Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2020 (Anul 32, nr. 6650-6688)

2020-08-04 / nr. 6664

Pentru două luni Reducere de 50% a impozitului pe clădirile din Miercurea Ciuc care sunt folosite ca spaţii comerciale □ Nu oricine poate beneficia de această prevedere, fiind impuse câteva condiţii în cadrul şedinţei ordinare de vineri, Consiliul Local Miercurea Ciuc a aprobat o hotărâre care vine în sprijinul atât al persoanelor fizice, cât şi al celor juridice care deţin clădiri în spaţiul cărora se desfăşoară activităţi economice. Este vorba de un sprijin de susţinere a creşterii economice prin ajutorarea contribuabililor aflaţi în dificultate, ca urmare a întreruperii activităţii economice, ca efect al epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi de respectarea principiului egalităţii de tratament, respectiv stabilirea în mod nediscriminatoriu a criteriilor şi mijloacelor de acordare a facilităţilor fiscale, continuare în pag. a 4-a 40 de persoane ajutate de echipajele SMURD, la sfârşitul de 1 săptămână trecut în weekend-ul trecut, pompierii militari harghiteni au acţionat pentru gestionarea unui număr de 38 intervenţii în diverse situaţii de urgenţă. Majoritatea dintre acestea au constat în acordarea asistenţei medicale de urgenţă (36 cazuri SMURD), echipajele de paramedici acţionând pentru acordarea primului ajutor unui număr de 9 copii şi 31 de persoane adulte aflate în dificultate, în cazul a două accidente rutiere, 19 diverse afecţiuni medicale şi 15 traumatisme. în afara acestor situaţii, echipajele de salvatori au acţionat pentru stingerea unui incendiu, la o misiune de descarcerare, precum şi la o intervenţie de deblocare persoană, continuare în pag. a 4-a Miercurea Ciuc. A fost semnat contractul de mobilitate urbană □ Cu o valoare totală estimată la peste 150 de milioane de lei, acesta include reabilitarea pasajului peste calea ferată, reabilitarea unei zone verzi, realizarea de piste pentru biciclişti, trotuare şi străzi □ Toate ar trebuie să fie gata în 3 ani în cadrul unei conferințe de presă care a avut loc ieri. Ráduly Róbert Kálmán, primarul municipiului Miercurea Ciuc, preciza că a fost semnat contractul de mobilitate urbană, continuare în pag. a 3-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ KÁJONI JÁNOS ££{3p$ Coronavirus 3 august, Harghita: 81 de noi cazuri într-o săptămână în judeţul Harghita, de la începutul pandemiei şi până ieri au fost confirmate un număr de 545 cazuri de persoane infectate cu COVID-19, cu 81 mai multe decât lunea trecută. Din totalul persoanelor confirmate, 410 s-au vindecat, 104 se află internate în Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea Ciuc, în Spitalul suport COVID-19 din Odorheiu Secuiesc, în Spitalul Gheorgheni şi Spitalul Topliţa, sub supraveghere medicală, 14 persoane se află în izolare la domiciliu, iar 17 au decedat, continuare în pag. a 3-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6664 • MARȚI, 4 AUGUST 2020 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă Săptămâna trecută au fost inaugurate alte tronsoane din Via Transilvanica. Unul dintre ele trece prin Harghita Asociaţia Tăşuleasa Social precizează, într-un comunicat de presă, că la sfârşitul lunii trecute au fost inaugurate noi tronsoane din cadrul unuia dintre cele mai ample proiecte turistice de la noi: Via Transilvanica. Astfel, traseului i-au fost adăugaţi alţi 285 de kilometri marcaţi care trec prin judeţele Mureş şi Harghita, ajungând la un total de aproape 700. Pentru inaugurarea acestor 285 kilometri, săptămâna trecută s-au organizat două evenimente, unul în judeţul Mureş, al doilea în Dârjiu. Cu această ocazie a fost lansată şi aplicaţia mobilă Via Transilvanica, care poate fi descărcată gratuit din AppStore şi PlayStore, continuare în pag. a 5-a