Gazeta de Sud, decembrie 2018 (Anul 24, nr. 7116-7133)

2018-12-03 / nr. 7116

I 4ft LOTO 6/49 LOTO 6/49 SUPLIMENTAR NOROC NOROC PLUS SUPER NOROC I P 39,46,15,11,7,25 33,7,19,47,11,25 9904378 628305 415735 LOCAL Luni, 3 decembrie 2018. Gazeta de Sud Pietoni morți și răniți pe șosele Tot mai mulți doljeni își pierd viața sau sunt răniți în timp ce traversează strada, fie pe trecerile pentru pietoni, fie neregulamentar. Polițiștii doljeni spun că, anul acesta, principala cauză a accidentelor rutiere a fost traversarea neregulamentară a pietonilor. Viteza excesivă, care a fost principala cauză a accidentelor de circulație în ultimii ani, a ajuns pe locul trei, după neacordarea de prioritate pietonilor.  Aldezir Marin aldezir.marin@gds.ro Potrivit reprezentanților Inspectoratului de Poliție al Județului (IPJ) Dolj, atât numărul accidentelor, cât și numărul victimelor acestora au scăzut față de anul trecut. în perioada 1 ianuarie - 16 noiembrie 2017, în județul Dolj au fost înregistrate 229 de accidente grave, soldate cu 67 de morți și 206 răniți grav. Anul acesta, în aceeași perioadă, numărul accidentelor rutiere a fost de 224, iar numărul persoanelor care șiau pierdut viața a fost de 55. Alte 194 de persoane au fost rănite grav în urma accidentelor produse anul acesta pe drumurile din județul Dolj. Oamenii legii spun că, anul acesta, traversarea neregulamentară a pietonilor a fost principala cauză a accidentelor de circulație. „Anul trecut, prima cauză generatoare de accidente era viteza excesivă, neadaptată condițiilor de trafic. Anul acesta, până în prezent, cauza cu cel mai mare impact în producerea accidentelor a fost traversarea neregulamentară a drumurilor de către pietoni. Alte cauze importante în producerea accidentelor în perioada analizată au fost neacordarea priorității atât pietonilor angajați regulamentar în traversarea străzii, cât și autovehiculelor care circulă pe drumuri cu prioritate, și viteza excesivă, neadaptată condițiilor de trafic“, au explicat reprezentanții IPJ Dolj. NOIEMBRIE. LUNA ACCIDENTELOR Mai multe accidente grave în care au fost uciși sau răniți pietoni au avut loc în cursul lunii noiembrie. Pe 13 noiembrie, un bărbat de 40 de ani a fost accidentat de un taxi în timp ce traversa Calea Severinului regulamentar, pe trecerea de pietoni. Trei zile mai târziu, în seara zilei de 16 noiembrie, un craiovean de 30 de ani și-a pierdut viața în timp ce traversa Calea București, tot pe trecerea de pietoni. Potrivit polițiștilor doljeni, un tânăr de 24 de ani, din Craiova, care conducea un BMW pe Calea București, l-a accidentat mortal pe bărbatul de 30 de ani, care se angajase regulamentar în traversarea străzii, pe marcajul pietonal. La locul accidentului a fost trimisă o ambulanță, însă medicii nu au reușit să salveze viața tânărului de 30 de ani. Un accident asemănător a avut loc o zi mai târziu, la intersecția bulevardului Dacia cu strada Nicolae Vulovici. în acest caz, polițiștii doljeni au stabilit că un tânăr, de 22 de ani, din comuna Giubega, care conducea un autoturism Volkswagen Golf, a accidentat un bărbat de 40 de ani, care se afla pe trecerea de pietoni. Pe 17 noiembrie, un bărbat de 40 de ani, din Craiova, a fost lovit de un autoturism Volkswagen, condus de un tânăr de 22 de ani, din Giubega. Accidentul a avut loc la intersecția bulevardului Dacia cu strada Nicolae Vulovici, iar victima se afla pe trecerea de pietoni. Polițiștii doljeni spun că, anul acesta, cele mai multe accidente grave au avut drept cauză traversarea neregulamentară a pietonilor fii jiOdilOi Ji . Iffiimnrna Comuna Malu Mare, în sărbătoare de Ziua Națională . Ziua Națională a României a fost marcată și în comuna Malu Mare. Evenimentele dedicate Centenarului Marii Uniri au debutat la ora 10.30 cu o depunere de coroane la monumentele ridicate în cinstea eroilor căzuți în lupte în Primul și în Al Doilea Război Mondial. Primarul Ilie Dodocioiu, consilierii locali, reprezentanți ai instituțiilor publice, precum și localnici au mers în satul Preajba Veche pentru a ține un moment de reculegere în memoria soldaților care și-au pierdut viața pentru a realiza Marea Unire. Depuneri de coroane s-au făcut însă și la Monumentul Ostașilor Români, complet renovat de curând, situat vizavi de Liceul Agricol din Malu Mare. Aici, la ora 11.00, autorităților locale li s-au alăturat și reprezentanți ai Consiliului Județean Dolj, în frunte cu vicepreședintele Cosmin Vasile. „Am împărtășit și noi bucuria tuturor românilor în ziua în care se împlinesc 100 de ani de la Marea Unire și ne încântă participarea masivă din partea populației la evenimentele organizate de primărie. Astăzi, Dumnezeu a fost român pentru că vremea a fost frumoasă și ne-am putut bucura cu toții de Ziua Națională a României“, a spus Ilie Dodocioiu, primarul din Malu Mare. După momentele solemne, cei prezenți au putut asista și la un spectacol folcloric oferit de elevii de la Școala Gimnazială din Malul Mare. Aceștia au prezentat momente muzicale și dansuri, fiind îmbrăcați în straie populare, cu însemnele tricolore. Toți cei prezenți s-au prins într-o mare horă a unirii, iar apoi autoritățile locale au oferit o masă tradițională, din care nu putea lipsi fasolea cu cârnați și ciolan. Sărbătorirea Zilei Naționale a României a continuat pentru locuitorii din Malu Mare și cu alte momente artistice, pregătite de grupuri de copii și tineri din localitate. „într-un astfel de moment important în istoria țării noastre trebuie să ne amintim că numai uniți putem face ceva pentru România. E bine ca măcar în astfel de momente să dăm uitării dezbinările cauzate de ideologiile politice. Suntem români și cu toții trebuie să luptăm pentru desăvârșirea României și de acum înainte. Avem nevoie de unitate pentru a fi duse la bun sfârșit proiectele importante de dezvoltare economică și socială a țării, aici fiind incluse și cele care privesc în mod direct localitățile mai mici, așa cum este și Malu Mare“, a spus primarul Ilie Dodocioiu. Centenarul Marii Unirii, marcat la Malu Mare de autoritățile locale și de reprezentanți ai Consiliului Județean Dolj, în frunte cu vicepreședintele Cosmin Vasile Í •i. 1.1.', ul.th FOTO: arhiva Gf }