Gazeta Sporturilor, iulie 1940 (nr. 3525-3551)

1940-07-22 / nr. 3542

ANUL XVII. _ Nr. 35« * * PUBLICITATEA DUPĂ TARIF . Direcție . . . 3.26.60 IELEFON I Administrația : * 3.26.60 Redacția 3.26.69 ABONAMENTE; Pe un an í] . • LEI 1000 Pe șase luni. • • „ 500 Instituțiuni, Cluburi și Proprietari, 2000 Un număr vechio ........ 4 DHffibrat: If. P A P A G RE ORGffE Proprietatea: GAZETA SPORTURILOR S. A. înscris in reg. publi. Trib iunalul Ilfov Secția I com. sub No. 282/1938 BHIROCFROIE: Strada Anghel Saligny No. București DISCURSUL DOMNULUI General Gabriel Maliesen la Frankfurt „Sportul fiind în legătura strânsă cu nouile condițiuni de desvoltare ale României noui, este chemat la o viată noua ” ,,Tineretul român și-a găsit calea dreaptă pe care trebue s'o urmeze“ Cu ocazia banchetului oferit de federația germană la Frankfurt, d. general Gabriel Marinescu, peședintele F. R. F. R., a rostit un discurs în limba germană care a făcut mare impresie. Iată cuprinsul discursului: «Călduroasa primire pe care d- dr. Diem ne-a făcut-o din partea conducerii supreme a sportului german și al î histrului său conducător d. Von Tscharmer und Osten nu o consider decât o vie dorință de adâncire a relațiunilor sportive româno-germane. Dvs. domnii mei, precum și onorafii dvs. conducători vă găsiți printre primii cari ați avut ocazia să vă convingeți că sportul nu este o pierdere de timp sau un mijloc de distracție al masselor. Dvs. sunefi primii, cari puteți dovedi că sportul nu este un accesoriu oarecare în mișcarea evolutivă a societății moderne și că sportul constituie pentru Marele Reich unul din factorii săi constructivi cei mai importanți în care se oglindește însuflețirea ce va conduce soarta țării dvs. spre felul ei firesc. Ceia ce este însă de cea mai mare însemnătate pentru totalitatea problemelor actuale — și mă gândesc la marile idei ale genialului dvs. Führer— este caracterul exclusiv popular al sportului german și rolul pe care-l joacă în «Germania Socială». Desigur că nu exagerez atunci când afirm că structura ideii germane de sport și sportivitate a influențat în mare măsură asupra glorioasei puteri a Marelui Reich, de așa manieră încât sunt ferm convins că sportul așa cum este conceput în Germania trebue să ducă la o ideală desvoltare a puterii germane. Un rezultat atât de covârșitor ca acela pe care l-a realizat sportul german trebuia să-și exercite binefăcătoarea influentă și asupra statelor mai tinere printre cari se găsește și fara mea. Sportul fiind în legătură strânsă cu nouăle condițiuni de desvoltare ale României noui, este chemat în ° viață nouă care îi va permite să progreseze. Astăzi Germania și România sunt animate de aceleași idealuri. Tineretul român și-a găsit în sfârșit calea dreaptă pe care trebuie s-o urmeze și am încredere neclintită) că va reuși să-și atingă repede felul său nobil. Sunt încredințat că întâlnirea de astăzi constituie o nouă pianiură pentru temelia legăturilor sportive româno-germane. (Continuare în pag. IV-a) D. Alfred Fulga are cuvântul... In ședința de Mărfi seară a Biroului federal F. R. F. R. se va lua în discuție proectul de înfiintare a ligii de football București. In reportagiile noastre anterioare am arătat că pentru acest proect au fost captate și voturile câtorva membri ai comisiei de judecată — în speța Biroul federal — care au fost convinși de utilitatea acestei prefaceri structurale a footballului bucureștean. Nu înseamnă însă că proectul a trecut, înainte de a fi prezentat votului — a cărui numărătoare este decisivă. Actuala atmosferă — net favorabilă proectului — se poate schimba, ca prin farmec, în ședință, așa cum s’a mai întâmplat și în alte rânduri. Iată, deci, un motiv de serioasă îngrijorare §1 — în acelaș timp — un îndemn de a ne adresa, pe aceasta cale, d-lui Alfred Fulga, prim vice-președintele F.R.F.A. Prezent la toate reformele din ultima vreme, suferite de footballul românesc, d-sa a avut totdeauna de spus un cuvânt hotărîtor. Ii solicităm, de aceea, și de astădată — deși credem că nu este nevoe — întreaga d-sale atenție. «Liga București» înseamnă pentru footballul bucureștean un mijloc excelent de consolidare, astăzi când i s’au impus anumie restricții de promovare în divizia na|ională. Lipsite de orice emulasiune toate echipele Capitalei s’ar prăbuși în mijlocul indiferentei cu care sunt tratate. Iată ceea ce credem că a sesizat prim vicepreședintele F. R. F. R., în tinerețea căruia procesele oarecum mii îndrăznețe nu pot provoca revoluțîi de conștiință. D. Alfred Fulga are de spus un cuvânt de greutate în această opera pozitivă a soccesului indigen și acest cuvânt îl așteptăm, în ședința de Mărfi... I 4 Pagini i 2 UH toni 22 Iulie 1940 Tameu! combinatei de rugbi Viforul Dacia-T. C. R. n a fost uitat în Germania. Primarul orașului Frankfurt a pomenit de vizita victorioasă a echipei române Cu ocazia recepției date la primăria din Frankfurt, în ajunul matchului de football România — Germania, d. Kremer, primarul orașului, a rostit un discurs în care a amintit și de vizita victorioasă a unei echipe române de rugby la Frankfurt. Se vede deci clar, dacă mai era nevoe de această dovadă, propaganda făcută de rugby-ul românesc — un sport minor — peste hotare. Aceasta în timp ce obișnuiții «opozanți» ai deplasărilor românești peste graniță n’au pierdut, pe vremea aceea, prilejul de a se ocupa — în genul lor — de turneul combinatei, Viforul Dacia — T. C. R. Fără comentariu... Un răspuns inteligent C. Cionoiu acceptă orice bursa pentru întâlnirea cu Edel Seidler s-a interesat de pretențiile pecuniare ale lui Cionoiu pentru un match cu Gustave Eder. Așa cum era de așteptat campionul nostru a făcut toate eforturile pentru ca această întâlnire să poată fi perfectată, răspunzând la Berlin — prin Vasile Șerbănescu — că acceptă orice bursă i s’ar oferi. Se vede în acest răspuns dorința boxeurului român de a nu pierde ocazia unui match mare. Ne place, de aceea, să credem că cu reîntoarcerea curierului ni se va oferi prilejul de a înregistra perfectarea întâlnirii lui cu Eder, un pugilist care nu mai are nevoe de recomandări. Scriam, în numărul nostru de crică organizatorul berlinez care va regisa gala de box în cadrul căreia Vasile Șerbănescu va întâlni pe istau la Velodrom o reuniune internațională La velodrom va avea loc astăzi, dimineața o reuniune ciclistă cu caracter internațional. Se poafe sconta un frumos succes sporțiv• Divizia națională A. va cupria viitorul sezon între 14 echipe Biroul federal va modifica actuala formulă a campionatului pe farnsirea Tricolor si Universitatea introduse In uluita categorie Nu se poate spune că a existat în succerul nostru, în ultima vreme, problemă mai discutată decât formula de disputare campionatului diviziei naționale A. Valuri de cerneală au fost consumate pe marginea acestei probleme, care p’a fost definitiv rezolvată nici până acum — la ’ numai o lună de începerea probei oficiale. Scriind acestea nu înseamnă că am uitat decizia dată mitetul federal de de Cola 22 Iunie, care ai statornicit că viitoarea ediție de campionat a diviziei naționale A va cuprinde 12 echipe. Informațiunile noastre, de dată recentă, sunt însă de altă natură. Din sursă demnă de toată increderea suntem în măsură să anunțăm că a fost repusă pe tapet formula de disputare a campionatului național, in sensul schimbării deciziei de la 22 Iunie. Divizia națională A va cuprinde 14 echipe în viitorul sezon este părerea majorității oficialilor noștri. Nu este vorba în aceasta de o opinie izolată și nici de o discuție simbolică. Se vorbește de mărirea la 14 a echipelor din divizia primă, pentru a se satisface revendicările juste ale Unirii Tricolor și Universitatea — două echipe românești cari au dreptul de a pretinde câte un loc In categoria de onoare a footballului indigen. Iată hotărirea care o va lua forul nostru de specialitate pentru viitorul sezon, intr’o competiție care are nevoe de altă îndrumare decât Kimm până acum.