Inainte, iunie 1971 (Anul 28, nr. 8159-8184)

1971-06-03 / nr. 8161

nainte Fabrica de conserve Calafat. Se execută reparații la secția de conserve diverse Foto : O. Badea Acțiuni * valoroase pentru modernizarea 7. producției . In acest prim an al noului cincinal, industria locală va asigura economia județului cu o producție globală care reprezintă 19 la sută din întregul plan____________ Măsurile elaborate la nivelul Direcției județene de industrie locală în legătură cu asigurarea producției destinată exportului s-au concretizat în ultima vreme în asimilarea de cinci tipuri noi de lopeți, chei pentru hidranți, scărițe din fontă, luminări albe, trei tipuri de serviete din PVC, găleți galvanizate, cinci tipuri noi de împletituri. In vederea diversificării producției de mobilă s-au executat prototipurile destinate exportului în U.R.S.S. și China. Primul prototip a fost deja admis pentru expoziția de la Moscova. S-au mai realizat, de asemenea, prototipurile pentru popi metalici, centeinere, mănuși de protecție, lenjerie de pat, marochinărie, costume de protecție din doc etc. Un loc important în programul de diversificare a producției în industria locală îl ocupă asimilările de repere și subansamble folosite ca piese de schimb în agricultură și în producția internă a unităților socialiste. Pentru comerțul socialist, specialiștii din unitățile de industrie locală au asimilat bucătăria tip :,Ditrău“, garduri din prefabricate și metal, antene de televizor, două noi tipuri de articole de marochinărie, 13 produse de panificație. Se urgentează lucrările de omologare pentru două noi tipuri de cazane destinate instalațiilor de încălzire centrală la locuințele individuale, un nou tip de reșou cu petrol, o aerotermă electrică și un boiler destinat încălzirii apei. Proletari din toate țările, uniți-vă! ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN JOI 3 IUNIE 1971 ANUL XXVII — NR. 81614 PAGINI — 30 BANI Un util schimb de experiență Din inițiativa Cabinetului județean Dolj pentru problemele de organizare științifică a producției și a muncii și a Consiliului județean al sindicatelor, la Uzina de reparații auto Craiova s-a desfășurat un interesant schimb de experiență cu tema : „Realizări și perspective în organizarea științifică a producției și a muncii în tehnologia reparațiilor auto“, la acest schimb de experiență au participat lucrători din mentele de organizare compartiștiințifică a producției și a muncii din principalele întreprinderi ale municipiului Craiova, reprezentanți ai comisiilor economice și ai comisiilor inginerilor și tehnicienilor din unele comitete sindicale. Despre aspectele concrete ale problemelor supuse dezbaterilor au vorbit tovarășii ing. VIRGIL PETCU — director, și ing. TON MITREA, șeful serviciului organizare a producției și a muncii din Uzina de reparații auto Craiova. Dezbaterile și propunerile valoroase rezultate cu acest prilej au constituit pentru comitetul de direcție al întreprinderii, cât și pentru participanții la acest util schimb de experiență un prilej de noi învățăminte pentru activitatea viitoare. La ordinea zilei , Campania de recoltare a cerealelor păioase se apropie. Cum o întîmpinați? Forțele mecanice și manuala din unitățile agricole de pe raza județului nostru sînt concentrate, în această perioadă, la lucrările de întreținere a culturilor. Sarcinile cooperatorilor și mecanizatorilor devin tot mai complexe, întrucît timpul optim pentru recoltarea culturilor păioase se apropie, iar lucrările agricole se aglomerează, ca urmare a ploilor care, in ultimele zile, au căzut din abundență, diminuînd ritmul de desfășurare al acestora. întreținerea operativă și competentă a culturilor păioase constituie lucrare care se impune să fie o conjugată cu eforturile factorilor de răspundere pentru pregătirea cit mai temeinică a campaniei de recoltare. Aceasta, cu atît mai mult cu cit cerealele păioase au o vegetație bogată, creînd premisa estimării unor producții superioare anilor trecuți. Raidul întreprins la 1 iunie în cîteva S.M.A. și cooperative agricole din zona colinară ne-a convins, încă o dată, de complexitatea lucrărilor care se impun și de necesitatea întreprinderii unor măsuri, productive, bine gîndite. „Bazați pe experiența dobîndită în anii anteriori — ne releva directorul S.M.A. Predești, Mircea Purcaru — unitatea pe care o conduc este pregătită pînă în cel mai mic amănunt, fiind în așteptarea startului declanșării campaniei de recoltare“. Și, într-adevăr, S.M.A. Predești a reparat tot inventarul ce concură în campania de recoltare — 82 combine, 25 prese de balotaj, 33 remorci pentru efectuarea diverselor transpoarte. In același timp, s-a asigurat mai mult de o treime din cantitatea necesară de carburanți și lubrifianți, s-au verificat plugurile și semănătorile — mijloace care vor fi folosite pentru pregătirea terenului și însămînțarea culturilor duble. De remarcat că, în cadrul S.M.A. Predești, la primele tipuri de combine C-3 s-au adoptat soluții constructive eficace pentru planurile înclinate, care vor reduce mult pierderile de recoltă. Prin asigurarea materialelor de protecție contra incendiilor și reinstruirea celor mai buni mecanizatori, care vor lucra pe combine, zilele acestea, practic operațiunile de pregătire a campaniei de recoltare s-au încheiat în această unitate. „Aportul mecanicilor Constantin Răducă, Gheorghe Filip, Ion Rupă și al mecanizatorilor, printre care menționăm în mod deosebit pe Marin Roncea, Constantin Pungă și Constantin O îogu, a fost hotărîtor pentru devansarea lucrărilor de reparații, care s-au efectuat la un nivel calitativ superior anului 1970“ — preciza directorul S.M.A. Aceeași activitate febrilă s-a constatat și la secțiile de mecanizare Cernătești, Raznic, Grecești, Rusu și Bărboi, apar AURELIAN NICOLA (Continuare în pag. a II-a) Vizita delegației de partid și guvernamentale române conduse de tovarășul Nicolae Ceaușescu în Republica Populară Chineză La Universitatea politehnică din Pekin Miercuri dimineața, tovarășul Nicolae Ceaușescu, și soția sa, Elena Ceaușescu, împreună cu tovarășii Manea Mănescu, Dumitru Popa, Ion Iliescu, George Macovescu și Aurel Duma, membri ai delegației de partid și guvernamentale Republicii Socialiste România, a au vizitat Universitatea politehnică Cinhua din Pekin, important centru de pregătire a viitorilor specialiști. Oaspeții au fost însoțiți de Huan Jun-sen, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al P.C. Chinez, șeful Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ken Biao, membru al C.C., șeful Secției pentru relații externe din cadrul Comitetului Central, Cian Hai-jun, ambasadorul R.P. Chineze la București. Oaspeții români s-au bucurat de aceleași vibrante manifestări de prietenie, prețuire și stimă pentru conducătorii partidului și statului nostru, pentru Partidul Comunist Român, pentru poporul român. De la intrarea în incinta universității și pînă la clădirea principală, de-a lungul unei alei de aproape un kilometru, mii de studenți, cadre didactice, funcționari ai institutului de învățămînt superior salută cu deosebită căldură, cu îndelungi urale și ovații pe oaspeții români. In fața clădirii, unde se află sala de primire a invitaților de seamă, tovarășul Nicolae Ceaușescu, cu soția și membrii delegației sînt întîmpinați de Si Ciun, locțiitorul secretarului de partid, membru principal al Comitetului Permanent mitetului Revoluționar și al Coal conducerii universității, Lie Tiui, membru al Comitetului Permanent al Comitetului municipal Pekin al P.C. Chinez, și membru al Comitetului Permanent al Comitetului de Partid, vicepreședinte al Comitetului Revoluționar al Universității, Liu Pin, membru de conducere al comitetului revoluționar, Li Lien-ian, membru al conducerii comitetului revoluționar al universității. In timp ce urcă scările care duc spre sala de recepție, oaspeții și gazdele străbat cu greu prin mulțimea dornică să fie cit mai aproape, să adreseze un cuvînt de salut, să ofere fiori. In sala de primire, S. Ciun adresează, în numele conducerii universității, al studenților și profesorilor, al comitetului revoluționar și al comitetului de partid, un cuvînt de bun sosit. El arată cu bucurie că mulți din cei ce lucrează la universitate păstrează vie în amintire vizita făcută aici, în 1964, de tovarășul Nicolae Ceaușescu. In continuare, el a prezentat oaspeților date privind activitatea universității: întemeiată in 1911, universitatea cunoaște o puternică dezvoltare abia în ultimii ani, avînd astăzi 11 facultăți — printre care de electronică, energetică, construcții de mașini, mecanică , cu peste 50 de specialități. Aici învață 2 800 de studenți proveniți din rîndurile muncitorilor, țăranilor și militarilor. Ei sînt selecționați dintre oamenii cu o bogată experiență în activitatea practică, ceea ce îi ajută la însușirea mai rapidă a cunoștințelor teoretice. După absolvire, ei se reîntorc la locurile de muncă de unde au venit. Sistemul de învățămînt este, în etapa actuală, în plin proces de reorganizare, avînd drept scop împletirea a trei preocupări : studiul, cercetarea științifică și activitatea directă, nemijlocită, în producție. Prin aplicarea acestui principiu, universitatea s-a transformat într-un complex care, în afară de amfiteatre și săli de cursuri, include cinci fabrici, numeroase ateliere de producție, o bază de cercetări științifice și o fermă agricolă. In același timp, ea întreține legături contractuale cu 45 de întreprinderi din diverse regiuni ale țării, unde studenții B lucrează efectiv anumite perioade. Scopul nostru — a spus Si Ciun — este pregătirea unor cadre cu înaltă conștiință socialistă și cu un grad ridicat de civilizație și cultură. Noul sistem de învățămînt este în curs de experimentare. Am dori să arătăm sincer tovarășilor români — a spus vorbitorul — că mai există unele greutăți și lipsuri, dar suntem hotărîți să căutăm căile cele mai potrivite pentru perfecționarea lui. In cadrul discuției care a avut loc, studenți, cadre didactice, reprezentanți ai organizației de partid și ai comitetului revolu(Continuare în pag. a IV-a) Convorbiri între delegația de partid și guvernamentală română și delegația de partid și guvernamentală chineză Miercuri după-amiază, la Palatul Adunării Reprezentanților Populari din întreaga Chină au avut loc convorbiri oficiale între delegația de partid și guvernamentală română, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, și delegația de partid și guvernamentală chineză, condusă de tovarășul Ciu En-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al C.C . al P. C. Chinez, premierul Consiliului de Stat. La convorbiri, din partea română au participat tovarășii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal București al P.C.R., primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., George Macovescu, membru al C.C. al P.C.R., prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Duma, membru al C.C. al P.C.R., ambasadorul României la Pekin, consilieri și experți. Din partea chineză au participat tovarășii Huan Iun-sen, membru al Biroului Politic al C.C. al P. C. Chinez, șeful Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Iao Yen-Juan, membru al Biroului Politic, Li Sien-men, membru al Biroului Politic, vicepremier al Consiliului de Stat, Ciu Uitzo, membru al Biroului Politic, locțiitor al șefului Marelui Stat Major, Ken Biao, membru al C.C. al P. C. Chinez, șeful Secției pentru relații externe a C.C. al P. C. Chinez, Ci Pîn-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Fan I, președintele Comitetului pentru relații economice cu străinătatea, Li Cian, membru al C.C. al P. C. Chinez, adjunct al ministrului comerțului exterior, Cian Hai-fun, ambasadorul R. P. Chineze la București, precum și Li Lien-cin, Liu Ka-min și Han Su. Convorbirile, care au avut loc cu acest prilej, s-au desfășurat într-o atmosferă deosebit de cordială. LA U. R. A. CRAIOVA Transconteinere pentru transportul interfazic îmbunătățirea transportului intern este o problemă care stă de mai multă vreme in centrul atenției comitetului de direcție de la Uzina de reparații auto Craiova. Pe baza unor studii temeinice, un colectiv de specialiști condus de inginerul șef de concepție, ALEXANDRU DABULEANU, a creat un sistem ingenios de transconteinere specializate care sunt deplasate, cu ușurință, pe întregul flux tehnologic de reparație a autovehiculelor. După cum ne-a informat ing. NICOLAE ȘERBAN, șeful serviciului tehnologic din uzină, prin folosirea acestor transconteinere, realizate din fonduri de mică mecanizare și care se află într-o fază avansată de montaj în secții, se elimină efortul greu de încărcare- descărcare-transport diferitelor piese și subansamble, se întărește tehnologică disciplinarul secțiilor în caz de montaj și agregate, iar în final se preconizează obținerea unor eficiențe economice anuale în valoare de 60 000 lei. Convorbiri între președintele Nicolae Ceaușescu și prințul Norodom Sianuk Miercuri seara, au avut loc, la reședința oficială a delegației române, convorbiri între Nicolae Ceaușescu, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, și Norodom Sianuk, șeful statului și președintele Frontului național unit al Cambodgiei. Din partea română au participat : Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Dumitru Popa, George Macovescu și ambasadorul României la Pekin, Aurel Duma, iar din partea cambodgiană — Penn Nouth, premierul guvernului regal de Uniune Națională al Cambodgiei, T Khhon și Thipnin Prasith, miniștri, Lisowath Methavi, director de cabinet, și Ker Meas, ambasadorul Cambodgiei în R.P. Chineză. Convorbirile s-au desfășurat într-o atmosferă cordială, prietenească. curier cotidian „ELECTROPUTERE” O nouă tehnologie de prelucrare a materialelor electrotehnice Aliajele dure pe bază de carburi metalice de wolfram, titan, cobalt preocupă cercuri tot mai numeroase de specialiști. Aceste aliaje se folosesc la așchierea metalelor cu regimuri de lucru avansate, la confecționarea electrozilor pentru prelucrarea metalelor prin electroeroziune. La „Electmputere“ au fost puse la punct asemenea tehnologii, realizîndu-se plăcuțe așchietoare care vor fi adaptate ca formă de profile nestandardizate prelucrării materialelor necesare electrotehnice. Numai anul acesta se vor realiza 10 000 bucăți, cu o economie netă de valută de 180.000 lei. In curînd, la Segarcea se va da total în folosință noua piață a orașului, situată în centrul localității. Concepută în stil modern (pavajul și mesele din beton, stîlpi din metal, iar acoperișul din plăci de masă plastică), noua piață va satisface într-o măsură considerabilă nevoile cumpărătorilor, întregind astfel rețeaua comercială locală. De asemenea, noua piață va dispune de numeroase chioșcuri de vinzare a diferitelor produse. B. BOZGAN coresp. Pe traseele transportului în comun Dezvoltarea economico-socială, dar mai ales industrială a municipiului nostru, îndeosebi în ultimul deceniu, a marcat, desigur, și o creștere corespunzătoare a numărului de locuitori, materializată de altfel la construirea noilor cartiere frumoase și moderne. In acest context, viața orașului capătă ritmuri alerte, caracteristice fiecărui oraș modern în care timpul cetățenilor devine extrem de prețios. Iată de ce, problemele legate de buna organizare și desfășurare transportului în comun prezintă o maximă a importanță, atît în ceea ce privește asigurarea prezentării la locul de muncă a fiecărui cetățean cit și pentru folosirea cu maximă eficiență a timpului liber al acestuia. In raidul pe care l-am întreprins împreună cu căpitanul Grigore Fugaru, de la serviciul de circulație al Inspectoratului județean de miliție, am putut constata, în general, o îmbunătățire a activității întreprinderii de transporturi Craiova. Astfel, am consemnat că graficele de circulație au înregistrat o precizie crescândă, că o parte din autobuze sunt în general curate și bine întreținute din punct de vedere tehnic, că majoritatea taxatoarelor au o ținută vestimentară corespunzătoare, au o o comportare civilizată. Desigur că toate acestea nu fac decît să ne bucure deoarece, într-adevăr, ne găsim în fața unui salt calitativ în activitatea I.T.C. Numai că, nu rareori, constatăm aspecte negative care nu fac altceva decît să umbrească eforturile susținute de factorii de răspundere ai I.T.C. în vederea obținerii unei circulații rapide, practicate de un personal calificat și civilizat. ...Așadar, ora 6,10 pe traseul Gară-parc, în stația „Fabrica de confecții". Era destulă lume nerăbdătoare și chiar nervoasă. In sfirșit, abia după 12 minute, deci la 6,22, apar două autobuze unul după altul, supraaglomerate (31-DJ-154G și 31-DJ-1514), care, firește, erau in întîrziere. La fel și pe traseul Luncă-București. In stația de la șantierul Teatrului Național (liniile 2, 5, 18, 22), la ora 6,45, o mulțime de oameni aștepta descumpănită autobuzele care nu mai aveau de gînd să sosească. Unul singur a trecut arhiplin dar n-a mai oprit. După aproximativ un sfert de oră, au început să vină altele. Pe traseul Parc- Podari nu am întîlnit nici un autobuz. Am găsit, în schimb, unul la capătul liniei care staționa în liniște, deși, față de graficul de circulație, era și el în întîrziere (31-DJ-3924). La întoarcere, întîlnim autobuzul 31-DJ-3734, de pe același traseu, supraaglomerat și, firește, întîrziat. La ora 9 constatăm,că pe întreg traseul Parc-Podari nu circulau ,decit două autobuze (adică cele menționate). Intîrzieri am mai consemnat și în alte cazuri și mai ales în orele de vîrf. Din sondajele efectuate a reieșit însă că multe dintre autobuze nu aveau la „bord“ graficul de circulație. Intîrzieri nepermise au loc mai ales în timpul serii, îndeosebi între orele 20—22 — ore foarte importante pentru cetățenii orașului. Iată, de exemplu, în stația „Femina“, liniile 3, 12, 3 barat și 15, la orele 20,30, aștepta atîta lume încît practic nu se putea circula pe trotuar pe o bună porțiune. Dar iată și alte cauze de înurzieri, aparent mărunte, dar care aduc și ele prejudicii bunului mers al circulației autobuzelor. Bunăoară, șoferul de pe autobuzul 31-DJ-1959, fiind în stația „Femina“ la orele 21, după ce au urcat toți pasagerii, a Început să discute cu un cetățean de pe stradă staționînd astfel în plus aproape două minute. La fel și șoferul de pe autobuzul 31-DJ-2030, care a ținut pasagerii pe loc timp de peste un minut pentru a discuta cu o femeie ce era în stație și făcîndu-i, în auzul tuturor, invitația de a merge la luncă. Continuîndu-ne raidul, constatăm și alte situații care denotă lipsa de răspundere a celor care fac verificarea tehnică a mașinilor, dînd drumul în cursă la autobuze cu defecțiuni tehnice (în special la sistemul de frînare și semnalizare), la mașini fără amortizoare de zgomot, murdare, cu scaunele rupte. Dar, ceea ce ne-a uimit, într-adevăr, a fost faptul că la gară, pe autobuzul 31-DJ-4885 de pe linia 15 Gară- Severin, șoferul Tucă Florian se pregătea să-și continue cursa cu aproximativ 20 de călători... fără a avea permis de conducere pentru autobuz (!), urmînd — așa cum am aflat ulterior — ca peste cîteva zile să dea examen pentru această categorie. Șoferul titular Topor Stelian dispăruse fără urmă. In legătură cu aceste ultime situații, MIRCEA DARABANEANU (Continuare în pag. a III-a) RUBRICA NOASTRĂ DE ANCHETE SONDAJE UN COTIDIAN PE TEME CETĂȚENEȘTI Prima stațiune sturionicolă din Județ In scopul popularii cu specii variate de pește a lacului de acumulare de la Porțile de Fier, la Cetate a fost creată o stațiune sturionicolă. Aici au fost amenajate bazine și instalații speciale pentru obținerea și creșterea puietului de cegă. Pentru prima dată viață, un colectiv de specialiști de la Institutul de Cercetări și Proiectări Alimentare a obținut, prin reproducere artificială, puiet de cegă. Au fost astfel selecționate 101 exemplare pentru reproducere. Din recolta de 4 kg de icre au rezultat peste 140 ooe de pui de cegă. Pe baza hranei pregătite, bogată în substanțe nutritive, puietul a trecut perioada critică de 20 de zile, iar acum este capabil să se hrănească singur. Din puietul de cegă obținut la Cetate, peste 6 000 de exemplare au fost exportate în Austria. În atenția populației municipiului Craiova I. G. D. comunică: Pe această cale, anunțăm consumatorii de apă ai municipiului Craiova, că în cursul lunii iunie a.c., pe conducta de aducțiune Izvarna — Craiova se vor executa probe de presiune în vederea măririi debitului de apă, întrucît nu se pot prevedea defecțiunile ce se vor ivi, atragem atenția consumatorilor de a folosi rațional fiecare litru de apă și, totodată, de a-și crea o rezervă pentru satisfacerea strictului necesar.