Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2009 (Anul 21, nr. 4839-4901)

2009-12-08 / nr. 4886

Programul „Biblionet - lumea în biblioteca mea" a fost inaugurat oficial în județ - în pagina a 4-a - Republica Moldova se îndreaptă spre alegeri anticipate ■ Comuniştii au refuzat votul şi au părăsit sala Refuzul Partidului Comunist din Republica Moldova de a vota pentru candidatul Alianţei pentru Integrare Europeană (AIE) la preşedinţia ţării, Marian Lupu, aruncă ţara în criză politică. Marian Lupu a obţinut, ieri, doar voturile Alianţei pentru Integrare Europeană, adică 53, insuficiente pentru a fi numit preşedinte. Pentru a deveni preşedinte, Lupu avea nevoie de cel puţin 61 de voturi, informează Unimedia. Mihai Ghimpu, preşedintele Parlamentului, a precizat: „Vom avea alegeri anticipate. Până atunci, vom modifica Constituţia. In final, Marian Lupu oricum va fi ales preşedinte al ţării"’. La rândul său, Vlad Filat, preşedintele PLDM, a subliniat că „în legea bugetului pentru anul 2010 nu au fost alocate fonduri pentru organizarea alegerilor anticipate. Dacă vom ajunge în faţa acestei situaţii, vom face o revizuire a legii bugetului”. în ceea ce priveşte refuzul comuniştilor de a-l vota pe fostul lor membru, Marian Lupu, Filat a spus că „frica este cea care guvernează Partidul Comuniştilor. Urmările sunt nu doar pentru AIE, ci pentru întreaga societate. Au fost jocuri de scindare a Alianței". Primul caz de infectare cu A/H1N1 la Odorheiu-Secuiesc O elevă din Odorheiu-Secuiesc a fost diagnosticată, la sfârşitul săptămânii, cu gripă nouă, acesta fiind primul caz de infectare cu virusul pandemic înregistrat în acest municipiu. Şefa Direcţiei de Control în Sănătate Publică din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Harghita, dr. Cornelia Miron, a precizat că este vorba de o elevă din clasa a IX-a de la Liceul „Tamási Áron” din Odorheiu-Secuiesc. Fata a fost internată la Secţia de Boli Infecţioase a Spitalului Municipal Odorheiu-Secuiesc, iar starea ei este bună. Cursurile la clasa în care învaţă eleva au fost suspendate pentru o săptămână. Tot la sfârşitul săptămânii s-a confirmat prezenţa virusului A/H1N1 la o profesoară de la Şcoala generală din localitatea Căpâlniţa şi la un educator de la o grădiniţă din Miercurea-Ciuc. Cele două unităţi de învăţământ sunt monitorizate, dar nu s-a decis supendarea cursurilor întrucât, deocamdată, nu s-au semnalat nici un fel de probleme în rândul elevilor. Potrivit sursei citate, numărul cazurilor de gripă nouă a ajuns, în Harghita, la 62. (L.M.) Voluntarii Crucii Roşii Harghita au început „Maratonul Moşului" şi adună daruri pentru copii bolnavi  în Damina a 3-a - Harghita: Traian Băsescu l-a devansat pe BMîn pagina a 5-a Mircea Geoana ----------PSD va contesta rezultatele alegerilor