Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2017 (Anul 29, nr. 6262-6297)

2017-10-24 / nr. 6271

Tineri din 3 judeţe au fost în Harghita unde, în cadrul unui proiect, au căutat şi propus soluţii alternative pentru dezvoltarea zonelor miniere sau foste miniere Proiecţie specială a filmului „Octav", în compania lui Marcel Iureş în pagina a 5-a Ionel Simota şi „la Centenară de Tulgheş" la Piatra Neamţ în pagina a 3-a în pagina a 5-a MOSS.: La bursa locurilor de muncă pentru absolvenţi: Patruzeci şi doi de angajatori au oferit un total de 378 locuri de muncă vacante □ Rata şomajului pe judeţ la data de 30 septembrie 2017 era de 4,73 la sută La sfârşitul săptămânii trecute, în organizarea Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Harghita au avut loc, în municipiile Miercurea- Ciuc şi Odorheiu-Secuiesc, burse ale locurilor de muncă pentru absolvenţi. După cum ne-a relatat directorul executiv al AJOFM Harghita, Tiberiu Pănescu, bursa a fost atent pregătită, au fost contactaţi, în cele două localităţi, 193 de angajatori, din care au fost prezenţi la bursă 42 - 21 la Miercurea- Ciuc şi tot 21 la Odorheiu- Secuiesc, oferind în total 378 de locuri de muncă - 84 la Miercurea-Ciuc şi 294 la Odorheiu-Secuiesc, continuare în pag. a 2-a Oameni, locuri, întâmplări Traseul pelerinilor... □ Pentru a-şi testa limitele, o familie frumoasă de pe aceste meleaguri a mers pe jos 900 de kilometri. Aflaţi-i povestea, pentru că, dintr-o experienţă unică de viaţă am avea cu toţii ce învăţa! Soţii Erika şi Andrea Genesini din Miercurea-Ciuc numai ce s-au întors acasă, după ce, timp de 30 de teile, au străbătut la pas cea mai cunoscută rută ce duce către Santiago de Compostela, locul în care se crede că s-ar afla mormântul Sfântului Iacob, primul apostol martir al creştinătăţii... continuare în pag. a 4-a 'QiBUOr^CAJUD£JBM^ www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXIX. Nr. 6271 MARȚI, 24 OCTOMBRIE 2017 Mâine: „Ziua Armatei României" □ Programul manifestărilor ce vor fi organizate în municipiul Miercurea-Ciuc Cu prilejul sărbătoririi „Zilei Armatei României” - moment cu valoare de simbol în istoria neamului românesc - mâine, 25 octombrie, începând cu ora 10:00, va avea loc la Monumentul Ostaşului Necunoscut din municipiul Miercurea-Ciuc ceremonia militară şi religioasă de comemorare a luptei şi jertfei armatei şi a poporului român pentru libertate şi independenţă, pentru unitate şi integritate naţională, continuare în pag. a 5-a Preţ: 1 leu Preşedintele aşa-Ma zisului Consiliu Naţional Secuiesc pretinde că nu acceptă decât căile legale şi constituţionale, dar M1 organizaţia sa nu este nici astăzi înregistrată legal Membrii CNS l-au reales, sâmbătă, pe Izsák Balázs la conducerea Consiliului Naţional Secuiesc, cu 109 voturi pentru, în timp ce contracandidatul său, Farkas Csaba, a obţinut 93 de voturi. Izsák Balázs a afirmat că în cadrul Congresului de la Târgu Mureş a avut parte de o competiţie care i-a dat oarecare emoţii, întrucât aceste alegeri au avut o miză morală foarte mare. continuare în pag. a 2-a