Gazeta Sporturilor, august 1942 (nr. 645-675)

1942-08-01 / nr. 645

ANUL XXII. Seria II — No. 6454 pagini 5 LEI Birourile; Str. frgfr.cr închei Saligny No. 2 București Direcția și Adua 3.26.60 5.91.86 5.91.86 3.26.60 Prim Redactor N. Papagheorghe anulat Sâmbătă 1 August 1942 ABONAMENTE 1 an . . . . , Lei 1200 AB 9a «t , 6 luni ,... „ Autorități, Instituții, cluburi; I -Proprietari w [UNK] , ^ S. A. gazeta SPORTURILOR înscris Trib. Ilfov sub Nr. 282/998 Administrator Delegat Al. Iliescu ,, Sub înaltul patronaj al Majestătii Sale Regelui Mihai I, se va desfășura Duminică 2 August, la Predeal, una dintre cele mai mari competiții atletice anuale. Vor defila prin fața OCROTITORULUI SUPREM ȘI PURTĂTORULUI DE GRIJE aL tnerei generatii, cei mai îndreptățiți reprezentanți și viguroși atleti ai Neamului, răspunzând chemării, acelora ce-și asumă răspunderea pregătirii atletice în vederea marilor imperative de ordin național. Ca și în anii precedenți, cinstea de a găzdui pe cei mai autorizati participanți ai sportului românesc, revine și de astă dată Predealului, devenit tradițional în această privință și care întotdeauna a fost călăuzit prin personalitățile de seamă ale orașului, către o perfectă orânduială și o continuă amenajare cât mai modernă, în ceea ce privește stadionul cu toate accesoriile lui sportive. Cu toate greutățile vremurilor, anul acesta, concursul atletic va reliefă vastele posibilități ale concurenților, evidențiindu-se în acelaș timp progresul marcat din anul precedent și până acum. Și-au anunțat participarea toate cluburile atletice din țară, venind cu tot entuziasmul înțelegerii și al înaltului spirit sportiv, din toate ungherele României, împreună cu tot ce armai select atletismul românesc. Concursul de la Predeal, dotat cu cupa «Regele Mihai I», va avea o înfățișare festivă și va constitui examenul de definitivat în vederea campionatului national ce va avea loc la București. Amploarea și animația ce va domui în mijlocul sportivilor, va face din acest concurs o adevărată sărbătoare a atletismului românesc. Duminică, in prezenta Majestătii Sale Regelui, atleții Neamului își vor verifica frățește forțele, dovedind în acelaș timp virtuțile născute ale sportivilor români. M. Poenaru Bordea In preajma galei de box dela „Venus,, „antrenamentul de adio“ învingătorii matchurilor de mâine seară, vor primi numeroase premii . Aseară, în sala «Tirul» boxeurii italieni cari vor evolua mâine seară, la «Venus» au făcut «antrenamentul de adio» Cu adevărat, Romeo, Mostale și BolSsi se vor odihni astă seară, iar mâine seară vor încerca asaltul reabilitării, în dauna boxeurilor români Popescu, Doculescu si Șerbanescu. Deci, ultimul antrenament în București... O asistență numeroasă și pumni de dinamită Sala «Zirul» a cunoscut aseară o animație deosebită. Vestea că boxeurii italieni făceau ultimul antrenament, aci a adus multi sportivi cari voiau să vadă «protagoniștii» la lucru. Și spectacolul n’a lasat nimic de dorit, Bassi a făcut trei reprize de înverșunate «lovituri de plumb» cu Petre Tofan, iar Romeo și Mortale și-au împărțit pumnii și speranțele «în doi». Sala «Tirul» a cunoscut două deosebite matchuri de antrenament, iar sacii de nisip au bubuit năpraznic sub pumnii «celor trei». Doi entuziaști, dau «semnalul» premiilor... Printre cei prezenți se aflau și d. DUMITRESCU, Proprietarul fabricei de conserve «Speranța» — un pasionat al boxului — precum și d-ra SILVIA CONSTANTINESCU, proprietara dstileriei «Model». De comun acord, d-lor au hotărit să acorde învingătorilor din matchurile de mâine seară, câteva Premii interesante. Le așteptăm și — mai mult ca noi — le așteaptă învingătorii... Locațiiunea biletelor continuă în vederea galei de mâine, locațiunea ultimelor bilete cari se mai găsesc în vânzare, continuă până mâine, la orele 18 NUMAI la colectura «SPERANȚA», str. Matei Millo 2 (vis a-vis de palatul Telefoanelor). Publicul ar proceda minunat, dacă și-ar procura bilete cu preț redus de la această colectură, spre a se evita astfel aglomerația care s’a întâmplat la cassele arenei, cu ocazia reuniunei dela 18 crt. stuțiile Iliirea Mâine seară pe arena Venus Vasile Șerbănescu,Mielu Coculescu și Gheorghe Popescu vor servi replica oaspeților Noua reuniune de box itale română este așteptată cu aceiași legitimă nerăbdare ca și precedenta, dar motivele care determină această nerăbdare sunt altele. înainte de 18 Iulie toți amatorii de bune spectacole pugistice erau dornici să facă cunoștința acelora cari sosiseră în țară inconjurați de faima unor frumoase performante realizate în companii dintre cele mai ridicate. De rândul acesta nerăbdarea cu care este așteptată reuniunea provine din faptul că, după prima reuniune oaspeții au invocat scuze cerând apoi o verificare a valorii lor. Promotorii noștri nu le-au refuzat această satisfacție și mâine seară vom avea posibilitatea să controlăm exactitatea performanțelor reușite de italieni acum două săptămâni. Căci, deși ei nu mai înfruntă aceiași adversari, liniile existente sunt atât de precise încât orice eroare este imposibilă. Intr’adevăr, adversarii de acum ai profesioniștilor italieni au fost de mai multe ori adversari ai oamenilor în fața cărora oaspeții au debutat în Capital 1«. Deci, liniile existente vor fi destul de concludente spre a ne permite să cotăm la justă valoare pe Primo Biassi, Ettore Mortale și Oberdan (Kid) Romeo. Reapariția pe ring a oaspeților este la fel de atrăgătoare ca și debutul lor și deaceia credem că, din punctul de vedere al interesului suscitat ea merită să fie situată pe aceiași treaptă cu prima întrunire italo-românn. Oaspeții vor și cred că se vor reabilita întâmplarea a făcut ca zilele trecute să stăm câteva ore în compania boxear,ior halțeni cari, puși în fața unei mese copioase nu au abuzat ei au rămas credincioși modului de conduită impus acelora cari se găsesc în preajma unei întâlniri de mare importanță. Masa a fost stropită cu câte un singur păhărel de vin și nici managerul Cesare de Santis nu s’a întrecut comportaml se ]a egalitate cu elevii săi. In schhmb s>. mâncat bine — nici unul dintre oaspeți nu trebue să scadă din greutate — și s’a făcut cel cu... apă. Am profitat de faptul că am stat mai mult timp împreună și am descusut pe cei trei profesioniști italieni cari au adus destule scuze pentru rezultatele înregistrate în seara debutului. Trecând peste această chestiune, este cazul să menționăm că în tot timpul discuțiunilor italienii au manifestat un optmism robust arătând o mare siguranță în forțele lor. Toți vor și sunt convinși că se vor reabilita și că mâine seară vor difuza un cu totul alt box decât cel prestat în ziua apariției lor în fața publicului bucureștean. In ce ne privește, noi ne manifestăm convingerea că la 18 iulie, boxeri și italienii nu au putut să arate adevărata lor valoare și considerăm că dându-se posibilitatea să se reabiliteze s’a făcut un act de dreptate. Românii nu sunt mai puțin încrezători Adversarii italienii sunt, la rândule, extrem de încrezători în puterile lor și nu pot concepe că vor fi mai prejojs foștilor adversari ai oaspeților. Gheorghe Popescu, fost campion național la categoria pană, Mielu Coculescu, fost deținător a patru titluri naționale și Vasile Șerbănescu, campionul României la toate categoriile sau pregătit special pentru aceste întâlniri. Ultimul a luat Duminică dimineața un folositor galop alături de Gheorghe Georgescu pe care la ridiculizat în mai puțin de trei reprize. Valoarea arătată de Șerbănescu în matchul de la Obor îl îndreptățește să aspire la cinstea unei victorii asupra lui Primo Bassi. Mielu Coculescu se găsește în plină activitate. A boxat anul acesta de patru ori și nu a pierdut decât odată prin descalificare pentru lovitură joasă- în fața lui Ettore Mortale el are șanse de victorie dar, dacă italianul va reuși să-l prindă cu una din necruțătoarele lui lovituri, o surpriză devine posibilă. Cea mai grea sarcină o va avea Gheorghe Popescu care nu a mai apărut pe ring de mai bine de un an. Învingătorul lui Toma Aurel are însă avantajul seriozității, calitate care la îndemnat să nu părăsească nici o zi antrenamentul și i-a permis să conserve forma de zile mari. Programul Având prolog două matchuri de amatori, programul celei de a doua reuniuni italo-română are următorul aspect: Amatori Tstu Sărbătoare — Leo«- 4«: Macavei. Nicu Mihăilescu — Gh. Niculescu. Profesioniști Kid Romeo (I) — GSieor(Continuare in pat. 3-a 1 ETTORE MORTALE La început, satul acesta bulgar, undeva aproape de mare în Kerci era trist: o tristețe nelămurită, pe care o accentuau șirurile nesfârșite de prizonieri și fețele dezolate ale oamenilor. Când însă, bătălia a plecat discret din realitate pentru a intra în istorie și șirurile de prizonieri s’au scurs spre lagărele din interior, tristețea a început să se risipească. Cerul înalt a rămas tot atât de indiferent, dar în aerul imobil siluetele de avioane au devenit din ce în ce mai rare și când ne-am hotărit să le privim, nopțile reci, cu prea multe stele, ne-au apărut nebănuit de frumoase, iar soarele — soarele acesta torid și grav, ca în nicio altă parte a Crimeii— nu mai avea nimic trage în lumina lui nebbicinuită. Treptat, viața și-a pierdut alura ei prodigioasă de până atunci și zilele au devenit egale ca într-o stație climatică de mâna a doua, cu pensionari corecți, iad și fete cuminți. Atunci am descoperit terenul de volley-ball, unul din cele trei terenuri de volley-ball, căci satul acesta, cu aceleași case rare și aceleași uliți largi, vraiște ca orice Reportajul de față — crâmpeie din viața sportivă a ostașilor noștri, care — între acțiuni militare — mai găsesc timp și pentru sport, — îl datoram unui colaborator ocazional N. Sucitulescu confratele nostru, aflat în prezent la datorie, sat rusesc, dacă nu mai avea farmacie, sală de întruniri sau loc de dans, păstrase terenurile de sport. ■ iN FIECARE SEARA. DUPĂ «ROBOT» Ziua, satul acesta este o Așezare de bătrâni blazați. Viața im proprie se ascunde ca într’un oraș tropical în orale de zăduf. Seara, însă, vin tinerii de la « robot» și viața apare aproape exuberantă în aceste trei puncte, căci băeții se duc direct de la muncă la volleyball. — Altă dată mergeau la adunări politice dar niciunul din ei nu regretă vremea care a trecut. De la șease până la opt joacă hrt întrerupt și matchurile lor sunt pasionate căci rivali ater dintre bande este nespus de îndârjită. La prima întâlnire, am jucat amestecați și a trebuit să recunoaștem surprinși că joacă foarte bine: — au tehnică, și cunosc cele mai noui reguli ale jocului. Vedetele incontestabile sunt, desigur, «Costea» și «Chinia». Primul seamănă cu Huruis și ar putea juca în orice echipă bucureșteană iar al doilea este tipul clasic al pușlamalei de madan, egal în tehnică cu orice iuter-(Continuare în pag. l-a) Fragmente de Balcaniadă undeva aproape de mare, în Cherei DE MATCH DE VOLLEY BOMARO-BOLB4R INTRUN SATIE Willi BUZATI, CU TREI TEREMI SI O ECHIPA FOILATE-FOWE BUNA... Echipa româna? un campion național de scrimă, pasionați ai footbalullui și... un jucător de volley C.F.R. pleacă astăzi Inr’un mare turneu de propagandă prin țară Am anunțat din timp că echipa C. F. R. campioană de Polo i»e apă împreună cu înnotătorii clubului vor întreprinde un mare turneu prin țară. Astăzi turneul a devenit de actualitate căci gruparea feroviară sa va îmbarca ani la ora 8.25 în vagon special cu destinația spre Sibiu, R. Vâlcea, Craiova și Turnu Severin. După cum se vede turneul întreprins de C. F. R. este un eveniment de o importantă capitală în actuala situație în care natația se găsește într’o fază de tranziție. Turneul C. F. R.-ului a fost perfectat datorită concursului nelimitat al Direcției Generale C. F. R. și în sectecial a. d-lui dir. ing. Băiatu, președintele secției de înnot. Scopul deplasării acesteia este Propaganda nautică. Astfel fiind gruparea a înțeles să-și întărească echipa cu câtva valoroase elemente din afară și anume: campionii Ion Slăvscu și Gh. Popescu. Caravana nautică, să-i zicem așa, va fi compusă din 3 înnotători care va fi pusă sub conducerea d-lui ing. Nițescu vice președintele secției de natație. 1 Traseul urmat va fi următorul: și 2 August Sibiu. Concurs de înot cu cluburile: Universitatea (Cluj) și Armin. Concurs de polo de apă cu aceste cluburi. 3. August. R. Vâlcea concurs de propagandă. 4. August. Craiova concurs de propagandă 5. August. T. Severin concurs de propagandă. In fiecare din orașele vizate, C. F. R.-ul va disputa și jocuri de polo pe apă, gruparea a luat masuri ca să poată deplasa două echipe cu care vor face demonstrații de polo in cazul că nu vor avea adversar. Turul de polo va fi condus de către d-nii. Radu Grigore și E. Iacobini doi aprigi activanți ai acestui frumos și spectaculos sport. , Dar nu numai înotătorii bătrâni vor evolua ci și foarte mulți tineri — juniori și copii — se vor întrece mai cu seamă la Sibiu unde universitatea și Armina", secții puterice cu tineret. Plecarea are loc astăzi seară ora 20,25 din Gara de Nord. O. *■?. R. COMUNICAT . Se aduce la cunoștința d-lor ziariști care au permise C. S. R. (de culoare albastră) că, pentru gala de box de Sâmbătă 1 August a c. de pe Arena, «Venus» urmează să se prezinte în acea zi între orele 9:36 —10 a. m. la locațiunea biletelor, str. Matei Milo No. 2 (Colectura Speranța) unde i se vor elibera bilete de intrare, BflBflTKI și SIPOS au fost suspendați de Q.J.R. Din informații culese la federația noastră de football reiese că jucătorii Baratky și Sipos, cum și C. Bauer de la F. C. Rapid au fost suspendați de către C. S. R. Amănunte asupra acestei deciziuni a conducerii supreme a sportului nostru nu se cunosc. Se va da probabil un comunicat al O. S. R.-ului. în Capitala BraȘOV, 30. (Prin telefon). — Astăzi a avut loc o conferință a conducerii grupării Victoria Cluj cu care ocazie pr. Curea, Cojocaru și Dr. Moldoveanu au discutat asupra programului festiv al Mânăsturenilor care se va disputa în Capitală pe stadionul Venus. , Proectul de angajare a grupărei H. A. S. K. din Zagreb a fost abandonat, în locul acesta a fost perfectat următorul program pentru zilele de 15—16 August. Rapid — Victoria Cluj, Victoria (Turda) — Unirea Tricolor sau Carmen. . av.,. . .. învingând Sp. Studențesc Juventus a dovedit Un joc mare, în care Juventus mai bun și mai decis la coș, câștigă la trei puncte diferenți că e o echipă de elită a basket-ballului românesc In campionatul de războiu basket-ball s-a înregistrat ela o partidă de mare spectacol. Juventus și Sp. Studențesc au oferit spectatorilor unul din cele mai bune jocuri de basket-ball. îmbinat cu faze de spectacol, de tehnică și dinamism, matchul s a scurs intr o nota de certa valaoare basket-ballistică. Ambele formații au fost la înălțimea unui adevărat derby, prezentându-se și ca formă și ca fond excelent. Juventus mai decis și cu zi de coș, a reușit a învinge pentru prima oară campionii naționali dz>. basket-ball. , ri/' Juventus—Sp. Studențesc 43-40 (17-24) Sp. Studențesc începe prin a domina.Câteva coșuri ale lui Rusu fac ca studenții să ia un avantaj apreciabil. Juventus încă nu e complect organizat în joc, astfel că până la pauză Sp. Studențesc conduce cu 7 puncte. Rezultatul la pauză e astfel 24 17. In timeul Joi, Juventus domină. Prin câteva combinații ajung la numai un punct de campionii naționali. Riegler reușește însă prin coșur, marcat ® de la disanță, să ia din nou avantaj. Juventus are un finish care i aduce victoria De aci însă Juventusul e deslănțuit. Combinații și joc de mare spectacol, aduc Juventusului câteva coșuri care-i asigură victoria. De fapt, în acest ultim timp, 5-7 minute, juventiștii s-au mișcat excelent atât în atac cât și apărare, demonstrând un joc de adevărat basket-ball. Victoria e, desigur, o încununare a acestui joc remarcabil reușit de Juventus. Victoria Juventusului a încurcat mult clasamentul . Clasamentul după matchul de elic e foarte încurcat. Sp. Studențesc, Colțea și Viforul Dacia sunt foarte apropiate în clasament. Și se va încurca și mai mult după matchul Viforul Dacia — Sp. Studențesc. Cei ce s’au remarcat în această partidă s’au relevat printr’un joc deosebit. Sisu Theodoriu, cu un coș minunat. Tulbure Ardeluș, impetuos dar vorbăreț. Coty Florescu, din zi în zi spre perfecționare.) Moțu Rusu, cu coș și joc bun. Dudu Riegler, cel mai de seamă pilon a Sp. Studențesc. Rică Grigorescu, un internațional cu variate posibilități. Vasile Bordeanu, un arbitru ,, se relevă pe zi ce trece. Iată o fază a macthului disputat în terminând cu victoria Spania între Valencia și Madrid, primilor la, scorul de 1-1 ¥ Ziua Marinei va fi organizată la 15 August Federația Română a Sporturilor de Apă va organiza în cursul acestui acestui sezon, în cadrul oficial al Ministerului Marinei și cu concursul Ligii Navale Române, marile concursuri de canotaj pentru «Ziua Marinei». Data evenimentului e stablită pentru Sâmbătă 15 August 1942, ora 1 ® a. m. iar teatrul de «operații» lacul Floreasca, la cabana F. R. S. A. întrucât în cadrul acestei serbări va fi organizată o demonstrație și defilarea diferitelor echipe și ambarcațiuni ale cluburilor bucureștene ce formează a treia flotă a țării, federația a cerut asociațiilor sportive de specialitate a trimite cât mai multe ambarcațiuni.