Gazeta de Sud, iulie 2006 (Anul 12, nr. 3458-3483)

2006-07-29 / nr. 3482

\| M Liga I, etapa 1 echipe probabile După câteva amicale neconvingătoare, o victorie astăzi a oltenilor - posibilă - poate aduce speranța unui redebut bun în campionatul primei ligi, iar suporterii trebuie să fie cu adevărat al „12“-lea jucător. IIon JIANU La prima vedere, un meci cu moldovenii lui Mulțescu n-ar trebui să fie cu scântei, „răzeșii“ de la Vaslui părând victime aproape sigure pentru olteni. Este adevărat că debutul de campionat îi găsește pe olteni iară câțiva titulari, iar evoluțiile Universității în amicalele verii n-au fost deloc strălucite, dar astăzi se joacă pe puncte, cum se spune. Și pe bani! Adrian Mititelu, conștient de importanța debutului în actualul sezon de prima ligă, ar fi promis jucătorilor o primă suplimentară în caz de victorie. Mititelu a pronosticat o victorie la scor, optimism care a deranjat și iritat pe vasluieni, Mulțescu considerându-se, ca antrenor, jignit... Oaspeții de astăzi ai oltenilor, care s-au salvat miraculos de la retrogradare, au rămas în această vară fără potentul finanțator Adrian Porumboiu, iar mulți oameni de fotbal par înclinați să spună că FC Vaslui ar fi una dintre echipele condamnate la retrogradare în acest sezon, afirmații care par hazardate deoarece abia ieri a început campionatul. Cu un lot adunat într-o lună, pentru FC Vaslui cea mai tare achiziție este antrenorul Gigi Mulțescu, care a părăsit Capitala pentru „dulcele târg“ al Vasluiului, dar a făcut pasul la timp deoarece fosta lui echipă, Sportul Studențesc, a ajuns acum în liga a doua. Mulțescu a declarat pentru GNS că echipa sa va juca astăzi, ca la fiecare meci de altfel, la victorie. De fapt, ce ar putea să declare un antrenor despre echipa pe care o pregătește, că merge la înfrângere?! In lotul moldoveni Liga I, etapa 1 In etapa de debut a primei ligi sunt programate următoarele partide: ieri: UTA Arad - Farul Constanța 1-1, Ceahlăul - Gloria Bistrița (s-a disputat după închiderea ediției), astăzi: Unirea Urziceni - Poli Iași (Național TV, ora 17.00), Universitatea Craiova-FC Vaslui (TVR 2, ora 17.00), Poli Timișoara-Steaua (Antena 1, ora 21.00); mâine: Oțelul Galați - CFR Cluj (Antena 1, ora 17.00), Pandurii - Rapid (Național TV, ora 18.00), Jiul - FC Argeș (Telesport, ora 18.00), FC Național - Dinamo (TVR 1, ora 20.30), Oltenii pornesc războiul cu La lor se află câțiva jucători care au trecut și prin curtea Universității, cum ar fi Bogdan Buhuș și Sorin Frunză. Fără Stîngă pe banca tehnică Paradoxal, dar meciul de astăzi este unul aproape vital, ca să zicem așa, pentru Universitatea. De ce? Oltenii se confruntă la acest început de campionat cu o situație oarecum aparte. Achizițiile verii nu sunt spectaculoase, iar în meciurile amicale, cu o excepție, ei și-au dezamăgit și pe puținii suporteri care se mai încumetă să vină la stadion. Un „Ion Oblemenco“ golaș, fără fani, ar fi o tragedie în Craiova. Universitatea, fie că s-a numit „Campioana unei mari iubiri“ sau „Craiova Maxima“, a jucat, în primul rând, pentru suporteri! Așa cum o vor face și actualii componenți ai Universității 2006. Antrenorul Stîngă este suspendat două etape, așa că astăzi va coordona meciul din tribune, el urmând a fi „intermediat“ pe banca tehnică de cei doi secunzi, Beldeanu și Mogoșanu. Din cauza programului de televizare impus (ora 17.00), meciul Universității se va disputa, după toate probabilitățile, sub spectrul caniculei prognozate, ceea ce înseamnă că arbitrii vor permite jucătorilor scurte reprize de rehidratare. Dorel Stoica va fi căpitanul în lupta cu modoven Universitatea, în fața unui nou început Ultimele retușuri pentru bătălie Momentul mult așteptat a venit. Universitatea va începe astăzi un nou capitol în fața celor de la FC Vaslui, motiv pentru care elevii lui Ovidiu Stîngă, alimentați cu mult optimism de conducerea clubului, vor să pornească la drum cu un rezultat pozitiv. Pentru a asigura bucuria suporterilor, antrenorul Universității a retușat ieri, de la ora 18.00, pe terenul din Lunca Jiului, întreg mecanismul de joc, supunându-i pe juveți la o serie de exerciții cu mingea, specifice postului. Așa cum era de așteptat, Stîngă a pus mare preț pe faza de finalizare, atacanții fiind solicitați la maximum, semn că se dorește o victorie categorică, dar și pe celelalte compartimente, cerințele acestuia fiind strict legate de implicarea fiecăruia atât la capitolul constructiv, cât și la cel defensiv. De altfel, Universitatea a beneficiat și de serviciile unui fundaș portughez de 24 de ani, Mauro Almeida, care i-a plăcut lui Ovidiu Stîngă pe când evolua la FC Zwole, în liga secundă olandeză. (A.V.) Alb-albaștrii,, vorbesc “ doar pe teren Fără comentarii Chiar dacă din sezonul precedent se instaurase regula conform căreia jucătorii Universității, împreună cu antrenorul Ovidiu Stîngă, acordă interviuri cu o zi înainte de meci, acest lucru nu a fost valabil și pentru întâlnirea cu FC Vaslui. Decizia a aparținut conducerii alb-albastre, care nu s-a justificat în nici un fel, uitând că, la începutul sezonului trecut, a promis că nu va fi nici o restricție în cazul promovării. „Vor vorbi cu presa și cu suporterii doar după meci. Așa mi s-a comunicat. Nu știu motivele care au condus la acest fapt, dar cred că totul va intra în normal săptămâna viitoare“, a spus ofițerul de presă al Universității. (A.V.) SPORT Nicolae Ungureanu îi avertizează pe olteni „Contează foarte mult începutul de campionat Fost antrenor al majorității componenților Universității de astăzi, „Roșu“ consideră că australienii aduși acum la echipă sunt modești pentru obiectivele anunțate. I Ion JIANU - Ce face antrenorul Ungureanu? - Am mai răspuns la întrebarea asta... Sunt într-o vacanță prelungită, forțată, iar acum plec la pește, la Gighera. Acolo mă așteaptă „Negoro“. - Nici o ofertă de a antrena? - Deocamdată, nu. Aștept să înceapă campionatul... De ce? Păi, o să-mi dea și mie dreptate și o pâine de mâncat ca antrenor. Cu siguranță că acest campionat, unul foarte greu, o să înceapă cu multe surprize, cu probleme la unele echipe, așa că sunt pe aproape... Cel mai mare dușman al meu în această perioadă este soția. - p.ăi? - îmi repetă întruna: „Da’ tu ce faci, ce tot faci? Lasă-i dracu de pește, apucă-te iarăși de treabă!“. I-am explicat să mă lase în pace, am mai trecut printr-o situație similară în urmă cu câțiva ani. M-au dat afară cei de la Internațional Pitești. Un lider de sindicat s-a supărat că i-am stricat lui ploile și am bătut la Brăila! El era originar din zonă. După câteva etape au venit după mine și m-au rechemat la echipă deoarece erau într-o situație disperată. Astăzi după-amiază (seri - n.r.) începe Liga I. Se anunță un campionat tare... - Va fi bătaie mare nu numai la vârf, ci și în zona subsolului de clasament, deoarece retrogradează patru echipe. Echipele care aspiră la podiumul clasamentului s-au întărit, iar cele de jos nu prea au făcut achiziții de marcă. în această ultimă categorie ar intra, în opinia mea, Jiul, FC Vaslui, UTA, Unirea Urziceni, chiar și Universitatea Craiova. Chiar și Craiova? - M-aș bucura să fie pe la jumătatea clasamentului, dar... Cum să spun? Din ceea ce am văzut eu în meciurile amicale, le va fi cam greu în acest campionat. S-au întărit cu câțiva australieni, dar, în opinia mea, aceștia sunt jucători modești, iar în acest moment nu ajută cu nimic Universitatea. Unei echipe care a promovat din Divizia B i-ar fi trebuit trei-patr jucători cu experiență și care fie peste valoarea lotului cu car s-a promovat. Și încă o observație, jucătorii de rezervă nu sun de valoarea titularilor.Altfel? - Debutul de campionat est foarte important pentru Universitatea. Dacă vor câștiga primele două meciuri de acasă, cu FC Vaslui, apoi cel din etapa II, ițele cu FC Argeș, cred că datele problemei s-ar putea schimba bine, încet, încet o să-și dea drumul la joc. Sunt destui tineri valoare la Universitatea, dar contează, cum spuneam, foarte mul începutul de campionat. Baftă! Pentru acest început i sezon, antrenorul Stîngă nici n poate beneficia de tot lotul. - într-adevăr, este o problemă și asta. Pierderile cele ma mari sunt Ciucă, Andrei Ionesci și Fl. Costea, despre care am auzit că este foarte bun. Gruparea gorjeană și-a prezentat achizițiile Pandurii mai încearcă o dată în primul eșalon Conducătorii echipei Pandurii Târgu Jiu nu au nici o legătură cu repromovarea administrativă a echipei în Liga I. Reprezentanții acționarilor în CA, Daniel Burlan (SNLO) și Viorel Temelescu (USMO), s-au disculpat pentru faptul că o „echipă frumoasă“ ca Sportul Studențesc a ajuns în eșalonul secund, iar Pandurii a înlocuit-o în prima ligă. „Suntem o consecință fericită a faptului că Sportul nu a respectat regulamentele“, a spus Temelescu, după care a prezentat fiecare achiziție. Attila Vaida, Alin Rus, Alin Chibulcutean, Marian Vătavu, Vasile Prodan, Lucian Zoicaș, Ilie Iordache, Florin Stângă, Daniel Orac, Cristian Luca, Nemanja Vidakovic și Nemanja Jovanovic au semnat contracte pe doi ani cu gruparea din Târgu Jiu. Singurii absenți au fost portarul Adnan Guso și fundașul Sergiu Mândrean, primul cu probleme familiale, iar cel de-al doilea cu probleme medicale. Lotul „pandurilor“ s-a subțiat după înregistrarea jucătorilor la LPF, Florin Popete nefiind de acord cu oferta financiară, a clubului din Târgu Jiu. Dacă Neagoe poate acuza îndreptățit lipsa relațiilor de joc, nici Răzvan Lucescu nu se poate baza pe omogenitatea arătată de echipa la sezonul trecut. Rapid este decimată de suspendări și accidentări, Coman, M. Constantin, Măldărășanu și Rada fiind indisponibili, iar Daniel Niculae, Moldovan și Pancu au părăsit echipa. „Geană“ încearcă să-i surprindă pe feroviari și se bucură că întâlnește Rapid în prima etapă. „încercăm să le pregătim surprize. Este o șansă pentru noi că jucăm prima etapă cu Rapid. Au șapte jucători absenți față de sezonul trecut“, a spus Eugen Neagoe. Acesta consideră că lupta pentru supraviețuire în Liga I se va da între 12 formații. „Sunt șase echipe puternice, Steaua, Rapid, Dinamo, Poli Timișoara, CFR Cluj și Farul, care se vor bate pentru locurile fruntașe, iar celelalte sunt undeva la același nivel“, a opinat tehnicianul grupării gorjene. Pentru că are încredere în profesionalismul jucătorilor, Neagoe nu este adeptul cantonamentelor lungi, o singură zi fiind suficientă. (C.P.)