Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2021 (Anul 33, nr. 6797-6835)

2021-07-06 / nr. 6798

• Pagina a 8-a • 6 iulie 2021 • CICLISM Turul Franţei: plutonul se îndreaptă spre Pirinei După săptămâna în care cicliştii din Turul Franţei au avut de confruntat etapele din Alpi, acum, în cea de-a doua săptămână, plutonul se îndreaptă spre Pirinei, cu care vor intra în contact la sfârşitul săptămânii. Ieri a fost zi de pauză, iar începând cu ziua de azi cicliştii încep să părăsească zona Alpilor, îndreptându-se către a doua parte montană din competiţie. Cu o lungime de 190 km, cea de-a zecea etapă, între Albertville şi Valence, este una de plat. Aici va mai fi o singură etapă de munte, cea de mâine, după care sâmbătă va fi una de deal, iar duminică va avea loc ascensiunea în Pirinei şi trecerea prin Andorra. După prima săptămână şi etapele de munte din Alpi, în clasamentul general, lider este slovenul Tadej Pogacar (de la UAE Team Emirates), în spatele lui, la două minute şi o secundă, se află australianul Ben O’Connor (foto de la AG2R Citroen Team). Cu o întârziere între 5 şi 6 minute sunt 5 ciclişti: Rigoberto Uran (Columbia, EF Education - Nippo), Jonas Vingegaard (Danemarca, Jumbo - Visma), Richard Carapaz (Ecuador, Ineos Grenadiers), Enric Mas (Spania, Movistar Team), Wilco Kelderman (Olanda, Bora - Hansgrohe). RUBGY Replică bună a stejarilor români în faţa pumelor argentiniene Sâmbătă seara, naţionala de rugby a României a jucat un meci-test cu selecţionata Argentinei. Deşi stejarii au pierdut cu 24-17, a fost un meci bun făcut de rugbiştii români şi dacă nu ar fi fost cele două perioade de inferioritate, ultima chiar pe finalul partidei, când a fost înscris şi eseul decisiv, poate am fi reuşit să obţinem un rezultat pozitiv. România a condus în două rânduri (cu 3-0 şi apoi cu 6-5). Cu trei eseuri marcate, argentinienii s-au distanţat la 17-9, scor înregistrat la pauză. Cu trei schimbări făcute la pauză, România revine în joc printr-un eseu, apoi, în urma unei lovituri de penalizare, reuşea să egaleze la 17. Finalul partidei, însă, aduce o nouă eliminare temporară în tabăra noastră, iar numele profită de avantajul numeric şi reuşesc eseul care le aduce şi victoria. Meciul de pe 10 iulie pe care România trebuia să-l susţină în compania Scoţiei nu va mai avea loc ca urmare a faptului că, după ce mai mulţi jucători au fost testaţi pozitiv la coronavirus, lotul britanic a intrat în carantină. V f'V ’ i C v * ‘ • Ai ŞTIRI PE SCURT □ în timp ce pentru unii jucători vacanţa încă nu a început, fiind prezenţi la Campionatul European, CFR Cluj are, în această seară, primul meci oficial din sezonul 2021-2022. Clujeni vor juca în preliminariile Ligii Campionilor, adversara fiind echipa bosniacă FK Borac Banja Luka. Meciul va începe la ora 20:00. □ Astăzi se încheie Turul Sibiului. Una dintre cele mai importante competiţii de ciclism găzduite de ţara noastră a debutat sâmbătă, cu un prolog pe străzile din centrul municipiului Sibiu. Prima etapă, cea de duminică, s-a desfăşurat pe ruta Sibiu - Sebeş - Jina - Răşinari - Păltiniş. Căţărarea clasică de la Bâlea Lac a avut loc ieri, iar astăzi turul se va încheia cu etapa Sibiu - Mediaş - Blaj - Sibiu. La ediţia din acest an au fost prezente două echipe de world tour, patru echipe pro-continentale, 21 de echipe continentale şi echipa naţională a României. □ Olandezul Max Verstappen (Red Bull Racing) s-a impus în Marele Premiu al Austriei, a doua etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, care s-a desfăşurat, duminică, pe circuitul din Spielberg. Podiumul a fost completat de finlandezul Valtteri Bottas (mercedes) şi de britanicul Lando Norris (McLaren), în actualul sezon al F1, Vertsappen a înregistrat 5 victorii. Pe 18 iulie va avea cursa de la Silverstone, Marea Britanie. □ Şi Copa America a ajuns în faza semifinalelor, în această dimineaţă, de la ora 02:00, s-a disputat Brazilia - Peru, iar mâine dimineață (de la 04:00) se va juca Argentina - Columbia. Informația Billsflikti HANDBAL S-au stabilit grupele Ligii Campionilor La sfârşitul săptămânii trecute au fost trase la sorţi grupele Ligii Campionilor, atât la handbal masculin, cât şi la feminin. După mai mulţi ani în care România a avut două echipe în cea mai importantă competiţie intercluburi, la fete, în urne s-a aflat doar o singură echipă din campionatul nostru. Tot câte o echipă au mai avut Norvegia, Muntenegru, Slovenia, Germania, Croaţia, Suedia şi Turcia, iar câte două reprezentante au avut Ungaria, Franţa, Rusia şi Danemarca. □ Componenţa celor două grupe Grupa A 1. Brest Bretagne (Franţa) 2. Ferencváros (Ungaria) 3. Buducnost (Muntenegru) 4. CSM Bucureşti (România) 5. Borussia Dortmund (Germania) 6. Rostov-Don (Rusia) 7. Team Esbjerg (Danemarca) 8. Podravka (Croaţia) Grupa B 1. CSK Moscova (Rusia) 2. Vipers Kristiansand (Norvegia) 3. Krim Ljubljana (Slovenia) 4. Odense (Danemarca) 5. Győr (Ungaria) 6. Metz (Franţa) 7. Kastamonu Belediyesi (Turcia) 8. IK Săvehof (Suedia) Primele meciuri din faza grupelor se vor disputa în weekend-ul 11-12 septembrie. □ Dinamo, în grupă cu deţinătoarea trofeului După o pauză de un an, handbalul masculin românesc revine în Liga Campionilor, Dinamo fiind echipa care va juca în grupe, câinii bifând astfel a opta prezenţă în cea mai importantă competiţie intercluburi. Grupa A 1. Mol-Pick Szeged (Ungaria) 2. THW Kiel (Germania) 3. HC Vardar (Macedonia) 4. Aalborg Handbold (Danemarca) 5. HC Meshkov Brest (Bielorusia) 6. Montpellier (Franţa) 7. HC PPD Zagreb (Croaţia) 8. Elverum Handball (Norvegia) Grupa B 1. Paris Saint-Germain (Franţa) 2. Barca (Spania) 3. FC Porto (Portugalia) 4. Lomza Vive Kielce (Polonia) 5. SG Flensburg-Handewitt (Germania) 6. Veszprém (Ungaria) 7. CS Dinamo (România) 8. HC Motor (Ucraina) Faza grupelor va debuta pe 15-16 septembrie, urmând să se joace, la fel ca la ediţiile anterioare, în zilele de marţi şi miercuri. FOTBAL Campionatul European: semifinalele Astăzi şi mâine sunt programate semifinalele Campionatului European de fotbal, ambele găzduite de Wembley. In prima semifinală, Italia va juca cu Spania, urmând ca mâine să se lupte pentru prezenţa în finală Anglia şi Danemarca. Ambele meciuri încep la ora 22:00. Pagină realizată de Liviu Câmpean