Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2020 (Anul 32, nr. 6689-6724)

2020-10-09 / nr. 6692

• Pagina a 2-a • 9 octombrie 2020 • Liga Campionilor: Râmnicu Vâlcea, în căutarea primelor puncte, tigroaicele se deplasează în Norvegia în cadrul rundei a patra a grupelor Ligii Campionilor la handbal feminin, cele două echipe româneşti prezente în competiţie vor avea meciuri dificile. CSM Bucureşti, lider în Grupa A, va juca, în deplasare, cu ocupanta locului secund - Vipers Kristiansand. Fără Neagu pe teren, care a fost testată pozitiv la coronavirus, echipa pregătită de Adrian Vasile dorește să confirme perioada bună prin care trece. înaintea acestei întâlniri, cele două echipe au, în cadrul grupei, câte două victorii tot din atâtea meciuri jucate. CSM s-a impus, acasă, cu Metz (31-26) și, în deplasare, cu Esbjerg (30-29). Vipers Kristiansand a câştigat ambele partide în deplasare, cu Krim (27-26) şi cu Bietigheim (33-29). De precizat faptul că în Grupa A doar Bietigheim are 3 partide disputate, toate celelalte având câte două jocuri. De partea cealaltă, Râmnicu Vâlcea, după 3 partide, ocupă ultimul loc în grupă, cu 0 puncte, iar meciul de duminică contează mult pentru moralul echipei. Adversara oltencelor va fi echipa macedoneană Podravka, grupare care dorește să revină în elita handbalului feminin european. Programul meciurilor: Vipers Kristiansand - CSM București, sâmbătă, 10 octombrie, ora 19:00; SCM Râmnicu Vâlcea - HC Podravka Vegeta, duminică, 11 octombrie, ora 17:00. în Sala Sporturilor din Sf. Gheorghe au continuat partidele din cadrul Campionatului Naţional Masculin de Handbal — Liga Zimbrilor - în cea de-a 6-a etapă înregistrându-se rezultatele: CSM Vaslui - CSU Suceava 27-27; Liga Zimbrilor HC Buzău - Dinamo Bucureşti 26-35; CSM Bucureşti - Minaur Baia Mare 29-23, AHC Dobrogea Sud — Dunărea Călăraşi 29-21. Echipele CSM Bacău, Magnum Botoşani şi CSM Focşani au fost sancţionate cu pierderea meciurilor la masa verde, iar ultima, CSM Focşani, a fost exclusă din competiţie din cauza avansării unor informaţii false cu privire la starea de sănătate a unor jucători. BASCHET Deşi unul din cei doi mari absenţi de la Miami Heat, din meciurile doi şi trei din cadrul finalei NBA, disputată între Miami Heat şi Los Angeles Lakers, a revenit - este vorba de Ram Adebayo - istoria din meciul 3 nu s-a mai repetat, Heat n-a reuşit să câştige din nou şi să egaleze scorul general. Motivul principal a fost că eroul meciului anterior, Jimmy Butler, n-a mai fost decât un muritor de rând, reuşind jumătate din punctele marcate în meciul anterior, respectiv 22 de puncte, faţă de 40 în meciul trei. Nici Adebayo n-a fost omul decisiv care era aşteptat de colegi. De remarcat, totuşi, că Miami a fost permanent „în meci”, lucru subliniat şi de antrenorul Erik Spoelstra, după meci. Mai mult, cu 2-3 minute înainte de final, cel mai tânăr jucător din istorie care a evoluat titular într-o finală de NBA - l-am numit pe Tyler Herro - a marcat, cu 2-3 minute înainte de final, două coşuri de trei puncte consecutiv, redu Istoria nu s-a mai repetat când handicapul la doar 2 puncte, şi lumea credea că puştiul de 20 de ani va face o minune. Dar n-a fost să fie, al treilea coş de trei puncte l-a ratat şi Lakers s-a distanţat din nou. Meciul 4 al finalei s-a încheiat cu victoria celor de la Los Angeles Lakers: 102-96. Scorul general dintre LAL şi Miami Heat este de 3-1. Mâine dimineaţă, de la ora 04:00, se joacă meciul 5. Cei de la Miami speră în reintrarea şi a lui Goran Dragic (foto) şi, mai ales, într-o evoluţie la nivel maxim a slovenului. Informația FOTBAL Liga a ll-a Programul etapei a 7-a: Vineri, 9 octombrie: ASU Poli Timişoara - Dunărea Călăraşi; Sâmbătă, 10 octombrie: Gloria Buzău- FC Miercurea Ciuc (ora 11:00), Concordia Chiajna - CS Mioveni, Turris-Oltul Turnu Măgurele - Universitatea Cluj, Pandurii Tg. Jiu - Farul Constanţa, Metaloglobus Bucureşti — CSM Reşiţa, Unirea Slobozia - Ripensia Timişoara, Aerostar Bacău - Viitorul Pandurii Tg. Jiu, Petrolul Ploieşti - CSM Slatina, U Craiova 1948 - Rapid Bucureşti; Duminică, 11 octombrie: Pandurii Tg. Jiu - Farul Constanţa; Luni, 12 octombrie: Turris-Oltul Turnu Măgurele - Universitatea Cluj. Comuna Receastă. Cupa României în cursul acestei săptămâni au avut loc mai multe meciuri din cadrul turului III al Cupei României în care au fost angrenate și echipe harghitene. AFC Odorheiu Secuiesc - FC Miercurea Ciuc 0-2 (0-1). Au marcat Juan Bauza 11, Pinter 90. TENIS Semifinale Roland Garros în semifinalele turneului de mare şlem de la Roland Garros, proba masculină programează partidele: Diego Schwartzman - Rafael Nadal şi Novak Djokovic — Stefanos Tsitsipas. La feminin, în semifinale, au loc întâlnirile: Petra Kvitova - Sofia Kenin şi Iga Swiatek - Nadia Podoroska (foto). ATLETISM Nou record mondial la 10.000 metri Alergătorul ugandez Joshua Cheptegei demonstrează că este un demn urmaş a lui Mo Farah, iar confruntarea cu acesta, la Jocurile Olimpice de la Tokyo, se anunţă de mare interes. Atletul african a stabilit la Valencia, în Spania, un nou record mondial pe distanţa de 10 kilometri cu timpul de 26 minute şi 38 de secunde. Cheptegei, în vârstă de 23 de ani, a îmbunătăţit cu nu mai puţin de 6 secunde recordul mondial stabilit în 2010 de kenyanul Leonard Patrick Koman, care era de 26 minute şi 44 secunde. Joshua a profitat de condiţiile meteo ideale de la Valencia, dar şi de ajutorul a trei „iepuri”, graţie cărora a reuşit să menţină un ritm ridicat pe toată durata cursei. CICLISM Turul Italiei Disputat în fiecare an în luna mai, Turul Italiei, una din cele trei mari curse de şosea ale anului, alături de Turul Franţei şi Turul Spaniei, a ajuns ca în acest an să se desfăşoare în octombrie. După 6 etape, purtătorul tricoului roz, de lider al cursei, este portughezul Joao Almeida (Deceuninck-Quick- Step), urmat la 43 secunde de spaniolul Pello Bilbao Lopez de Armentia (Bahrain-McLaren) și la 48 secunde de olandezul Wilco Kelderman (Team Sunweb). Cel mai bine clasat dintre italieni este Vincezo Nibali (Trek-Segafredo), la l’Ol”. Pagină realizată de Ștefan Danciu