Gazeta de Sud, august 2017 (Anul 23, nr. 6782-6803)

2017-08-02 / nr. 6783

LOCAL I Miercuri, 2 august 2017, Gazeta de Sud ZBORURI ÎNTÂRZIATE ÎN AEROPORTURI DIN EUROPA Mii de zboruri au fost întârziate din cauza controalelor severe și a personalului vamal insuficient, în unele dintre cele mai populare destinații turistice europene, unde pasagerii riscă să stea până la patru ore la cozi de așteptare în aeroporturi din Madrid, Palma de Mallorca, Lisabona, Lyon, Milano sau Bruxelles, avertizează o asociație a liniilor aeriene, citată de The Guardian. Gata telenovela! Primăria Gaiova Primăria Craiova a respins, ieri, o nouă solicitare a chinezilor de la Shandong Ningjian de prelungire a termenului până la care trebuia să facă rost de banii necesari continuării lucrărilor la cartierul de locuințe de pe strada Caracal, abandonate acum doi ani. Cum pe 31 iulie a expirat ultimul termen oferit de municipalitate, contractul de concesiune încheiat cu Shandong a încetat de drept, iar primăria a intrat în mod gratuit în posesia lucrărilor executate până acum la cartierul de locuințe. „în mod cert, primăria se va implica de acum încolo la realizarea acestui cartier“, a precizat primarul Craiovei, Mihail Genoiu, care susține că se caută deja cea mai bună variantă pentru continuarea lucrărilor. Marian Apipie marian.apipie@gds.ro Chinezii de la Shandong Ningjian, care primeau în concesiune, în 2014, un teren de 6,7 hectare de pe strada Caracal din Craiova, pentru a construi un cartier de locuințe cu 1.850 de apartamente, nu au reușit să-și ducă la bun sfârșit investiția anunțată cu mare tam-tam la acea vreme. După ce nu au putut dovedi, până la 31 mai, că au banii necesari continuării lucrărilor abandonate încă din 2015, chinezii nu au respectat nici ultimul termen acordat de primărie pentru reluarea lucrărilor, 31 iulie. Ieri, Shandong a solicitat o nouă păsuire de 30-40 de zile, pentru a accesa un credit de la o bancă din Hong Kong, însă primăria nu a mai dorit să audă de nici un fel de amânare și a apelat la clauza din contract care îi dădea dreptul să renunțe unilateral la înțelegerea cu chinezii și să intre astfel gratuit în posesia lucrărilor executate până acum la cartierul de locuințe. „Astăzi (1 august - n.r.) a expirat ultimul termen din actul adițional în care s-au acordat 60 de zile pentru îndeplinirea de către firma chineză a unor condiții, am fost înștiințați de partea chineză că mai dorește încă un termen, care nu a mai putut fi acordat de primărie pentru că se intră în criză de timp și nu mai poate fi respectat termenul de preluare a terenului de la Ministerul Apărării Naționale. Prin urmare, prin dispoziție de primar, au fost constituite două comisii: una care va prelua activele și tot ce este stipulat în actul adițional de la firma Shandong, în speță construcțiile, autorizație de construcție, proiecte de execuție, cealaltă care va stabili procedura și modalitatea de lucru pentru finalizarea cartierului. în mod cert, primăria se va implica de acum încolo în realizarea acestui cartier de locuințe“, a precizat, pentru GdS, primarul Craiovei, Mihail Genoiu. Edilul a mai menționat că a doua comisie va fi și cea care va stabili „cum este mai bine, mai facil și legal să facem pentru a continua lucrările de la cartier, adică prin primărie, printr-o societate, pe fonduri proprii, prin credite“ și că momentan nu se știe care va fi prețul apartamentelor (promise inițial cu 400 euro/mp - n.r.). „Prețurile se vor hotărî într-o fază ulterioară, după o expertiză care să stabilească stadiul lucrărilor, o prospectare a pieței și, bineînțeles, licitație, pentru că ea se va face indiferent ce variantă se va alege pentru construcție. De abia apoi, în baza acelei licitații, se va putea afla prețul final al apartamentelor“, a explicat Genoiu. CHINEZII SPUN CĂ PIERD OPT MILIOANE DE EURO Firma Shandong Ningjian a explicat și ea, printr-un comunicat semnat de ing. Wang Jian, în calitate de reprezentant legal, cauzele care au dus la acest deznodământ. „Construcția a demarat foarte bine, însă la sfârșitul anului 2015 au fost suspendate lucrările din cauza problemelor financiare cu care se confrunta acționarul unic al companiei în R.P. Chineză. De atunci și până în prezent au fost făcute demersuri consistente pentru găsirea unor soluții pentru rezolvarea problemei finanțării proiectului. Procedurile birocratice complexe din ambele țări, analizele de lungă durată ale băncilor, care au fost solicitate sau și-au oferit serviciile pentru creditarea proiectului, căderea bursei chineze din 2015- 2016, sunt doar câteva dintre elementele care au complicat și mai mult situația noastră“, se arată în comunicatul celor de la Shandong. Firma chineză a mai menționat că, în urmă cu aproximativ cinci luni, compania China Railway 14th Bureau Group Co. Ltd din Shandong și-a manifestat intenția de a prelua și continua proiectul de la Craiova, dar că, fiind o companie de stat, auditul financiar, raportul de audit intern, precum și celelalte proceduri naționale de avizare a investiției în străinătate au necesitat o lungă perioadă de timp. „Acționarul unic al companiei Shandong Ningjian Construction Group Investment Romania SRL a decis să respecte decizia primăriei, cât și prevederile contractului, și să predea municipalității întreaga investiție executată până acum (...) Compania noastră pierde astfel cele aproximatv opt milioane de euro care a fost investite în proiec la Craiova. Ne cerem saui pe această cale tuturor craiovenilor, în special celor peste 2.000 de familii înscrise pe listele de așteptare a primăriei, pentru această situație neplăcută. Ne dorim ca în viitorul apropiat compania noastră să poată avea șansa Centrul de Remorci Oltenia Triefen: 0745 305 990 / 0737,122.471 www,Au to Gedai.ro Peste 50 de modele în stocl La cartierul de locuințe de pe strada Caracal au fost ridicate, până la etajul al șaselea, două din cele 23 de blocuri cu zece etaje