Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2021 (Anul 33, nr. 6725-6762)

2021-01-26 / nr. 6734

Cameră specială pentru audierea minorilor la Tribunalul Harghita Iniţiativa aparţine preşedintei Tribunalului Harghita, judecătoarea Sonia Vâga. „Lucram în Civil, când la un moment dat a venit la mine în birou un copilaş, nu mai mare de 7-8 ani. Cunoaşteţi atmosfera din birourile instanţelor: oficială, sobră, uneori rece şi micuţul era atât de speriat, încât tremura. Atunci mi-am spus că trebuie să facem ceva pentru ei, o cameră specială, cu multe jucării, de unde să nu lipsească bolul cu bomboane, unde ei să se simtă mai relaxaţi. continuare în pag. a 4-a Giaşto de bucuri d£ fruite* Coronavirus Harghita □ în judeţ nu a fost înregistrată o creştere semnificativă a numărului de cazuri de infectare cu coronavirus în ultimele trei zile şi nu a fost raportat nici un deces asociat infecţiei cu SARS-CoV-2, Harghita fiind în continuare printre ultimele din ţară în ceea ce privește rata îmbolnăvirilor în pag. a 2-a în cursul anului trecut, în judeţul Harghita au fost înregistrate 8 accidente de muncă care s-au soldat cu decesul unor persoane Pe perioada anului 2020, Inspectoratul Teritorial de Muncă a realizat peste 400 de controale în domeniul SSM (Securitatea şi Sănătatea în Muncă) şi a acordat amenzi ce au totalizat jumătate de milion de lei. De asemenea, inspectorii au înregistrat peste 100 de accidente de muncă, majoritatea soldate cu incapacitate temporară de muncă, se precizează în raportul de activitate al instituţiei pe anul 2020, continuare în pag. a 3-a BIBLIOTECA JUDETEANAJMBGS) Informaţia _______ KÁJONIJÁNOS Prefectul judeţului Harghita s-a vaccinat ieri împotriva noului coronavirus Prefectul judeţului Harghita, Ion Proca, s-a vaccinat ieri împotriva COVID-19 la centrul de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea Ciuc. Potrivit unui comunicat de presă, Ion Proca s-a arătat convins că a luat cea mai bună decizie în contextul pandemiei de coronavirus. „Am încredere că am luat decizia cea mai bună în acest context pandemic. Cuvântul de ordine acum este responsabilitatea. M-am vaccinat pentru că sunt responsabil de viața mea, de a celor apropiaţi şi cu grijă faţă de toţi ceilalţi. Vă îndemn pe toţi să vă vaccinaţi. continuare în pag. 3-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6734 • MARŢI, 26 IANUARIE 2021 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Adunarea generală a Forumului Civic al Românilor din Covasna, Harghita şi Mureş. Aspiraţia românilor din cele trei judeţe este o convieţuire interetnică normală, într-un areal multietnic şi pluriconfesional şi nu într-o enclavă etnocentristă Sâmbătă, la sediul Episcopiei Ortodoxe din Miercurea Ciuc a avut loc Adunarea Generală a Forumului Românilor din Covasna, Harghita şi Mureş, la care au participat conducerea FCRCHM şi preşedinţii sau reprezentanţii tuturor organizaţiilor neguvernamentale componente. La lucrări a participat, ca invitat, dl prof. dr. Nicolae Brânzea, coordonatorul Serviciului Dezvoltare Comunitară din cadrul Secretariatului General al Guvernului, continuare în pag. a 5-a Fără apă la robinete în staţiunea Băile Tuşnad □ O serie de defecţiuni la reţeaua de alimentare cu apă şi de canalizare a oraşului pune la grea încercare răbdarea locuitorilor, dar mai ales pe cea a turiştilor Conducta principală care alimentează cu apă mai multe localităţi din sudul Depresiunii Ciucului, între acestea şi staţiunea balneo-climaterică Băile Tuşnad, s-a spart sâmbătă în zona localităţii Sânsimion. La două ore după ce defecţiunea a fost remediată, conducta s-a spart la intrarea dinspre Miercurea Ciuc în satul Vrabia. „GOSCOM a localizat o spărtură de doi metri”, spunea primarul oraşului Băile Tuşnad, Butyka Zsolt, anunţând că în următoarele două-trei zile localitatea nu va fi alimentată cu apă, continuare în pag. a 3-a