Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2016 (Anul 28, nr. 6039-6075)

2016-04-01 / nr. 6039

• Pagina a 2-a • 1 aprilie 2016 • Termenul pentru impozitul pe clădiri s-a amânat Guvernul a decis să prelungească, până în 31 mai a.c., termenul până la care proprietarii, persoane fizice şi firme deţinătoare de clădiri, pot depune declaraţiile la direcţiile de taxe locale, dată valabilă şi pentru depunerea declaraţiilor privind maşinile radiate din circulaţie. De asemenea, trebuie reţinut că s-a extins şi perioada până la care se aplică o reducere de 10% la plata integrală a impozitului pe locuinţă, terenuri şi maşini, noul termen expirând, ca să mă exprim aşa, în 30 iunie 2016. Revenind la impozitul pe clădiri, v-aş reaminti că proprietarii doreau o amânare a termenului iniţial, în condiţiile în care normele ce aduc clarificări au fost publicate abia în 21 martie, dată la care direcţiile de taxe erau deja extrem de aglomerate ca urmare a suprasolicitărilor celor ce doreau să nu-l depăşească. Important de ştiut e şi faptul că al doilea termen de plată pentru impozitul pe locuinţă, terenuri şi mijloace de transport este 30 septembrie a.c., termen până la care acea reducere de zece procente nu se mai aplică. Cât priveşte clarificările apărute recent, sau mai exact unele dintre ele, aş arăta că firmele de apartament pot plăti, cu anumite condiţii, un impozit pentru locuinţă nemajorat, situaţie în care sunt incluse clădirile cu destinaţie mixtă (sediu social şi locuinţă), ale căror suprafeţe folosite în scop rezidenţial, respectiv nerezidenţial, nu pot fi delimitate. Referitor la impozitul pe clădiri, este clarificată „ultima valoare înregistrată în evidenţele fiscale”, în sensul că nu mai este necesară depunerea rapoartelor de evaluare în cazul rapoartelor reevaluate, întocmite în intervalul 2013-2014 şi înregistrate în situaţiile financiare în aceeaşi perioadă, precum şi în cazul persoanelor juridice pentru clădirile dobândite prin construire în ultimii trei ani ai anului de referinţă, „valoarea clădirii fiind cea prevăzută în procesul-verbal de recepţie finală”. De ştiut ar mai fi aici următoarele: acele persoane fizice care au în proprietate imobile cu destinaţie mixtă şi care declară pe proprie răspundere că nici o cheltuială cu utilitate nu este înregistrată în sarcina persoanelor care desfăşoară activităţi economice, vor plăti impozitul conform deţinerii unei proprietăţi utilizate în scop rezidenţial. Folosirea numerarului din trezoreria proprie, de către o PFA De la bun început trebuie să precizez că o persoană fizică autorizată (PFA) nu trebuie să își justifice banii şi nu trebuie să achite un impozit pe dividende, întrucât nu există aşa ceva. Contribuabilul PFA, spre deosebire de o societate comercială, nu are această obligaţie a justificării numerarului din propria-i trezorerie şi, evident, nici nu declară şi nici nu plăteşte impozit pe dividende. Mai mult chiar, nu există nici o interdicţie legată de folosirea numerarului din trezoreria PFA, în scopuri personale. Cât priveşte valoarea ridicărilor şi a transferului de numerar din trezoreria unei PFA, de reţinut ar fi că ele nu sunt operate în Registrul de încasări şi plăţi şi nici nu sunt considerate cheltuieli efectuate în scopul desfăşurării activităţii contribuabilului! Ec. KEDVES EMERIC, auditor financiar, Miercurea-Ciuc Mulţumim tuturor celor care au fost alături de noi şi şi-au manifestat compasiunea, la plecarea pe ultimul drum al dragului nostru, GIDRÓ VILMOS. Familia îndoliată ifWNSA EU11«M■ posmediu Mp 2007 200 investim în mediu. Credem un vihor. COMUNICAT DE PRESĂ martie 2016 Finalizarea contractului de lucrări:"Reabilitarea şi extinderea reţelelor de apă şi apă uzată din localitatea Vlăhiţa" în cadrul proiectului “Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Harghita” S.C. HARVIZ S.A.a beneficiat de asistenţă financiară nerambursabilă, acordată prin POS Mediu pe perioada 2012 - 2015, pentru implementarea Proiectului cod CCI 2009 RO 161 PR 020 “Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Harghita”, în baza Contractului de finanţare nr. 1132/ 21.03.2012. Contractul de lucrări a vizat modernizarea sistemului de distribuţie a apei potabile şi a sistemului de colectare a apelor uzate, în oraşul Vlăhiţa, în vederea îmbunătăţirii operării sistemului de distribuţie a apei şi a creşterii nivelului de conectare a populaţiei la sistemul centralizat de colectare a apelor uzate. Lucrările prevăzute în contract au fost următorele: extinderea reţelelor de alimentare cu apă potabilă pe o lungime de 2842 m, reabilitarea a 8487 m de conducte de apă potabilă, extinderea reţelelor de canalizare pe o lungime de 4194 m, reabilitare a 964 m de conducte de canalizare şi construirea a 1597 m de conducte de refulare apă uzată menajeră, construirea a 6 staţii de pompare ape uzate noi şi reabilitarea unei staţii de pompare ape uzate in oraşul Vlăhiţa. Modernizarea reţelelor de distribuţie a apei şi a sistemului de colectare a apelor uzate va contribui la Îmbunătăţirea accesului la servicii de apă potabilă de calitate şi creşterea nivelului de acoperire cu servicii de apă uzată in oraşul Vlăhiţa, in conformitate cu standardele de calitate a apei şi de epurare a apei uzate stabilite de directivele Uniunii Europene. Proiect cofinanţat din Fondul de Coeziune Informaţii suplimentare despre proiect se pot obţine la Unitatea de Implementare a Proiectului din cadrul S.C. HARVIZ SA., tel/fax: +40266-313636 sau pe pagina de interna: www.harviz.ro. Şef UIP: Moldovan-Reinitz József, tel.: 0743-018217, e-mail: moldovan.reinitz@harviz.ro Ofiţer de comunicare: Lányi Kinga Ildikó, tel.: 0744-420.693, e-mail: lanyikinga@harviz.ro Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României. ♦ HARVIz SC. HARVIZ SA, Str. Salcâm nr.1, Miercurea Ciuc, jud. Harghita , telefon: +40 (0) 266 313 636 COMUNICAT DE PRESĂ martie 2016 Finalizarea contractului de lucrări: "Lucrări la sursele de artă, aduefiune şi Stafii de Tratare în Sândominic şi Vlăhiţa in cadrul proiectului “Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Harghita” S.C. HARVÎZ S.A. a finalizat cu succes contractu de lucrări: Extindere alimentare cu apă şi reţele S.C. HARVIZ SA a beneficiat de asistenţă financiară nerambursabilă, acordată prin POS Mediu pe perioada 2012 - 2015, pentru implementarea Proiectului cod CCI 2009 RO 161 PR 020 Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Harghita”, in baza Contractului de finanţare nr. 1132/ 21.03.2012. Contractul de lucrări a vizat următoarele investiţii pentru zona de alimentare cu apă Sândominic: • extinderea Staţiei de tratare a apei Sândominic; • aducţiune nouă de la staţia de tratare a apei Sândominic la rezervoarele existente de la Cârţa şi Dăneşti, PEID, PN6, DN 160-225 mm, L = 6.516 m; în vederea atingerii obiectivelor Directivelor Europene de Apă s-au finalizat următoarele investiţii pentru zona de alimentare cu apă Vlăhiţa: • reabilitarea captării de apă Vârghiş: eliminarea depunerilor şi curăţarea captării, reparare structură, înlocuire stavilare, vane şi alte echipamente, • reabilitarea adixpimii de apă brută între captarea Vârghiş şi staţia de tratare Vlăhiţa pe o lungime de 6(X) m • reabilitarea staţiei de tratare a apei Vlăhiţa şi rezervoare noi de înmagazinare a apei în incinta staţiei de tratare Vlăhiţa Proiect cofinanţat din Fondul de Coeziune Informaţii suplimentare despre proiect se pot obţine la Unitatea de Implementare a Proiectului din cadrul S.C. HARVIZ SA.: tel/fax: +40166313636 sau pe pagina de interna: www.harviz.ro. ȘefUIP: Moldovan-Reinitz József, tel.: 0743-018217, e-mail: moldovan.reinitz@harviz.ro Ofițer de comunicare: Lányi Kinga Ildikó, tel.: 0744-420.693, e-mail: lanyikinga@harviz.ro Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României. ij a DVIZ sc HARVIz SAI iMlvVIZ Str. Salcâm nr.l, Miercurea Ciuc, jud. Harghita .telefon: +40(0)266313636 Informația Hisititfii Minor de 13 ani, suspect de furt dintr-o pensiune din Odorheiu-Secuiesc După ce a intrat într-o pensiune, iar dintr-o cameră a luat bani şi produse în valoare de aproape 2.000 de lei, la 13 ani, probabil, poate spune că a dat lovitura Vieţii lui. Potrivit biroului de presă al IPJ Harghita, la 3 zile de la sesizarea unui furt comis într-o pensiune din Odorheiu- Secuiesc, poliţiştii au reuşit să-l identifice pe suspect, acesta fiind B.R. de 13 ani. Anchetatorii spun că, în după-amiaza zilei de 27 martie, acesta a sustras cheile de rezervă ale personalului de întreţinere de la pensiune şi a intrat în camera în care era cazată o persoană din Ungaria. De acolo a sustras 1.225 de lei, două parfumuri, o tabletă şi un telefon mobil, cauzând un prejudiciu de aproape două mii de lei. Conform sursei citate, prejudiciul în cauză a fost recuperat de la copil, cercetările continuând în vederea documentării întregii activităţi infracţionale ale lui B.R. LIVIUC. Tineri cu vârste între 17 şi 21 de ani, au suspecţi pentru furt din autoturisme în urma unor activităţi specifice de cercetare şi investigaţie desfăşurate de poliţiştii Biroului de Investigaţii Criminale, din cadrul Poliţiei municipiului Miercurea-Ciuc, în cauzele penale aflate în lucru cu autor necunoscut, au fost identificaţi M.J. de 17 ani, V.M. şi R.D., ambii de 18 ani, C.P.B. de 20 de ani şi V.E. de 21 de ani, toţi din localitate, suspecţi de comiterea unor furturi din autoturisme. Din cercetările efectuate de poliţişti până la acest moment rezultă că în perioada decembrie 2015 - ianuarie 2016, cei 5 tineri au sustras mai multe bunuri, bani şi electronice din două autoturisme aflate într-o parcare de pe strada Szék, Miercurea- Ciuc. Prejudiciul a fost recuperat în proporţie de aproximativ 80% şi restituit păgubiţilor, iar cercetările sunt continuate în vederea documentării întregii activităţi infracţionale a suspecţilor, sub aspectul comiterii infracţiunii de furt calificat, pentru care va fi propusă soluţie legală prin Parchetul de pe lângă Judecătoria Miercurea-Ciuc. Consiliul Judeţean Harghita In conformitate cu prevederile art. 7 al Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, Consiliul Judeţean Harghita a afişat la avizierul Consiliului Judeţean şi publică anunţul referitor la următorul proiect de hotărâre: 1. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Judeţean Harghita nr. 262/2015 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Spitalului Judeţean de Urgenţă Miercurea-Ciuc. Pentru soluţionarea observaţiilor care vor fi eventual formulate în legătură cu proiectul de hotărâre puteți apela într-un termen de 45 zile calendaristice de la apariţia anunțului la persoana de contact, doamna Görbe-Aczél Andrea, Miercurea-Ciuc, str. Dénes László, nr. 2, tel. 0728/25.58.88. Miercurea-Ciuc, 30.03.2016 Manager SJU M. Ciuc, întocmit, dr. Demeter Ferenc Görbe-Aczél Andrea, consilier juridic