Gazeta Sporturilor, noiembrie 1935 (nr. 1859-1887)

1935-11-01 / nr. 1859

I GAZETA SPORTURILOR Jeff Dickson va organiza la New-York NEW-YORK 30. Ziarele de aci anunță că Jeff Dickson va organiza, în colaborare cu Montanez, o serie de importante reuniuni, la New-York. Jeff Dickson va rămâne la Paris, dar va fi reprezentat aci, de Lew Bourston. BOX Aseară la C. F.R. au continuat campionatele regionale Eliminatoriile campionatelor regionale amatoare au continuat aseară în sala C.F.R. Un public numeros și câteva matchuri frumoase cari au scos în evidență unele elemente noui de reală valoare, reprezintă succesul reuniunii de aseară. Grupările bucuretene au a urcat în luptă o serie proaspătă de boxeuri cari promit să devină vedete ale pugilismului românesc. Printre aceștia s'au remarcat îndeosebi: Chitu atent și bun escriment, Constantinescu (CFR) un exemplu de curaj și perseverență. Raicea (Tir) a surprins prin duritatea sa. Dogaru (A.C.T.) acelaș amator bun pe care-l cunoaștem. Radu Stoian (Titani) e o speranță din cele mai considerabile. Rapid și puncteul de marcă, are toate șansele să facă o carieră de invidiat, rezultatele In limita categoriei muscă, Rădan este opus lui Garfunkel. După trei reprize a trei minute, Rădan, mai rutinat, e declarat învingător la puncte. Contând pentru categoria cocoș, Chițu și Ilie Constantinescu (CFR) desfășoară un match de rară duritate. Posesorul unei directe de stânga precisă până la exasperare, Chițu, câștigă confortabil la puncte. Extrem de inimos, Constantinescu . Tot la categoria cocoș, Raicea (Tir) și Zbână (ACT) își încearcă șansele și vigoarea. Lovind puternic, Raicea își pune down adversarul, care salvat fiind de gong preferă să abandoneze la începutul reprizei a 2-a, învingător, Raicea. Dogaru I. (ACT) contra Dincă Tănase (B. C.), categoria cocoș. Match frumos între două elemente cu reale aptitudini. Mult mai versat cu „politica” ringului, Dogaru învinge ușor la puncte. Categoria ușoară aduce în ring pe T. Cornea (CFR) și VoiCan (Turda). După o luptă în dușmănie Cornea e declarat învingător la puncte. Se întâlnesc în continuare Ștefan Bogdan (Tir) și Grigore Matei (CCR). Categoria ușoară. Primul învinge la puncte. Barabancea învinge la categoria pană prin neprezentarea adversarului. Intre Niculescu (CFR) și Mitoșeru (Titani) se dispută o eliminatorie a categoriei semi-mijlocie. Niculescu învinge la puncte. Gh. Roman (CFR) și Radu Sto tean (Titani) au de furcă tot pentru categoria semi-mijlocie, înzestrat cu un pumn formidabil ajutat de o rapiditate de concertanță, Stoian învinge prin k. o. în repriza primă. Angelmann întâlnește azi pe Ruiz PARIS 30. — Angelmann, chalengerul oficial al titlului mondial la categoria cocoș, se va întâlni, aici Joi seara cu Pedrito Ruiz. Acesta a făcut match nul cu Sanchez, învingătorul lui Hunt. In aceași seară Clmille, învingătorul lui Bazin va fi opus lui Jancenelle. 8... IT^wI Toat!... AMATORUL Ion Maiu de la Prahova Box Club» făcându-și serviciul militar in București se antrenează in vederea campionatelor, în sala C. F. R. DUMITRU PANAITESCU terminându-și serviciul militar a revenit în București, reluând antrenamentul la C. F. R. BOX CARPENTIER și-a mutat antrenamentul in Bul. Pache No. 108, unde va activa în timpul sezonului de iarnă. Orele de antrenament sunt 5—10 seara. Spania a învins Franța cu 5—1 AGEN 30. — Două echipe selecționate, ale Spaniei și Sud-Estului Franței, s’au întâlnit aici într’un match în cursul căruia spaniolii au învins cu cinci victorii la una. Casadei la egalitate cu Ceccarelli MILANO 30. — In cadrul unei reuniuni organizată aci, Casadei a terminat la egalitate, după un match în zece reprize, cu Ceccarelli, campionul Italiei la categoria semigrea. In match semi-vedetă, Dellorto a învins la puncte pe Cartelli, Machtens a dispus de Dufour ANVERS 30. In cadrul unei reuniuni organizată aci, Machtens (match nul cu 'orna Aurel) a învins la puncte pe Dufour. In aceeași seară, Renard, campionul Belgiei la categoria ușoară, a fost învins la puncte de I. Steigert. Campionatul Europei la categoria cocoș BRUXELLES 30. — Managerul Damas a primit o ofertă din Cassablanca pentru a o pune pe Kid David, francezului Huguenin, Challengerul său, la 17 Noembrie pentru campionatul Europei la categoria cocoș. Campionul belgian nu s'a hotărît încă. Astă seară la A. C. I.: continuarea campionatelor regionale Ultimele eliminatorii și primele sferturi de finală Astă seară are loc în sala A. C. T., din strada Luterană no. 27, a treia reuniune a campionatelor regionale amatoare. Se vor disputa nouă matchuri eliminatorii. Programul este următorul: ELIMINATORII Categoria Cocoș Jean Marinescu (Tir) — Al. Marinescu (C. F. R.). Categoria pană Hary Stein (Turda) — C. Dumitrescu (Jean Constantinescu). Albert Blank (Tir) — Gh. Georgescu (Turda). Categoria mijlocie Vasile Boantă (Tir) — Ion Lupu (Titanii). SFERTURI DE FINALA Categoria minimă Jean Tomescu (Tir) — Ton Fărcășescu (Național Boxig CI). Categoria muscă Chiriță Mihăilescu (Turcia) — împărații Ilie. Categorie mijlocie Stănescu Niculae (Box Carpentier) — Costel Ionescu (Jandarmeria), Gh. Filip (Jean Constantinescu) — Pană Vasile (C. F. R.), Ion Marinescu (C. F. R.) — Petre Ionescu (National Boxing Club). Midget Wolgast a învins pe Levas NEW-YORK 30. — Midget Wolgast a dispus la puncte de Levas. Wolgast a manifestat, în tot decursul celor zece reprize, o mare superioritate. VOLEY-BALL Convocare „ORFEUS” convoacă pentru Joi 31 Oct., pe următorii jucători la antrenamentul general de volley-ball, pe terenul școalei, Austrului 33: Atamasiu, Ciuhara, Plomaridi HI, Costiniu, L. Giovanidi, A. Giovanidi, Ganopol, Hagivasiliu, pjtylidis, Caliani, Neos, etc. AUTOMOBILISM Automobiliștii români și perspectivele rallye-ului de la Monte-Carlo Un concurent ambițios s .1. Marin Buiculescu (Continuare din nag. I-a) puncte. Arena prezintă de asemenea,care se poate călători spre Monte avantajul de a fi un centru din Carlo pe șosele destul de bune.Cred că la bordul trăsurei cu care voi participa, voi lua pe temerarul Iorgu Ghica, în tovărășia căruia sper să fac o bună performanță. Vor concura și unni român. Am arătat într-un articol precedent că participarea lui Petre Cristea, revelația anului acestuia, este sigură. Admirabilul pilot a început antrenamentul încă de acum două săptămâni, ocupându-se în special de Proba complimentară a raliyeului, aceia care urmează să hotărască clasamentul acelora cari vor ne-a declarat Marin Butculescu. Nu știu încă ce mașină voi utiliza în acest scop, întrucât am de ales între două propuneri la fel de surâzătoare. Totuș, voi trebui să mă decid cât de curând, deoarece orice întârziere înseamnă o serioasă handicapare: «Ceia ce iți pot spune precis este că voi lua plecarea, ca și in alți ani, din București. Nu mă tentează deloc o deplasare costisitoare înainte de a pleca spre Monte Carlo și de aceia am ales drept punct de plecare capitala Țării. termina parcursul la egalitate de puncte. Petre Cristea, ca majoritatea alergătorilor cu șanse, va lua plecară de la Atena la bordul unei trăsuri pe care o prepară în mod special. MIHAIL SONTAG Recordmanul de la Sinaia se găsește și el în frigurile preparativelor. El va concura pentru a doua oară în rallye-ul Monte Carlo și speră să realizeze o performanță superioară celeia din ediția precedentă a competițiunei. In ultima întrecere, Mihail Sontag plecând de la Palermo în tovărășia lui Petre Cristea și Ionel Zamfirescu, a ajuns la țintă cu întregul bagaj de puncte inițiale și nu a putut să se claseze decât al 15-lea din cauza executărei unei manevre greșite, în proba complimentară. S’a restmnțit însă cu succesul moral și cu câștigarea cupei pusă în competițiune de ziarul «Le Journal». Probabil că de rândul acsta, Mihail Sontag va alege drept punct de plecare, capitala Greciei. Precizări nu putem face în această privință, întrucât Sontag s’a închis în garajul său și-și prepară pe îndelete tentativa de a ocupa unul din primele locuri în clasamentul marii competițiuni. MARIN BUTCULESCU De asemenea, va încerca să ne reprezinte cu demnitate culorile în rallye-ul Monte Carlo. Marin Butculescu, unul dintre automobiliștii noștri proeminenți care în cursul anilor din urmă a reușit câteva impresionante performanțe turistice. Anul acesta, din cauza lipsei unei trăsuri convenabile, Marin Butculescu nu a fost văzut concurând în probele organizate la noi. Aceasta nu înseamnă încă că a părăsit ideia participarei în cursele automobiliste. L-am întâlnit zilele trecute și i-am cerut noutăți . — Mă pregătesc pentru Monte Carlo COLONELUL ALEXANDRU BERLESCU Am lăsat, în mod special la urmă, pe colonelul Alexandru Berlescu, care se bucură de reputația de a fi făcut, de cele mai multe ori, și cu destul succes rallye-ul Monte Carlo. Nu deținem niciun fel de precizări în legătura cu participarea sa, dar suntem convinși că excelentul automobilist va porni pentru a șapea oară, pe drumul ce duce la Monte Carlo. r. e. d. MIȘU SONTAG PING-PONGill íídísií mesla Intene iti Vineri 15 Noembrie Macabi 3, tank 3. Ti. In ședința din 25 Octombrie, comitetul istrictului de Ping-Pong București, a hotărit ca returul campionatului inter-echipe 1935 să se disputa în sala A. C. T. din str. Luterană No.. 27, zilnic, între orele 14—16, dela 31 Octombrie până la 15 Noembrie 1935. Matchurile se vor disputa în ordinea următoare: « Joi 31 Octombrie A. C. T. 2. i—i Macabi 2. Vineri 1 Noembrie A. C. T. 3. » Macabi 3. K Sâmbătă 2 Noembrie A. C. T. 2. Sparta 2. Luni 4 Noembrie A. C. T. 3. k* Sparta 5. Marți 5 Noembrie Sparta 2. ma Macabi 2. ■ Joi 7 Noembrie Sparta 3. *— Maeabi 3. j Sâmbătă 9 Noembrie A. C. T. 2.— Titanic 2. 1 Luni 11 Noembrie A. C. T. 3. — Titanic 3. ’1 Marți 12 Noembrie Sparta 2. — Titanic 2. 1 Miercuri 13 Noembrie Sparta 3. — Titanic 3. Joi 14 Noembrie Macabi 2. >— Titanic 2. ! Î3S C. F. R. va înființa o secție de ping-pong C. F. R. va înființa în curând, o secție de ping-pong, sub presidenția de director Fred Fulga. Noul club numără, încă de pe acum, un număr important de înscrieri, printre care Goldberger, campionul României, Vladone, Mircea Schapira campionul Bucureștiului, etc. lin nou club De curând a luat ființă un nou club de ping-pong, sub numele de Sporting, sub prezidenția d-lui M. Wexler. Sediul clubului este în strada Traian no. 156. Până în prezent, noul club numără un mare număr de membri. Convocări «L. P. N.» convoacă pentru Joi 31 Octombrie ora 3 da, la antrenamentul general pe arena Voevodul Mihai pe următorii jucători: Dodescu Condeescu, Otto, Matei, Goța, Mircea, Fane, Văsoaică, Notopol, Gălătescu, Andreescu, Tatu. COMRO convoacă pentru Joi 51 Octombrie 1955, ora 5.50, pe terenul A. T F. toți jucătorii la un antrenament în vederea matchului amical cu C. A B. COLȚEA convoacă, astăzi Joi 31 Oct. ora 3 d. a., toți jucătorii, pe terenul Velodrom,pentru antrenament și formarea echipelor pentru matchul de Duminecă 3 Nov. COLEGIUL național Sf. Sava, convoacă în vederea finalei interșcolare de rugby, pe terenul U.F.S. S.R. la ora 14 lum. precis, următorii: Eremia (R.C-B.); Vlad (R.C-B.); Marinescu (T.C.B); Petrescu (St.R); Paunescu (R.C.B.); Ghica (T-C.B.); Iorgulescu (Victoria); Gheorghiu (R.C.B.); Oreziceanu (T.C-B.); Filotti (T.C.B.); Tell (T.C-B.); Rădulescu (R.C.B.); Romanescu (R.C-B.); Lazăr (R.C-B.); Dumitriu (R.C-B.); C A. B. convoacă pe toți jucătorii la un antrenament general pentru ziua de Joi 31 Oct. a. c. la ora 3 d. a. la federație în vederea matchului cu Comro. Speci de TEATRE NAȚIONAL: Matineu: Inșir’te mărgărite- Seara: Gura de leu. REGINA MARIA: Matineu: O aventură în Zeppelin». Seara: Bișonel: MAJESTIC: Tic-Tic-Tic: CINEMATOGRAFE COPITOL: Charles Boyer și Katherine Hepburn în Iubirea lor, Jurnal Pathe ROXY: Charles Boyer și Katherine Hepburn în Iubirea lor și Jurnal Pathe. SAVOY (fost Rio): Lilian Harvey în «Invitația la vals», jurnal și complectare. TRIANON- Dansatoarea cu Evelyn Laye și Fritz Kortner. ARO: Juanita, cu Alfred Rode. CORSO: «Blonda Carmen» cu Martha Eggerth și Leo Slezak. REGAL: Gelozie cu Harry Baur și Suzy Vernon. VOX: Ioana d’Arc cu Angela Salloker, și Gustav Grangens. SELECT: Te-am iubit întotdeauna, cu Robert Montgomery. B-DUL PALACE: Te-am iubit întotdeauna, cu Robert Montgomery». DARLY: Micul colonel cu Shirley Temple. FEMINA: Abdul Hamid cu Fritz Korner. RAHOVA: David Copperfield, jurnal și compleetare. FORUM: Fericirea cu Charles Boyer și Beau și uit dragostea. MILANO: Transatlantic și învierea. Revista Milano jubilează. A.R-P.A.: Ultima romanță cu Jose Mojica. IZBANDA: Drumul vieții (Putiovka y Jizni) jurnal și compleetare- De prinjibHil COLTEA convoacă în adunare generală extraordinară toți membrii clubului pentru ziua de 6 Noembrie ora 9 seara la ședință în str. Braziliei nr. 13. CICLO-CROSS Prima eompțiune a sezonului la 17 noembrie Conform celor publicate de noi activitatea piclo-pedestră va fi reluată Duminecă 17 Noembrie, prin organizarea de către Velo clubul român a primei competițiuni de acest gen. __ Alergarea, dotată de ziarul „Universul” cu o cupă challenge, are o vechime de doi ani. Se va disputa deci, anul acesta, pentru a treia oară. In 1933, trofeul pus in competițiune a fost câștigat de Radu Ioniță, care nu a mai fost văzut apoi, concurând în acest gen de probe. Un an mai târziu, cupa a fost câștigată de Gheorghe Cocii, care de asemenea nu mai activează. Astfel stând lucrurile este sigur că, și anul acesta, trofeul va schimba mâna. PARCURSUL întrecerea se va disputa pe parcursul clasic, adică: plecarea din fața ziarului Universul, traversarea gradinei Cișmigiu, str. Popa Tatu, piața dr. Botescu, piața Victoriei, șoseaua Bonaparte, șoseaua Ștefan cel Mare, traversarea Velodromului, calea Floreasca, stavilar, satul Herăstrău, linia Constanța, București, (cantonul Herăstrău, cantonul Mogoșoaia), hipodromul Băneasa, bulevardul Mărăști, Arcul de triumf, Bordei, șoseaua Jianu, piața Victoriei (sosirea). RUGBY Bie niistí io in grin Franța Sportul Studențesc, Stadiul Român și Viforul Dacia au perfectat și au în perspectivă angajamente Pentru iarna aceasta cluburile de rugby vor organiza deplasări în Franța. Astfel, Sportul Studențesc va întoarce vizita lui R. C. Narbatais făcând cu această ocazie un turneu de o lună de zile- Suntem informați că între universitari și secretarul comitetul Lyot, a intervenit o convenție care garantează românilor patru matchuri în Franța. Se spune că universitarii își vor întări formația cu câțiva jucători ai clubului P. T. T. In al doilea rând, Stadiul Român respectând tradiția, și-a asigurat un turneu în Frânța între 18 Decembrie și 8 Ianuarie, urmând a vizita Tarbes, Beziers, Perpignan etc. Odată cu stadiștii se vor deplasa o serie de jucători ai T. C. R-ului. In acest sens se duc tratative între coducătorii celor două cluburi. In fine, Viforul Dacia, harnica grupare din Floreasca, va lua pentru prima oară drumul occidentului In acest scop tratativele sunt duse de d-nii : Chioralia și I. Beju. Un bogat program internațional și o nouă ocaziune de a ne pune la punct înaintea Olympiadei de la Berlin. I—pi • ........... Ziua doua a campionatului interșcolar Joial Octombtrie Colegiul Național Sf Sava—Șc. Sup. Arte și Meserii, teren II, oră 15, arb. d. Al. Ghimpețeanu. Arsenal—Școala de Arte și Meserii C. F. R., teren I, ora 15, arb. d. A. Fanella. Programul matchurilor din 3 Noembrie Onoare Sportul Studențesc—P. T. T., teren I, ora 15, arb. d .R. Vizanti, C. F. R.—Arsenal, teren II, ora 15, arb. d. I. Anastasiade. Stadiul Român—R. C. B, teren III, ora 15, arb. d. G. Penciulescu. Promoție I. A. R.—Viforul Dacia, teren Velodrom, ora 15, arb. d. D. Cristeseu. C. F. R.—Sportul Studențesc, teren I, ora 10, arb. d. R. Vizanti. T. C. R.—R. C. B. teren II, ora 10, arb. d. Al. Ghimpețeanu. A. S. F. C.—Avântul Sportiv, teren III, ora 16, arb. d. I. Anastasiade. P. T. T.—Stadiul Român, teren H, ora 8, arb. d. Gometant. Categoriall A. S. F. C.—C. F. R., teren II, ora 8, arb. d. Gometant. Avântul Sportiv—Viforul Dacia, teren III, ora 8, arb. d. D. Cristescu. ATLETISM [i se poate sEl în Mensi ii Mei Jocurilor Olimpice Programul antrenamentului Olympic HELSINGFORS 30 Intersport. — In ultima ședință, federația finlandeză de atletism a studiat o chestiune extrem de importantă și anume programul de pregătire al echipei olympice de atletism, care va reprezenta Finlanda la Olympiada de la Berlin. Balste și Nurmi antrenorii olympici finlandezi au fixat în linii generale modalitățile după care vor activa atleții, susceptibili de selecționare, în așa numita perioadă de pregătire olympică, care va începe de la 1 ianuarie 1936 și care cuprinde cinci etape : Din luna Octombrie și până la 1 Ianuarie, repaur complect. Imediat ce va cădea zăpada, alergătorii, aruncătorii și săritorii vor trebui să facă, odată pe săptămână ski. 2) In timpul iernii, din luna Februarie și până la începutul lunii Aprilie, atleții urmează să facă gimnastică de sală de două ori pe săptămână. 3) In timpul primăverii, selecționanții vor face de două, trei ori pe săptămână 5—10 km. marș. 4) In perioada de tranziție (Mai) ei vor face cross, alergări și sprinturi scurte. 5) Perioada de antrenament propriu zisă va începe numai în momentul când corpul atleților se va găsi într-o perfectă condiție fizică.zentanți Antrenamentul atletic, începând de la 1 iunie va fi zilnic, dar performanțele nu se vor controla decât odată pe săptămână. Până la perioada de competițiuni, băile finlandeze (sanna) vor putea fi utilizate cât mai des. Mai târziu ele vor fi făcute de două, trei ori pe săptămână. Cei doi antrenori vor da o mare atențiune băilor de aburi și masajului deoarece ele permit atleților finlandezi să poată susține un antrenament atât de greu Acesta este în linii mari programul de pregătire olimpică al echipei finlandeze de atletism care după declarațiile specialiștilor va avea darul să producă mari surprize la Berlin în 1936. Norvegia va participa la Jocurile Olympice cu 200 de atleți OSLO, 30. (Intersport). Comitetul Olympic norvegian, în ultima sa ședință, a fixat numărul participanților care vor reprezenta Norvegia la jocurile olympice din 1936. După rapoartele prezentate de fiecare federație forul Olympic norvegian a hotărât ca Norvegia să trimeată un număr de 200 de repre * izi Uniti rat Himm, având în frunte pe celebrul alergător Petkiewcz Astăzi la ora 9:30 va sosi din Varșovia grupul de studenți poloni, oaspeții O. N. E. F.-ului. Teamul universitar polon numără 25 de persoane cuprinzând: o echipă de atletism, una de basketball și una de volleyball. Studenții de la C.I.W.F. sunt însoțiți de un număr de 15 excursioniști, care au făcut deplasarea pe cont propriu pentru a asista la meetingul universitar și mai ales la matchul Polonia-România. Echipa universitaară polonă este condusă de doi delegați ai C.N.E.F.ului polonez și de celebrul alergător Petkiewez. Crossurile dela Bragadiru Gruparea »Stadiul Român» a organizat în comuna Bragadiru, două alergări de cross country cu scop de a populariza sportul atletic în această comună. Concursurile s’au bucurat de un frumos succes un număr impozant de concurenți au luat parte la aceste alergări. Iată rezultatele: ÎNCEPĂTORI n. 1. Grigoraș Gârleț 23, m. și 15 2. Stan Nicolae 23 m. și 35 3. Vasile Popescu 4. Ioan Vlădău 5. Emil Tudor 6. Naie Pătrașcu 7. Ioan Cârciumaru 8. Ilie Tănase COPII 3.500 m. 1. Ionel Nicolae 17 m. și 30 2. Constantin Rizea 17 m. și 35 3. Florea Vișan 4. Gogu Pitulice 5. Stelică Bărbuceanu 6. Moraru Vasile 7. Mitică Pitulice