Inainte, aprilie 1961 (Anul 18, nr. 5010-5035)

1961-04-01 / nr. 5010

■«tó? Zile hotărîtoare pentru soarta recoltei Muncă cu spor la G.A.S. Afumați Aăuncitorii, tehnicienii și inginerii de la GM.S. Afumați desfășoară larg întrecerea socialistă pentru îndeplinirea angajamentelor pe care și le-au luat în cinstea aniversării partidului. Principala lor grijă în aceste zile este de a executa toate lucrările agricole în cele mai bune condiții agrotehnice. Folosind timpul bun de lucru, precum și întreaga capacitate de producție a mașinilor agricole, lucrătorii G.A.S. Afumați au reușit să termine în numai cîteva zile însămînțatul celor 290 ha. cu mazăre, 100 ha. cu floarea-soarelui, 49 ha. cu borceag masă verde și 25 ha. cu ovăz. Paralel cu semănatul, s-a dat o deosebită atenție lucrărilor de fertilizare, a solului. Astfel, pe 347 ha. ogoare de toamnă au fost administrate 60 tone îngrășăminte chimice. Pe o suprafață de 100 ha. îngrășămintele chimice au fost administrate cu avionul. Totodată, lucrătorii G.A.S. Afumați au executat in cele mai bune condiții grăparul celor 761 ha. cultivate cu grîu și orz. In vederea efectuării în bune condiții a însămînțărilor din epoca doua, lucrătorii gospodăriei au pregătit în bune condiții suprafața de 400 ha, destinată culturii porumbului. GH. NEȘA, coresp. fiii) • ‘ v Fruntași la » In dorința de a obține recolte cit mai bogate în acest an, membrii gospodăriei colective „Octombrie roșu“ din comuna Mîrșani, raionul Caracal, antrenați în întrecerea pornită în cinstea aniversării partidului, se străduiesc să execute lucrările agricole de primăvară în epoca optimă și la un înalt nivel agrotehnic. Ei sînt în permanență îndrumați de către ing. agr. Margareta Vlad care le arată în mod concret cînd și cum trebuie aplicată fiecare lucrare agrotehnică. Folosind timpul prielnic, forțele proprii ale gospodăriei și ajutați de brigadă de tractoriști de la S.M.T. Zăpnoaga, harnicii membri ai G.A.C. „Octombrie roșu“ din Mîrșani au reușit să termine în întregime însămînțatul celor 80 ha. cu floarea-soarelui, 50 ha. cu sfeclă de zalgir, 26 ha. cu mazăre, 16 ha. cu ovăz pentru boabe, 20 ha. cu lucerna, 5 ha. cu cartofi, 9 ha. cu ceapă și 1 ha. cu usturoi. Membrii G.A.C. „Octombrie roșu“ acordă o deosebită atenție lucrărilor de menținere a umidității în sol și pregătirii în cele mai bune condiții a terenului destinat însămînțărilor din epocile a doua și a treia. In scopul ruperii crustei care s-a format la suprafața solului și stimulării vegetației plantelor, colectiviștii au executat grăparul pe 280 ha. cultivate cu grîu, administrînd totodată și însămînțări cîte 110 kg. îngrășăminte chimice la ha. In același timp ei au pregătit ogoarele unde vor fi însămînțate cele 130 ha. cu porumb pentru boabe, 110 ha. cu tutun și 25 ha. cu orez. Totodată au plantat 14 ha. cu vie și au făcut gropi pe o suprafață de 13 ha. ce va fi plantată cu pomi fructiferi. Cele mai bune rezultate în muncile agricole executate pînă în prezent le-au obținut colectiviștii din brigăzile a cincea, condusă de comunistul Ștefan Lună, a noua, condusă de tov. Ion Ungureanu și a întîia, condusă de tov. Marin Popescu. M. ENACHE, coresp. (Corespondența participă la concursul organizat de ziarul „înainte“). Cu sprijinul mecanizatorilor De trei ani de zile, membrii întovărășirii „Înainte" din satul Mărul Roșu, comuna Kirov, raionul Strehaia, sunt fruntași in executarea tuturor lucrărilor agricole. Amuil acesta, ei au hotărit să se situeze din nou printre primii pe raion la insămînțările de primăvară și de aceea, încă din luna februarie au început pregătirile. Cei 62 întovărășiți, organizați pe echipe, au pornit la însămințări încă din primele zile bune de primăvară. Sprijiniți în muncă de mecanizatorii de la S.M.T. Strehaia, membrii acestei întovărășiri au reușit să termine însămînțarea a 6 hectare cu sfeclă și 6,50 ha cu floarea-soarelui cu opt zile înaintea celorlalte întovărășiri din comună, situindu-se fruntașii la astfel printre însămînțări. După terminarea acestor lucrări, întovărășiții au pornit la acțiunea de plantare a pomilor. Numai în trei zile ei, au reușit să sape 230 de gropi în care au fost plantați pomi fructiferi. Paralel cu aceasta, întovărășiții pregătesc terenul pentru însămînțarea porumbului. Pînă în prezent au reușit să pregătească 21 hectare. Fruntași s-au situat întovărășiții Gheorghe Iordache, Ion Negrea, Petre Negrea și Mihai Mlndruț. V. TATARU coresp. Folosind timpul prielnic In scopul punerii în valoare a terenurilor slab productive și neproductive, țăranii muncitori din comuna Godinești raionul Baia de Aramă folosesc cu pricepere aceste zile bune de lucru în cîmp pentru plantarea a cu mai mulți pomi fructiferi. Pe lingă plantările ce se fac în perimetrele existente, peste 500 țărani, tineri atemiști, elevi de la școala elementară și cadre didactice, au plantat în două zile încă 10 ha. cu meri și pruni. In munca de plantare a pomilor s-au evidențiat tovarășii Vasile Rață, Constantin Fometescu, Ion Dobrescu, Sebastian Murgulescu, Ecolici Constantin, Dumitru Ciobanu, Ion Florescu și alții. I. CRAINICEANU, coresp. ★ Folosind timpul prielnic, țăranii muncitori din comuna Vladimir, raionul Gilort, au terminat însămînțările din epoca întîi, iar acum pregătesc în cele mai bune condiții suprafața de 300 ha, destinată insămînțării porumbului. La lucrările agricole executate pînă acum s-au evidențiat: Constantin Gîrlea, Ion Zburdaru, Dumitru Alărgărit, Ion Alărăcine și alții. SABIN DRĂGUȚ, coresp. Ridicăm continuu productivitatea sectorului zootehnic Datorită faptului că consiliul gospodăriei nu a luat măsuri ca munca de îngrijitori-mulgători să fie încredințată celor mai destoinici oameni, cu dragoste de animale, care să le îngrijească și să le hrănească cu mai bine, datorită dezinteresului care s-a manifestat în munca unor tovarăși din consiliul gospodăriei în ceea ce privește asigurarea unei baze furajere, bogate și variate, anul trecut sectorul nostru zootehnic și-a încheiat activitatea cu pierderi. Organizația de partid și consiliul gospodăriei au analizat temeinic cauzele care au făcut ca sectorul zootehnic să nu fie rentabil, luînd in același timp cele mai eficiente măsuri pentru ridicarea productivității lui. Am acordat atenție deosebită asigurării unei bogate baze furajere. In acest scop, am extins suprafețele destinate porumbului pentru siloz și celorlalte plante furajere bogate în substanțe nutritive. Munca de îngrijitori-mulgători a fost încredințată unor tovarăși care dovedesc mult simț de răspundere și care se străduiesc să aplice regulile zootehnice înaintate. Cu acești tovarăși au fost ținute lecții și instructaje, în cadrul cărora și-au însușit principalele metode zootehnice pe care trebuie să le aplice. Biroul organizației de partid a trasat sarcini concrete unor comuniști să se ocupe îndeaproape de felul cum se muncește la sectorul zootehnic și să desfășoare o intensă activitate de educare a îngrijitorilor-mulgători. Măsurile amintite, cit și altele despre care n-am vorbit aici, au început să ducă la îmbunătățirea activității acestui sector. Furajarea tineretului porcin, de pildă, se face în mod judicios, după un rețetat, avînd ca criteriu de bază asigurarea albuminei digestibile necesare. Rația de furaje este normată după necesitatea de consum a animalelor. In afară de concentrare, tineretului porcin i se mai administrează în hrană supă din carne de cal, calciu furajer etc. Lotizarea se face cu strictețe, neadmițindu-se diferențe mai mari de două kilograme. Prin mecanizare care a fost introdusă mica grajdurile de tineret porcin, un îngrijajitor poate îngriji in cele mai bune condiții 240 capete purcei, față de 150 capete cil este norma. Scroabile sunt îngrijite și hrănite cu mai bine în timpul lactației. Ca urmare, ele se montează în luna doua de lacMARIN AMZA directorul G.A.S. Dobra CONSTANTIN VĂDUVĂ organizator de participație, fapt care duce la realizarea două fătări pe an. Scopul urmărit de a noi este de a se realiza cinci fătări ii doi ani de la fiecare scroafă. Furajarea vacilor de lapte se face în mod rațional, administrîndu-li-se în hrană porumbeilor, tăieței de sfeclă de zahăr, melasă și concentrate din gozuri. Hrănirea vacilor se face diferențiat în raport cu producția fiecăreia. Ingrijitorii-mulgători respectă cu strictețe programul de grajd, execută mulsul de trei ori pe zi și numai la ore fixe. Fiecare mulgător urmărește producția realizată pe bază de grafice lunare și zilnice. Metodele zootehnice înaintate se aplică în gospodăria noastră și la îngrijirea tineretului taurin și a ovinelor. Esențial este însă să arătăm că datorită îmbunătățirii muncii în sectorul zootehnic, creșterii spiritului de răspundere a îngrijitorilor-mulgători, exercitării unui control mai amănunțit asupra muncii în acest sector, noi am reușit ca în primele două luni ale acestui an să obținem succese de seamă în sporirea productivității animalelor. Astfel, în primele două luni ale acestui an am obținut 493 kl. lapte, față de 471 hl. lapte planificați. In același timp, prețul de cost al producerii fiecărui hl. lapte a fost redus cu cinci lei. In perioada corespunzătoare anului trecut, gospodăria noastră a avut planificat să realizeze 225 hl. lapte și a realizat abia 119. Prețul de cost al unui hectolitru lapte realizat a fost de 105 lei, față de 144 lei planificat. Nu este lipsit de importanță să arătăm că producția a crescut în mod simțitor la scroafele de reproducție, la tineretul porcin și la alte categorii de animale. La tineretul porcin pînă la 30 kg., de pildă, s-a realizat în primele două luni ale anului cantitatea de 6292 kg. spor creștere în greutate, față de 4685 kg. planificat. Pe zi de furajare sporul de creștere a fost de 0,310 kg., față de 0,230 kg. planificat. Prețul de cost pe kg.spor este de 8,43 lei, față de 9,87 lei planificat. In același timp, consumul de unități nutritive pe kg. spor este de 3,90, față de 5,19 planificat. In perioada corespunzătoare a anului trecut, gospodăria noastră a avut planificat să realizeze un spor de creștere in greutate la tineretul porcin de 7202 kg. și a realizat abia 1962 kg. Pe zi de furajare sporul de creștere realizat a fost de numai 0,054 kg., față de 0,230 kg. planificat. Succese de seamă a obținut gospodăria noastră în primele două luni ale acestui an la creșterea sporului de greutate la categoria tineret bovin de 0—6 luni. Astfel, s-a realizat un spor de creștere în greutate de 2009 kg., adică cu 251 kg, mai mult decât prevedea planul. Prețul de cost pe kilogram spor a fost realizat cu 9,01 lei, față de 10,48 lei planificat. Rezultatele amintite constituie o bază temeinică pentru obținerea de succese mult mai însemnate, îndeplinind și depășind angajamentele pe care lucrătorii gospodăriei noastre și le-au luat în cinstea aniversării partidului, considerăm că la sfîrșitul anului 1961 G.A.S. Dobra își va încheia bilanțul cu un beneficiu mare, în care cota parte realizată din sectorul creșterii animalelor să reprezinte cel puțin 25—30 la sută. Se dezvoltă mișcarea de inovații La Depoul de locomotive Craiova, mișcarea de inovații capătă o amploare tot mai mare. In fiecare zi, la cabinetul tehnic vin numeroși muncitori, tehnicieni și ingineri aducînd cu ei și unele propuneri de inovații sau raționalizări. Aci, propunerile sînt studiate cu atenție de către șeful cabinetului tehnic, tov. Gheorghe Armeanca și de către ceilalți membri ai cabinetului, care împreună cu comisia de inovatori pe depou, hotărăsc dacă noua propunere poate deveni utilă în producție. De curînd, o asemenea propunere a fost făcută de către șeful de echipă Constantin Bălan. După ce a fost studiată de către membrii cabinetului tehnic, propunerea respectivă a fost aplicată, trecîndu-se la experimentarea inovației. Aplicată în procesul de producție, această inovație contribuie la ridicarea productivității muncii, iar la operația la care ea se folosește acum lucrează doi oameni, în loc de 8—9 ci lucrau mai înainte. C. DUMITRU, coresp. In înmpînarea glorioasei aniversări a partidului NOI REALIZĂRI OBȚINUTE ÍA INTRECEREA SOCIALISTA Cu 17 zile înainte de termen Continuînd seria realizărilor din anul trecut, colectivul de muncă al I.I.S. „Unirea“-Tg. Jiu a reușit să realizeze prevederile planului trimestrial cu 17 zile înainte de termen, lucrînd de pe acum în contul ultimei decade a lunii aprilie. La baza acestor frumoase realizări care sunt întregite de obținerea unor economii peste plan în valoare de 53.000 lei, și de un beneficiu de 113.000 lei, a stat preocuparea colectivă a muncitorilor și tehnicienilor pentru introducerea tehnicii noi și ridicarea continuă a nivelului tehnico-calitativ al producției. Încă de la începutul atului s-a trecut la revizuirea și întreținerea în bune condiții a utilajului, mecanizarea sectoarelor de prese și măcinare cu mașini de mare randament, mărirea capacității de ardere a cuptoarelor prin modificarea gurilor de ardere la cuptoarele de calcinare etc. Aceste realizări însemnate, la care și-au adus în mod deosebit contribuția tovarăși ca Ion Eva, Anton Tudoreaiu, Pantelimon Butuiescu, Grigore Lăzăroiu, Vasile Velișcu și Paul Crețan sunt urmarea hotărîrii acestui colectiv de a întîmpina glorioasa aniversare partidului cu realizări deosebite în producție. Dornici să-și îndeplinească angajamentele luate, printre care realizarea planului anual de producție în numai nouă luni și jumătate, reducerea prețului de cost și îmbunătățirea de la o zi la alta a calității produselor refractare, membrii acestui colectiv de muncă au trecut la descoperirea de noi rezerve privind sporirea indicilor de utilizare a mașinilor și suprafețelor de producție. Totodată, în scopul unei cît mai bune calități a producției de materiale refractare, s-a început amenajarea unui laborator, cu ajutorul căruia să se poată efectua la timp și în bune condiții probele de rezistență și chimice ale produselor. 4.350 m. forați peste plan uii Muncitorii, inginerii și tehniciidin cadrul întreprinderilor Trustului de foraj Tg. Jiu au reușit ca în cursul primului trimestru al anului să obțină una din victoriile de seamă în lupta pentru săparea sondelor — îndeplinirea planului de foraj înainte de termen. Dornici să întîmpine glorioasa aniversare a partidului nostru cu realizări de seamă în întrecerea socialistă privind extinderea forajului cu turbina, îmbunătățirea eficienței forajului de explorare reducerea prețului de cost pe meșitru forat, harnicii sondori din cadrul acestui trust au obținut lună de lună realizări din ce în ce mai îmbucurătoare. Urmare a perfecționării necontenite a activității de foraj, membrii colectivului de muncă de la întreprinderea de foraj Bîlteni au realizat pînă în dimineața zilei de 30 martie a.c. peste plan, 3273 m., iar sondorii de la Zătreni au forat pînă la aceeași dată peste plan 916 metri. Pînă în dimineața zilei de azi sondorii din cadrul Trustului de foraj Tg. Jiu depășiseră planul trimestrial de foraj la zi cu circa 4350 metri, lucrînd în contul zilei de 9 aprilie. Sondorii din cadrul Trustului de foraj Tg. Jiu sunt hotărîți să obțină noi succese în reducerea cheltuielilor neproductive provocate de avarii, complicații, resăpări și întreruperi din motive organizatorice, prin intensificarea controlului asupra calității noroiului de foraj, respectarea strictă a normelor tehnice privind revizuirea și controlul instalațiilor etc. In Calea Unirii din orașul Craiova s-a deschis, nu de mult, un mare șantier de construcții de locuințe pentru viitorii muncitori, ingineri și tehnicieni care vor lucra la Combinatul chimic. In întîmpinarea celei de-a 40-a aniversări de la înființarea Partidului Comunist din Romînia, muncitorii, inginerii și tehnicienii constructori au trecut să perfecționeze necontenit activitatea de construcții din șantier, să mecanizeze lucrările cu volum sporit de muncă manuală. Pe baza propunerilor făcute cu prilejul dezbaterii Directivelor C.C. al P.M.R. cu privire la criteriile principale ale întrecerii socialiste în cinstea aniversării a 40 de ani de la înființarea Partidului Comunist din Romînia, constructorii s-au angajat să scurteze timpul de execuție a construcțiilor. Astfel, ei au hotărât ca față de sarcina revenită în cel de-al II-lea trimestru al anului, de a preda beneficiarului 1400 mp, suprafață locuibilă, să realizeze cu trei luni de zile înainte de termen 2000 mp, suprafață locuibilă. Obiectivul aparatului fotografic a înregistrat un ansamblu din cadrul loturilor nord și sud ale șantierului de construcții de locuințe din Calea Unirii — Craiova. Pentru îmbunătățirea continuă a tehnologiei prelucrării pieilor au fost introduse în procesul de fabricație la tăbăcăria Bucovăț noi utilaje. Astfel, a intrat de curînd în funcțiune o mașină modernă de uscat piei. Cu ajutorul acestei mașini, operația de uscare se efectuează mult mai repede, iar calitatea fiind foarte bună. In clișeu, maistrul Gheorghe Constantin explicînd tov. Constantin Iordache, Ion Paraschiv și Constantin Bitică modul de funcționare a noii mașini. în întreprinderile de industrie locala In urma dezbaterii Directivelor C.C. al P.M.R. cu privire la criteriile principale ale întrecerii socialiste în cinstea aniversării a 40 de ani de la înființarea Partidului Comunist din Romînia, lucrătorii din industria locală a regiunii Oltenia au pornit la muncă cu și mai multă însuflețire. Cu fiecare zi ce trece, ei dau produse tot mai multe și de calitate bună. Ca urmare a aplicării în viață a măsurilor tehnico-organizatorice luate de către conducerile întreprinderilor, cu sprijinul acordat de către inginerii și tehnicienii din cadrul secției de industrie locală a Sfatului popular regional, numeroase întreprinderi de industrie locală au reușit să obțină rezultate frumoase în ceea ce privește îndeplinirea înainte de termen a sarcinilor de plan, precum și realizarea unor produse de bună calitate și la un preț de cost redus. Campania de fabricație a materialelor de construcție a început în acest an, cu 15 zile mai devreme. Printre întreprinderile de industrie locală care au realizat planul de producție pe trimestrul I a.c. cu 10-11 zile înainte de termen, se numără I.R.I.L. Baia de Aramă care pînă la 20 martie a.c. a realizat planul la producția globală în proporție de 110 la sută, I.R.I.L. „Victoria"-Craiova, care la aceeași dată depășise sarcina de plan trimestrială cu un procent de 5,3 la sută. Același lucru se poate spune și despre I.O.I.L. „Chimica Alimentară"-Craiova, unde planul de producție pe trimestrul I al a.c. a fost realizat pînă la 20 martie a.c. în proporție de 104,5 la sută, precum și I.R.I.L Balș unde planul pe primul trimestru al anului a fost îndeplinit sută la sută, cu 11 zile mai devreme. Muncitorii, inginerii și tehnicienii din întreprinderile de industrie locală din regiune sînt hotărîți să întîmpine cea de-a 40-a aniversare a partidului nostru cu noi succese în muncă. S. GHEORGHE 3 . ANGAJAMENTELE DEVIN FAPTE In întrecerea socialistă ce se desfășoară în cinstea celei de-a 40-a aniversări a Partidului Comunist din România, colectivul de muncă din cadrul fabricii de bere și spirt „Banovița" din Tr. Severin, sub conducerea organizației de partid, și-a propus să obțină o seamă de realizări atît în ceea ce privește creșterea producției și a productivității muncii, cît și pe calea îmbunătățirii calității produselor, reducerea prețului de cost etc. Printre altele, harnicii muncitori de aci și-au propus să realizeze economii la prețul de cost în valoare de 89.900 lei. In același timp s-au mai angajat să realizeze economii la melasă în valoare de 48.300 lei, la spirt rafinat de 1600 lei, iar la păcură in valoare de 8400 lei. Prin reducerea pierderilor la manipulări de melasă și spirt se vor realiza economii in valoare de 30.000 lei. In acest scop, obiectivul principal al întrecerii socialiste a fost și este mobilizarea tuturor muncitorilor spre folosirea mai judicioasă a materiei prime, astfel ca pînă la sfirșitul anului să se economisească cel puțin 400 litri spirt și 15.000 kg melasă. In vederea îndeplinirii cu succes a acestor angajamente, conducerea fabricii cu sprijinul permanent al organizației de bază, a trecut la luarea unor măsuri tehnico-organizatorice care să asigure desfășurarea în cele mai bune condiții a întrecerii socialiste. Astfel, pentru îmbunătățirea calității berei se va introduce hamei în funcție de valoarea amară, obținîndu-se un produs cu caracter constant, iar pentru mărirea stabilității berei se va confecționa o sită cilindrică în care se va introduce hameiul la fierbere pentru a se extrage o cantitate cât mai mare de substanțe amare. Spre a se asigura o smolire cît mai bună a butoaielor de bere și pe timp nefavorabil, se va construi un șopron metalic. De asemenea, se va monta un coș pentru evacuarea aerului încărcat cu bioxid de carbon din pivnița de fermentație primară și se va executa o instalație pentru regenerarea cărbunelui activ, în vederea îmbunătățirii calității acidului carbonic. O altă măsură destul de importantă este și aceea care se referă la îmbunătățirea calității spirtului. Se intenționează ca spirtul brut introdus la rafinare să se neutralizeze prin aplicarea metodei sovietice Bratianov. In centrul atenției întregului colectiv stă, de asemenea, ridicarea continuă a calificării profesionale a muncitorilor. Pe lingă muncitorii fruntași au fost repartizați să lucreze tovarăși cu mai puțină experiență în producție. O seamă de măsuri importante au fost luate și în ceea ce privește organizarea mai bună a întrecerii socialiste și popularizarea muncitorilor fruntași. Comitetul sindical, de pildă, a acordat toată atenția organizării intrecerii pe profesii, spirt, întrecerea este Astfel, la secția organizată pe baza obiectivelor concrete stabilite dinainte între muncitori, iar la secția bere este organizată între muncitorii de aceeași profesie. In cea ce privește popularizarea fruntașilor trebuie arătat că ei sînt evidențiați atît prin programul brigăzii artistice, cit și prin fotografii la panoul de onoare. De exemplu, titlul de cel mai bun muncitor din cadrul fabricii de bere i-a revenit în luna februarie tovarășului Nicolae Paraschiv, fierbător, iar din cadrul fabricii de spirt lăcătușului mecanic Ion Petcu. Rezultatele acestor măsuri tehniceorganizatorice, avintul muncitorilor aflați în întrecere, au și început să dea roade. In cursul celor două decade ale lunii martie s-a economisit melasă pentru fabricarea spirtului in valoare de 40.000 lei. Analizindu-se realizările de economii la prețul de cost, colectivul fabricii de bere și spirt „Banovița" raportează că a reușit să realizeze pînă acum economii în valoare de 108.000 lei, deși angajamentul pe întregul an prevede să se realizeze o economie de 70.800 lei. Harnicul colectiv de muncă al acestei fabrici nu se va opri numai la aceste realizări. Mobilizat și îndrumat în continuare de organizația de bază, el este hotărit să găsească noi căi spre îmbunătățirea calității berei și spirtului, spre îndeplinirea cu ritmicitate a planului de producție și reducerea de economii, astfel ca angajamentele luate în cinstea glorioasei aniversări a partidului să fie îndeplinite și depășite. N. SIMIONESCU coresp. Realizări ale docherilor Ia întîmpinarea celei de-a 40-a aniversării a Partidului Comunist din Romînia, mecanicii de utilaje precum și întregul personal de întreținere a portului Corabia, desfășoară cu entuziasm întrecerea socialistă pentru îndeplinirea angajamentelor luate. Astfel, zi de zi se străduiesc să descarce și să încarce în termen cît mai scurt vasele și vagoanele sosite în port, acordînd cea mai mare atenție manipulării mărfurilor prin folosirea cu mult succes a metodei sovietice Voroșin. Ca urmare a intensificării muncii politice și a sprijinului acordat de către organizația de partid, docherii din acest port au reușit să îndeplinească planul de încărcare și descărcare a mărfurilor pe primul trimestru cu mult înainte de termen. In vederea îndeplinirii ritmice a planului au fost luate unele măsuri tehnico-organizatorice bune. De exemplu, s-a revizuit întregul parc de utilaje mecanizate pentru a se asigura cele mai optime condiții de descărcare a încărcare și mărfurilor atît pe traficul fluvial cît și pe C.F.R. VIRGIL SASCU. coresp.