Gazeta de Sud, ianuarie 2020 (Anul 26, nr. 7382-7400)

2020-01-14 / nr. 7388

LOCAL Marți, 14 ianuarie 2020 • Gazeta de Sud Scandal fără sfârșit pe uscătoria din bloc Neînțelegerile pentru folosirea uscătoriei dintr-un bloc din cartierul craiovean Valea Roșie continuă. De această dată, alt locatar vrea să facă „lumină“ în situația creată cu privire la folosirea părților comune din blocul cu pricina. Este vorba de blocul M8 din cartierul craiovean Valea Roșie, în care există neînțelegeri cu privire la uscătorie. Această situație am mai prezentat-o în GdS, în ediția din 19 decembrie 2019. Aici, de mai mulți ani, uscătoria blocului a fost folosită mai mult de proprietarii de la parter pentru uscarea rufelor. între timp, și ceilalți locatari au început să-și ceară fiecare dreptul de a folosi uscătoria. Această situație a generat tot felul de discuții între vecini. S-a ajuns ca locatarii și reprezentanții lor să facă tot felul de calcule și să „parceleze“ uscătoria. Au trasat cu vopsea pe podeaua din uscătorie ce suprafață îi revine fiecărui apartament și au dat jos sforile pentru rufe. Președintele Asociației de proprietari nr. 14 Valea Roșie, care este și el proprietar în bloc, precizează că, de-a lungul timpului, folosirea uscătoriei a iscat tot felul de discuții între proprietari. Acesta spunea că proprietarii chiar s-au certat între ei, au ajuns în instanță pentru a stabili cine și cum să folosească uscătoria. în fapt, Alexandru Stancu (foto), proprietarul de la parter, îl acuza pe Ion Gaură, proprietar la etajul 1, că i-ar fi rupt sârmele pe care întindea rufele și folosește uscătoria pe post de debara. FIECARE CU DREPTATEA LUI în replică, Ion Gaură spune că lucrurile nu stau așa cum le prezintă vecinul de la parter. „Acesta a pus lacăt atât la camera în discuție, cât și la ușa care duce la subsolul blocului. Dacă cineva avea nevoie de cheie trebuia să meargă la ușa familiei Stancu să o ceară, apoi să o ducă înapoi. Când erau plecați așteptam până veneau, în această situație, proprietarii au hotărât să facă pentru fiecare cheie. Toată lumea a fost de acord. Dar familia Stancu nu s-a potolit... Au urmat din nou discuții, în repetate rânduri i-am solicitat să nu mai lase geamurile deschise la uscătorie. A refuzat, fapt care a declanșat un conflict în bloc. Referitor la afirmația domnului Stancu, că am depozitat diverse materiale în uscătorie, precizez că doar bicicleta este a mea. Restul materialelor fiind ale vecinilor. Sârmele au fost date jos în baza unui tabel. Trasarea spațiilor care revine fiecărui locatar s-a făcut în prezența unui reprezentant al primăriei", spune Ion Gaură. Că este o problemă veche și alambicată o spun și cei de la asociație. „Este o problemă foarte veche. Nu se mai termină. Fiecare spune ce crede“, plicat administratoarea asociației de proprietari nr. 14 Eroilor, Valea Roșie. Termo vrea să renunțe la abonații răzlețit * Furnizorul de căldură al orașului, SC Termo Craiova SRL, face o inventariere a blocurilor debranșate de la sistemul centralizat de încălzire. Scopul este acela de a găsi o rezolvare pentru blocurile care au foarte puțini consumatori abonați. Termoficarea s-a trezit în situația în care în unele blocuri mai există un singur consumator sau doi-trei. „Facem această inventariere fiindcă se impune. Ne-am trezit că avem blocuri cu un singur consumator și acela doar pe căldură, că pentru apă și-a pus boilor. Vă dau un exemplu: blocul 01, în Vasile Conta, unde avem un singur consumator, care ia de la noi doar căldură. Eu duc agent termic pe 250 m până la acest capăt de rețea. Deci consumul este mai mare decât câștigul. Este ineficient. La fel se întâmplă în blocul 05, unde mai sunt doi consumatori, în blocul 06, cu trei consumatori. Eu țin în funcțiune un PT doar pentru câțiva abonați. Vrem să depistăm toate situațiile similare din oraș. Pe mine nu mă interesează cine și cum s-a debranșat, în astfel de situații, mai bine îi ajută primăria să-și pună o centrală de apartament și, cu siguranță, cheltuielile sunt mai mici decât să duc agent termic până la aceste blocuri“, a declarat, pentru GdS, Gheorghe Nedelescu, director SC Termo Craiova SRL. PIERDERI PE REȚELE - 29% Gheorghe Nedelescu a menționat că, în urma unor calcule, s-a ajuns la concluzia că pierderile pe rețele sunt mai mari de 19%, pierderi pe care la acest moment le suportă Primăria Craiova. „Totodată, facem o analiză cu privire la diferența dintre energia termică achiziționată din sistemul de transport și totalul energiei termice vândute consumatorilor. Această diferență reprezintă pierderi în sistemul de distribuție. în procente, pierderile sunt de 29%, din câte rezultă din bilanțuri. Nouă ne plătește primăria doar 19%. Prin urmare, voi cere Consiliului Local actualizarea acestui procent“, a mai spus Gheorghe Nedelescu. Pagină realizată de Maria Cernătescu