Gazeta de Sud, august 2005 (Anul 11, nr. 3177-3203)

2005-08-05 / nr. 3181

GAZETA de SUD, Vineri, 5 august 2005 3.000 de fani au asistat la prezentarea fotbaliștilor singurei reprezentante a Olteniei în prima divizie „Panduri“ pentru Divizia A Ultima întîlnire a „pandurilor“ cu publicul, înaintea debutului în divizia A, s-a consumat miercuri seară, cînd a avut loc pe stadionul „Municipal“ prezentarea fotbaliștilor divizionarei A. Peste 3.000 de suporteri i-au aclamat pe „actorii“ de pe teren în speranța că vor avea ocazia să facă același lucru și după fluierul final al partidei cu Farul Constanța. Spectacolul a fost deschis pe muzica etno a trupei Româncuțe, care i-a încălzit pe fanii prezenți în tribune, momentul culminant fiind atins cînd s-au prezentat jucătorilor în stil NBA. Invitat special al acestui eveniment a fost cunoscutul comentator sportiv Cristian Țopescu, care în cuvîntul de deschidere a dezvăluit faptul că a fost suporterul grupării gorjene în sezonul trecut, cînd a și cîștigat pariul cu soția sa, care mizase, în cursa pentru promovare, pe FC Sibiu. Rînd pe rînd, au pătruns pe teren portarii Lung, Bălăeț, Pîndaru și Dossey precum și jucătorii de cîmp Scarlatache, Bogoi, R. Rădoi, Trofin, Vancea, Ursu, Buia, Ștefan, Vintilescu, Armei, Popete, Verdeș, Pătrașcu, Arcanu, Luca, C. Popescu, Lazăr, Bertea, Bulică, D. Rădoi, Sami Isam și Bucă. Conform spuselor președintelui Marin Condescu, acesta ar fi lotul cu care Pandurii Tîrgu Jiu va aborda primul sezon, inclusiv Miroslav Giuchici, care nu a fost prezent la acest eveniment, dar se află în negocieri cu tîrgujienii. Alt jucător dorit de echipa Pandurii este bosniacul Boris Reca, Săndoi facîndu-i o ofertă după ce acesta a fost data afară de la Steaua București. Nu toți cei prezentați vor fi opriți în lotul diviizionarei A, existînd puține șanse pentru Sami Ilam, Pîndaru, Lazăr sau Bulică să intre în vederile lui Săndoi, fiind direcționați către echipele satelit, Minerul Motru și EMC Rovinari. Pandurii are 3.400 de abonați Clubul Pandurii Tîrgu Jiu vînduse, pînă ieri, 3.400 de abonamente, încasînd aproximativ patru miliarde de lei. Pentru tribuna 0, unde un abonament costă zece milioane de lei, nu mai există locuri. Pentru meciul cu Farul Constanța se vor pune în vînzare, în ziua partidei, 4.000 de bilete la prețurile de 100.000 de lei la peluze, 150.000 de lei la tribuna II și 200.000 de lei la tribuna I. Abonamentele se găsesc la sediul clubului Pandurii din clădirea USMO, str. Victoriei nr. 22. • Cristi PEPTAN „Pandurii“ au fost prezentați în stil NBA Noul sezon al Diviziei A începe astăzi Jiul și Gloria deschid balul . Noul sezon al Diviziei A, ediția 2005/2006, debutează astăzi, cînd sînt programate două partide, în timp ce mîine și duminică se vor disputa cîte trei meciuri, în locul retrogradatelor Apulum Alba Iulia, FC Brașov și Universitatea Craiova vor juca în acest sezon în prima ligă formațiile Pandurii Tîrgu Jiu, FC Vaslui și Jiul Petroșani. Dacă Jiul a evoluat ani buni în Divizia A, Pandurii și FC Vaslui sunt debutante în prima ligă. Astăzi, de la ora 18.00, Jiul va juca la Petroșani în compania Glorie Bistrița, într-un meci transmis de Telesport. Oaspeții l-au întlocuit în intersezon pe antrenorul Constantin Cîrstea cu Ioan Ovidiu Sabău, care este legitimat la Gloria Bistrița și ca jucător. Partida de la Petroșani va fi arbitrată de o brigadă alcătuită din Alexandru Tudor (central) - Nicolae Maradin și Florin Stănescu (asistenți). Tot astăzi, dar de la ora 20.00, FC Național va primi pe stadionul „Cotroceni“ vizita formației FCM Bacău, întîlnirea urmînd să fie transmisă de Național TV. La FC Național s-au produs mari schimbări în intersezon, tehnicianul Roberto Landi pierzîndu-i în această vară pe titularii Sergiu Radu, Cr. Munteanu, V. Munteanu și McKain, în timp ce la capitolul achiziții îl amintim pe fostul mijlocaș al Universității Craiova, Zeno Bundea. FCM Bacău se bazează și în acest sezon pe jucători localnici, tehnicianul Cristi Popovici neavînd la dispoziție fotbaliști cu nume. Disputa de pe arena „Cotroceni“ va fi arbitrată de Marian Salomir (central), Florin Buzărnescu și Irina Mîrț (asistenți). Comisia Centrală de Arbitri a comunicat ieri brigăzile care vor oficia la cele trei partide programate mîine în prima etapă a Diviziei A. Iată care sunt acestea: FC Argeș - Steaua (ora 18.00, Telesport, Augustus Constantin - Aurel Oniță, Dragoș Iliescu), FC Vaslui - Rapid (ora 18.00, TVR 2, Sorin Corpodean - Cristian Nica, Miklos Nagy), Sportul Studențesc - CFR Cluj (ora 18.00, Cristian Balaj - Zoltán Székely, Cornel Avram). Ultimele trei meciuri ale rundei inaugurale a Diviziei A se vor juca duminică, după următorul program: Pandurii Tîrgu Jiu - Farul Constanța (ora 18.00, Telesport), Oțelul Galați - Dinamo (ora 18.00, Național TV), Poli Timișoara - Poli Iași (ora 20.15, TVR 1). •Daniel BISTRICEANU Silviu Lung susține că programul turului este irelevant . „Fiecare meci va fi capital“ Meciul cu Universitatea Craiova, una dintre candidatele la promovare ale seriei a doua, a fost ultimul test al antrenorului Silviu Lung (foto) pentru a-și definitiva lotul pentru sezonul viitor. Acesta s-a oprit asupra a 26 fotbaliști, care l-au mulțumit prin atitudinea arătată, în special, în victoria cu juveții. Portarii Andreescu, Munteanu și Bălici, precum și jucătorii de cîmp Amzacu, Naicu, Ion Constantin, Pătru, B. Popescu, Stana, Cristea, A. Popescu, Lăpădat, Oprea, Mierlă, Nueleanu, Apostol, Șoo, Nedelea, Trifu, Nicoloff, Volocani, Glișcă, Ureche, Caibăr, Bălan și Purcel sunt cei aleși de fostul internațional pentru a apăra culorile alb-negru ale echipei Mineral Motru. Este posibil ca „pandurul“ Neguț să se alăture lotului motrenilor, după ce Săndoi a renunțat la serviciile sale. Pentru tehnicianul „minerilor“ fiecare meci este important, chiar și cele de pregătire, obișnuindu-i de pe acum pe elevii săi să abordeze fiecare partidă numai la victorie. „Este irelevant programul turului. Fiecare meci va fi capital, îmi convine că joc primul meci în deplasare, nu neapărat cu o nou promovată“, este părerea lui Lung vizavi de programare. Următorul meci amical al Minerului Motru va avea loc mîine, în localitate, de la ora 11.00, acesta fiind practic o revanșă față de remiza, 1-1, de la Slatina, de sîmbăta trecută. •Cristi PEPTAN SPART 13 Dossey este departe de Pandurii Tîrgu Jiu Telenovela sosirii portarului ghanez Ibrahim Dossey ca Tîrgu Jiu continuă, deși fotbalistul a fost prezentat pe stadionul „Municipal“. Acesta a ajuns la o înțelegere cu oficialii gorjenilor, dar nu poate fi, deocamdată, legitimat, deoarece este sub contract cu FC Brașov. Cum clubul Pandurii nu este dispusă să dea bani pentru perfectarea transferului, Condescu l-a trimis pe fotbalist să-și rezolve singur problemele sau să aștepte pînă se materializează clauzele din contract pentru a deveni jucător liber. Cert este că Dossey nu va fi apt pentru prima etapă a campionatului, fapt confirmat și de ofițerul de presă al tîrgujienilor, Bogdan Tudor: „Știu că s-au înțeles, dar Dossey mai are de rezolvat niște probleme personale la Brașov, înțelegerea este făcută, iar lucrurile se pot schimba de la o oră la alta. Este greu de crezut că el va fi apt pentru prima etapă“. Din cîte se pare, FC Brașov are o datorie la Dossey de aproximativ 6.000 de dolari, iar dacă nu îi plătește pînă la o anumită dată, pe la sfîrșitul lunii august, devine jucător liber de contract, ceea ce-i interesează de fapt pe oficialii „pandurilor“. Altă clauză din contractul lui Dossey pe care Condescu vrea să o speculeze este aceea că portarul a apărut la Brașov doar în Divizia A, iar cum brașovenii sunt în ,3“, ghanezul devine automat liber de contract. Dacă îl legitimează pe Ibrahim Dossey, clubul Pandurii o va face prin una din echipele satelit. (C.P.) Petre Grigoraș susține că Farul este mai valoroasă decît Pandurii „Putem să ne impunem la Tîrgu Jiu“ Antrenorul echipei Farul Costanța, Petre Grigoraș, a spus ieri că are probleme de lot pentru meciul cu Pandurii Tîrgu Jiu, care va avea loc duminică, în prima etapă a Diviziei A. „Baicu, Farmache, Voiculeț și Posteucă sunt indisponibili, în timp ce Lungu este incert. Știu cîțiva jucători de la echipa Pandurii, în special pe experimentații Bogoi, Verdeș, Buia, Tibi Lung sau Vancea. Deviza mea este să mă preocupe în special jocul echipei mele și nu adversarul. Mă interesează atitudinea jucătorilor mei la fiecare meci. Nu știu dacă este un avantaj faptul că întîlnim o nou-promovată. Entuziasmul celor de la Tîrgu Jiu va fi mare, vom avea parte și de un public gălăgios. Putem să ne impunem, prin valoare, la Tîrgu Jiu. Vrem să începem cu dreptul“, a spus Grigoraș. Tehnicianul constănțean a afirmat că își dorește un sezon mult mai bun decît precedentul. „Nu am pierdut jucători de bază. Omogenitatea echipei mele sper să-mi aducă rezultate mai bune. Va fi însă foarte greu să te bați cu echipe ca Steaua, Dinamo, Rapid, FC Național, Poli Timișoara sau CFR Cluj, ultimele două formații investind enorm în această vară“, a opinat Grigoraș. Farul are ca obiectiv clasarea pe una dintre primele două poziții în clasament sau cîștigarea Cupei României. Bugetul grupării constănțene pentru următorul sezon este de 1,8 milioane de dolari. Daniel BISTRICEANU TALK-SHOW DE INFORMARE SI DIVERTISMENT DJ IUNI PANA JOI ORA 10.30 Pi DITV a J* Ii % *111