Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2014 (Anul 26, nr. 5815-5852)

2014-10-24 / nr. 5825

ww.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiaiir@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com VINERI, 24 OCTOMBRIE 2014* Anul XXV. Nr. 5825 Atitudinea Forumului Civic al Românilor din Covasna, Harghita şi Mureş în problema retrocedărilor ilegale Forumul Civic al Românilor din Covasna, Harghita şi Mureş, reprezentant al populaţiei româneşti din cele trei judeţe, al românilor care locuiesc sau au obârşii transilvănene, organizaţiile cultural-patriotice care au aderat la platforma de idei şi acţiuni patriotice în spiritul respectării cu consecvenţă a valorilor şi libertăţilor democratice, al dăinuirii noastre multi-milenare în Grădina Maicii Domnului unde ne-a aşezat destinul dintru începuturi, este sensibil la toate evenimentele care frământă societatea românească. (Continuare în pag. a 3-a) Ultima tranşă : ■ S-au preluat ultimele 124.0GG carnete de sănătate ce vor fi distribuite în judeţ în cea din urmă zi a celei de-a doua decade a lunii în curs, echipa harghiteană împuternicită să rezolve o problemă până la capăt, desigur doar pe segmentul de care răspundea, s-a deplasat la Bucureşti pentru a prelua şi ultima tranşă de carduri naţionale de sănătate. Este vorba, după cum ţinea să precizeze domnul Duda Tihamér Attila, preşedintele-director general al Casei de Asigurări de Sănătate Harghita, de 124.000 de astfel de documente, care, împreună cu celelalte deja direcţionate în această parte a ţării, acoperă necesarul pentru toate persoanele asigurate din judeţ. Dar acest proces, potrivit interlocutorului meu, este unul dinamic, mişcarea din interiorul lui fiind determinată de intrările şi ieşirile permanente ale cetăţenilor în şi din sistem. Dinamică este de asemenea şi distribuirea cârdurilor către beneficiarii finali, experimentul, dacă îl pot numi aşa, de la Miercurea-Ciuc şi Odorheiu-Secuiesc dovedind cu prisosinţă acest lucru. (Continuare în pag. a 3-a) ŞTEFANA DRAGHICI Preţ: 1 leu S-a înființat „Domeniul schiabil Harghita" ' Agfrt -lif • - 7/7 pagina a 5-a -éj» ;:-V Din iarna aceasta în două zone din judeţ se va introduce o nouă metodă de deszăpezire ■ Pentru drumurile judeţene, contractele s-ar putea încheia abia la începutul lui decembrie Comandamentul Judeţean de Iarnă Harghita s-a întrunit miercuri în prima şedinţă, la ordinul prefectului Petres Sándor, pentru a analiza modul în care judeţul este pregătit pentru sezonul rece, ţinând cont că se află de joi sub avertizare de precipitaţii mixte şi temperaturi scăzute. Informaţiile furnizate de Secţia de Drumuri Naţionale Harghita arată că în judeţ există o reţea de 430 de kilometri de drumuri naţionale, pe care se află nouă baze de deszăpezire şi două de sprijin, care dispun, în prezent, de patru utilaje proprii şi două buldoexcavatoare, precum şi de o mie de tone de sare. Utilajele firmelor de deszăpezire urmează să sosească în Harghita în următoarele 24 de ore, după ce Direcţia Regională de Drumuri Braşov a dat ordinul de intrare a acestora în baze, conform contractelor. (Continuare în pag. a 5-a) GINA ŞTEFAN Avem o hotărâre definitivă a Instanţei Supreme. Cine, când şi cum o va Mpune în aplicare? înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a României a respins recursul formulat de Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) şi Consiliul Judeţean (CJ) Harghita împotriva deciziei Curţii de Apel Târgu-Mureş care constata că arborarea drapelului secuiesc este discriminatorie pentru românii din Harghita. Decizia, luată săptămâna trecută, este irevocabilă. (Continuare în pag. a 5-a) Şt. PĂTRÎNTAŞ