Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2008 (Anul 20, nr. 4430-4491)

2008-05-20 / nr. 4463

Spital nou, la standarde europene, în Gheorgheni (Urmare din pag. 1) Spitalul dispune de 233 de paturi şi respectă toate standardele europene actuale, de la izolarea termică până la circuite şi condiţii hoteliere. De altfel, de la uşa spitalului ai senzaţia că te afli într-unul din filmele americane de succes - „Anatomia lui Grey” sau „Spitalul de Urgenţă”. La intrarea în unitatea sanitară, vizitatorii primesc, în schimbul unei sume simbolice, papuci şi halate de unică folosinţă. Intr-un salon sunt cazaţi maximum patru bolnavi, fiecare pat are un spaţiu disponibil de şapte metri pătraţi, iar saloanele beneficiază de grupuri sanitare proprii. O altă noutate, este cea legată de modul de servire a mesei, bolnavii rmând să primească hrana la pat, în tăvi sigilate şi termoizolante, asemănătoare cu cele care se folosesc la servirea mesei în avion. De asemenea, toate cele zece secţii ale spitalului beneficiază de dotări dintre cele mai moderne, aparatele medicale ridicându-se la cele mai exigente cerinţe în domeniu. Cei 252 de angajaţi, dintre care 38 sunt medici, deservesc o populaţie de 60 de mii de locuitori din municipiul Gheorgheni şi din localităţile învecinate. E adevărat că numărul medicilor ar trebui să fie mai mare, dar se încearcă atragerea specialiştilor către municipiul harghitean. întruna din clădirile în care a funcţionat până acum spitalul se intenţionează amenajarea de locuinţe de serviciu pentru medici, astfel încât specialiştii să fie motivaţi să vină în Gheorgheni. Până acum, spitalul municipal din Gheorgheni a funcţionat în şapte clădiri separate, situate la distanţe destul de mari una de cealaltă, de 1-2 kilometri, şi nu de puţine ori, pe timpul iernii, infirmierele întâmpinau dificultăţi atunci când trebuiau să se deplaseze cu probele de sânge de la o secţie la alta. Valoarea totală a investiţiei se ridică la aproape 27 milioane de lei şi a fost suportată din bugetul de stat. LIA MATEI • Pagina a 3-a • 20 mai 2008 • Bălan: Punct de Acces Public la Informaţie Proiectul „Economia Bazată pe Cunoaştere” a fost inaugurat oficial şi la Bălan, la sfârşitul săptămânii trecute, iar în cadrul acestuia cetăţenii urbei au acces gratuit la Internet şi asistenţă de specialitate în domeniul informaţional. Proiectul constă în extinderea accesului la tehnologiile informaţionale şi de comunicaţii, precum şi la îmbunătăţirea cunoştinţelor de utilizare a calculatorului pentru cetăţenii localităţii, dezvoltarea şi promovarea serviciilor de e-government, modernizarea procesului educaţional, dar şi promovarea comerţului electronic şi adoptarea soluţiilor inovatoare în mediul de afaceri. Astfel, prin crearea unui Punct de Acces Public la Informaţie în două săli amenajate cu calculatoare conectate la Internet, una în cadrul Şcolii generale nr. 1 şi a doua în Casa de cultură din localitate, locuitorii oraşului de la poalele Hăşmaşului au acces gratuit la Internet şi îşi vor putea dezvolta abilităţile, cunoştinţele şi competenţele în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, iar în aceste sedii, care au programul de luni până vineri, între orele 10,00-18,00, va fi în permanenţă câte o persoană calificată care să ofere îndrumările necesare celor care cer acest lucru. Un alt obiectiv al proiectului „Economia Bazată pe Cunoaştere” este creşterea calităţii procesului educaţional din şcolile gimnaziale din localitate, acestea fiind dotate cu mijloace didactice şi echipamente informatice, precum şi conectarea lor la Internet şi la Reţeaua Electronică a Comunităţilor Locale. Prin introducerea unui sistem electronic pentru înregistrarea on-line a persoanelor fizice autorizate şi a asociaţiilor familiale se doreşte înlesnirea unei relaţii de calitate între administraţia locală şi mediul de afaceri. O altă componentă a proiectului este crearea unui sistem integrat pentru emiterea documentelor de stare civilă pentru cetăţeni, astfel ca aceştia să fie serviţi rapid, transparent, corect şi eficient atunci când solicită administraţiei locale eliberarea acestor documente. Tot în cadrul proiectului „Economia Bazată pe Cunoaştere” se află şi promovarea comerţului electronic şi a reţelelor de business, prin promovarea interacţiunii în acelaşi spaţiu virtual a întreprinzătorilor din mediul de afaceri local, iar sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii va fi familiarizat cu tehnologii inovative, de înaltă productivitate, care pot asigura sustenabilitatea şi trecerea la un mediu de afaceri performant. Proiectul „Economia Bazată pe Cunoaştere” se adresează comunelor situate la cel puţin 11 km de cel mai apropiat oraş cu peste treizeci de mii de locuitori şi oraşelor cu o populaţie mai mică de treizeci de mii de locuitori şi a fost iniţiat de Guvernul României, prin Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, cu sprijinul Băncii Mondiale, ŞTEFAN P. Votează un liberal la Primăria municipiului Miercurea-Ciuc! Votul tău este important! Votează un liberal! Primar al municipiului Miercurea ciuc ADRIAN PANESCU - Primar! Aducerea în centrul serviciilor primăriei a cetăţeanului şi nu a administraţiei. Administraţia nu este un scop în sine, ci un mijloc de a face cetăţenii mulţumiţi! PROGRAM: - servicii de plată electronică a impozitelor şi taxelor; - eliminarea disfuncţiilor de comunicare a cetăţeanului cu aparatul primăriei; - respectarea termenelor legale de răspuns la adresele cetăţenilor, firmelor şi instituţiilor; - reabilitarea străzilor secundare şi a trotuarelor; - eficientizarea transportului în comun prin externalizarea acestei activităţi, pierderile provocate de actualul sistem sunt suportate exclusiv de populaţie, indiferent dacă circulă sau nu cu aceste mijloace; - sprijinirea înfiinţării unui centru judeţean de formare profesională a adulţilor, care să ofere servicii de formare profesională de calitate; - sprijinirea dezvoltării economice şi eliminarea blocajelor administrative care stau în calea acesteia; - TRANSFORMAREA oraşului într-un pol de dezvoltare economică, care să genereze bunăstare economică durabilă în întreg bazinul Ciuc, prin atragerea forţei de muncă către oraş şi prin atragerea de investiţii, indiferent de naţionalitatea capitalului. VOTEAZĂ PENTRU LIBERA INIŢIATIVĂ! ! Adrian Pănescu