Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2020 (Anul 32, nr. 6587-6622)

2020-01-15 / nr. 6591

BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ KÁJONI JÁNOS Avem cel mai mare preţ din Uniunea Europeană la carnea de porc □ Fermierii vând în medie cu 2,24 de euro kilogramul de carne de porc. Este aproape cu 50% mai scump decât în perioada similară a anului trecut 2020 a început bine pentru fermierii care au cantităţi mari de carne de porc spre vânzare, dar rău pentru consumatori. Preţul la poarta fermei din România a ajuns în medie la 2,24 euro kilogramul carcasă tip S, cel mai mare din UE, indică ultimele date ale Comisie Europene consultate de Economica.net. Record după record în săptămâna care a început cu 2 decembrie, porcul românesc era al treilea cel mai scump din UE, sub cel din Slovenia (224,5 euro suta de kg) şi sub Grecia (221,3 euro suta de kilograme). Aceasta cu menţiunea că, în Slovenia, preţurile au fost peste 200 de euro de la începutul anului, iar în Grecia au gravitat în jurul acestei valori. Ziua Culturii Naţionale, Eminescu omagiat în instituţiile şi ln şcolile din Harghita □ Indiferent de limba de predare, ziua de naştere a poetului nepereche Mihai Eminescu, aleasă ca Zi a Culturii Naţionale, * va fi marcată în toate şcolile din judeţul Harghita. La Biblioteca Judeţeană „Kájoni János” din Miercurea Ciuc va fi sărbătorită vineri, 17 ianuarie La Liceul „Bányai János” cu predare în limba maghiară din Odorheiu Secuiesc, se desfăşoară, astăzi, tradiţionalul concurs „Luceafărul poeziei româneşti”, ajuns la a XIII-a ediţie şi organizat de profesoara de Limba și literatura română Monalisa Asandei, continuare în pag. a 2-a Impozite şi taxe locale în 2020 (II) □ în Harghita, taxele şi impozitele au fost păstrate la nivelul anului 2019, cuantumul acestora fiind indexat cu rata inflaţiei de 4,6%, cu unele mici excepţii Continuăm, în această ediţie, prezentarea valorilor orientative ale taxelor şi impozitelor locale actualizate în municipiile Odorheiu Secuiesc, Gheorgheni şi în oraşul Bălan, pentru a vă forma o idee cu privire la sumele pe care le datoraţi bugetului local în 2020, continuare în pag. a 3-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6591 • MIERCURI, 15 IANUARIE 2020 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Stela Platon: „Este foarte clar că statutul de municipiu are foarte multe avantaje pentru o comunitate" De ceva vreme, în mediul on-line, topliţenii au un subiect de discuţie care priveşte viitorul comunităţii: localitatea să redevină oraş, retrogradând, astfel, din statutul de municipiu. Cei care susţin această transformare a statutului au adus în discuţie posibila diminuare a taxelor şi impozitelor, dar şi aparatul mult prea stufos pe care-l are în prezent primăria şi instituţiile din cadul ei. . După aproape 12 ani de experienţă în administraţia publică ca primar al municipiului Topliţa, l-am întrebat şi pe Stela Platon care sunt avantajele şi dezavantajele unei posibile treceri de la municipiu la oraş.’ In contextul finanţării de proiecte comune, spunea acesta, municipiile reprezintă un pol de dezvoltare locală, de acest rol beneficiind Gheorgheni, Odorheiu Secuiesc şi Miercurea Ciuc, continuare în pag. a 5-a La masa cea de taină a cuvântului eminescian La început de călindar ne este dat să sărbătorim „Ziua Culturii Naţionale” în cadrul căreia se desfăşoară un noian de manifestări literare şi cultural-artistice cu un ecou puternic în constelaţia civilizaţiei naţionale şi universale. Anul acesta se împlinesc 170 de ani de când pe bolta cerească a apărut o stea a spiritualităţii româneşti, numită EMINESCU. Şi, de aceea, în fiecare clipă gândul curat al conştiinţei noastre ne poartă pe cărarea îmbietoarelor sunete spre masa cea de taină a cuvântului eminescian. Limba populară, a bătrânelor cronici româneşti, a primilor poeţi a fost ridicată de Eminescu la rang universal. Poetul prin talentul său incomensurabil, a prelucrat semantica textului dând cuvântului o putere divină pentru sanctificarea lui artistică.. continuare în pag. a 5-a