Gazeta de Sud, aprilie 2002 (Anul 8, nr. 2155-2180)

2002-04-16 / nr. 2168

8 sp;3RT GA5KETA de SUD, Marți, 16 aprilie 2002 Nețoiu zice că vrea performanță, dar nu-l ajută Bulucea „NU SUNT NEMURITOR LA CRAIOVA!“ „Comandantul“ a vorbit înainte de meciul cu Ceahlăul. Din păcate, nu l-am mai prins și după pentru că a fugit de la stadion înaintea meciului de sîmbăta cu Ceahlăul, l-am abordat pe încă acționarul unic al Universității, pentru a ne răspunde la cîteva întrebări. Abil, dificil și alunecos, Gigi Nețoiu a început prin a ne ironiza. Apoi, în stilu-i caracteristic, a aruncat pisica în ograda altora: „Primarul Bulucea nu s-a ținut de promisiuni, nimeni nu ajută Universitatea ș.a.m.d.". Era calm, destul de vesel, ca și Pinalti. Am intenționat să-l intervievăm și după rușinea de sîmbăta, dar „Comandatul" a tulit-o, așa cum a făcut-o și la Pitești, și după meciul cu Petrolul, în urma lui râm în ceea ce a zis (în glumă?) consoarta lui: „Nețoiu este un oltean nemernic!" și gazele de eșapament ale superbului Jeep cu numărul de înmatriculare XMI. Adică? Probabil „necunoscutul din Ministerul de Interne"... Pînă cînd? - Acordați interviuri și pentru Gazeta de Sud? - Da. Vă spun ce doriți despre Steaua! Ce vreți? - In mediatizata problemă a vînzării acțiunilor clubului Universitatea, v-a mai căutat Ilie Bălăci? Sau, recent, Dinei Staicu? - Nici Ilie Bălăci și nici domnul Dinei Staicu nu m-au căutat. - Totuși, chiar nimeni nu v-a contactat? - Nimeni, asta e! Poate că dumneavoastră, Gazeta de Sud, îmi dați banii și atunci plec! Sînteți un ziar serios și dacă aveți posibilitatea financiară... - Vă întreb la modul serios... - Iar eu vă răspund, nu m-a contactat nimeni. Am spus-o și în alte ocazii, v-o repet și acum, nu m-a căutat nimeni! - Iar celelalte probleme consemnate în presă - eventuala reînființare a Rocarului, presupusa revenire a dumneavoastră la Dinamo? - Sunt pure speculații! - Adică, doar presa le-a inventat? - Vreau să vă spun ceva. Oamenii care se respectă procedează altfel. Atunci cînd merg undeva, ca primă dorință au să-i înfrîngă pe ăia care i-au băgat cuțitul pe la spate! Deci, cu Dinamo cam așa... - Atunci de ce Claudiu Niculescu a fost cedat? - Ce treabă are Niculescu? Care-i problema? Aia a fost o problemă între Craiova și Extensiv. - Dorința dumneavoastră este aceea de a rămîne la Universitatea? Și de la vară? - Depinde de factorii locali. De domnul primar Bulucea. - De ce? - De ce? Pentru că Universitatea nu este a lui Nețoiu. Am mai spus-o și cu alte ocazii, Nețoiu este trecător. Poate stă trei ani, poate... - Aveți pachetul majoritar de acțiuni... - Păi, foarte bine! Și ce dacă am pachetul majoritar? Păi la Bacău, cine are pachetul majoritar? Iar Primăria din Bacău a investit 2,5 milioane de dolari pentru ca echipa să joace tot în Divizia A (după ce retrogradase n.r.). Deci, dacă vor să ne luptăm cu Steaua, Dinamo și Rapid - care au un buget de peste patru-cinci milioane de dolari - să vină și ei, factorii locali, aproape de echipă. Adică, aceia care doar declară că Universitatea este echipa Craiovei. Și sunt de acord! Repet, Nețoiu este trecător. - Concret? Să vină cu o nocturnă, cu o bază materială, cu ce? - Cu ce au promis. Ei știu foarte bine ce au promis. La Mangalia - unde echipa este în Divizia C primăria alocă nouă miliarde de lei! De ce la Craiova nu se pot aloca măcar douătrei sau cinci miliarde de lei?! Au un buget de 1.400 de miliarde de lei. Măcar, repet, unu sau doi la sută să aloce legal echipei. Facem publicitate, reclamă... Adică, le-am întoarce serviciile oferite. Dacă iubim cu adevărat Universitatea! Dar, de doi ani nimeni nu dă un leu pentru echipă! De ce este atunci echipa Craiovei? - în primul rînd, SC FC UNIVERSITATEA este un club privat și... - N-are legătură una cu alta. - Nu înțeleg? - Chiar dacă este club aparent privat, Universitatea nu-i numai a lui Nețoiu. De cîte ori să vă spun? Stau unul sau doi ani, mă rog, sau cinci ani. Au fost și alți acționari la FC Universitatea înaintea mea. Și sînt convins că vor veni și alții după mine. Nu sînt nemuritor la Craiova! Am venit la Universitatea într-un moment foarte greu. Am venit să dau o mînă de ajutor. Și asta în timp ce alții nu au venit să bage bani. Am găsit datorii de vreo 1,4 milioane de dolari. Și nu din cauza conducătorilor de atunci. ? Tot din cauza luptelor care au fost și atunci aici la Craiova, înțelegeți? Dacă vine cineva să facă ceva la Universitatea, este mai ușor să-i dăm în cap! Așa au pățit și cei de dinaintea mea, alții au sărit pe ei. Eu nici măcar nu am afaceri în Craiova. Și nici nu mă interesează. Am venit doar pentru clubul Universitatea, să fac ceva. Am demonstrat că de unul singur pot să fac ceva, da? Dar factorii locali să nu se dea la o parte. Este echipa Craiovei. Este păcat de Universitatea ca toată lumea să stea indiferentă. Și nu se poate de unul singur, în loc să mă lupt cu ăia de la București, mă lupt cu cei care sunt din Craiova! De ce? • Ion JIANU Nețoiu dă din nou vina pe oficialitățile locale UNIVERSITATEA / Antrenamentul de ieri după-amiază al formației Universitatea a fost condus de secunzii Gigi Ciurea și Alexandru Popovici. Oficialii clubului au motivat absența lui Florin Marin prin faptul că managerulgeneral a avut de rezolvat unele probleme personale în Capitală. (M.S.) EXTENSIV / Conducerea divizionarei B din Parcul Romanescu urma să decidă aseară, în ședința Consiliului de Administrație, dacă va depune un memoriu la FRF în urma incidentelor de sîmbăta, de la partida cu Jiul Petroșani, din deplasare. Reamintim, antrenorul secund Nicolae Negrilă a fost lovit de un brancardier, iar jucătorii au avut parte și ei de un tratament ostil. (M.S.) DIVIZIA A / Formația Steaua București a fost învinsă duminică, pe teren propriu, cu scorul de 1-0 (1-0), de echipa FC Argeș Pitești, în ultima partidă a etapei a 21-a a Diviziei A. Singurul gol al întîlnirii a fost marcat de Cr. Vlad, în minutul 47; în urma acestui rezultat, FC Argeș a acumulat 30 de puncte și ocupă locul nouă în clasament, iar Steaua a rămas pe poziția a șasea, cu 32 de puncte. (M.S.) ELITĂ DOLJ / Duminică s-au disputat partidele etapei a 22-a a campionatului Categoriei Elită Dolj. Iată rezultatele înregistrate: Seria I: Tractorul Cetate - Spicul Unirea 1-4, Victoria Smîrdan - Unirea Goicea 2- 1, Avîntul Bîrca- Luceafărul Ghidici 1-0, Progresul Ciupercenii Vechi - Deznățuiul Giurgița 1-0, Recolta Cerăt- Recolta Urzicuța 3-2 (oaspeți au făcut contestație), Gloria Catane - Flacăra Moțăței 6-1, Inter Dunăreni - Avîntul Giubega 1-1, Șoimii Maglavit a stat. Seria a ll-a: SCCF Gioroc -Sportul Malu Mare 5-0, Avîntul Dobrești - Tricolorul Sadova 1-4, Torentul Secui - Viitorul Coșoveni 2-3, Progresul Castranova - Avîntul Danesi 3-0 (neprezentare), AS Rojiște - Unirea Tîmburești 3-2, Voința Leu - Progresul Teasc 3-0 (neprezentare), Unirea Amărăști - Fulgerul Mîrșani 1-0, Bulls Preajba - Victoria Celaru 2-1. Seria a lll-a: Voința Radovan - AS Ișalnița 2-6, Voința Beleni - Rapid Almăj 3-1, Venus - Unirea Braloștița 8-3, Avîntul Tuglui - Viitorul Brădești 4-0, Victoria Predești - Jiul Breasta 3-1, Juventus - Viitorul Cîrcea 0-7, Școala „G.P." - Agriform întorsura 6-0. Unirea Podari a stat. Mîine, de la ora 17.00, se dispută o etapă intermediară la Divizia D și la Elită. (M.S.) FOTBAL ÎN SALĂ în campionatul municipal de fotbal în sală, competiție organizată de AS Fair Play Craiova, s-au disputat la sfîrșitul săptămînii trecute meciurile din cadrul etapei a 24-a a primei ligi și din runda a 22 a ligii secunde. Scorul etapei a fost înregistrat de Promat, care a învins cu 11-0 pe Martorex. în celelalte partide din prima ligă s-au înregistrat următoarele rezultate: LNT - Larisa 3-9, Athletic - Sporting BV 4-4, Celtic - KO 7-5, Klub Passione - Lucky Star 7-5. Meciul dintre Atlantique și Tudival a fost amînat, iar echipele Geospect și NGD au stat, în liga a doua s-au înregistrat următoarele rezultate: Niva - Promat II 1-3, Soldtep - Ultras 12-5, Metal Lemn - Lido 4-1. (D.B.) AUTOMOBILISM / Sîmbăta, de la ora 10.30, pe dealul Bucovățului se va desfășura prima etapă a „Cupei Doljului" la automobilism. Sportivii se vor întrece în proba de viteză în coastă. Cei care doresc să participe la concurs se pot înscrie la sediul ACR Dolj pînă sîmbăta dimineață. (M.S.) TENIS DE MASĂ / Sportiva Otilia Bădescu nu va fi premiată de MTS pentru titlul european cucerit de echipa României la Campionatele Europene de la Zagreb. Săptămîna trecută, Federația Română de Tenis de Masă (FRTM) a cerut ca MTS să o premieze pe sportiva Otilia Bădescu pentru titlul european cîștigat de echipa României, la fel ca pe oricare dintre celelalte componente ale formației, chiar dacă Bădescu nu a făcut parte din formația care a obținut medalia de aur. Deși a participat la fazele preliminare ale Campionatului European, Otilia Bădescu nu a concurat la turneul final al acestei competiții, din cauza unei accidentări. Reprezentanții MTS au considerat că solicitarea federației încalcă prevederile legii. (M.S.) PUBLICITATE PE PIELEA SPORTIVILOR . Reclama omniprezentă în lumea modernă a ajuns la „frontiera finală": tatuaje pe trupul uman, comentează presa americană. Ideea ca Sportivii să poarte pe trupuri tatuaje pentru a promova anumite companii a provocat un val de critici. Comisia Atletică din Nevada a încercat să interzică acest mod de publicitate, afirmînd că „deturnează sensul originar" sportiv al boxului. NBA a interzis arborarea unui însemn de companie, cu excepția încălțărilor sau echipamentului standard. Numai că în această din urmă categorie, unii spun că intră și trupul atletului. „Este înspăimîntător că advertiserii își pun marca pe oameni", afirmă Gary Ruskin, directorul asociației de consumatori Commercial Alert. (D.B.) Tricolorii pleacă astăzi în Polonia cu lotul decimat Nume noi la Națională . Iordănescu i-a chemat ieri pe Fl. Dumitru, Dancia, Baciu și V. Munteanu în locul accidentaților Contra, Chivu, A. Stoica și Ghionea Lotul reprezentativei de seniori a României s-a reunit ieri la prînz, la baza sportivă „Cotroceni“ din Capitală, în vederea partidei amicale cu selecționata similară a Poloniei, care se va disputa mîine. Selecționerul echipei naționale a României, Anghel Iordănescu, a convocat patru jucători din campionatul intern pentru a-i înlocui pe fotbaliștii care au suferit accidentări în meciurile disputate la sfîrșitul săptămînii, cu echipele lor de club, în locul fundașului echipei AC Milan Cosmin Contra, care s-a accidentat duminică, a fost chemat la lot jucătorul stelist Florentin Dumitru. Cristian Chivu (Ajax Amsterdam) a fost înlocuit cu Cristian Dancia (FC Argeș), Sorin Ghionea (Oțelul Galați) cu Eugen Baciu (FCM Bacău), iar Alin Stoica (Anderlecht Bruxelles) cu Vlad Munteanu (Dinamo). Iordănescu a spus că este o situație fără precedent la echipa națională, deoarece au apărut multe probleme medicale. „Ne deplasăm în Polonia pentru meciul amical de miercuri cu un lot divizionar, nu cu echipa reprezentativă. Ne lipsesc, practic, zece-unsprezece jucători dintr-un lot de șaptesprezece-optsprezece pe care i-aș convoca pentru o partidă oficială", a spus selecționerul. Dintre jucătorii care s-au accidentat și evoluează în străinătate, convocați inițial de Iordănescu, doar Filipescu va veni în România pentru a fi supus unui control medical de doctorul lotului național, Pompiliu Popescu. Ceilalți - Contra, Chivu și Stoica - au rămas la echipele lor de club pentru tratament. Situația jucătorilor Viorel Moldovan și Tiberiu Ghioane este incertă, urmînd ca după antrenamentul de aseară să se stabilească dacă vor putea face deplasarea în Polonia. Echipa națională de seniori a României a efectuat aseară o ședință de pregătire, iar astăzi, la ora 10.45, va pleca împreună cu lotul de tineret spre Polonia. Anghel Iordănescu îi are sub comandă pe următorii jucători: Lobonț, C. Munteanu - portari; Fl. Dumitru, G. Popescu, Rădoi, leneși, Șoavă, Dancia, Baciu - fundași; Codrea, Ghioane, D. Munteanu, V. Munteanu, Cernat, O. Petre, Mutu - mijlocași; V. Moldovan, Ganea, Cr. Niculescu, Cursaru - atacanți. Partida amicală Polonia - România se va disputa mîine, de la ora 18.30, în localitatea poloneză Bydgoszcz și va fi transmisă în direct de TVR 1. • Marian ȘANIA Campionatele Europene de gimnastică Speranțe pentru doua-trei medalii la junioare Delegația României, care este condusă de antrenorul Octavian Belu, a plecat ieri de pe Aeroportul Internațional Otopeni, spre Grecia, unde va participa, în perioada 18-28 aprilie, la Campionatele Europene de gimnastică feminin, în concursul rezervat senioarelor, România va fi reprezentată de o singură sportivă - Oana Petrovschi. Belu a spus, înainte de plecarea delegației, că nu speră ca Oana Petrovschi să cucerească vreo medalie. România va fi reprezentată în concursul de junioare de o echipă formată din cinci sportive. Obiectivul stabilit de Federația Română de Gimnastică pentru lotul de junioare este cucerirea a două-trei medalii. Octavian Belu se așteaptă ca junioarele să cîștige medalii, chiar dacă ele participă pentru prima dată la un concurs important. (M.Ș.) Moldovan vrea să cîștige în Polonia Lotul echipei naționale de tineret s-a reunit ieri la București în vederea meciului amical cu selecționata similară a Poloniei. Jucătorul formației Ceahlăul Piatra Neamț, Șenis Feizulah (21 de ani), a fost convocat la echipa națională de tineret în locul lui Alexandru Bălțoi (Dinamo), care este accidentat. „Vom încerca să omogenizăm echipa pentru a forma un lot competitiv pentru preliminariile Campionatului European din anul 2004, unde obiectivul nostru este calificarea la turneul final“, a precizat Moldovan. Selecționerul tricolorilor a spus că speră ca echipa României să cîștige partida cu Polonia, programată mîine la Swiece nad Wisla. Lotul de tineret a efectuat ieri, de la ora 17.00, un antrenament pe stadionul „Lia Manoliu“. Moldovan a precizat că jucătorii din eșaloanele inferioare pe care i-a convocat ar trebui să se transfere la echipe de top pentru a beneficia de o pregătire mai bună și pentru a fi implicați într-o competiție mai disputată. Tehnicianul a spus că este bucuros de faptul că în lot există mai mulți jucători care ar putea deveni lideri de echipă: „în următoarele meciuri ale echipei, acești jucători vor ieși la rampă și ne vor obliga să-i numim lideri. Printre ei se numără Maftei, Zicu, V. Munteanu și Grigorie“. • Marian ȘANIA prețurile nu conțin TVA în limita stocului disponibil poți alege unul dintre cele două telefoane pe care ți le oferim la un preț special ai a 4-a lună de abonament gratuită și 30% reducere pentru Mesaje Scrise până la 15 mai ofertă valabilă până la 15 mai ai un set de servicii gratuite. Mesageria Vocală Serviciu! NonStop Serviciul Cronos Serviciu! Clienți 24 ore din 24, 7 zile din 7