Adevărul Harghitei, iulie-septembrie 2000 (Anul 12, nr. 2465-2529)

2000-07-21 / nr. 2478-2479

Pagina a 8-a • 21/22 iulie 2000 • Ia ^Ifati fyeAÎ Luc Milinte/ietric „Ibietenia “ Mâine şi duminică, la Odorheiu Secuiesc se va desfăşura Festivalul „Prietenia" organizat de Ministerul Culturii, Ministerul Minorităţilor Naţionale, Inspectoratul pentru cultură Harghita, Consiliul judeţean şi cel municipal. Participă formaţii de muzică şi dans din care fac parte lipoveni, ucraineni, maghiari, rromi, slovaci, tătari şi turci. Sâmbătă se va deschide „Târgul meşteşugarilor", unde vor fi expuse obiecte artizanale, iar duminică, după ce la ora 10:00 în zona centrală a municipiului va avea loc o paradă a portului popular, formațiile se vor deplasa la punctul turistic ■ ” unde vor evolua pe scena în aer liber.^Szejke ’ ,Turismul românesc, încotro?” - dezbatere transmisă în direct de la motelul „Frumoasa’ A» Sâmbătă, 22 iulie a.c., Studioul de radio Tg. Mureş va transmite în direct de la hanul „Frumoasa” între orele 11 şi 13, în cadrul ciclului „Turismul românesc încotro?”, o dezbatere privind problemele de bază ale acestui domeniu care ar putea fi una din pârghiile de relansare ale economiei noastre. Cu această ocazie va fi inaugurat, la hanul „Frumoasa”, cel mai modern ştrand nu numai din Harghita, ci din întreaga zonă. Numai instalaţia de purificare şi încălzire a apei a costat peste 200 milioane lei. (D.L.) Botg iama ginei De starea-n care este ţara Principalul vinovat Nu e cel cu jecmăneala,. Ci acei ce l-au votat. loan Boboc Ceainărie în holul Casei tineretului — Siculus din Odorheiu Secuiesc s-a deschis recent o ceainărie - TEA PUB -, unde persoanele care doresc să savureze această licoare naturală au acces şi la Internet. Tot aici se poate admira o expoziţie fotografică intitulată „Drumeţie”, realizată de artistul saxofonist St. Martin din Ungaria. II rog de FWT" - o plantă?! Nu cu mult timp în urmă, muştele, ţânţarii şi alte insecte care ne intrau în case, îşi găseau sfârşitul în contact cu insecticidul pe care-l fluturam cu utila pompă, care astăzi a devenit obiect de muzeu. Acum, au năpădit pe piaţă fel de fel de spray-uri, care de care cu reclame mai pompoase, acele tuburi cu presiune, cu efecte bune sau mai puţin bune. Apoi, au apărut insecticide care "curentează" insectele, în special ţânţarii, cu izul emanat de la nişte pastile, pe care le încălzim electric. Toate acestea, în mod sigur, sunt mai mult sau mai puţin dăunătoare şi pentru viaţa omului. Bine, bine, vom spune, dare care ar fi alte soluţii?! Planta carnivoră "NEPENTES" care a apărut şi la Topliţa. Se poate vedea la Florăria "CRIZANTEMA", de pe strada Nicolae Bălcescu, la parterul blocului B (în spaţiul unde a fost "Bijuteria"). Este o plantă tropicală foarte interesantă, cu aspect plăcut, care se hrăneşte şi cu insecte (ţânţari, fluturi, muşte, păianjeni etc.), care sunt atrase în nişte cupe "vii", multe la număr, unde se "fabrică" substanţele nutritive necesare dezvoltării plantei. Doamna Nora Bucur de la Florăria "Crizantema", unde se poate admira planta carnivoră, ne-a spus că aceasta este uşor de întreţinut, necesitând doar udarea periodică la rădăcină şi completarea cu apă în cupele insectivore. Este o plantă cu o viaţă cuprinsă între 7-12 ani şi este activă în toată perioada anului. Având un aspect plăcut, este o plantă decorativă, dar care are şi utilitate practică, "mâncând" insectele care ne deranjează în case, fiind şi un mijloc ecologic de combatere a acestora. Text şi foto: VASILE GOTEA Programul asistentei de urgenţă stomatologică pentru zilele de 22 şi 23 iulie a.c.. Miercurea-Ciuc, str. Frăţiei, nr. 22/B - dr. Sándor Mária; Topliţa, str. Gării, nr. 24 - dr. Cecilia Iacob; Gheorgheni, str. Nicolae Bălcescu, nr. 37-dr. Szekula Géza; Odorheiu Secuiesc, str. Bethlen Gábor, nr. 78/16 -dr. Nagy László. Adevărul Harghitei Situaţia locurilor de muncă vacante la 19 iulie 2000 . Confecţioner - 30, agent asigurări - 15, tricoteur - 4, tâmplar (Cristuru Secuiesc) - 10, agent comercial - 3, muncitor necalificat (Odorheiu Secuiesc) - 5, tâmplar - 3, confecţioner încălţăminte (Topliţa) - 10, confecţioner încălţăminte (Cristur) - 15, gardian public - 10, mecanic auto (Topliţa) - 1, tinichigiu carosier (Topliţa) - 1, vopsitor auto (Topliţa) - 1, vânzător aparate electrocasnice - 1, gaterist - 2,t muncitor necalificat - 5. • Toate aceste locuri de muncă se pot ocupa numai prin intermediul Agenţiei judeţene pentru Ocupare şi Formare Profesională Harghita (Miercurea-Ciuc, Piaţa Cetăţii, nr. 1). CONSILIUL JUDEŢEAN HARGHITA CENTRUL CULTURAL JUDEŢEAN organizează concurs pentru ocuparea unui post de conducător auto în cadrul serviciului economic-administrativ. Condiţii: - permis de conducere auto profesionist - minim 5 ani vechime - vârsta maximă 40 ani înscrierile se fac până la data de: 8 august 2000, ora 13,00. Concursul va avea loc la data de: 10 august 2000, ora 10,00. Relaţii suplimentare la sediul instituției din str. Petőfi Sándor, nr. 36, Miercurea-Ciuc, sau la telefon 115891, între orele 8-15. Un amărât de îngrijitor de acvarii este angajat temporar să curețe un heleșteu din apropierea unor apartamente luxoase, într-unul domiciliind un gigolo de profesie, care îl roagă să-i supravegheze uri superb acvariu, deoarece el lipsea mai multe zile de acasă. îngrijitorului îi trece prin cap să practice profesia de amant al femeilor doritoare de viaţă erotică, ajungând astfel într-o lume ce depăşeşte orice imaginaţie. „ Galeria ” cu monştri de gen feminin este nesfârşită, iar proaspătul prostituat nu ştie cum să se mai descurce, spre hazul spectatorilor din faţa marelui ecran. Comedia „Un gigolo de doi bani" rulează la Cinematograful „ Transilvania ” de mâine până marţi. ORIZONTAL: 1. Plin de bărbăţie - începe uvertura! 2. Bine crescuţi - Fază finală! 3. Unul “Ww IXI crescut la ROMA - Se pregăteşte pentru examenul de maturitate; 4. Canar! - Face să se rotească pământul cu el; 5. Râu în Rusia - Inimă de mamă! 6. Cegă! - Unul care din orice obiect face subiect de negoţ (pl.); 7. Bun la toate - Scos din lot; 8. Nedespărţit de un lucru sau o fiinţă-Direct pe extreme! 9. Torna necredinciosul (fig.fem.)—Completare de inventar (inf.); 10. Execută copii în mono şi dublu exemplar (fig.) - Sare! VERTICAL: 1. Bine crescut - Caiafa! 2. împletitoare de şirete; 3. Arahnide din ţările calde - O bere nemţească; 4. NOROC în Bielorusia—îşi atinge scopul pe căi ocolite; 5. Arta în sine! - Tare de cap; 6. Puncte alb negre coboară de la munte (dim.pl.) - Apă lungă, lungă...; 7. Face dese lipituri; 8. Nu poţi scoate un cuvânt de la el; 9. Consumat din belşug - Sărac la suflet; 10. Fond de bază în culori - Alimentat cu lapte dimineaţa şi seara. DICȚIONAR: HA, GEA, BEER, VSLA. ION HATOS 1 2 2 3 4 5 6 7 _ 10 13 4 m .mH 5 6 B i■ 1 ■ B ■ 8 ■ 9 10■ III