Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2012 (Anul 24, nr. 5351-5402)

2012-02-08 / nr. 5372

• Pagina a 2-a • 8 februarie 2012 • Informația Lucescu - locul 34 Conform anchetei realizată de Institutul pentru statistică şi istoria fotbalului, sir Alex Ferguson, de la Manchester United, este cel mai bun antrenor al secolului XXI, cumulând un total de 166 puncte. Pe poziţia secundă se situează Arsene Wenger, de la Arsenal Londra, cu doar un punct mai puţin, iar pe 3 Jose Mourinho (Real Madrid), cu 154 puncte. Deşi Josep Guardiola (FC Barcelona) a câştigat tot ce se putea câştiga, se află abia pe poziţia a 22-a, cu 59 puncte. Cel mai bine clasat dintre antrenorii români este Mircea Lucescu (foto) (Şahtior Donețk), locul 34, cu 36 de puncte. Anghel Iordănescu se situează pe poziția 110, iar Victor Piţurcă pe 172. FOTBAL ÎN SALĂ România eliminată în sferturi Deşi, când mai erau 7 minute din repriza secundă, Spania conducea cu doar un gol, scor 3-4, echipa României n-a izbutit miracolul, adică calificarea în semifinalele Campionatului European de fotbal în sală găzduit de Croaţia. Spania, triplă campioană europeană în ultimii 3 ani şi vicecampioană mondială, a ştiut să speculeze faptul că antrenorul României, Sito Rivera, a scos portarul pentru a avea superioritate în câmp şi am primit trei goluri care, probabil, cu o altă tactică puteau fi evitate. E adevărat, am şi marcat două goluri în astfel de superiorităţi. Spania - România 8-3 (4-2). Pentru România au înscris Cosmin Gherman (foto) 2, Florin Matei, cei doi fiind şi remarcaţii formaţiei române. Una peste alta, echipa noastră a avut o comportare meritorie, fiind pentru prima oară când România iese din grupe şi se califică în sferturi. In celălalt meci din sferturile de finală ale competiţiei, Croaţia a produs o mare surpriză, eliminând mult mai bine cotata echipă a Ucrainei. După 40 de minute de joc şi prelungiri scorul a fost egal, 1-1, dar croaţii s-au impus, cu 3-1, la penalty-uri. ORIENTARE „Cupa Harghita” în împrejurimile Cabanei Kolibáska au avut loc, la sfârşitul săptămânii, întrecerile primei ediţii a „Cupei Harghita" la orientare pe schiuri, competiţie organizată de Asociaţia Sport Club a Consiliului Judeţean Harghita şi CSM Miercurea-Ciuc. Iată câştigătorii, pe categorii de vârstă: 10 ani: Eduard Suciu şi Ştefania Peleş (ambii de la Clubul Elevilor din Miercurea-Ciuc); • 12 ani: Vlad Peleş şi Alina Tecă (Clubul Elevilor); 14 ani: Rancz Bálint (CS Carpaţi M. Ciuc) şi Puskás Renáta (Clubul Elevilor); 16 ani: Dragoş Hârb (CS Carpaţi); 18 ani: Mădălin Gorghiş (Nord Baia Mare); 20 de ani: Paul Pricop (CA Roman); 21 de ani: Simion Suciu (Carpaţi) şi Andrea Hepcal (Nord Baia Mare); 35 de ani: Szalay Zoltán (Compas Cluj) şi Nela Peleş (Carpaţi); 45 de ani: Iuliu Dopovetz (Babarunca Săcele); 65 de ani: Gabriela Iosub (Carpați).  Neuner - dublă victorie Germana Magdalena Neuner (foto) a câştigat atât sprintul, cât şi urmărirea în etapele de Cupă Mondială de la Holmenkkolen (Norvegia), în timp ce coechipiera acesteia, Andrea Henkel, s-a impus la start în bloc. Luminiţa Pişcoran a avut o comportare notabilă, clasându-se pe locul 26 la sprint şi pe 53 la urmărire. La start în bloc, în schimb, Éva Tófalvi a concurat cel mai bine dintre românce, clasându-se pe locul 28. La masculin este de subliniat ascensiunea rusului Evgheni Garanicev, învingător la sprint şi clasat pe podium la urmărire (câştigător germanul Arid Peiffer) şi start în bloc (unde a câştigat norvegianul Emil Hegle Svendsen). Reprezentantul nostru, Ștefan Gavrilă s-a clasat al 75-lea la sprint. SĂRITURI DE LA TRAMBULINĂ Schlierenzauer recuperează 125 de puncte! După ce la sfârşitul săptămânii trecute doar o parte din protagoniştii Cupei Mondiale au fost prezenţi la Sapporo, Japonia, la ultimele două etape ale competiţiei, desfăşurate la Val di Fiemme, Italia, efectivul a fost, din nou, complet Absent din Japonia, austriacul Gregor Schlierenzauer, unul din următorii cei mai autorizaţi ai conaţionalului său Andreas Kofler, a evoluat foarte bine în Italia, câştigând etapa de sâmbătă când Kofler a fost abia al 6-lea şi clasându-se pe locul secund în etapa de duminică, atunci când Kofler, în vizibilă scădere de formă, s-a clasat abia pe locul 14. în felul acesta, „Schlier" a recuperat nu mai puţin de 125 puncte, l-a depăşit pe Andres Bardal, luându-i locul 2 şi apropiindu-se la numai 3 puncte de Kofler. Pe primele locuri în Cupa Mondială: 1. Andreas Kofler 1.049 p.; 2. Gregor Schlierenzauer 1.046; 3. Anders Bardal 1.017. întrucât au mai rămas de disputat 10 etape ale Cupei Mondiale. Schlierenzauer are tot timpul pentru a-şi depăşi coechipierul şi a cuceri încă o Cupă Mondială. Deocamdată el şi-a înscris în palmares cea de-a 40-a victorie în Cupa Mondială. La Hinzenbach (Austria) s-au disputat 2 etape ale Cupei Mondiale feminine, ambele primele două locuri ale podiumului fiind ocupate, în ordine, de austriaca Daniela Iraschko și americana Sarah Hendrickson, care conduc, în această ordine și în clasamentul general al Cupei Mondiale feminine. FOTBAL AMERICAN Mesko în finala Superbowl Cea de-a 46-a ediţie a finalei Campionatului american de fotbal - Superbowl - disputată la Indianapolis, a fost câştigată de formaţia New York Giants, care a învins, cu scorul de 21-17, pe New England Patriots. Pentru prima dată în istoria finalelor competiţiei în teren a fost prezent şi un jucător de origine română, este vorba de timişoreanul Zoltán Mesko (foto), de la New England Patriots. El a declarat după meci că avea în portbagajul maşinii un drapel românesc cu care ar fi făcut turul stadionului în cazul în care Patriots ar fi câștigat. Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU stef_dan21 @yahoo.com Tandemul trişorilor: unul plăteşte, altul scapă Contador - 2 ani suspendare Spaniolul Alberto Contador (foto) a fost suspendat, de către Tribunalul de arbitraj sportiv de la Lausanne, pe o perioadă de 2 ani după ce în ediţia din 2010 a Turului Franţei a fost depistat pozitiv cu clenbuterol. De remarcat că TAS tergiversează emiterea unei sentinţe de aproape un an, interval în care Contador a luat parte atât la Turul Italiei, cât şi la Turul Franţei, prima competiţie câştigată de spaniol, cea de-a doua revenind australianului Cadel Evans. Hotărârea de suspendare implică şi deposedarea de titlurile câştigate în perioada când trebuia să fie suspendat: Turul Franţei 2010, care va reveni astfel luxemburghezului Andy Schleck, clasat al doilea şi Turul Italiei 2011, care va fi atribuit lui Michele Scarponi, el însuşi amestecat, la un moment dat, într-o afacere de dopaj, în urmă cu un an. Federaţia spaniolă de ciclism îl face săpat pe Contador, deşi între timp în urma ciclistului se găsiseră şi urme de reziduuri provenite din recipientele de păstrare a sângelui pentru transfuzii cu scop dopant. După acest „verdict" al FSC. Uniunea ciclistă internaţională, căreia i s-a asociat şi Agenţia mondială antidopaj, s-a adresat Tribunalului de arbitraj sportiv care, după mai multe amânări, a dat în sfârşit verdictul: doi ani de suspendare, deposedarea de titlurile cucerite şi, probabil, o amendă substanţială, întrucât au trecut 18 luni de la depistare, Contador mai are de ispăşit numai 6 luni de suspendare, deci nu va putea participa la tururile Italiei sau Franţei, nici la Jocurile Olimpice, dar va putea lua parte la Turul Spaniei. Armstrong - „albit” de procurori Ciclistul american Lance Armstrong, de câştigător al Turului Franţei, a fost găsit nevinovat de către procurorii federali care anchetau o posibilă existenţă a unui program organizat de dopaj în sânul echipelor al cărui lider a fost Armstrong. De fapt, pe procurori îi interesa mai puţin faptul dacă Armstrong s-a dopat sau nu, ci eventuala folosire a unor fonduri federale în acest scop. Decizia procurorilor a stârnit furia acuzatorilor lui Armstrong, soţia unuia dintre aceştia, Frankie Andre, declarând: „Iată ce se întâmplă când eşti plin de bani şi poţi plăti avocaţi care cunosc persoane sus-puse la Ministerul de Justiţie”. Dar Agenţia americană antidoping (USADA) a anunţat ca va continua ancheta aflată în curs în sânul cicliştilor profesionişti americani. între timp Armstrong continuă războiul cu fostul coleg de echipă Tyler Hamilton, aflat în rândul acuzatorilor. Recent, în cursul unui incident petrecut la Aspen, Armstrong l-a ameninţat pe Hamilton că „am să te distrug”. Un alt fost coleg de echipă, rusul Iaroslav Popovici, se numără, de asemenea, printre cei care au declarat că Armstrong se dopa. Clujencele învinse de Volgograd U Mobitelco Cluj-Napoca a pierdut clar prima manşă din optimile de finală ale Cupei Cupelor la handbal feminin, fiind învinsă de Dinamo Volgograd cu scorul de 29-24 (15-11), chiar pe teren propriu. Antrenorul Gheorghe Covaciu pune proporţiile înfrângerii pe seama tratării cu superficialitate a multor faze de joc, de către clujence. Ar mai rămâne să aflăm cine ar trebui să le instruiască pentru a nu mai comite asemenea greșeli? Din rândul clujencelor s-au remarcat Ani Senocico - 7 goluri, Mihaela Tivadar - 6, Clara Vădineanu - 3.