Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2017 (Anul 29, nr. 6224-6261)

2017-07-04 / nr. 6224

• Pagina a 2-a • 4 iulie 2017 •Informaţia Huggletei Două persoane fără permis şi pe vehicule neînmatriculate, patru şoferi băuţi în ultimul sfârşit de săptămână, în urma unor acţiuni desfăşurate pe linia supravegherii şi controlului traficului rutier, pe şoselele harghitene au fost identificate două persoane care conduceau vehicule neînmatriculate şi fără a avea permise de conducere, precum şi 4 şoferi care se urcaseră la volan deşi înainte consumaseră băuturi alcoolice. Potrivit Biroului de presă al IPJ Harghita, persoanele care conduceau vehicule fără permis și fără ca acestea să fi fost înmatriculate sunt P.N. de 15 ani, din Praid, și N.D. de 63 de ani, din Corund. Minorul a fost surprins în timp ce se afla pe o motocicletă, în timp ce N.D. conducea pe DN 13A un moped. Pe numele celor doi au fost întocmite acte premergătoare urmăririi penale, sub aspectul comiterii infracţiunilor de conducere fără permis şi conducerea unui vehicul neînmatriculat. Cei patru şoferi care au consumat băuturi alcoolice, iar apoi s-au urcat la volan, au fost opriţi de poliţişti în Miercurea- Ciuc, Odorheiu Secuiesc şi în apropierea oraşului Vlăhiţa. Poliţiştii din Miercurea-Ciuc i-au oprit pe K.J. de 26 de ani, din Cozmeni şi G.J. de 25 de ani, din Frumoasa, aceştia având o alcoolemie de 0,44, respectiv 0,51 mg/l alcool pur în aerul respirat. Pe raza localităţii Odorheiu Secuiesc a fost „tras pe dreapta” H.A. de 26 de ani, acesta având 0,77mg/l alcool pur în aerul expirat. Iar S.Z. de 40 de ani, din judeţul Bihor, cu 0,75 mg/l alcool pur în aerul expirat se afla în apropiere de Vlăhiţa când poliţiştii l-au oprit. Conform sursei citate, pe numele celor 4 au fost întocmite acte premergătoare urmăririi penale, sub aspectul comiterii infracțiunilor de conducere sub influența alcoolului. LIVIU C. Smtoma&cttetm ■■*$* dumm« si mm*®* Anunţ de participare Programul „Zâmbet de copil” 2017 începând cu anul 2010, în cadrul Programului „Promovarea valorilor familiale şi culturale” al Consiliului Judeţean Harghita. Programul „Zâmbet de copil” este propus pentru finanţare şi în acest an, urmând să fie derulat de Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Harghita. Obiectivul programului este decorarea pereţilor sălilor şi a altor spaţii din grădiniţe, clase pregătitoare şi şcoli, din secţiile de pediatrie ale spitalelor şi din centrele de plasament de către artişti graficieni. Scopul proiectului este înfrumuseţarea spaţiilor şi a esteticii mediului educativ şi terapeutic, reducerea decalajului existent între mediile educaţionale ale diferitelor instituţii de educaţie şi de îngrijire medicală şi îmbunătăţirea calităţii ambientului din aceste instituţii, contribuind astfel la calitatea activităţilor educative, respectiv terapeutice. Decorarea pereţilor în grădiniţe, clase pregătitoare, secţii pentru copii ale spitalelor, în grădiniţele cu program prelungit şi alte spaţii educaţionale, induc o atmosferă mai veselă, creează o ambianţă mai prietenoasă pentru cei mici, aducând zâmbetul pe buzele lor. Aceste decoraţii - personaje din basme şi poveşti, episoade din desene animate, personaje reprezentative pentru unitatea de învăţământ - vor fi proiectate şi realizate de graficieni sau designeri profesionişti. Solicitanţii eligibili: In cadrul prezentului program sunt eligibile: - grădiniţele cu program normal şi cele cu program prelungit care funcţionează pe teritoriul judeţului; - secţiile de pediatrie din cadrul instituţiilor de sănătate din judeţul Harghita; - centrele de plasament; - şcolile şi grădiniţele în care funcţionează clase pregătitoare. Activităţi eligibile: - decorarea unei săli sau a unei părţi din coridor/clădire. Depunerea proiectului: Cererea de finanţare va fi trimisă în format electronic şi prin poştă la următoarea adresă: Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Harghita, 530142 Miercurea-Ciuc, str. Mihail Sadoveanu, nr. 54, e-mail: cjrae_hr@yahoo.com. Anunţul de participare şi formularul cererii de finanţare pot fi accesate la adresa: www.judetulharghita.ro. Condiţiile de eligibilitate, respectiv alte informaţii suplimentare se pot obţine la numărul de telefon 0266/31.70.48. Termenul de depunere a documentaţiei: 10.07.2017. Evaluarea şi selecţia proiectelor: Comisia va evalua documentaţiile depuse până la data de 15.07.2017. Szabó Irén-Ottilia, director CJRAE EXAMENUL DE PRIMIRE ÎN PROFESIA DE AVOCAT Uniunea Naţională a Barourilor din România , anunţă organizarea examenului de primire în profesia de avocat (exclusiv pentru dobândirea calităţii de avocat stagiar), precum şi organizarea examenului de primire în profesie a persoanelor care au absolvit examenul de definitivat în alte profesii juridice, începând cu 1 septembrie 2017. Cererile de înscriere a candidaţilor la examen se vor depune în intervalul 3 iulie 2017-31 iulie 2017, la secretariatul baroului la care candidatul urmează să-şi desfăşoare activitatea în cazul în care va fi declarat admis. Dosarul de înscriere are cuprinsul prevăzut în regulamentul de examen, ce poate fi consultat şi pe site-ul Uniunii Naţionale a Barourilor din România: www.unbr.ro. Regulamentul şi programa examenului pot fi consultate la sediul fiecărui barou. Taxa de înscriere la examen va fi de 1.000 lei şi se va achita în contul Institutului Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Avocaţilor - INPPA din Bucureşti, nr. RO56RNCB0082044172480001 deschis la BCR - Sucursala Unirea - Bucureşti, cu menţiunea „Taxă examen primire în profesie ca avocat stagiar, sesiunea septembrie 2017”, respectiv „Taxă examen primire în profesia ca avocat definitiv, sesiunea septembrie 2017”. Relaţii suplimentare în legătură cu desfăşurarea examenului se pot solicita la sediul Baroului Har____________ghita din Miercurea-Ciuc, B-dul Frăţiei, nr. 3/A/6, telefon 0266/31.29.84. DECES Familia îndoliată anunţă cu adâncă durere trecerea în veşnicie a celui care a fost prof. IOAN PETRUŢ, dascăl şi pedagog cu vocaţie, vreme de cinci decenii, fost director al Liceului „Octavian C. Tăslăuanu” din Topliţa. Vei rămâne veşnic în sufletele noastre! înmormântarea, azi, marţi, 4 iulie 2017, la Biserica „Sfântul Nicolae” din Topliţa. Ana, soţie, Sorina şi Dan CONDOLEANŢE : Ne despărţim azi de un coleg şi prieten drag, de o viaţă, prof. IOAN PETRUŢ. Dumnezeu să-l ierte. Să-i fie ţărâna uşoară şi odihna veşnică. Condoleanţe Anuţei, Sorinei, lui Dan şi întregii familii îndoliate. Fam. prof. Ilie Şandru Bicicletă furată în timpul nopţii, recuperată a doua zi Un tânăr de 25 de ani din judeţul Mureş este cercetat pentru furt calificat după ce a sustras o bicicletă dintr-o gospodărie din Lăzarea. Potrivit Biroului de presă al IPJ Harghita, furtul s-a produs în noaptea de sâmbătă spre duminică şi a fost sesizat dimineaţă de către proprietarul bicicletei. în urma plângerii, poliţiştii au reuşit să-l identifice în scurt timp pe suspectul comiterii faptei, fiind vorba de B.S., din comuna Band, de la el fiind recuperat şi mijlocul de transport şi restituit părţii vătămate. în prezent, cercetările sunt continuate în vederea stabilirii şi documentării întregii activităţi infracţionale a suspectului, sub aspectul comiterii infracţiunii de furt calificat. LIVIU CÂMPEAN Cinci victime, printre care şi doi minori, în urma tamponării a două maşini pe DN 13A Un accident care a avut loc ieri, între Sovata şi Odorheiu Secuiesc, s-a soldat cu rănirea a cinci persoane, printre care şi doi minori. Potrivit unui comunicat de presă emis de IPJ Harghita, accidentul a avut loc ieri, în jurul orei 11:25, pe DN 13A. Z.V. de 60 de ani, din Focşani, nu a adaptat viteza maşinii pe care o conducea la condiţiile de drum, iar întro curbă deosebit de periculoasă la dreapta a derapat, a trecut pe contrasens şi a intrat în coliziune lateral-frontală cu un autoturism condus din sens opus de N.L. de 37 de ani, din Ciucsângeorgiu. în urma impactului, 5 persoane au fost rănite: Z.A. de 59 de ani, din Focşani, respectiv N.E. de 36 de ani, N.I. de 14 ani, N.R. de 9 ani şi R.J. de 18 ani, toţi patru din Ciucsângeorgiu. Conform sursei citate, nici unul dintre șoferi nu consumaseră băuturi alcoolice. (L.C.) Estimarea evoluţiei valorilor termice şi a precipitaţiilor pentru Transilvania în intervalul 4-16 iulie 2017 După ce ieri temperatura medie diurnă a fost de 21 de grade, va urma o încălzire, astfel că în data de 7 iulie se vor atinge 27 de grade. In zilele care vor urma, până la sfârşitul intervalului de prognoză, variaţiile termice vor fi semnificative, media temperaturilor maxime fiind de 27...28 de grade. Media temperaturilor nocturne va scădea de la 14 grade în data de 3 iulie, până la 8 grade în 5 iulie, în următoarele 3 zile temperaturile minime vor fi în creştere, până la 13 grade în dimineaţa zilei de 10 iulie şi se vor menţine în jurul acestei valori până la finalul intervalului de prognoză. Intervale cu averse şi descărcări electrice vor fi aproape în fiecare zi, dar frecvenţa lor va fi mai mare în după data de 6 iulie. (Sursa: ANM) Editor: Fundaţia Adevărul Harghitei • Mihail Groza - redactor şefmihail.groza@gmail.com). Echipa redacţională: Liviu Câmpean - redactor şef adjunct on-line, Ştefan Danciu, Ştefana Drăghici, Aurelia Kuţ, Lia Matei, Ştefan Pătrîntaş - redactor şef adjunct. Echipa tehnică: Pálosi Réka (tehnoredactare), Nicolae Groza (corectură). Compartiment marketing - relații publice: Gabor Erika, Zoița Micu. Adresa: Miercurea-Ciuc, str. Leliceni, nr. 45, jud. Harghita, cod 530190. Tel./fax publicitate: 0266/37.18.05; tel. redactori 0266/37.20.65. ISSN 2067-6190. Web: www.informatiahr.ro. E-mail: informatiahr@gmail. com (redacţia), infohrpub@gmail.com (publicitate). Tipărit la T3 INFO SRL Sf. Gheorghe.