Gazeta Sporturilor, mai 1942 (nr. 554-583)

1942-05-01 / nr. 554

Sul) semnul lui Marete, chiar, sportul nostru își continuă activitatea nesperat de bine cu toate că o parte din sportivi consacrați își fac datoria către țară. Normal ar fi fost, poate, ca fără oamenii de bază cele mai multe ramuri sportive să-și înceteze manifestările în public. ialitatea poporului român,.sc^i-a spus încă odată cuvânt« cu lu P‘a pe care o di^^îlând.le Est, tineretul său școlar și universitar învață să se ridice deasupra slăbiciunilor lor și să lupte. Ni avem atâta nevoe ca tineretul să știe să lupte! In viitorul popas în evoluția neamului nostru acestui tineret îi revine datoria să apere zidirea nouă pe care alții o înfăptuesc cu atâtea jertfe. Dar până atunci el își va forma sufletul în școli, își va oferi trupul pe stadioane, freaceea manifestațiunile Universitare și școlărești ,care s’au desfășurat, se desfășoară și se vor desfășura — sunt atât de îmbelșugate prognarea între perioadele de pace, fiind singurul tul tunurilor gheri. Intradevăr tineretul universitar școlar ne-a dovedit din plin.aceasta. A luat din mâna predecesorilor facla sporti i lui Ș> o poartă fără să șovăie, spre țeluri înalte, cum pcmai el poate să-și făurească ! Ceva mai mult, a dat un impuls sporturilor așa nou zise minore a căror decadență începuse acum câțiva ani, le-a readus pe planul actualității, al atenției publicului. Meritul lor, este, deci, mai mare decât și-l închipue o parte din noi. Tineretul nostru nu a realizat numai o continuitate a sportului, ci — reînnoindu-i cadrele — l-a dus mai sus decât îl găsim, i-a dat un nou impuls: Sebastian Bonifac și Atac la poarta Rapidului. Ghiurii au respinge cu capul balonul purtat în careul feroviarilor de Gică Popescu, Titi Dumitrescu și PoPa (Sp. Studențesc — Rapid 1-1) Venus joaca numtn ci la Craiova Echipa care o va prezenta. F. C. Craiova CRAIOVA (prin telefon). Echipa locală F. C. Craiova a reușit să perfecteze pentru Duminică o partidă amicală cu formația bucureșteană Venus. Matchul suscită un deosebit interes în localitate și constitue obiectul de discuție în toate cercurile sportive locale. F. C. Craiova a făcut în cursul va antrenamente i a stabilit urmăînfrunta pe foșaționali: Straja, Nicu Voicu. Toth, ^^rân. Venus sp %e J|^în localitate, Sâmbătă după amiază, săptămâi. In unmă torul «FA tii campio ^ Popescu, v .leseui Mari,^ Tiliac, Vict.A‘ 5. ..o stirea de furci cu binitenii: “ Un fost despre actuala bipensie și portarul Goliath, Lazăreanu Duce este optimist și... Carmen și Sp. Studențesc se pregătesc cu atenție pentru turneul de Sâmbătă și Duminică turneul de la sfârșitul acestei săptămâni, suscită un deosebit interes în rândurile grupărilor interesate. Bucureșteanu in specia recte Carmen și Lp. Studențesc — se pregătesc cu asiduitate pentru a face o figură cât mai o■ '" -u in fața valoroșilor oassia și FC Ploești. Eri, pe teren^S^ ACSA — Carmenul a făcut un "anticgrups antrenament în compania Meriqitorului Oficial. Ora 3.50... Soarele la vremelnic după un nour uriași indispunând prin aceasta, pe sglobiii «Carmen-iști» care sosesc uinul câte unul, încărcați cu genii de rigoare în care își port echipamentele. 11 Odaia sosiți cei «11» tilularii plus rezervele, încep a se echipia în voe — fiindcă timp au, sla Domnului! Încă puțin și sosesc partenerii. Intro camionetă deschisă, veselie și plin de nerv, jucătorii Monitorului Oficial descind gata echipaf1 _________ Arbitrul Carmenului, dă tonul ostilităților... Si " fî/> •"* * o /»z'ho o« •> -seîvy/loasa de pe un teren pe altul, — neuitând bineînțeles să se mai ai din când în când și prin porfy.de celor doi «goalkeupe»... Sf au jucat două reprize a 20 de minute, în care timp sa putut urmări însov forma jucătorilor. C« Yafffiesa _ șoarece nu s a urmărit marcarea goalurilor. Că au fost numeroase și variate — asta e altceva... La „șuetă“ cu Coman & Comp.... Odată terminate cele două reprize, jucătorii Carmenului au făcut câteva sprinturi de destindere, după care părăsesc terenul și cu antrenorul în frunte se îndreaptă spre... Baia Centrală! Ii însoțim pe drum și căutăm să le obținem câteva păreri. Lucrul nu este atât de greu, deoarece nelipsita «șuetă» a început antrenând întreaga garnitură. Iată de pildă, în primul grup, COMAN, reîntors recent din Timișoara, explică, plin de vervă peripețiile de la comisia de recrutare din capitala Banatului: ...Și așa măi băeți m’a «găsit» bun pentru Geniu, când eu aș fi dorit să «fac» la aviație... Era visul adolescenței mele, care s’a năruit ca un castel din cărți de joc, în fața comisiei timișorene... — Lasă, măi, e mai bine la geniu, special pentru tine care alergi mult., i antrenament. Ripensia e în formă . Apropos de antrenament, îl întrerupe Coman... Am asistat (a una din pregătirile Ripensiei... Să știți că o să avem de furcă cu bănățenii. Ripensia vine cu o echipă mult întinerită și extrem de ambițioasă... Și au un portar, măi... casație! Lăzăreanu — ăstae să fie o revelație, are numai 19 ani, dar are o statură de... Goliath! Ce să vă spun îl «taie» pe Pavlovici.... Apoi, mai este Ion Vasile — știți care, dela Olimpia! Ce s’a mai schimbat și băiatul ăsta! N’o să-l mai cunoașteți. Bindea, vrea să facă «om» din el și de aceea toată ziua nu-i scapă din ochi Are o tehnică superioară și posedă un excelent joc de ansamblu... — Dar cine mai antrenează Ripensia?... intervine Marian. — Cine ar putea altul decât Bindul... Ai dar să-l vezi ce serios e «puștiul» și ce sever se poartă cu băeții.. Ce mai încolo, după mine, ne bate precis la... trei puncte diferență... — Dar noi unde suntem, spre înțepat Marian — o fi ea Ripensia, însă avem și noi un cuvânt de spus... și încă unul greu... vom vedea noi până la urmă cine (Continuare în pag. 4-a) GICA POPESCU Astăzi încep campionatele universitare de foot-ball Începând de la orele 15.15 pe terenul «Unirea Tricolor» se va disputa matchul între A. S. Medicina și S.S.U.E.F, urmând ca la orele 17,15 să continue matchul dintre Politehnică și Medicina Veterinară. Matchurile sunt echilibrate și cu sigurantă ca disputele vor fi palpitante încă un lucru care va mări spectaculozitatea va fi duelurile dintre galeriile studenților, deji vor căuta, cu toată ardoarea sa , încurajeze colegii. Aceste match-uri, care vor fi continuate și mâine ! Maiu pe acelaș teren de către A. Comercială și combinata Farmacie—Teologie și AS Dreptul cu Literele fac începutul sâptămânei sportului universitar care începe la 4 Mai. După ample discuturi, Forul sportiv universitar a dat formă seinitivă regulamentului după ce va disputa ia campionatul. Li Htă contribuește și F.R.F.H. pus la dispoziție toată aparatura tehnică. Datorită faptului că intrarea va fi gratuită se prive<A ? afluență mare de public și ?»i vW^tT și trecut de mult primi tară, care totuși a« teste legați de aceaștă nată. I A. S. Medicina i S.S.U.E.F. Matchul de deschidere este fără îndoială cel mai echilibrat datorită faptului că atât A.S. M. cât și L. S. U. E. F. prezintă echipe bine puse la punct și cu jucători de valoare, cari pe lângă dorința de a învinge vor arăta și foort-ball de valoare. «Doctorii» au o echipă fără jucători calificați dar care însă vor demonstra că pentru gloria facultății, acest lucru nu prezintă o problemă. Lupta rămânând deschisă iar câștigătorul nu va putea fi indicat decât după sfârșitul partidei. Politehnica — Meci. Veterinară un match echilibrat Partida zilei se va disputa intre «ingineri» și «veterinari». Șansele sunt împărțite și nu putem anticipa un câștigător sigur. Prin simplă impresie, indicăm la mare luptă, învingător «A.S.P.»-ul, rîsticî pe aîna universi,nas sufle. "Viață minu-, ieogradsky învingător și învins în cadrul „Cupei Belgrad“ BELGRAD 29. (Serviciul nostru special). In urma alegerii la președinția federației de football a Serbiei a d-lui Aradc Miliroj sportul cu balonul rotund a luat din nou un avânt, punându-se în joc competiția denumită «Cupa Belgrad» la care participă zece echipe. Primele două etape s-au disputat. O mare surpriză a furnizat Beogradsky care a fost învins și a reușit să câștige la scor. Iată rezultatele tehnice din primele două etape: In cele șase matchuri au asistat 25.000 de spectatori care dovedeșete clar interesele sportivilor. In primul tur la matchul cuplat pe terenul Beogradsky au asistat 10.000 de spectatori. Jedinstvo — Beogradsky 2:0 (1-0). B.A.S.K. — S. K. 1913 3:0 (1-0) Wirtz — Sloga 5:1 Obiliei — Balkan 2:1 S. K. 1913 — Jedinstvo 5:1 Beogradsky — Mitici 7=0 In urma acestor rezultate clasamentul se prezintă astfel: B. A. S. K. 1 10 03:0 2 Beogrdasky 2 10 17:2 2 Obiliei 1 1 0 0 2:1 2 Vitéz 1 10 0 5:1 2 S. K. 1913 2 10 15:4 2 Jedistov 2 10 13:5 2 Balkan 10 0 11:5 0 Sloga 10 0 11:5 0 Mitici 10 0 10:7 0 vede a pornit la lucru. Sâmbătă și Duminică regizează un turneu indigen cu participarea a 4 din cele mai bune echipe românești. Iar după aceasta va organiza întâlniri internaționale. Este un program pe care și l-a propus și pe care Carmen îl va realiza punct cu punct. * In ce Privește turneul de Sâmbătă și Duminică s’a produs o mică defecțiune, care a fost repede înlăturată. Dacă tratativele cu Ripensia au fost duse la bun sfârșit în scurt timp și grație înțelegerei arătate de timișoreni, nu acelaș lucru se poate spune și de convorbile cu F. C. Craiova, aceasta după ce a opus pretențiuni prea mari — *am spun organizatorii turneului — a preferat să joace la Craiova cu Venus. Sp. Stud. — Ripensia Duminică Sp. Stud. — F. C. Ploești Carmen — Ripensa. Deci, programul n’a avut de suferit, din contră, a mărit interesul prin prezența ploeștenilor, care au făcut matcheul cu Carmen, acelaș Carmen care a terminat strălucit jocurile din Cupa Basarabiei. Dar mai presus de toate se situează participarea Ripensiei, care mai este în grațiile sportivilor bucureșteni, în timp ce Sportul Studențesc —învingătorul Venusului și Juventusului ,și egalul Rapidului — complectează acest turneu al tinereții. Al tinereții pentru că participă 4 echipe tinere . DACE provincială tot atât de bună: F. C. Ploești. «Republicanii» au acceptat ER IST WEISS IN ROXI SI BUCUREȘTI,U UIUM, PENTRU UMPIONITUL EUROPEI Tratativele au fost perfectate, contractele urmând a fi trimise In Germania Boxul românesc, reactualizat atât de frumos în cursul acestui an, e pe c 1rj.n r. unul fjihai,nuntele ce l’au situat cândva pe primul plan al valorilor europene. Și faptul interesant e că, în repopularizarea de azi a boxului, meritul revi li inealt, pe loial dat, croi facții. ijp în d. o. Pe marginea declarației lui Henig putem face însă o remarcă. Și ^r ifame; ~~ se știe că Weiss la bătut, extrem de discutabil, pe Lucian. Apoi, el a cedat categoric lui Bondavalli. Și când Heinz vine să dea(Continuare in pag. 3-a) mai puțin tineretului, ei ef foutuiate și aproapelor de ieri, care ne-au •ie mai frumoase satis- Lucian Bondavalli Așa după cum s’a anunțat, matchul pentru titlul Europei la categoria pană dintre Lucian Popescu și Gino Bondavalli a fost perfectat pentru data de 31 Mai, când se va disputa în Italia, la Reggio Emilia. Cât privește juriul acestei importante întâlniri, federația română și-a exprimat preferințele. D. AURELIU DIN PARTEA ROMÂNIEI Astfel, din partea României va fi delgat să îndeplinească funcția de judecător în juriu pe d. Const. Aureliu. Iar ca răspuns la telegrama Internațional Boxing Unionului, privitor la judecătorul-arbitru neutru, federația de box a și dat răspunsul. Nu nominal, Forul pugiromânesc a propus ca... sabia lui Damocles să fie ținută de un arbitru elvețian. TRATATIVE CU RUDOLF HEINZ In afara campionatului european pomenit mai sus, se mai pregătește unul. De astă dată la București. Și în acest scop au început tratativele între germanul Rudolf Heinz și managerul lui Lucian Popescu. Tratative ce au ajuns la Punctul culminant, fiind încununate de aheces. WEISS LA BUCUREȘTI* Astfel, e vorba de un match între învingătorul lui Toma Aurel, Ernst Weiss și Lucian match care urmează să se dispute în Capitală pentru titlul de campion al Europei la categoria pană, — titlu pe care îl vor disputa Lucian și Bondavalli, la Reggio Emilia, la 31 Mai. Pentru mulți s-ar părea că angajarea întâlnirii pentru un titlu care urmează a fi disputat nu ar prezenta seriozitate. Rudolf Heinz e însă de altă părere. Intr-o convorbire cu Bucureștii el a declarat că Bondavalli îi e inferior lui Lucian și că, deci, victoria românului nu poate fi pusă în discuție. Oricine are o bicicletă poate lua parte la excursia colectivă de Duminică 3 Mai Duminică 3 Mai va fi o excursiune colectivă organizată de forul de specialitate. La această excursie poate participa orice posesor sau posesoară de bicicletă, indiferent de vârstă, dat fiind că se va merge într’o alură moderată — de preumblare — iar traseul este scurt, abea măsoară, dus și întors, 30 km, terasamentul fiind trei sferturi asfaltat. Programul Adunarea participanților la ora 8:30 de m. în piața c'm. Bellu. Plecarea 15 minute mai târziu, pe șoseaua Giurgiului până în Copăceni (Podul peste Argeș), întoarcerea către ora 4. Câteva date, Cimitirul Bellu . B 4. Piatră cubică pânâ la km. 7. Asfalt până la km. 19 (Argeș). Numeroși participanți Interesant de știut că știrea acestei excursii a fost bine primită de cicliștii bucureșteni (vorbim de cei care nu partcipă în concursuri publice). Astfel d. av. Sică Negrescu — din contenciosul «U.C.B.»-ului — și conducător al secției cicliste «Metropola» ne informează că în urma circularei trimisă personalului «U.C.B.»-ului și «Societății de gaz și Electricitate»’ — și-au anunțat participarea câteva zeci de amatori. Se poate conta, deci, pe un grup de peste 100 persoane care vor face deplasarea Duminică pe șoseaua Giurgiului înlăuntrul primei manifestațiuni de «cicloturism dela noi». Initiativei îi prevedem succes dat fiind că Bucureștiul are, în momentul de față, sumedenie de cicliști care însă nu erau grupați. Semnalul pe care îl dă «FRC»-ul este bine venit.j IN CURÂND iAIVUL MBrittli va începe publicarea unei vaste anchete asupra existenței și frământărilor MICILOR GRUPARI In această anchetă vom vorbi despre cele mai sărace cluburi, adică acelea în sânul cărora se face sport pentru sport CUM LUPTA, CUM TRAESC ȘI CUM ÎNVING MICILE GRUPĂRI Răspunsul îl veți găsi în ziarul nostru Anul definitivei consacrări Înființarea «Asociațiilor sportive Universitare», a atras de la sine, crearea unui «For sportiv studențesc», care să aibe menirea de a conduce, destinele sportului universitar, «Forul sportiv», a pășit decis și cu încredere, să-și apere ■drepturile și să lupte, pentru realizarea unui nestrămutat ideal, al studențimii sportive române. Munca, disciplina, corectitudinea și seriozitatea, au constituit principiile de bază, care au dus la desăvârșirea și încununarea cu succes, a acțiunilor de reclădire și reînviere, a sportului pe tărâmul universitar. Adunările pline de ziasm ce au avut loc, au enundat naștere, celei mai mari înfăptuiri sportive studențești: «CALENDARUL SPORTIV UNIVERSITAR». Când — atrași de măreția iniția lor — s-au alăturat acestei petuoase mișcări, cei mai de seamă cărturari ai Neamului. Aderarea acestor mari răspânditori ai Culturii Naționale, precum și a tuturor asociațiunilor din «Cetatea Universitară București», a însemnat cea mai mare performanță morală, ce s’a înregistrat vreodată, pe tărâmul sportului românesc. F. R. S. U. va purta recunoștință marilor săi animatori și susținători. Asociațiunile: «A. S. Politehnica», «A. S. Dreptul» și «A. S. Medicina», pot fi citate ca exemple cii și pentru munca fără pilduitoare, au depus la marea atructivă a sportului tar. Anul 1942 va fi ar, deșteptare și înălțare tutul universitar, iar «n. sita» «Săptămână sportivamențească», va constitui domentul și examenul de c sacrare a lui M. Poenaru-Bordeam-