Foaia Românească, 2021 (Anul 71, nr. 2-53)

2021-06-11 / nr. 24

FOAIA fu românească foaia@foaiahu I ACTUALITATI I Calendar ortodox 14 iunie, luni, Sf. Proroc Elisei; Sf. Ier. Metodie Mart., patriarhul Constantinopolului; Sf. Cuv. lulita 15 iunie, marți, Sf. Proroc Amos; Sf. Mc. Isihie; Fer. Augustin si Ieronim 16 iunie, miercuri, Sf. Tihon, ep. Amatundei; Sf. Sfințit Mc. Marcu, ep. Apoloniadei. 17 iunie, joi, Sf. Mc. Manuil, Savel, Ismail, Inochentie și Felix 18 iunie, vineri, Odovania praznicului înălțării Domnului; Sf. Mc. Leontie, Ipatie și Teodul; Sf. Cuv. Erasm 19 iunie, sâmbătă, Sf. Ap. luda, ruda Domnului; Sf. Cuv. Paisie cel Mare (Pomenirea morților-Moșii de vară) 20 iunie, duminică. (1) Pogorârea Sf. Duh (Cincizecimea sau Rusaliile) Poezia săptămânii Marin Sorescu Am zărit lumină... Am zărit lumină pe pământ, Și m-am născut și eu Să văd ce mai faceți. Sănătoși? Voinici? Cum o mai duceți cu fericirea? Mulțumesc, nu-mi răspundeți. Nu am timp de răspunsuri. Abia dacă am timp să pun întrebări. Dar îmi place aici. E cald, e frumos, Și atâta lumină încât Crește iarba. Iar fata aceea, iată, Se uită la mine cu sufletul... Nu, dragă, nu te deranja să mă iubești. O cafea neagră voi servi, totuși. Din mâna ta, îmi place că tu știi s-o faci Amară. (Replică la poezia ...găsiți în pagina a 8-a) Poezie recomandată cititorilor „Foii românești” de către dr. Paul Ovidiu Rus-Gal Autoguvernările pot ține din nou ședințe Autoguvernarea pe Țară a Românilor din Ungaria a informat, la începutul acestei săptămâni, printr-o scrisoare circulară toți președinții autoguvernărilor locale și teritoriale românești că, după ordinul 307/2021 (VI.5.) al Guvernului Ungariei, începând din 15 iunie 2021 reprezentanțele naționalităților își pot ține ședințele în mod normal, cu prezență fizică, în consecință, președintele unei autoguvernări minoritare nu mai poate lua decizii singur, ci numai în cadrul unei ședințe, alături de ceilalți membri ai reprezentanței. E.S. ◄ Pe copertă. Sărbătoare aniversară la 100 de ani de la înființare, în Biserica Baptistă din Micherechi Foto: Anita Laszlo 11 IUNIE 2021 Serbări de absolvire la școlile generale românești din Ungaria In perioada următoare, pentru elevii claselor 1-8 de la școlile generale din Ungaria, clopoțelul va suna pentru a anunța vacanța de vară. Absolvenții claselor a 8-a își vor lua rămas bun de la colegii lor mai mici, de la școală și profesori, în zilele dintre 12 și 19 iunie. La școlile românești din Bătania și Jula, serbările se vor ține la sfârșitul acestei săptămâni, sâmbătă, 12 iunie. Școala Generală „Lucian Magdu” din Bătania va avea serbarea de bun rămas pe 12 iunie, de la ora 10.00. Anul acesta își iau adio de la această instituție 20 de absolvenți. Elevii de la școala românească din Jula vor avea serbarea în aceeași zi, tot de la ora 10.00. Aici termină în acest an cei mai mulți elevi, deoarece în cele două clase a 8-a au învățat 37 de absolvenți. Școala generală din Micherechi va organiza serbarea de bun rămas a elevilor de la școala locală vineri, 18 iunie, cu începere de la ora 17.00. Vor absolvi 14 elevi. Sâmbătă, 19 iunie, vor avea loc serbări în școlile din Aletea, Chitighaz și Săcal. Serbarea de bun rămas la școala generală din Aletea, cu 6 elevi absolvenți, va începe la ora 9.00. Elevii școlii generale din Chitighaz vor avea serbarea dimineața de la ora 8.30. Anul acesta își iau rămas bun de la școală 21 de absolvenți. Școala generală bilingvă din Bihor, cu sediul la Săcal, anul acesta are 6 absolvenți. Serbarea acestora va fi tot sâmbătă, 19 iunie, de la ora 9.00 dimineața. E.Ș. I Sărbătoarea hramului la biserica din Cenadul Unguresc , ziua de sâmbătă, 12 iunie, la biserica ortodoxă română „înălțarea Domnului”din Cenadul Unguresc va fi sărbătorit hramul bisericii. Sfânta Liturghie Arhierească va fi oficiată de Preasfințitul Siluan, episcopul românilor din Ungaria și un sobor de preoți. Slujba va începe la ora 930, iar sărbătoarea se va încheia cu o agapă frățească oferită de către Autoguvernarea Românească din localitate. A.B. Această revistă a fost tipărită cu sprijinul parțial DEPARTAMENTUL PENTRU al Departamentului pentru Românii de Pretutindeni. ROMÂNII DE PRETUTINDENI Conținutul acestei reviste nu reprezintă poziția oficială a Departamentului pentru Românii de Pretutindeni. www.mprp.gov.ro Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacției. Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor publicate în Foaia românească aparține autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacție.