Gazeta de Sud, decembrie 2012 (Anul 18, nr. 5409-5429)

2012-12-20 / nr. 5424

SOCIETATE, PAGINA 4 LICEENII DAU BURSELE PE ABSENȚE SPORT Joi, 20 decembrie 2012. Gazeta de Sud Juniorii lui Vali David au impresionat la Constanța Grupele de copii născuți în 2001 și 2003-2004 ale CSJ Știința U Craiova și-au măsurat forțele la Constanța cu Farul și Academia „Gheorghe Hagi", rezultatele fiind remarcabile Unde-i valoare sunt și rezultatele, asta a fost concluzia constănțenilor de la Academia „Gheorghe Hagi" și Farul după vizita primită din partea juniorilor de la CSJ Știința U Craiova. „Am discutat cu prietenii mei de la Constanța și am decis să mergem acolo să susținem câteva jocuri amicale în compania Farului și Academiei «Hagi». Am făcut deplasarea cu grupa de copii născuți în 2001 și cu una compusă din cei de la 2003 și. Am vrut să văd nivelul la"Care ne aflăm în momentul de față, comparativ cu cele două cluburi recunoscute pentru centrele de copii și juniori", a explicat antrenorul Valentin David, pentru GPS. Nu mică i-a fost surpriza fostului portar al Universității Craiova când rezultatele au fost dintre cele mai bune, iar evoluția micuților săi i-a impresionat până și pe antrenorii și părinții rivalilor. Grupa de 2001 a fost invincibilă în cele trei partide disputate pe malul Mării Negre, înregistrând victorii frumoase și concludente. Emilian Pacionel și compania s-au „încălca Farul Constanța, câștigând cu 2-1, apoi au urmat două confruntări cu Academia „Gheorghe Hagi": în prima s-au impus cu 7-1, în cea de-a doua cu 6-4. La „combinata" 2003- 2004 succesele au cam lipsit, pentru că adversarii au mizat pe jucători mai mari, cei pe care ar fi trebuit să-i utilizeze fiind deja în vacanța de iarnă. CSJ a pierdut cu 4-0 în fața grupei de 2002 a Farului, și a remizat, scor 3-3, cu Academia „Gheorghe Hagi“, tot cu 2002. „O înfrângere «meritată», aș putea spune, am suportat-o de la grupa de 2003 a lui Hagi, care într-adevăr au fost mai buni", a punctat Vali David, care a fost secondat la Constanța de Tomiță Ilin. „COPIII AU AVUT DE ÎNVĂȚAT" Antrenorul grupării CSJ Știința U Craiova, Valentin David, s-a declarat mulțumit de rezultatele acestei expediții de la Constanța și spune că elevii săi l-au surprins plăcut. „A fost o experiență bună, cu adversari redutabili pentru ambele grupe. Când am plecat de acasă le-am transmis copiilor că vreau să trateze aceste meciuri cu seriozitate, pentru că vreau să văd ce sunt în stare, care le este valoarea, și m-am bucurat să văd că au înțeles mesajul. Mi-a plăcut atitudinea lor, angajamentul din timpul meciurilor, au demonstrat practic că s-au mai maturizat, ceea ce mă bucură foarte mult. Suntem respectați de multe cluburi importante din țară, de la Arad, Timișoara, Brașov etc., și suntem invitați des la astfel de acțiuni, iar noi le onorăm în funcție de posibilități. Acum am mers la Constanța pentru a doua oară, pentru că știam de ce condiții vom beneficia, dar și valoarea adversarilor. Repet, a fost o acțiune foarte bună pentru noi și recunosc că am fost surprins foarte plăcut de copii mei. De altfel, și antrenorii, și părinții celor de la Constanța au avut numai cuvinte de laudă la adresa noastră, ceea ce ne bucură și ne arată că suntem pe drumul cel bun cu pregătirea. M-a mișcat foarte tare un lucru la grupa mea de 2001: la finalul unui meci câștigat de noi, copiii de la echipa adversă au început să plângă, supărați că au luat bătaie pe terenul lor, în fața propriilor părinți... Fără să le spună cineva, copiii noștri s-au dus și i-au îmbărbătat, iar pe unul, nu vreau să dau nume, l-am auzit eu când i-a zis unui adversar: «Nu mai fi supărat, că n-are rost. Și noi am luat multă bătaie la rândul nostru și poate o să mai luăm». Am rămas impresionat, de asta spus că s-au maturizat“, a spus tehnicianul craiovean. VACANȚA MAI POATE AȘTEPTA Pentru juniorii de la CSJ Știința U Craiova, vacanța mai poate aștepta o săptămână. Grupa de copii născuți în 2001 va mai sta în pregătiri încă o săptămână, dar antrenamentele nu vor fi din cele grele, ci de menținere în formă. Pentru cei născuți în 2004 urmează un turneu amical care va avea loc mâine, în intervalul orelor 16.00- 18.30, la terenurile artificiale și acoperite din incinta Complexului Sportiv „Ion Oblemenco". Alături de CSJ vor mai participa echipele similare ale cluburilor Abe Craiova (antrenor Marius Popa) și Sport Kids Drobeta Turnu Severin (antrenor Cornel Mihart). FOTO: arhiva GdS Juniorii lui Vali David au făcut o figură frumoasă în compania Farului și Academiei „Gheorghe Hagi" Schimbări majore la FC Olt Antrenorul craiovean Corneliu Papură s-a despărțit pe cale amiabilă de FC Olt Slatina, oficialii divizionarei secunde numind rapid un succesor, pe Dan Oprescu (foto), fostul tehnician al alb-vișiniilor, în cele șapte etape în care s-a aflat pe banca tehnică a slătinenilor, Corneliu Papură a înregistrat o victorie, trei rezultate de egalitate și trei înfrângeri. „Nu s-a întâmplat nimic, am decis să reziliem înțelegerea. Despărțirea a fost pe cale amiabilă“, a spus Papură, pentru GPS. La rândul său, Dan Oprescu a pregătit-o pe FC Olt în primele cinci etape ale turului, demisia prezentând-o după eșecul suferit, în deplasare, cu ACS Poli Timișoara. De asemenea, la formația de pe malul Oltului este posibil să ajungă și Ion Geolgău, fostul component al Craiovei Maxima fiind dorit pentru funcția de președinte, rămasă „descoperită“ după demiterea lui Gheorghe Constantin. „Am discutat cu cei de acolo, ne-am înțeles în principiu, dar nu am semnat nimic deocamdată“, a declarat Ion Geolgău, pentru GdS. FC Olt Slatina a încheiat turul de campionat pe locul 11, cu 11 puncte acumulate, cu unul mai mult decât „lanterna“ seriei a 2-a, FC Maramureș. COMPONENTA LOTURILOR DEPLASATE LA CONSTANȚA Grupa de copii născuți în 2001: Ștefan Beznea, Andrei Tudose - Radu Foleanu, Cătălin Ionescu, Cristian Popa, Nicușor Ilin, Emilian Pacionel, Ștefan Barbu, Andrei Diaconu, Robert Tudor, Cătălin Teleru, Antonio Cucu, Andrei Militaru, Sorin Radu, Ștefan Rezeanu, Ștefan Albăstroiu, David Staiculescu, Cătălin Andrei, Cristian Mic. Grupa de copii născuți în 2003-2004: Valentin Iancu, Ionuț Ogarcă - Sebastian Nețoiu, Eric Gagiu, Martin Sărdaru, Dragoș Popa, Darius Rădoi, Mincă Vlăduț, Alexandru Diaconescu, Elvis Chincea, Chivu, pe teren după patru luni inter Milano, cu fundașul Cristian Chivu integralist, s-a calificat în sferturile de finală ale Cupei Italiei, după ce a învins, marți seară, pe teren propriu, cu 2-0, formația Hellas Verona (liga a doua) în optimile competiției. Golurile învingătorilor au fost marcate de Cassano ‘50 și Guarin '54. „în prima jumătate de oră am avut dificultăți, dar apoi am început să pasăm mai bine. Balonul a circulat mai bine, am avut viteză în acțiuni și am găsit spații“, a spus Chivu, care a revenit pe teren după o pauză de peste patru luni. Fundașul nostru s-a accidentat la începutul lunii august în timpul unui meci cu echipa Hajduk Split, din play-off-ul Ligii Europa. Chivu (32 de ani) a suferit o luxație la un deget de la piciorul drept și a fost operat la începutul lunii octombrie. Antrenorul formației milaneze, Andrea Stramaccioni, a afirmat că nu se aștepta la o evoluție așa bună din partea fundașului român. „Chivu a revenit după mult timp și a jucat mai bine decât mă așteptam. A fost foarte bun și a dat siguranță. Am recuperat un om de bază“, a precizat Stramaccioni, la Rai Sport, în sferturile de finală, Inter Milano va întâlni învingătoarea partidei dintre Napoli și Bologna, confruntarea desfășurându-se aseară, după închiderea ediției. Pagină realizată de Alexandru Vîrtosu