Inainte, mai 1966 (Anul 23, nr. 6585-6610)

1966-05-01 / nr. 6585

X fr Exprimându-și dragostea și atașamentul față de partid și patria socialistă, oamenii muncii au participat într-o atmosferă de puternic entuziasm la SĂRBĂTORIREA ZILEI DE 1 MAI Tribuna oficială în timpul demonstrației oamenilor muncii din Craiova Cuvîntarea tovarășului Paul Niculescu-Mizil la mitingul oamenilor muncii din Capitală Dragi tovarăși, Dragi oaspeți de peste hotare, Poporul român sărbătorește astăzi, împreună cu oamenii muncii din întreaga lume, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, ziua frăției in lupta pentru libertate și viață mai bună, pentru pace, democrație și socialism. Cu prilejul zilei de 1 Mai, Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Consiliul de Stat și guvernul Republicii Socialiste România adresează muncitorilor, țăranilor, intelectualilor, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, un fierbinte salut, felicitări pentru realizările de seamă obținute în dezvoltarea economiei și culturii, urări de noi succese în activitatea neobosită pentru înflorirea patriei socialiste ! Exprimind sentimentele întregului popor român, adresăm un salut frățesc oaspeților noștri, tuturor delegaților de peste hotare, care participă împreună cu noi la această sărbătoare. Sărbătorim ! Mai în condițiile cînd întregul nostru popor înfăptuiește cu hotărîre și elan programul elaborat de cel de-al IX-lea Congres al Partidului Comunist Român. Anul care a trecut de la acest Congres de însemnătate istorică a fost bogat în evenimente. Marile izbînzi ale poporului, profundele transformări revoluționare care au schimbat din temelii înfățișarea patriei și-au găsit consacrarea în Constituția Republicii Socialiste România. Planul de șase ani a fost încheiat cu succes. Cu deosebită satisfacție relevăm rezultatele bune cu care poporul nostru a început înfăptuirea prevederilor noului cincinal. Planul producției industriale pe primele 3 luni ale anului în curs a fost îndeplinit in proporție de 102,2 la sută. Producția globală industrială realizată în acest trimestru este de aproape două ori și jumătate mai mare decît întreaga producție a anului 1938. Se înfăptuiesc cu succes sarcinile stabilite de partid privind îmbunătățirea conducerii și planificării agriculturii, dezvoltarea înzestrării ei tehnico-materiale, sporirea producției agricole, ridicarea nivelului de viață și cultură in satele noastre. Lucrările de primăvară se desfășoară în condițiuni bune, însămînțările fiind terminate în majoritatea regiunilor țării. Oamenii de știință, artă și cultură, întreaga intelectualitate participă activ la opera de construcție socialistă, consacră talentul și energia lor creatoare dezvoltării economiei și culturii, înfloririi patriei. Succesele obținute în timpul scurt care a trecut de la Congresul partidului ne întăresc convingerea că poporul nostru, strîns unit în jurul încercatei sale călăuze — Partidul Comunist Român — va da viață obiectivelor însuflețitoare stabilite de Congres, spre binele și prosperitatea națiunii noastre socialiste. Tovarăși.Epoca noastră se caracterizează prin mari schimbări sociale, prin întărirea forțelor mondiale ale socialismului, intensificarea luptei popoarelor împotriva imperialismului, pentru suveranitate și independență, prin amploarea crescîndă a acțiunilor clasei muncitoare, a mișcării de eliberare națională, a mișcărilor democratice, pentru pace și progres social. Sub steagul atotbiruitor al marxism-leninismului, popoarele țărilor socialiste dobîndesc victorii însemnate în făurirea noii orinduiri, sporind astfel forța economică, socială, politică și militară a sistemului socialist mondial, înrîurirea pe care acesta o exercită asupra dezvoltării istorice. Corespunzător intereselor fundamentale ale poporului român, ale cauzei socialismului și păcii, țara noastră pune în centrul politicii sale externe alianța frățească cu statele socialiste, dezvoltă multilateral legăturile de prietenie și colaborare cu toate țările sistemului mondial socialist. Cu prilejul zilei de 1 Mai, transmitem popoarelor din Uniunea Sovietică, China, Bulgaria, Iugoslavia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Republica Democrată Germană, Albania, Republica Democrată Vietnam, Republica Populară Democrată Coreeană, Mongolia, Guba un cald salut tovărășesc, sincere urări de noi succese in opera de construire a socialismului și comunismului. România socialistă militează activ pentru promovarea în relațiile internaționale a principiilor suveranității și independenței naționale, egalității în drepturi, neamestecului în treburile interne, avantajului reciproc, pentru respectarea strictă a dreptului sfînt al fiecărui popor de a-și hotărî singur soarta, de a-și afirma ființa națională, de a-și alege nestingherit calea dezvoltării politice și economice. Consecvent acestor principii poporul nostru își manifestă deplina adeziune la cauza dreaptă a poporului vietnamez, sprijină lupta sa eroică pentru libertate și independență. Condamnînd agresiunea Statelor Unite în Vietnam, România se pronunță pentru încetarea bombardamentelor împotriva R.D. Vietnam, pentru retragerea tuturor trupelor străine din Vietnamul de sud și aplicarea acordurilor de la Geneva, pentru recunoașterea Frontului de Eliberare Națională ca unicul reprezentant al poporului sud-vietnamez. Incercînd să stăvilească mersul înainte al omenirii, cercurile agresive imperialiste organizează comploturi, provocări, presiuni politice și economice, intervenții militare și represiuni îndreptate împotriva intereselor și securității popoarelor. Poporul român este solidar cu lupta popoarelor din întreaga lume pentru libertate și independență, este alături de popoarele Asiei, Africii și Americii Latine în lupta lor împotriva colonialismului și neocolonialismului, pentru dezvoltarea de sine stătătoare a economiei și culturii pe calea progresului. Transmitem mesajul de solidaritate internaționalistă al român clasei muncitoare, poporului tuturor forțelor înaintate din țările capitaliste, care luptă împotriva dominației monopolurilor, a exploatării și asupririi, pentru democrație, progres și independență națională. (Continuare în pag. 4-a) •' Proletari din toate țările, uniți-vâ! KNNII XXII — Nr. 65854 PAGINI — 25 BANI MARȚI 3 MAI 1966 1 Mai 1966. In această zi de mare sărbătoare, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, orașul Craiova ca și celelalte orașe ale patriei noastre socialiste, a îmbrăcat haina de sărbătoare, încă din zorii zilei s-au revărsat spre centrul orașului, asemenea unui torent, zeci de mii de oameni ai muncii din fabrici și uzine, din întreprinderi și instituții, gospodine, elevi și studenți, lucrători ai ogoarelor din comunele raionului Craiova, veniți să participe la marea demonstrație de 1 Mai. ...Ora 8,30. cu aplauze entuziaste este intîmpinată apariția La tribuna oficială a tovarășilor Ion Stănescu, membru al G.G. al P.G.R., prim-secretar al Comitetului regional Olenia al P . R; Ion Predescu, membru al 8. 8. al P.G.R., președinte al comitetului executiv al Sfatului popular regional; Mihail Ivan, Gheorghe Paloș, Ilie Bădicuț, Nicolae Covlea, secretari ai Comitetului regional Oltenia al P.C.R. ; Constanța Ciontu-Drăghia, Teodor Dărăbăneanu Gheorghe Milea, Mihai Băluță, Ion Grețu, Ion Zăvăleanu, Marin Popa, membri ai biroului Comitetului regional Oltenia al P.C.R.; Ion Giubelan, Jean Firu, membri supleanți ai biroului Comitetului regional Oltenia al P.C.R.; Ioana Stancoveanu, Ion Albulețu, Ion Peștișanu, vicepreședinți ai comitetului executiv al Sfatului popular regional Oltenia; Ion Delcea, birou al Muncii Socialiste, director al S.M.T. Cîrcea; Gheorghe Boștină, prim-secretar al Comitetului raional Craiova al PCR. ; Ion Nicolae, președinte al Uniunii regionale a Cooperativelor agricole de producție; Ștefan Negreț, prim-secretar al Comitetului regional Oltenia al U.T.C. ; Marius Preda, rector al Universității Craiova; colonel Constantin Sprincenatu și alții. La tribuna oficială au mai luat loc, de asemenea, membri ai Comitetului regional de partid, ai comitetului executiv al Sfatului popular regional, ai comitetelor orășenesc și raional de partid Craiova, activiști de partid și de stat, reprezentanți ai organizațiilor de masă, și obștești, conducători de întreprinderi și instituții, numeroși fruntași in întrecerea socialistă, oameni de știință, artă și cultură, ofițeri. In tribune sunt prezenți numeroși invitați din orașul Craiova și din regiune. Fanfare militară intonează Imnul de stat al Republicii Socialiste România. Mitingul este deschis de tovarășul Ion Zăvaieanu, prim-secretar al Comitetului orășenesc Craiova al P.C.R., care dă cuvintul tovarășului Nicolae Gorlea, secretar al Comitetului regional Oltenia al P.C.R. In cuvintul său, tovarășul Nicolae Covlea a arătat că oamenii muncii din patria noastră sărbătoresc 1 Mai însuflețiți de un fierbinte patriotism, de o înaltă conștiință socialistă și de un profund optimism in viitorul lor fericit. Ei iși consacră întreaga lor energie și capacitate creatoare luptei pentru înfăptuirea mărețului program de dezvoltare a întregii noastre societăți, elaborat de Congresul al IX-lea al P.C.R. Pătrunși de o profundă și nemărginită dragoste, muncitorii, țăranii, intelectualii, elevii și studenții, dedică toate realizările obținute in cinstea zilei de 1 Mai celei de a 45-a aniversări a gloriosului și încercatului lor conducător — Partidul Comunist Român. In continuare, vorbitorul scos in relief succesele cu care a oamenii muncii din Oltenia au intimpinat ziua de 1 Mai și glorioasa aniversare a partidului. Colectivele de muncă din intreprinderile regiunii au îndeplinit planul pe trimestrul 1 al acestui an — primul an al planului cincinal — in proporție de 102.9 la sută la producția globală și 102.7 la sută la producția marfă, au sporit productivitatea muncii ca 1 la sută, au dat peste 15 (Continuare în pag. 3-a), Aspect ție la entuziasta demonstrație de 1 Mai a oamenilor muncii din Craiova. Centrală j Oltenia