Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2021 (Anul 33, nr. 6797-6835)

2021-08-04 / nr. 6811

însemne de cinstire a memoriei istoricului, publicistului şi scriitorului clujean Vasile Lechinţan . Vestea trecerii la cele veşnice a prietenului nostru drag Vasile Lechinţan a căzut ca un trăsnet; este de notorietate faptul că, de peste 30 de ani, Vasile Lechinţan a fost unul din colaboratorii cei mai apropiaţi ai Centrului Ecleziastic de Documentare „Mitropolit Nicolae Colan” şi a celorlalte instituţii şi asociaţii culturale româneşti din judeţele Covasna şi Harghita, continuare în pag. a 5-a Pagube în valoare de aproape 319 milioane de lei ca urmare a fenomenelor meteo periculoase din iunie şi iulie în judeţul Harghita Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU) Harghita a adoptat recent o hotărâre privind aprobarea evaluării pagubelor produse în zonă ca urmare a fenomenelor meteo periculoase înregistrate în data de 22 iunie şi în perioada 1-20 iulie, a informat Instituţia Prefectului, continuare în pag. a 5-a A început programulpilot privind emiterea cărţii de identitate electronică „Astăzi dăm startul emiterii cărţii de identitate electronică în cadrul unui proiect-pilot, pentru care am ales municipiul Cluj-Napoca. (...) Prin acest proiect-pilot vor fi emise 5.000 de cărţi de identitate electronică”, a spus ministrul Administraţiei şi Internelor, Lucian Bode, conform Agerpres. „Aici vorbim de două etape - prima etapă - noi estimăm că va dura 5-6 luni, în care va fi emisă prima carte electronică de identitate şi vor fi introduse treptat în circulaţie cărţi electronice de identitate pentru persoane cuprinse între vârsta de 14 şi 18 ani şi pentru copii cu vârste cuprinse între 0 şi 14 ani. în această etapă va fi testat modul în care este utilizată cartea electronică de identitate şi modul în care infrastructura răspunde cerinţelor tehnice”, a spus Bode, într-o conferinţă de presă la Cluj-Napoca. continuare în pag. a 6-a SfLUOTICA JUDITEANAl ^RÁtmjÁNúx I Noi reglementări în modul de acordare a concediilor medicale, în vigoare din 1 august 2021 O serie de noi reglementări referitoare la modul de acordare a concediilor medicale intră în vigoare începând cu data de 1 august 2021, prin punerea în aplicare a Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru modificarea şi completarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 15/2018/1.311/2017, continuare în pag. a 2-a Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6811 • MIERCURI, 4 AUGUST 2021 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă 0745125 351988 • Sute de hectare din suprafaţa agricolă cultivată a judeţului, afectate de fenomenele meteorologice extreme □ Viiturile rapide, căderile de grindină şi seceta au pus la pământ culturile de cartofi, pe cele de cereale şi furajere După o primăvară cu temperaturi negative de până la minus 10 grade Celsius în aprilie şi până la minus 5 grade în mai, cu deficit de precipitaţii şi oscilaţii foarte mari de temperatură de la noapte la zi, care au generat întârzierea lucrărilor de primăvară, fertilizarea culturilor de cereale păioase de toamnă şi pregătirea terenului pentru semănat, precum şi vegetaţia plantelor, a urmat o lună cu precipitaţii abundente ziua şi noaptea, sub formă de perdele de ploi şi cu o distribuţie neuniformă în teritoriu, continuare în pag. a 3-a Guvernatorul Districtului 124 LIONS România, în Miercurea Ciuc: „Scopul nostru principal este acela de a susţine şi ajuta persoanele aflate în dificultate, dar şi acela de a face o diferenţă pozitivă în comunităţile noastre" La sfârşitul săptămânii trecute, cei 77 de preşedinţi ai cluburilor LIONS din întreaga ţară s-au aflat în municipiul Miercurea Ciuc, unde au participat la un curs de formare ce se efectuează de regulă înainte de a prelua conducerea organizaţiilor. Cu această ocazie am dorit să aflăm ce activităţi desfăşoară cluburile LIONS din România, unul dintre ele existând inclusiv în municipiul Miercurea Ciuc, iar un altul este în formare în Odorheiu Secuiesc. în acest sens, am stat de vorbă cu guvernatorul Districtului 124 LIONS România (denumirea oficială a organizaţiei la nivel naţional), Pompilia Szellner, continuare în pag. a 4-a