Gazeta de Sud, septembrie 2012 (Anul 18, nr. 5331-5355)

2012-09-01 / nr. 5331

ACTUALITATE Q Sâmbătă - Duminică, 1 - 2 septembrie 2012 • Gazeta de Sud Sechestru pe averile de 2,5 milioane de euro ale unor hoți . Procurorii DIICOT - Serviciul Teritorial Craiova au pus sechestru pe bunuri în valoare de aproximativ 345.000 de euro, aparținând unor constănțeni care au reușit să fure din transporturile pe care le făceau mărfuri în valoare de 2,5 milioane de euro Aldeziz Marin aldezir.marin@gds.ro Cercetările în acest caz au început după ce un producător de anvelope din Slatina s-a plâns că i-au fost furate 10.000 de anvelope în timpul mai multor transporturi făcute de firme private către Portul Constanța. Pe 23 martie, ofițerii de la Crimă Organizată, Investigații Criminale și luptătorii Serviciului pentru Intervenții și Acțiuni Speciale, coordonați de un procuror DIICOT, au descins în Constanța și Galați, de unde au ridicat 15 persoane suspectate de furtul anvelopelor din transporturile către Constanța. Anchetatorii au stabilit că, în perioada aprilie - iulie 2010, suspecții, în calitate de reprezentanți ori angajați ai SC Patronul și Argatul SRL și SC Catedra SRL, ambele din Constanța, specializate în transporturi de mărfuri, și-au însușit și valorificat 10.000 de anvelope în valoare de aproximativ 500.000 de euro, cu ocazia transportării acestora de la producător către Portul Constanța; în urma cercetărilor, s-a stabilit că suspecții au oprit tirurile pe drum, au desigilat containerele și au descărcat anvelopele, după care au aplicat alte sigilii, la destinația finală ajungând doar ambalaje în loc de anvelope. Cauciucurile furate din transporturi au fost vândute ulterior prin firmele SC La Sirena Marine Service SRL Constanța și SC MEM Office SRL Constanța, în baza unor facturi fictive. Pentru a-i induce în eroare pe beneficiari, constănțenii foloseau identități false, dar și numere de înmatriculare și documente de transport falsificate. S-a mai stabilit că, prin aceeași metodă, membrii bandei au furat din transporturile pe care le făceau mărfuri în valoare totală de aproximativ 2,5 milioane de euro. SE ÎNCEARCĂ RECUPERAREA BANILOR Pe 6 iulie, ofițerii BCCO Craiova au ridicat din Constanța și adus la audieri în Craiova alți șase membri ai grupării, în total fiind arestați preventiv 14 constănțeni și gălățeni - Adrian Carcea, Alina Căulea, Ion și Răluțu Dima, Marian Ghena, Viorel și Petre Sidău, Marian Simulom, Alexandru Dumbravă, Daniel Cocârlea, Dorin Vișan, Robert Covaci, Cristian Șapera și Marian Cimpoieru. Joi, anchetatorii au dispus indisponibilizarea unor bunuri aparținând inculpaților, evaluate la suma de 345.000 de euro. Potrivit șefului BCCO Craiova, comisarul-șef Silviu Văcaru, pentru recuperarea prejudiciului au fost indisponibilizate trei autoturisme Mercedes-Benz, în valoare de 30.000 de euro, o ambarcațiune de agrement în valoare de 100.000 de euro, șase vitrine frigorifice în valoare de 5.000 de euro, două case evaluate la 150.000 de euro și două apartamente în valoare de 60.000 de euro. Cei 14 inculpați sunt cercetați pentru constituirea unui grup infracțional organizat, furt calificat, înșelăciune, spălare de bani și contrabandă. Procurorii DIICOT au stabilit că membrii grupului furau marfa pe care o transportau înainte ca tirurile să ajungă în Portul Constanța SC PAN GROUP SA Craiova ACHIZIȚIONEAZĂ GRÂU Relații suplimentare la telefon 0251.545.114 0251.523.320 1 Barroso împinge Bulgaria în Schengen. România încă speră Bulgaria îndeplinește criteriile necesare pentru aderarea la Spațiul Schengen, a declarat vineri, la Sofia. Jose Manuel Barroso, președintele Comisiei Europene, în opinia președintelui CE, soluționarea problemei aderării la Schengen trebuie să fie decisă în favoarea Bulgariei. Această țară din Balcani are nevoie în continuare de o ameliorare a nivelului absorbției fondurilor UE și a luptei împotriva crimei organizate și corupției, a declarat vineri Barroso pentru jurnaliști în cadrul unei vizite la Sofia. Alegerea membrilor viitorului Consiliu Suprem al Magistraturii și a procurorului-șef vor fi cruciale pentru dezvoltarea țării, a apreciat președintele CE, potrivit site-ului Novinite. com. „De fiecare dată când vin în Bulgaria sunt impresionat de dinamica progresului“, a subliniat Barosso, citat de Novinite.com. Președintele Comisiei a fost prezent vineri la inaugurarea unei a doua linii de metrou în capitala bulgară. Uniunea Europeană (UE) a finanțat jumătate din valoarea proiectului. Mediafax 0 mașină a rupt o pompă de benzină în Drăgășani Un autoturism rupt vineri o pomapă de la o stație de alimentare cu carburant, în Drăgășani, județul Vâlcea, la ieșirea din oraș, pe DN 64, după cum a informat rtv.net. Un echipaj al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) a fost chemat la fața locului pentru că a existat pericolul producerii unei explozii. Reprezentanții Poliției Județene Vâlcea au precizat că incidentul a fost provocat de șoferul unui autoturism Renault care a virat la stânga fără să se asigure, pentru a alimenta la benzinărie. Ca să evite impactul, șoferul unui autoturism Mercedes, care circula regulamentar, a virat brusc dreapta, intrând în pompa de carburant. Autovehiculul care a intrat în stația de pompare a fost înlăturat repede din zonă, iar scurgerea de carburant în stație a fost oprită. Click News