Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 1987 (Anul 20, nr. 5544-5622)

1987-12-21 / nr. 5613

Anul XX., nr. 5613 — pag. a 2-a FOTBAL A CĂZUT CORTINA „Iarna peste tot s-a pus“ — zice o fărîmă de cîntec și pe stadioanele Diviziei A de fotbal doar amintirea mai stăruie. Terenul de joc e de un alb imaculat, sub strat de zăpadă păstrîndu-se însă traiectoriile atîtor faze de poartă, unele dintre ele aducînd în tribune bucuria golului. Tribunele sînt pustii şi doar cîte o pală de vînt mai coboară din înalturi, ecou nestins din zumzetul de odinioară al stuparniţei ce se cheamă publicul spectator. Altfel spus : Fotbalul a luat vacanţă. Şi iată cum : 1. Steaua — Pe primul loc a mai primit un epitet. I se spune „o adevărată maşină de fotbal". La primăvară, cu Glasgow Rangers vom vedea dacă confirmă din nou și pe stadioanele cupelor europene. 2. Dinamo — Eterna rivală a pornit un „pas în doi“ cu Steaua pentru cucerirea titlului de campioană. Dar acum, la final de tur, a rămas cu un pas în urmă. Cavalereşte ! 3. Victoria — Cupă , periplul Larnaca — Tbilisi, conduce plutonul de urmărire a celor doi evadaţi, decisă să urce pe podium şi să arate în toamna ce vine că poate ajunge şi în tururile superioare ale Cupei U.E.F.A. 4. Oţelul — Reprezentînd fotbalul gălăţean, ce mai anii trecuţi interpreta cu o exactitate de metronom şlagărul „ABBA". A trecut acum la vocalize : „AAAAA !“ 5. Flacăra După cum „stă" în clasament, e predestinată să ajute să fiarbă oţelul. Dar sînt şi flăcări ce pîlpîie peste comori. Şi acelea, spun legendele ies la suprafaţă ! 6 6. Corvinul — Este echipa care ştie jocul la victorie doar pe teren propriu. Dar nu întotdeauna. Cînd îi poposeşte prin preajmă Rapidul ... 7. Universitatea Craiova — O formaţie între „A fost odată o echipă mare“ şi „Va fi, nu peste mult timp, o echipă mare". Anul acesta este de tranzit. 8. „Poli" Timişoara — Momentul de vîrf al echipei se pare că a fost în disputa cu Dinamo. In retur, vine Steaua. Şi studenţii timişoreni pot dovedi ce înseamnă ambiţia fotbalistică atunci cînd te susţine o inimoasă galerie care cîntă : „Poli, orice-ar fi noi mereu te vom iubi" 9. F.C. Olt — La jumătate de drum, la jumătate de clasament. Totul e să nu ajungi acolo unde-s nisipuri mişcătoare. Este o „logică” după care acţionează atît F.C. Olt cit şi. .. 10. F.C.M. Braşov. 11. A.S.A. Tîrgu Mureş — ,,Echipa de suflet“ a majorităţii harghitenilor. In acest tur am răspuns aproape invariabil la întrebarea : „Ce a făcut A.S.A.“ prin ,,a pierdut" sau „a cîştigat". Un singur meci egal este „excepţia care confirmă regula“. 12. F.C. Argeş — Campionatul trecut a ratat „la potou", o calificare în cupa U.E.F.A. Anul acesta se pare că-i mai preocupată de cîştigarea „Cupei Balcanice“ decit de campionat. 13. Sportul Sudenţesc — Are exact stilul de joc al echipei Steaua din urmă cu cîţiva ani. Adică niciodată nu ştii ce va face în partida ce urmează. îi dorim ca, peste cîţiva ani să ajungă ca Steaua de azi ! 14. „U“ Cluj-Napoca — A început bine, a terminat turul unde a terminat şi să sperăm că în retur va arăta adevărata valoare a formaţiei clujene. 15. C.S.M. Suceava — Pentru debutul in divizia A, fotbalul sucevean a pornit cu dreptul, la început de drum, cînd a realizat cîteva rezultate surpriză. Pe parcurs însă, adversarii au înţeles că echipa C.S.M. Suceava e un adversar „de A". Şi a tratat-o ca atare. 16. S.C. Bacău Nu o dată fotbaliştii băcăuani au cochetat cu retrogradarea în divizia B. Şi tot aşi iderea, s-au salvat cînd speranţele lor păreau în van. 17. Rapid — întotdeauna în umbra podului Grant s-a jucat pe principiul „artă pentru artă“. Altfel spus, ,Totba de dragul fotbalului". Dar Campionatul e „pe puncte". 18. Petrolul — Campionatul trecut a fost campioana partidelor egale. Atît pe teren propriu cît şi în deplasare, în turul actualei ediţii şi-a păstrat obiceiul, dar numai pe jumătate. Adică pe teren propriu Ceea ce, în „clasamentul adevărului" se simte. Clasamentul la finalul turului se prezintă astfel: 1.Steaua 17 152 0 66—10 32 2.Dinamo 17 142 1 39—12 30 3.Victoria 17 101 6 28—20 21 4.Oțelul 179 2 6 27—20 20 5.Flacăra 178 4 5 20—18 20 6.Corvinul 178 2 7 32—27 18 7.Universitatea Craiova 177 3 7 25—28 17 8.„Poli“ Timișoara 176 4 7 21—21 16 9.F.C. Olt 177 2 8 24 34 16 10.F.C.M. Brașov 175 5 7 26—21 15 11.A.S.A. Tg Mureş 177 1 9 28—33 15 12.F.C. Argeş 175 4 8 16—22 14 13.Sportul studențesc 175 3 9 19—27 13 14.„U“ Cluj-Napoca 174 5 8 18—28 13 15.C.S.M. Suceava 174 4 9 17—34 12 16.S.C. Bacău 173 6 8 15—32 12 17.Rapid 173 5 9 13—29 11 18.Petrolul 173 5 9 12—30 11 MIERCUREA-CIUC VA GĂZDUI UN NOU TURNEU INTERNAŢIONAL Nu s-au stins încă ecourile prilejuite de disputarea la Miercurea-Ciuc a turneului internaţional de hochei pe gheaţă pentru juniori „Prietenia“, competiţie la care, aşa cum se ştie, echipa României a cucerit medalia de bronz. Acum, cînd s-au sedimentat impresiile, am avut o conversaţie pe această temă, ca şi pe tema hocheiului, în general, cu tovarăşul Constantin Nicolae, secretar al F.R.H. — Cînd am ales municipiul Miercurea- Ciuc, ca gazdă a turneului „Prietenia“, ne spunea interlocutorul, ne am bazat în primul rînd pe tradiţia existentă aici, pe excelentul public, cunoscător intr-ale hocheiului, pe capacitatea organizatorică a C.J.E.F.S. Harghita, Sport Club Miercurea- Ciuc, a celorlalţi factori de răspundere, care, cu competentul sprijin al organelor locale de partid şi de stat s-au achitat cu prisosinţă de această sarcină Pe lingă mulţumirile care le adresăm tuturor, aş dori să remarcăm şi contribuţia O.J.T. Harghita, care ne-a pus la dispoziţie o bază de cazare excepţională: Complexul hotelier „Bradul". Şi nu în ultimul rînd aş dori să apreciez condiţiile care ne-au fost oferite la patinoarul din Gheorgheni, unde, în ultima zi a competiţiei s-au disputat două partide. Pentru a răsplăti toate aceste strădanii ale harghitenilor, Federaţia Română de Hochei a decis ca la Miercurea-Ciuc să se desfăşoare ediţia 1988 a „Cupei F.R.H.“, care va aduce la start, în perioada 11—15 februarie echipele Soko Kiev (din liga superioară a U.R S.S.), Lotul de 20 de ani , al R.S. Cehoslovace, re- prezentativele naţionale de seniori ale Bulgariei şi României. Acesta va fi ultimul examen cu public pentru lotul naţional inl României, in vederea participării la turneul „Thailer Tutt“ — turneu organizat in perioada 19—28 martie de Federaţia Internaţională de hochei pentru echipe care nu participă la turneul final al jocurilor olimpice, ediţia de iarnă de la Calgary (Canada). — Ce alte competiţii internaţionale sunt rezervate hocheiştilor români ? — Lotul de tineret va participa în perioada 11 —22 martie la Campionatul mondial grupa B de la Sapporro (Japonia), iar lotul naţional de juniori va participa în Cehoslovacia la Campionatele europene grupa A, competiţie ce se va desfăşura în perioada 8—17 aprilie 1988 De reţinut că echipa României face parte din seria A, alături de reprezentativele Suediei, Finlandei (deţinătoarea titlului) şi Elveţiei, iar din seria B fac parte formaţiile U.R.S.S, Cehoslovacia, Norvegia şi Polonia. Pentru prima oară în istoria acestui campionat, se va aplică regula ca echipele clasate pe locul IV în serii să dispute 3 partide de baraj pentru a se desemna echipa care va rămîne în grupa A, din dispute directe. Să sperăm că echipa României va învinge în serie echipa Elveţiei, spre a fi scutită astfel de a apela la această ultimă şansă. — Cum se vor desfăşura în continuare întrecerile campionatului intern ? -r Aplicăm, în continuare un model care dă bune rezultate în Cehoslovacia. Anume, echipele care au ocupat locurile 1—4 (Steaua, Sport Club, Dinamo şi Dunărea) se vor întrece între ele pentru desemnarea titlului de campioană, aceste întîlniri avînd loc în perioada 27 decembrie — 7 februarie Ocupantele locurilor 5 şi 6, respectiv Progresul şi C.S.M. Viitorul Gheorgheni se vor întîlni cu ocupantele primelor două locuri în seria a doua valorică a diviziei A, respectiv C.S.U. Construcţii T.M.U.C.B. (cunoscută mai mult sub numele de Sportul studenţesc Bucureşti) şi Electromarfei Tîrgu Mureş, echipe care se vor întrece în turnee în care fiecare dintre ele vor fi pe rînd organizatoare. Aceste turnee vor începe în luna ianuarie Consemnare de Radu POP INFORMAŢIA HARGHITEI SPORT » » »10000 ANUL SPORTIV 1987 - RETROSPECTIVĂ Baschet, echipa feminină C.S.Ș. Gheorgheni a ocupat locul 6 în seria din care a făcut parte în cadrulCampionatului republican. Călărie : Secţia de călărie a A.S. „Izvorul“ din Miercurea-Ciuc a obţinut dreptul de a participa la finala Campionatului republican de juniori, prin ocuparea de către echipa harghiteană a locului III în cadrul primei etape de campionat. Deltaplanorism: „Cupa Harghita“, organizată la Miercurea-Ciuc a reunit cei mai buni deltaplanorişti din ţară. Organizarea a fost excelentă. Fotbal : Echipa României a terminat la egalitate, 0—0, partida susţinută pe teren propriu în compania formaţiei Poloniei, în preliminariile turneului olimpic grupa A. România — Turcia 3—1, în preliminariile Campionatului european de juniori I. • Reprezentativa de tineret a României a ajuns pînă în faza semifinală a „Turneului Marelui Zid“, competiţie ce s-a desfăşurat la Sanghai. Ea a fost stopată din cursă de prima reprezentativă a R.P. Chineze care a cîştigat cu 1-0. AZI. LUNA MAI Gimnastică : 10 medalii dintre care 4 de aur au cucerit gimnastele şi gimnaştii români la Campionatele europene, competiţie găzduită de Moscova. Handbal: 4 echipe odorheiene s-au calificat în Campionatele republicane de juniori, respectiv în divizia B. Acestea sunt C.S.Ş. Odorheiu Secuiesc, la masculin şi la feminin. Voinţa Industria Uşoară la feminin şi „Tehnoutilaj“ la masculin. Haltere: 13 medalii, dintre care 3 de aur au cîştigat halterofilii români la Campionatele europene de la Reims (Franţa). Judo : „Cupa Harghita“, competiţie internaţională, a fost cîştigată de formaţia organizatoare : C.S.Ş. Miercurea- Ciuc. Radioamatorism: Harghiteanul Tankó Petru (Y O G B.Z.L.) s-a clasat primul dintre radioamatorii români participanţi pe frecvenţa 7 MHz, la concursul internaţional ALL Asian DX Context — Phone, organizat de federaţia de specialitate din Japonia. Şah , Excelenţă a fost organizarea, la Băile Tuşnad, a competiţiei internaţionale dotate cu „Cupa Harghita“. Volei : La prima participare în întrecerile diviziei B tineret, formaţia feminină Topliţana Topliţa a ocupat locul 7, din 12 echipe. ÎMPLINIRI ŞI NEÎMPINIRI LA DIVIZIONARELE C — Ca o primă reuşită în turul actualului campionat, ne spunea Aurică Lazăr, antrenorul echipei, ar fi faptul că am încheiat în postura de învingători toate meciurile pe care le-am susţinut pe teren propriu. Am fi dorit să consemnăm şi faptul că n-am primit nici un gol în aceste meciuri, dar Barabás a înscris un autogol în prima etapă, iar Mecanica Bistriţa ne-a înscris un gol in ultima etapă La capitolul reuşitelor consemnăm evoluţiile foarte bune ale lui Zgarcea, Peter şi Iordache dintre tinerii jucători, a lui Şerban, veşnic tînăr, şi a lui Pagu, de la care aşteptăm, insă mai mult dat fiind talentul deosebit pe care îl are. In rîndul neîmpliniţilor, ar fi de consemnat faptul că AZI, MINERUL BĂLAN n-am reuşit nici măcar un meci egal în deplasare. Mai mult am pierdut cîteva partide li scor. A fost greoi jocul fundaşilor, indiferent de formula pe care am aplicat-o. Cei din compartimentele ofensive auu jucat timoraţi, astfel că echipele pe care le vizitam au putut construi foarte mult. Şi nu fără folos, după cum s-a văzut în partidele de la Rodna, Sighişoara şi Reghin (cu Metalul) unde am primit, în total, 13 goluri. — Ce urmează în perioada de pregătire ? — Din 11 ianuarie 1988, dată la care ne vom reuni după o scurtă vacanţă, vom efectua cît mai multe partide de verificare pentru omogenizarea echipei. Porkalab şi Marin Vlad au renunţat la activitatea competiţională, astfel că vom căuta titularizarea unor tineri. în lot se simte nevoia unui portar de rezervă, problemă pe care sperăm s-o rezolvăm pînă la începerea returului. Consemnare de Radu CIPRIAN KASPAROV ȘI-A PĂSTRAT TITLUL Prin cîştigarea celei de-a 24-a partide Kasparov a egalat scorul meciului desfășurat la Sevilla şi, conform regulamentului el și-a păstrat titlul de campion mondial. SUB SEMNUL „DACIADEI" Culturism . Sala de sport a Liceului industrial nr. 4 din Miercurea-Ciuc a găzduit ieri, în organizarea A. S. Tractorul o competiţie la care au participat sportivi din Miercurea-Ciuc şi Topliţa.Au cîştigat, la categoriile de greutate la care au participat Emil Portik, Csedo Antal, Barabás Árpád şi, Simo Mihai. Pagină redactată de Radu POP