Gazeta de Sud, iunie 2007 (Anul 13, nr. 3737-3762)

2007-06-01 / nr. 3737

v începe judecata înalta Curte de Casație și Justiție a stabilit pentru 25 iunie primul termen în dosarul „moștenirii mătușii Tamara“, în care procurorii DNA i-au trimis în judecată pe fostul premier Adrian Năstase și pe fostul șef al Oficiului Național pentru Prevenirea și Combaterea Spălării Banilor (ONPCSB), loan Melinescu. în acest dosar, Adrian Năstase este acuzat de dare de mită, iar loan Melinescu, președintele ONPCSB între anii 2001-2004, este acuzat de săvârșirea infracțiunilor de sustragere sau distrugere de înscrisuri, luare de mită și divulgare de informații. pagina. Ioan Melinescu (stânga) și Adrian Năstase vor sta față în față cu judecătorii Angajări GAZETA de SUD Cotidian al oltenilor de pretutindeni Vânzători volanți - Craiova Relații la telefon 0251 /413.100 Suplimentul TV SUD Acest număr conține M— Parcul Cornițoiu, dorit de primărie Un proiect de schimbare a destinației terenului din fostul Parc Cornițoiu din zonă verde în zonă de construcții a fost respins ieri de consilierii municipali ai Craiovei. Trebuie menționat că pe acest teren, proprietate privată, nu se poate construi dacă nu există un plan urbanistic pentru schimbare de destinație, aprobat de Consiliul Local Municipal. Potrivit mai multor aleși ai Băniei, avizarea unui astfel de plan ar însemna un atentat la spațiul verde al Craiovei. Primarul Antonie Solomon a afirmat că le va da de lucru economiștilor și juriștilor, în vederea demarării unor tratative de cumpărare a spațiilor verzi retrocedate de pe teritoriul Craiovei. „Cel mai bine ar fi să cumpere Primăria Craiova Parcul Cornițoiu. Trebuie însă să evaluăm cât ne costă și ce presupune apoi întreținerea acestuia“, a spus Solomon. Marian BĂDÎRCI Coșmar pentru șoferii craioveni Primăria Craiova a anunțat că, începând de astăzi și până luni dimineață, traficul rutier va fi restricționat în zona centrală a municipiului. De astăzi, de la ora 20.00, și până luni, la ora 6.00, traficul rutier va fi închis pe strada Popa Șapcă, strada A.I. Cuza - între intersecția cu strada Unirii și intersecția cu strada C. Nicolaescu-Plopșor și pe strada Unirii, între intersecția cu strada Mihai Viteazul și intersecția cu strada A.I. Cuza; în cele trei zile, circulația rutieră se va desfășură pe străzile adiacente zonei restricționate. Primăria a decis închiderea celor trei artere centrale ale orașului pentru că, începând cu 1 iunie, centrul va fi gazda mai multor evenimente. Astăzi este organizat un festival în aer liber pentru copii, între 1 și 3 iunie expoziția de flori Expoflora 2007, Ediția a XXIV-a, iar pe 3 iunie este anunțată inaugurarea „Pieței socio-umane“, mai exact noul centru al urbei. Aldeziz MARIN COMENTARIU Președintele Băsescu a mers în parlament și a fluturat agresiv steagul victoriei în fața celor 322. După două zile de consultări și declarații aparent pașnice la Cotroceni, parlamentarii păreau ușor mirați de replica prezidențială. De fapt, a fost o săptămână marcată de mirări. După un referendum care l-a readus la Cotroceni cu asemenea procente încât a început să manifeste boala celor care au fir scurt cu Dumnezeu, Traian Băsescu părea mirat să se vadă la Cotroceni cu aceiași oameni și aceleași partide, în aceeași atmosferă de gen „ne-am văzut, am vorbit, plecăm fiecare cu ce a venit“. Mirarea a fost și constanța reacțiilor de după discursul în parlament. Edemeristul Frunda a spus că sperase „ca președintele să vină cu o mână întinsă în parlament“. De unde el așteptase mâini întinse, Frunda s-a trezit cu pumni încleștați. în opinia sa, Băsescu nu a făcut decât să-i întărâte pe parlamentari, care se vor uni din nou împotriva președintelui. Un pronostic care are toate șansele să se împlinească. La rândul său, Mircea Geoană s-a arătat mirat că „a fost un discurs cu accente importante de răzbunare și de vendetă politică“. Mirarea parlamentarilor este destul de ipocrită. La urma urmei, nu poți aștepta la modul serios că e posibil să acuzi pe cineva că e dictator, îl compari cu Hitler, îl suspenzi din funcție pentru motive vagi, apoi respectivul se întoarce pe valul popular și te va pupa pe frunte de parcă ar fi comis o faptă măreață. ___ De cealaltă pauz clar nici ce a vrut Traian Băsescu prin acest discurs. Doar nu se aștepți că,va merge în parlament spune ceva de genul: „Băi, pungașilor, poporul m-a vrut pe mine, ia luați-vă tălpășița!“, iar respectivii chiar îl vor asculta și vor merge la mănăstire. E clar acum că și celebrele consultări de la Cotroceni au fost și de această dată ceea ce au fost mereu sub cei trei președinți ai României: simple exerciții de schimbat opinii și altundeva în afara talk-show-urilor. E la fel de clar că Traian Băsescu nu pentru că ar fi o fi adversarilor săi. Nimic TiuVa schimbat fundamental îs echilibrul real al puterii^tupj^chest referentă^ Iar aceeași majoritate antiprezidențială, avem același guvern antiprezidențial, doar că Traian Băsescu și-a recâștigat dreptul de a face gălăgie. Puterea reală este la adversarii săi, dar legitimitatea simbolică este la președinte. Principalii actori politici joacă gândindu-se la viitoarele alegeri: europarlamentare, locale, parlamentare (cel mai probabil, la termen). Prin gafa enormă a suspendării, parlamentul a produs divorțul între legitimitate și putere. Băsescu va fi liderul opoziției și nu are nici un motiv să piardă acest rol. La viitoarele alegeri va cere poporului un parlament cu care să poată lucra. Din experiența sa, a învățat că din conflict câștigi alegerile. Când politicienii se miră de Cristian GHINEA 1 Titlurile zilei EVENIMENT / PAGINA 2 Istoria contestațiilor Numărul contestațiilor la procesele-verbale încheiate de polițiștii de la Rutieră a crescut de trei ori față de aceeași perioadă a anului trecut, însă cel al juriștilor IPJ Dolj a rămas același. în aceste condiții, oamenii legii au pierdut o mare parte din procesele cu cei care au contestat sancțiunile SOCIETATE /PAGINA . Dializă ușoară! Statisticile arată că unul din zece români suferă de o boală de rinichi. Mai grav este că majoritatea cazurilor sunt depistate când boala nu mai poate fi vindecată ECONOMIE / PAGINA 6 Funcționarii publici vor s-o facă legal 33, 37, 26,10,15, 27 24, 2, 43,10,19 + 14 Rezultatele extragerii din 31.05.2007 De ce să te abonezi prin rețeaua de distribuție a 9 Gazetei de Sud? Sună acum la 0251/412.146 și un agent te va vizita pentru abonare în cel mai scurt timp. GAZETA de SUD Cotidian al oltenilor de pretutindeni %IPOGRAfIA*SuD angajează personal necalificat în vederea calificării pentru muncitor tipograf. Tel: 0251/413.100 Casa visurilor* tale î Din data de 2 iunie 2007 DESCHIDERE SHOWROOM - Calea București 139/5 - Zona Metro Cel mai nou și modern Showroom de faianță și gresie, cu peste 1200 mp spațiu de expunere, ambiente complete. Designerii noștri vă vor oferi cele mai noi soluții pentru amenajarea băilor și bucătăriilor dumneavoastră. Aici găsiți produsele renumitelor concerne: BISAZZA AIYVVIS Amis LOTO 5/40 JOKER REDUCERE 0% Pentru că este de două ori mai ieftin decât dacă ai cumpăra Gazeta în fiecare zi. *