Gazeta de Sud, mai 2004 (Anul 10, nr. 2790-2815)

2004-05-01 / nr. 2790

Sîmbata, 1 mai 2004. Preț 6.000 lei Conform Mischii PNA minte PSD se răzbună „...Deci o instituție specializată în aceste probleme se mintă în halul asta..." „...torpile de acest gen - daca nu faci cum zice di Mihailescu, gata, ei acu' mic, punem PNA-ul pe tine - sunt chestii care nu mai corespund etapei acesteia..." citiți în pagina Ultima fotografie făcută de Mischie în calitate de jucător, înaintea meciului amical disputat anul trecut la Tîrgu Jiu, între o selecționată de tineret condusă de Victor Ponta și echipa locală a baronului „Poli“ AEK - „ U“ Craiova 1-1, alb-albaștrii nu au jucat prea bine, însă au obținut un punct Am ratat startul, dar ne-a salvat Plesan amănunt« in Pagina 12 14 ore de apă caldă pe zi In Craiova Regia Autonomă de Termoficare Craiova va negocia, începînd de luni, cu asociațiile de proprietari din oraș programul de furnizare a apei calde menajere. Directorul general Tatian Tudorache a precizat ieri că din această săptămînă regia va demara un amplu program de reparării, care include montarea celor 1.100 de contoare disponibile pe scările de bloc și că este nevoie de economisirea forței de muncă. „Pînă în prezent, programul de furnizare a apei calde a fost, la cerere, de la patru la 18 ore pe zi, după cum au dorit asociațiile de locatari și proprietari. Vrem să ajungem la o medie a programului de 14 ore pe zi“, a spus Tudorache. (B.G.) Pregătește-te! Mită la Facultatea de Electrotehnică din Craiova Profesorul patinar Gavrilă, prins cu șpaga în buzunar Candidatul PRM Mihai Dragu este convins că va ajunge primar Pe ultima sută de metri înainte de declanșarea oficială a campaniei electorale, partidele politice își aruncă în lupta pentru fotoliul de primar candidații. Joi seară, la sediul Casei Studenților din Craiova, a fost rîndul Partidului România Mare să-și lanseze candidații la Primăria Craiova, Consiliul Municipal Craiova și Consiliul Județean Dolj. Mihai Dragu, pretendentul cel mai tînăr la funcția de primar al Craiovei, este convins că-i va bate la scor pe ceilalți contracandidați. El susține că „este unul de-al nostru“ și că în cei patru ani, cît a stat în umbra lui Vasile Bulucea ca viceprimar, a învățat suficientă administrație pentru a fi în stare să conducă municipiul Craiova în calitatea de edil-șef. Conducerea PRM Dolj a infirmat toate zvonurile potrivit cărora Vasile Bulucea ar fi adevăratul candidat al partidului la funcția de primar al Craiovei. (N.E.) Mihai Dragu - viitor primar de Cezar AVRAM ESCU Zilele acestea, cu ocazia unor inspecții de grad, am avut plăcerea să vizitez succesiv Tîrgu Jiu și Focșani. La Tîrgu Jiu am ajuns seara, aduși de un tren apatic, cu pretenție de accelerat, dar cu mers de personal. Vagoanele păreau plictisite de faptul că de atâția zeci de ani parcurgeau același traseu și nimeni nu se gindea să le scoată la pensie, deși, după starea in care se aflau, e clar că meritau. Am fost cazat intr-un hotel particular micuț, destul de plăcut la vedere, mai puțin izolația fonică. In restaurant insă, surprizele nu au fost chiar plăcute. „Șalăul la Meunier". Așa cum era scris in carte, era, in fond, un banal șalău, prăjit intr-un untdelemn in care mai fuseseră prăjite anterior și alte lucruri, servit cu un dubios sos de mărar. A doua zi, „Turnedo cu ciuperci" s-a dovedit a fi două felii de carne tare de vită înecate fără nici un motiv intr-un abundent sos temat cu ceapă și ciuperci. Am dormit destul de bine, după ce am reușit să scap de fințarii din dotare printr-o manevră ingenioasă. Am luat de la bar o sticlă de vin, pe care am băut-o imediat; țînțarii, după ce meu mușcat, seu îmbătat și au adormit. Iar eu iem imitat. Dimineața, devreme, am făcut o Scurt voiaj plimbare prin oraș. Surpriză: strada era deja udată. Orașul mie părut mult mai curat decit Craiova. Chiar și micile magazine erau de un bun gust mai vizibil. In plus, copacii bătrâni au fost lăsați să-și trăiască în liniște zilele care le-au mai rămas. In cîteva locuri, umbra lor protectoare mîngiia bătrîne case gorjene, cu cerdac sau prispă, delimitate de stîlpi de lemn. Case bătrine și obosite, dar încărcate de acel farmec suav și discret al trecutului. La una dintre ele, curtea din față era înnobilată de zeci de soiuri de flori, afară, pe prispă, perechi de încălțări de diverse mărimi. Și posesorii acestor încălțări, ca și vechile case care se bucurau de faptul că Omul Roșu locuiește in Craiova, nu in Tîrgu Jiu. A doua zi, inspecția a decurs bine. Profesorul inspectat, absolvent de-al nostru, confirmînd notele bune obținute în facultate. La întoarcerea în școală am fost întîmpinați de unul dintre directori, fostul meu student de acum 30 de ani. N rețineam ca fiind un om serios, dar am aflat că acum este membru marcant în PSD. Am fost conduși apoi în „camera de tortură", o încăpere unde masa era plină de delicii culinare. E un obicei care s-a încetățenit și este explicabil prin dorința românului de a-și manifesta simpatia față de oaspeți producindu-le indigestie. Ci despre lichidele acompaniatoare, legea spune clar: este interzisă introducerea băuturilor spirituale in școli, dar nu este interzis consumul lor aici. In fine, a venit și partea plăcută, primirea retribuției pentru inspecție, dar care s-a dovedit a fi neplăcută. Căci prestația ne-a fost impozitată cu 30%, uimind a mai fi încă o dată taxată în cadrul impozitului global. Am solicitat explicații, motivind că este o activitate cu caracter nepermanent care trebuie, conform legii, impozitată cu 10% și că in alte județe așa se procedează. A venit contabila-șefă de la inspectorat, o tînără aerodinamică și apetisantă, care, cu o nejustificată aroganță și suficiență, ne-a spus că se poate interpreta legea și așa, și așa, și că din ea a hotârît s-o interpreteze așa, și așa rămine. Discutînd cu colegul meu un tren, la întoarcere, despre nejustificata obrăznicie a junei cu pricina, o vecină de compartiment, gorjeancă, care părea că știe multe, ne-a oferit o explicație posibilă (nu știu dacă și adevărată), prin aceea că persoana respectivă s-ar bucura de sprijinul extraconjugal al unuia dintre cei mai puternici baroni de Gorj. De fapt, am încercat de mai multe ori să aflu părerea oamenilor despre mult discutatul Mischie, dar m-am lovit mereu de refuzul de a face comentarii, parcă am sesizat un fel de teamă. Numai unul dintre profesori mi-a spus clar: „Să știți că este un om iubit și prețuit!" M-am uitat cu atenție la profesorul respectiv; mi se păruse a fi un om fin; și, intr-adevăr, era fin. Finul lui Mischie. Dar fiindcă veni vorba de Mischie, contrar multor opinii, mie mi se pare a fi un sacrificat. Nu știu ce-a făcut Mischie; este sarcina justiției să stabilească acest lucru, deși nu știu dacă o va face în mod obiectiv, și să ia măsurile care se impun. Dar sunt alții, și la niveluri mai înalte, care au făcut mult mai multe „prostioare", și n-au pățit nimic. Poate că Mischie a utilizat un folos personal fondurile externe și, dacă e așa, trebuie pedepsit. Dar cunoaștem cu toții un fost ministru care a făcut același lucru, și ce-a pățit? Fără îndoială, ar fi grav dacă s-ar dovedi că Mischie a obținut doctoratul sau titlul de profesor pe căi neacademice. Dar cunoaștem cu toții un fost ministru care a ajuns conferențiar pe baza unui plagiat notoriu, și ce-a pățit? Nu-i iau apărarea lui Mischie, dar un elementar simț al dreptății mă face să afirm că legea trebuie aplicată tuturor în același mod. Nenumăratele „NUP"-ri, nenumăratele sentințe „blinde"pentru „ai noștri", tolerate și chiar încurajate de putere au contribuit la starea jalnică în care ne aflăm. Și fiindcă s-a cerut cu insistență să fie prinși și peștii cei mari ai corupției, a fost repartizat în acest rol și Mischie. Care nu e deloc un pește atât de mare precum rechinii. Și care n-a făcut decit să adapteze la nivelul județului său sistemul pe care rechinii l-au aplicat la nivelul țării. Și dacă se vrea cu adevărat curățenie, apoi să Începem de sus, înainte de plecare, am vizitat parcul. Era plin de lume, în special tineret. Mingnit de un soare blind, parcul era atît de frumos, așa cum spune un poet: „Frumoasă ești pădurea mea/ Cu frunza ta cea rară/Gad printre crengi adicabia / Un vînt de primăvară". Dar mai frumoase erau gorjencele, care afișau noul port popular gorjean care constă în bluze suficient de scurte incit să permită soarelui să le mingie extaziat splendidele burice de tranziție. Așa că m-am întors in Craiova cu foarte frumoase impresii finale, care sperau că vor fi amplificate cu ocazia viitoarei inspecții la Focșani, oraș situat in țara europeană a lui Oprișan, în țara lui Mischie 9 ic Oamenii de stiință 9 9 au descoperit o substanță care ne face nemuritori Cercetătorii au dezvăluit descoperirea unei substanțe minine care oprește îmbătrînirea oamenilor, informează Ananova. Tratamentul cu această substanță oprește practic timpul în loc. Substanța acționează la nivel celular, oprind degradarea celulelor umane. Experții sunt de părere că această substanță ar putea duce și la vindecarea unor boli incurabile precum cancerul. Doctorul Madalena Tarsounas, de la Institutul Oncologic de Cercetare, este de părere că acest tratament minune ar putea să facă pielea și organele umane să nu mai îmbătrînească.„Pur și simplu oprim timpul și facem celulele nemuritoare“, spune ea. Doctorul Madalena Tarsounas a declarat că secretul substanței minune este o moleculă numită RAD51D. Tratamentul, care nu a fost încă testat pe oameni, ar putea fi administrat printr-o infecție simplă. Doctorul Tarsounas a adăugat: „Cheia descoperirii acestei substanțe a constituit-o înțelegerea mecanismului prin care celulele canceroase nu se degradează timp de mai mult de un deceniu“. • Roxana COCORA Radio Sud 97,4 FM www. radiosud. ro CALENDAR ORTODOX Sf. Prooroc leremia; Sf. Mc. Eftimie, Ignatie Acachie; Cuv. Isidora feAaOEAML PE SMQ» f lima abonament 80.000 lei utila de la chioșc 156.000 lei ABONEAZĂ-TE! 41.22.53 Reclamații luni - vineri - tel. 412253? sâmbătă - tel. 413100 ' VREMEA IN OLTENIA Craiova 12 ° C - 24 ° C Slatina 12 ° C - 24 ° C Tîrgu Jiu 10'C - 23 ° C Dr. Tr. Severin 12 ° C - 24 ° C ; e GAMUTAI de SUI» - COTHMAIST AL OLURILOR DE I*ANTITIM*TAI Telefoanele naiei: Craiova 0251/41.31.00,41.32.00; Târgu Jiu 0253/21.26.00; Dr. Tr. Severin 0252/33.32.47; Slatina 0249/41.6^.49 |