Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2009 (Anul 21, nr. 4839-4901)

2009-11-25 / nr. 4878

Informaţiei00? www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmailcom Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXI., Nr. 4878 MIERCURI, 25 NOIEMBRIE 2009 8 PAGINI Preţul: 40 bani prin abonament, 50 bani la vânzare liberă Bucureşti: Gala premiilor pentru Un mediu curat Premiul Publicului a fost acordat Colegiului Naţional „Octavian Goga" - în pagina a 4-a - e de MIHAIL GROZA Mintea românului cea de pe urmă Contestarea referendumului de nişte organizaţii civice e cu totul bizară, din moment ce însăşi raţiunea existenţei lor este implicarea cetăţenilor în actul decizional, astfel încât acesta să nu devină apanajul exclusiv al politicienilor. Şi dacă, prin referendum, s-au implicat în actul decizional aproape 9 milioane de cetăţeni români, ce adică n-ar fi în regulă aici? Ideea că referendumul l-a ajutat pe Traian Băsescu este şi nu este validă, pentru că peste 60% din cetăţenii care s-au prezentat la urne nu l-au votat pe Băsescu, dar au votat DA pentru reducerea numărului de parlamentari, deşi partidele şi candidaţii lor i-au îndemnat să nu participe la referendum, iar dacă participă să voteze NU. E drept că, instituţional vorbind, preşedintele în funcţie semnează decretul pentru referendum (deci şi-l arogă, ceea ce-l determină pe Adrian Năstase să-l numească „referendum privat!”), dar absolut nimeni nu i-a împiedicat pe Geoană şi Antonescu să aibă dânşii această iniţiativă şi chiar să-l propună. Iar apoi, în campanie, să şi-l aroge. N-au făcut-o. (Continuare în pag. a 5-a) Cinci noi cazuri de gripă nouă în judeţ Cinci noi cazuri de infectare cu virusul A/H1N1 au fost confirmate în Harghita, numărul de îmbolnăviri de gripă nouă ajungând la 37. Şefa Direcţiei de Control în Sănătate Publică din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Harghita, dr. Cornelia Miron, a declarat că prezenţa virusului a fost continuată la o fetiţă din clasa I, de la Liceul de Artă „Nagy István” din Miercurea-Ciuc, la un băiat din clasa a XII-a, de la Liceul „Kós Károly”, tot din municipiu, precum şi la un băiat din clasa a VI-a de la Şcoala Generală din Sânsimion. De asemenea, au fost diagnosticate cu gripă nouă şi o femeie din localitatea Sândominic şi o alta din Sânsimion. Este pentru prima dată când se confirmă prezenţa virusului într-o şcoală din afara municipiului Miercurea-Ciuc. Toate îmbolnăvirile au fost confirmate prin analize efectuate de Institutul Cantacuzino. (Continuare în pag. a 3-a) L. MATEI Pe 70 la sută din suprafeţele însămânţate, grâul a înfrăţit în pagina a 3-a . Rezultate (aproape) finale Biroul Electoral Central a anunţat, după centralizarea rezultatelor de la 99,92% din secţiile de votare, că Traian Băsescu a obţinut 32,42%, Mircea Geoană 31,17%, Crin Antonescu 20,02%, astfel încât diferenţa între primii doi clasaţi este de 1,25 procente. Următorul clasat este liderul PRM, Corneliu Vadim Tudor, cu 5,55%, urmat de Kelemen Hunor (UDMR), cu 3,83%. Independentul Sorin Oprescu a obţinut 3,18%, iar George Becali 1,91% din voturi. Ceilalţi candidaţi s-au situat sub pragul de 1%: Remus Cernea - 0,62%, Constantin Rotaru - 0,45%, Eduard Manole-0,35%, Ovidiu Iane-0,23%, Ninel Potârcă - 0,21%. Totodată, 77,78% dintre alegători au votat DA pentru Parlament unicameral, iar 88,84% pentru reducerea numărului de parlamentari. Până ieri, la ora anunțului, au fost centralizate electronic 100% procesele verbale pentru toate judeţele, mai puţin Maramureş, unde centralizarea era de 99,78%. Purtătorul de cuvânt al Biroului Electoral Central a anunţat că mai aşteaptă procesele verbale de la 16 secţii din străinătate, astfel că rezultatele finale se vor da astăzi. Potrivit BEC, cel mai probabil procesul verbal final va ajunge la Curtea Constituţională joi, pentru validarea alegerilor. Farmaciştii harghiteni nu Farmaciştii harghiteni nu se află în grevă japoneză, precum colegii lor din întreaga ţară, întrucât în judeţ nu există probleme cu fondurile pentru eliberarea medicamentelor gratuite şi compensate. Preşedintele Colegiului Farmaciştilor din Harghita, Vitap Rozalia, a declarat că în urma discuţiilor cu conducerea Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate, s-a ajuns la concluzia că nu vor fi probleme în asigurarea fondurilor, până la sfârşitul anului. „Avem promisiuni că nu vor fi probleme in eliberarea medicamentelor compensate şi gratuite şi nu avem motive să intrăm în grevă”, a spus Vitap Rozalia. La rândul său, preşedintele Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Harghita, Rodica Biró, a declarat că, dacă nu vor fi creşteri ale consumului de medicamente, datorate de bolile de sezon, nu vor fi nici un fel de dificultăţi în eliberarea medicamentelor compensate sau gratuite. (Continuare în pag. a 3-a) fac grevă