Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2018 (Anul 30, nr. 6404-6439)

2018-10-24 / nr. 6414

fi/fi) ) De la Poarta către Dumnezeu pe Muntele Sfânt □ Sau cum poţi, în mai puţin de doi ani, să ajungi de pe Ceahlău pe Himalaya, în tabăra de bază Chiar dacă a copilărit înconjurat de munţi, în nordul judeţului Harghita, pentru prima dată a ajuns în apropiere de 2.000 de metri la 36 de ani. A fost suficient cât să se ataşeze şi mai mult de munte, acela fiind începutul. Timp de un an şi jumătate a fost în majoritatea masivelor importante din ţară, a avut o tentativă de a atinge Mont Blanc (4.810 metri), iar acum, la 37 de ani, a ajuns până la tabăra de bază de pe Himalaya, acolo de unde pornesc câteva trasee principale, inclusiv cel spre Acoperişul Lumii: Everest. Am stat de vorbă cu Vizoli Zoltán, harghiteanul din Tulgheş care s-a întors recent din expediţia organizată în tabăra de bază (Everest Base Camp), împărtăşindu-ne din experienţa trăită. Iar în continuare, vă propun să aflaţi mai multe despre cum s-a născut ideea de a ajunge în Himalaya, cum s-a concretizat acest vis şi cu ce impresii a rămas de acolo. - De unde ideea de a merge în Himalaya? Acum câteva luni am fost la un tracking, un fel de maraton, la Lacu Roşu şi la fiecare check-point (punct de control - n.a.) se punea câte o literă pe hârtia care o aveai la tine. continuare în pag. a 8-a MI /9 9 I : VV. • • DA* A :î: www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXX, Nr. 6414 • MIERCURI, 24 OCTOMBRIE 2018 • Preţ: 1 leu la abonament: 1,50 lei la vânzare liberă Au intrat î Biblioteca judeţeană DMJANOS întreţinere de iarnă a drumurilor judeţene începând din data de 20 octombrie sunt în vigoare contractele de întreţinere de iarnă pe drumurile administrate de Consiliul Judeţean Harghita. Conform prevederilor contractuale, în perioada 20 octombrie - 15 noiembrie, firmele cu care s-au semnat contracte de întreţinere vor asigura, în caz de nevoie, intervenţia pe drumurile judeţene, continuare în pag. a 2-a e de ROMÂNIA 1918-2018 ! SĂRBĂTORIM ÎMPREUNĂ •••• Sărmaş: „Festivalul Toamnei" 2018 Duminică, 21 octombrie 2018, într-o minunată zi de toamnă, cu o săptămână mai târziu decât în 2017, la Sărmaş s-a desfăşurat cea de-a VII-a ediţie a manifestării „Festivalul Toamnei”, care a devenit o sărbătoare tradiţională a sărmăşenilor. Şi această ediţie s-a desfăşurat pe un teren predestinat unei asemenea manifestări, în apropierea Bisericii ortodoxe. Aici s-au întâlnit, întrun cadru festiv, crescătorii de animale, păstori, proprietari, fermieri, localnici şi distinşi invitaţi pentru a sărbători, cu bucurie, încheierea a încă unui an pastoral. După binecuvântarea manifestării, săvârşită de preotul paroh Aurel Truţa de la Parohia ortodoxă din Sărmaş, s-au adresat celor prezenţi Valentin Mândru, primarul comunei Sărmaş, Jean- Adrian Andrei, prefectul judeţului Harghita, Mis Luiza Carmen, director executiv adjunct la APIA Harghita, dr. Ioan Hârb, directorul Oficiului Judeţean pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale Harghita, care au lăudat iniţiativele diverse şi multiple ale conducerii Sărmaşului în accesarea fondurilor pentru dezvoltarea comunei, continuare în pag. a 5-a Toamnă la Ialoveni Toamnă dumnezeiască! Toamnă de aur! Coborâtă parcă din adâncurile fără sfârşit ale cerului, zăbovind pe crengile copacilor, ale pomilor şi ale podgoriilor fără sfârşit ale Basarabiei, poleindu-le frunzele cu zeci şi zeci de nuanţe. Un curcubeu de frumuseţi aşezat de măiastră mână a naturii. Toamna aceasta şi-a mutat simfonia de culori în frunzele pomilor şi ale viilor, atinse parcă de adierile, uşoare ale unei mâini nevăzute. îmbătaţi de aceste frumuseţi, am simţit chemările tainice ale Basarabiei şi am pornit la drum. Nu mai trecusem Prutul de vreo doi ani. Ne-au chemat prietenii noştri din Ialoveni să ne convingem de frumuseţile aurului toamnei acolo, la ei, în orăşelul aflat doar la o aruncătură de băţ de Chişinău, capitala Basarabiei, căreia i se zice acum Republica Moldova, continuare în pag. a 4-a