merge... merge... Chici, cum se numește? Greu ajunge. Are coarne, (guma de șters) dar nu împunge, iar când pleacă în zadar te uiți la mine la plimbare Că te vezi numai pe tine, își ia casa în spinare. (oglinda) (melcul) 24 IANUARIE 2014 FOAIA românească Școlarii din Apateu l-au omagiat pe Eminescu Școala generală bilingvă din Apateu l-a omagiat pe Mihai Eminescu, miercuri, 15 ianuarie. Pentru acest eveniment câțiva elevi îndrumați de profesoarele Maria Berényi Sáfrány și Ildikó Oláh au pregătit un program literar, care a cuprins date despre viața și activitatea literară a marelui poet, poezii recitate de elevii Kovács Boglárka și Oromos Kristóf. După programul artistic, elevii împreună cu cadrele didactice au depus coroane de flori la bustul lui Eminescu, aflat în curtea Bisericii Ortodoxe Române. A.c. Olimpiada școlară la limba română Joi, 16 ianuarie, la Centrul Cultural Românesc din Jula s-a desfășurat proba în scris la Olimpiada la limba și literatura română. Pentru concursul național OKTV (Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny) s-au înscris șapte elevi din clasa a Xl-a a liceului „N. Bălcescu" din Jula: Vida Netea, Carmen Solcan, Samuel Gherman, Cristian Somogyi, Amanda Puiu, Tamara Miron și Ana Roșu. Cei care vor obține punctajul necesar, vor merge mai departe la proba orală, care va avea loc în primăvară. Profesoarele care au pregătit copiii pentru olimpiadă sunt: Stela Nicula Machhour și Elena Olteanu. A.C.