Gazeta Sporturilor, martie 1943 (nr. 844-874)

1943-03-01 / nr. 844

ANUL Birourile: Sir, Inginer Anghel Saiîgny No. 2 București Direcția țt Ația 326.< Secretariat . * S-911 Provincia « • 6. Tipografia , . #. Huni 1 Martie 1943M Prim Redactor K. Papagheorghe ABONAMENTE 1 an . , . , Lei 1200 6 luni ... „ 600 AntoritSți, Ins titani, elnhnri: 3000 iei Proprietăți S. A. GAZETA SPORTURILOR Inseris Trib. Ilfov suit no. 282/338 Administrator Delegati id. Iliescu SPORTUL, FACTOR DETERMINANT în pregătirea ofițerilor și soldaților germani Secretul rezistenței unei armate e legat direct de rezistența indivizilor Este multă vreme de când gimnastica și sportul și-au căpătat pretutindeni locul cuvenit in educația generală a omului civizat. Dacă în antichitate vitarea și inflemânare fizică aduceau de multe ori decizia în lupte, nu este mai puțin adevărat că chiar armatele moderne, motorizate la maximum nu se pot lipsi de valoarea fizică a soldaților. Bătăliile de astăzi cer sforțări uriașe trupului omenesc rezistentă, efort continuu și egal. Capacitatea de a executa marșuri lungi pe teren neprielnc și pe vreme defavorabil și existentă la foame, frig, căldură,etc, o altăzi ce nu se pot cere decât unui tip sănătos, cu mușchii, ner unui trup sănătos, cu mușchii, nervii și organele în perfectă stare. Exercițiile fizice pe lângă efectul material direct pe care îl au asupra corpului, acționează totodată asupra psihicului și intelectului uman. Efertul prelungit stimulează și formează voința, concursurile de ubic a emulației și încrederii în sine, jocurile de asociație (foot-ball- rugby, etc.) creează spiritul de soliditate și camaraderie, exercițile de îndemânare (aparținând mai ales gimnasticei) formează ochiul și mâna pentru mișcările care cer dibăcie; exercițiile fizice desăvârșesc în sfârșit spiritul de inițiativă și de hotărîre,dau satisfacția lucrului îndeplinit și voința de mai bine, crează în spirit o sănătoasă atitudine pozitivă în fata vieții. Elevii școlilor militare germaneofițerii de mâine, primesc o îngrijită educație fizică bazată pe aceste adevăruri. Educație săvârșită zi de zi după programe bine chibzuite, în care intră gimnastica, înotul- canotajul, călăria, foot-balul- basketballul, săriturile- scrim* * 3 * * * * * * 3 * * * * 8, etc. Paralel cu instrucția teoretică, vtorii ofițeri acumulează necontenit rezultatele exercițiilor corporale- oferindu-și totodată și mintea și trupul. Valoarea armatei germane, care este incomparabilă, se explică desigur în bună parte prin admirabila stare fizică a ofițerilor și trupei Saltul mortal. Pentru orice eventualitate, camarazii se afla cu plasa Cantonj. La început murge mai greu . Călărit: Salt peste obstacol : Piln JAiiiil 1 CUPEI ROMÂNIEI a fost alcătuit Federația a Și întocmit programul acestei etape, a șaisprezecimilor. Iată-1: După cum am enunțat, prima etapă a turului final din Cupa României (care a început în toamnă) se va disputa la 18 Aprilie. București: Venus — Frais*ea Tricolor București : Juventus — Carmen T. Măgurele: Oltul — Rapid (Buc.) Ploești: Prahova — Sp.Studențesc Tohan: Malaxa — F. C. Ploești Sibiu: Arsenal — A. C. F. R. (Brașov) Reșița: S. S. M. R. — C. F. R. (T. Severin) Lugoj: Vulturii — F. C. Craiova Timișoara: Ripensia — U. D. R. Deva: Corvinul — Mica (Brad) Mediaș: Vitrometan — Universitatea Cluj Petroșani: Jiul — Victoria (Turda) Arad: Gloria — Minerul (Lupeni) Iași: Vulturii — Dragooș Vodă (Cernăuți) Buhuși: Textila — Gloria C. F. R. (Galați) Galați: D. V. A. — F. C. Brăila. Două echipe bucureștene vor juca la Craiova In cadrul programului de pregătiri pentru returul campionatului de răsboiu- leaderul F. C Craiova urmează să susțină și trei match uri amicale: unul în depasare — pentru că primul joc de campionat îl susține în depasare — și două acasă. In ce privește jocurile dein Craiova, leaderii intenționează să invite două grupări bucureștene, după toate probabilitățil- pe Sp. Studențesc și Juvenilii, la 14 sau 21 Martie și 28 Martie. întâlnirile vor fi perfectate mai târziu, în urma tratativelor pe care le vor începe craiovenii» Reuniunea Astăzi la Circul Mile a campionatului național de box la categoriuscă Ion Chiriac își pune titlul în joc în fața lui Gheorghe Bidrinschi. Pe program matchurile : Nicolae Radan — Sandu Ion și Ștefan Bogdan — Constan. ■* tin David _______' Maestrul Gheorghe Georgescu, conducătorul secțiunii de specialitate a grupării A. C. T. regisează astăzi, cu începere de la ora 19, în arena circului Milea- o reuniune mixtă de box al cărui program merită o atenție deosebită. Privind în ansamblu, afișul alcătuit de proaspătul promotor, îndrăsnim să anticipăm un succes complet și aceasta pentru motivul că oricare dintre cele trei partide profesioniste ale reuniunii poate figura în fruntea unor oricât de pretențioase programe. Bineînțeles că, dintre aceste tehuri unul se detașează din puncul de vedere al importanței și iresului suscitate. Este vorba de campionatul României la categoria muscă în care Ion Chiriac își va apăra titlul în fața lui Gheorghe Rădulescu-Btdrtisthi ale cărui ultime performanțe lasă să se întrevadă o carieră dintre cele mai rodnice. Ion Chiriac, neînvins până în prezent. Se va prezenta pe ring cu aureola de candidat la titlul continental al categoriei și nu se poate contesta că pe hârtie, sortii de izbândă sunt de partea lui. Pe punctul de a fi înscris în competițiunea deschisă în vederea desemnării urmașului lui Enrico Urb'natti care a abandonat recent titlul vizat de Ion Chiriac- acesta din urmă are tot interesul să-și îmbogățească palmaresul cu cât mai multe victorii și să încerce cât mai de»« eșiri publice menite să-i consacre condiția fizică. Gheorghe Rădulescu-Berinschi tinde spre vârful piramidei dar, în fa amili Ion Chiriac va avea o misiune dintre cele mai grele. Desigur că și el își păstrează șansele în matehiile astăzi dar, favorit No. 1 este Ion Chiriac. $■ Pregătiri generale... Grupări bucureștene de footbal se antrenează astăz în contnuare Numai Rapid susține un joc amical: la Ploești Grupările bucureștene de football înterg să profite de condițiunile favorabile și să se antreneze în mod serios în vederea sezonului de primăvară. Și asta ca niciodată în alți ani grupările nu începeau antrenamentele decât cu vreo trei săptămâni înainte de inaugurarea sezonului, astfel că de cele mai multe ori începerea campionatul se găsea în formă insuficientă și cu condiția fizică repusă la punct. Anul acesta însă, antrenamentele au fost reluate ca niciodată — din vreme. Mai mult decât atât. Pregătirile — în majoritatea cazurilor — au început direct pe teren. Ceea ce este foarte important, înseamnă că returul campionatului va găsi pe toate echipei în condiție și în formă. Actualele antrenamentelor urmate de matchuri de antrenament și și de amicale cu scopul precis de a desăvârși forma jucătorilor. * ! Astăzi, de pildă, toate grupările bucureștene fac antrenamente. Rapid face mai mult decât un antrenament. Joacă la Pitești un match amical cu echipa locală F. C. Hoești. Este un prim galop pe care-1 iau ambele echipe înainte de începerea campionatului. Venus și Sp. Studențesc se antrenează pe terenul Venus. «Negrii» — credincioși tradiției — inaugurează pregătirile de primăvară printr’o sfeștanie care va fi opesată astăzi la ora 12. Dimineața la ora 10, Sportul Studențesc va face al doilea antrenament al anului. La universitari, graba aceasta este surprinzătoare pentru că este știut că gruparea universitară și-a început întotdeauna pregătirile cu două săptămâni înainte de campionat. Și acum, se încep cu o lună înainte!... Tot dimineața, dar la ora 9.30 începe și antrenamentul Unirii Tricolor, care își convoacă (pe terenul Unirea) toți jucătorii din prima echipă și de la juniori. Desigur, nici Juventus și nici Carmen nu vor scăpa ocazia și vor profita de ziua de astăzi. PLOEȘTEANU Comunicat C. S. R. asupra începerii activității districtelor Lucrăriler pentru noua organizare Sportului în țară progresează îmbucurăator, dovedindu-ne că această măsură core a purnit unei dorințe și așteptări a tuturor sportivilor răspândiți în toate părțile țării. Dinttrictele pollapozitive nou înființate vor putea începe activitatea imediat ce au primit răspunsul de la C. S. R. referitor la propunerile pentru încadrarea comiitetuilui districtual.Fiecare comitet districtual va întocmi o dare de seamă asupra e nației actuale și un plan general de acțiune pentru progresul mișcării sportive din județ și le va înainta cât de curând la O. S. R. Deasemenea fiecare Regională va întocmi un plan de acțiune privined întreaga regiune-Comitetul districtual ca și Comitetul regional au raporturi directe cu O. S. R. Se știe că într’un județ fiecare sport este organizat și condus de o secție districtuală (de football- atletism, ciclism, etc.) iar într’o regiune de către o comisie regională.Se precizează din nou că atât Comitetul Districtual cât și Comitetul Regional de Coordonare, an mâstium cu caracer general de a sprijini coordona, stimula și supraveghea permanent întreaga activitate sportivă din județ sau din regiune, pe când secția sportivă este organizată de pecialitate care lucrează activ și permanent pentru un sport anumit (football- al leului etc.) Secția sportivă Districtuală are misiune și acțiune directă și permanentă în domeniul sportului pe care îl reprezintă pe când o Comisie Regională are misiune și acțiune generală de a stimula spijini (material și moral) sportul respectiv din regiune, de a organiza întreceri regionale și de a obține prin toate mijloacele cât mai bune condiții de practicare a sportului în regiunea respectivă. Secția sportivă districtuală sau o comiteie sportivă regională are raporturi directe cu Federația respectivă. Fiecare secție districtuală precum și fiecare comisie regională (atletism, tir- ski) are îndatorirea de a se adresa către Federația respetivă, arătând cum s’a constituit, ce plan de lucru a întocmit, cerând sugestii dela Federații referitor la organizarea și conducerea sportului respectiv în județ. O comisie sportivă regională- în afară de acțiunile pornite din inițiativă proprie, primește misiune de organizare) modeu ■ mare, conducere și control dela Federația de specialitate» în măsura în care Federația are nevoie. Toate acțiu iinille secției sportive «an ale comisiei sportive trebue să fie coordonate cu acțiunile Federației și aduse la caii oștii la acesteia. Campionatele, concursurile și toate manifestariile sportive din acest an se vor organiza ținând seammă de noua organizare a sportului. Toate federațiiile vor folosi secțiile (Metric tuale și comisiile regionale ori de câte ori vor organiza campionate sau concursuri mai mari. Funcționarea și răspunderea fiecărui sport în toată țara este în funcție de legătură ipermanenta, promptă și susținuta dintre Federații* secțiile districtuale și Comiciile regionale. Toatee noile secțiii sportive districtuale își vor începe imediat activitatea de propagandă, organizare, popularizare și susținerea a sporturilor, coordonând activitatea locală cu activitatea Federațiilor. Secțiile districtuale de football din județele care au fost reședințe ale vechilor districte de football, se vor încadra *** principiu cu persoanele care au condus vechiul district de football. Grupările de football locale vor fi prezente la constituire prin delegați și se vor pronunța asupra noii conduceri a footbalului din județ. Secțiile districtuale de football din județele naidle nu au fost reședințe ale vreunui vechiu district de football, se vor constiitui în urma inițiativei Comitetului districtual care va ține seama de propuneriiie grupărilor de football (dacă există vreuna în județ). Când nu există nici o grupare de football în județ, Comitetul districtual va numi în mod provizoriu la conducerea secției districtiale o persoană care a avut activvtate în football și care va lua legătură cu Federația Română de Fotball, trimițând o listă cu persoanele propuse pentru conducrea secției» un plan de lucru, cerând confirmare și sugestii. Noile secții districtuale și comisii regionale de football vor începe activitatea de propagandă» sprijin» organizare și îndrumare a football-ului, imediat ce vor primi răspunsul Federației Române de Football. Deoarece noile petriere și regionale se află în curs de organizare, competițile de football din prima jumătate a anului 1913 se vor desfășura, sprijiniindu se fie vechea organizare a Districtelor de Football, fie Orice nou competiție de football pentru 1943—1944 «e va organiza ținând sea ma ele noii» corni»1» regionale ji secții diist-rictoal-o- Celelalte matchuri profesionism Semi-vedeta reuniunii se va petrece între doi foști campioni național la categoria cocoș. Sandu Ion, recent și pe nedrept deposedat de titlul profesionist al categoriei se va răfui cu Nicolae Radan, fost an dearândul campion amator al României. Lupta dintre «vulpoi» și «speranță se anunță dârză. La fel de învrăjbită făgăduiește, a fi și disputa «dintre Ștefan Bogdan și Constantin David cari se înfruntă în vederea desemnării challengerului lui Gheorghe Popescu, campionul României la categoria ușoară. Preliminiare de la preliminarele programulu 1 Gheorghe Dudău va înfrunta pe Constantin Maxim și Nicolae Necula pe Constantin Curaru. In perspectivă două dispute ne obișnuit de atractive. Iată acum programul: AMATORI Gheorghe Dudău (Tir) — Constantin Maxim (ACT). Nicolae Necula (Tir) Constantin Cuțaru (ACT). PROFESIONIȘTI Ștefan Bogdan — Constain David, match în I0 re ffrixe a 3 minute. Sandu Ion — Nicolae Rădan, match în I0 reprize a 3 minute. Gheorghe Rădulescu St.drinschi — Ion Chiriac, match în 12 reprize aS minute, pentru campionatul României la categoria cu OFICIALII REUNIUNII Delegat general: d. C. Murgășeanu. i ION CHIRIAC — GHEORGHE RADULESCU BIDRINSCHI Campionatul României 1« categoria CiuScă Judecător: d-nii C. Murgășeanu, I. Stătescu, D. Don. , Director de luptă: d. George Prada, . . .......... , j Ci’oeometror: d. C- lonescu. SANDU ION — NICOLAE RADAN Judecători: d-nii I. Stătescu, D. Bon- C. Ionescu. Director de luptă: d. Ion Fru. Cronometror: d. col. Al. Apăteanu STEFAN BOGDAN — CONS. DAVID Judecători: d-nii Al. Aureliu, C. Dragomirescu, M. Drăgoi. Director de luptă: d. C. Negotă. Cronometror: d- cpt. Ion Rădulescu. AMATORI NECULA NICOLAE (Tir) - CONST. CUTARU (ACT) Judecători: d-nii M. Drăgoi, M. Zottu, L. Tulbure , Director de luptă: d- George Stăescu. Cronometror: d. C. Ionescu. GHEORGHE DUDAU (Tir) - CONST. MAXIM (ACT) Judecători: d-nii C. Ionescu- V.Dumitrescu, A. Pârvu. I Director de luptă: d. V. Șerbănescu. Cronometror: d- col. Al. Apăteanu I Medici: d-nii :K. C. Popescu Herasca, Ciupagea.dr. cpt. V. Coferu, Al. D- l Comisari de ring: d-nii L. Tulbure, Gh. Votcan V. Dumitrescu. Speaker: d- Marin Stănescu. Șansele concurenților Respectând tradiția vom încerca, în rândurile ce urmează, să analizăm sorții de izbândă pe care cei zece participanți la reuniunea de astăzi o au în matchurile ce vor disputa, începem, cum este și normal cu ft £atchul de campionat național Angajat pentru 12 reprize a 3 minute, matchul principal al întrunirii va opune pe Ion Chiriac campionul României la categoria muscă, l-ui Gheorghe Bidzinschi, principală a luptei fiind titlul miza deținut de cel dintâi. In privința șanselor concurenților, calculul ragd al hârtiei este net favorabil hit Ion Chirac care nu a cunoscut înfrângerea în cariera de profesionist. Campionul stat pe o serie de impresionante performante și acest fapt îi acordă prima șansă. Aceasta nu însemnează însă că Berinschi trebue socotit mai dinainte învins. Candidatul la titlul lui Ion Chiriac nu este un prim venit, înzestrat , cu un apreciabil punct, Bidzinschi păstrează șansa unei retorii datorită unei lovituri hotărâtoare. Deasemenea nu trebue să se uite că deținătorul titlului va trebui să suporte în matchul de astăzi, handicapul unei scăderi în greutate, lucru care avantajează pe B1- drasebi care, în schimb, nu se va simți la largul său pt distanța materialui. 1 (Continuare în pag. 3-a)