Gazeta de Iassi, aprilie-iunie 1897 (nr. 39-76)

1897-06-11 / nr. 68

604 dinapoi, pe spata dreaptă dinainte puţin păr alb fără alte semne şi una capă în păr murgă deschisă coma coada negre semne o roată la spata stîngă dinainte fără alte semne în baza art. 48 al. 2 din legea Poliţiei Rurale. Se publică spre cunoştinţa proprietarilor acestor vite, să se presinte însoţiţi de dovezi ce vor poseda la primăria acestei com. pentru aşi le primi. Cunoscând că după ecspirarea terminului prevăzut de sus citatul art. se va vinde licitativ de comună în piaţa carmarocului din oraşul Dorohoi prinşi din vîndarea lor se va face vinit în casa comunală. C. 158 GAZETA DE IASI __________________ 11 Iunie 1897 Curtea de Apel din Iaşi secţia 1-a No. 289. Doamna Clemansa Schneider şi D-l Français Schneider pentru a da autorizare soţiei d-sale de a sta în judecată, cu domiciliurile necunoscute, în virtutea art. 151 din procedura civilă sunt citate a se prezenta în persoană sau prin procuratore admis de lege înaintea Curţei de Apel Iaşi secţiunea l-a la 21 a lunei iunie anul 1897, oarele 11 din zi, când urmează a se judeca apelurile funcţionate făcute de d-l N. M. Cişman proc. d-nei Laura N. Cişman cât şi acel făcut de d-na Irina Neculau, Dimitrie Plumb şi Boleslav Plumb, contra sent, trib. Fălciu No. 70 din 1895, în cauzză cu d-na Maranda C. Solomon şi alţii pentru pământ. Aducându-şi atunci şi probele ce va fi având, la neurmare procesul va fi căutat în lipsa sa conform legei fără drept de opoziţie. Copie de Decisiune P. 173 No. 5276. Spre a se da în primirea inculpatului Const. Vrânceanu cu domiciliul necunoscut. Curtea de Apel din Iaşi secţia I-a ,prin Decisiunea No. 312 din 2 Aprilie 1897, în baza considerentelor prevedute prin ea şi în virtutea art. Decide: Respinge apelul inculpaţilor Gheorghe Ilie Burduja şi Constantin Vrânceanu şi confirmă sent. trib. Iaşi s. 2-a No. 131 din 14 Februarie 1897, prin care sunt condemnaţi la câte 5 zile închisoare corecţională şi la 10 lei în solidar către pacientul Gheorghe Bosinceanu ca dispăgubire. Se face cunoscut numitului că această Decisiune este supusă oposiţiunei şi recursului în Casaţie în terminele şi formele prevăzute de art. 183, 203, 211, 396, 417, şi urm. din pr. ced. penal. R. 130 Tribunalul jud. Iaşi secţia 1-a Sub-preşedinta d-luî Ioan Ghica Judecător de şedinţă, Membru d-l Dim. Emanoi Supleant, d-l Gh. Boteanu Procuror. Şedinţa din 1 Main 1897. Sentinţa No. 371. Astăzi fiind termenul pentru judecarea procesului penal privitor pe Tănuţă Gh. Contur şi pe Ioan Tache Ferariu, inculpaţi pentru faptul de furt în timpul nopţei şi de la o casă locuită comis în prejudiciul Rariţei Gavril Morariu şi procedura fiind îndeplinită la apelul nominal se presintă partea civilă și mărturii citaţi. După cetirea lucrărilor s’a ascultat sub prestare de jurământ conf. art. 153 p. p. pe martorul V. Haicu luânse de depunerile lui note conf. art. 185 p. p. care s’au anexat la dosar. Pacienta Rariţa Gavril Morariu cere a fi despăgubită cu suma de 30 lei, D-l Procuror declarând că renunţă la martorul V. Gavril Morariu. Tribunalul a luat act. D-l Procuror cere condamnarea ambelor inculpaţi în baza art. 309 al. 5 c. penal comb. cu art. 63 c. penal, rezultând din instrucţie că dânşii sunt minori. Tribunalul deliberând şi, Având în vedere ordonanţa No. 13 din 1897, a judelui instructor cabinet No. 1 prin care declară că sunt indicii suficiente contra lui Tănuţă Gh. Contur şi lui Ioan Tache Ferariu, minori pentru delictul prevăzut şi pedepsit de art. 309 al. 5 comb. cu 63 c. penal, ordonând trimeterea lor în judecată tribunalului corecţional. Văzând jurnalul tribunalului No. 1246 din 1897, prin care se constată rectificarea rechizitorului şi în consecinţă a ordonanţei în privinţa numelui lui Tănuţă Contur în sensul că adevăratul său nume este Tănuţă Contur. Având în vedere că din întreaga instrucţiune scrisă şi orală urmată în acest proces se stabileşte pe deplin că în seara de 13 Decembrie 1896, inculpaţii Tănuţă Gh. Contur şi Ioan Tache Ferariu, venind de la o petrecere şi trecând pe lângă locuinţa pacientei Rariţa Gavril Morariu, fură din tinda casei aceştia o purcică pe care ducând’o în pădure o tac şi îngroapă carnea ei, unde a şi fost găsită la primele cercetări după arătările inculpaţilor cari au mărturisit faptul. Considerând că prin comiterea acestui fapt inculpaţii s-au făcut pasibil de delictul de furt în timpul nopţei şi de la casa locuită, prevăzut şi pedepsit de art. 309 al. 5 c. pen. care urmează a fi aplicat în contra lor în combinaţie cu art. 63 c. pen. deoarece din instrucţie se constată că dânşii sunt minori şi cu art. 60 al. uit. c. penal întrucât tribunalul constată în favoarea lor circumstanţe atenuante. Toate aceste texte de lege s-au cetit în audienţă publică de D-l Preşedinte Văzând că cererea de despăgubiri civile a pacientei Rariţa Gavril Morariu este întemeiată. Pentru aceste considerente redactate de d-l supleant. In basa menţionatelor texte de lege şi de acord cu Dl. Procuror. Hotăreşte : Condamnă pe Tănuţă Gh. Contur şi pe Ioan Tache Ferariu pentru furt în timpul nopţei şi de la o casă locuită la câte 3 zile închisoare corecţională, plus a plăti în soliduri 30 lei despăgubiri civile pacientei Rariţa Gavril Morariu. Cu opoziţie şi apel. Dată şi pronunţată în şedinţa publică din 1 Maiu 1897. (ss) Ghica, Emandi, Grefier Simionescu. Conformă Nedescifrabil. Copia presentă fiind conformă cu originalul se adevereşte. Grefier Romanescu. R. 176 Tribunalul jud. Iaşi secţia 2-a COMERCIALA No. 8382. Se publică spre cunoştinţa generală că la No. 5428 din 1897, din registrul firmelor individuale s-a înscris firma Sura Goldener pentru comerciul de băcănie cu amănuntul cu sediul în Iaşi desp. 3 str. Ştefan cel Mare No. 41. P. 169 No. 10622. Se publică spre cunoştinţa generală că la No. 4478 din 1893, din registrul firmelor individuale s’a notat că firma Costachi D. Popovici, s’a stremutat stabilimentul pentru comerciul de băcănie şi pricopie cu sediul în Iaşi str. Anastasie Panu No. 45, P. 170 No. 10614. Se publică spre cunoştința generală că la No. 5452 din 1897, din registrul firmelor individuale s-a înscris firma Th. Petrişor pentru comerciul de băuturi spirtoase cu sediul în comuna Vladomir corn. Hermediu jud. Iaşi. P. 168 Tribunalul jud. Botoşani No. 1397. La termenul de 25 octombrie 1896, publicat prin foaea oii-