Informatia Bucureştiului, octombrie 1971 (Anul 19, nr. 5629-5654)

1971-10-27 / nr. 5651

. Colegiul central de antrenori a definitivat loturile reprezentative A şi B (pentru întîlnirile cu selecţionata R- Ed. Germane) care arată astfel : LOTUL A : M. Aurel (St. Boboc), C. Gruiescu, V. Ivan, G. Pometeu, V. Amoniu, P. Dobrescu, V. Silberman, I. Gyorfi (T. Niculae), A. Năstase, H. Stumpf, I. Alexe ; LOTUL B : Şt. Boboc (M. Aurel), I. Nicolau, I. Ciocoi, P. Nedelcea, Gh. Ciochină, C. Cuţov, I. Hodoşan, T. Niculae (I. Gyorfi), I. Petrea, M. Constantinescu (M. Banu), I. Dascălu. De reţinut absenţa titularilor A. Moraru (înlocuit de V. Ivan) şi I. Monea (promovat H. Stumpf), care sunt indisponibili, urmînd tratamente medicale. „ Echipa R. D. Germane va sosi la Bucureşti, la 16 noiembrie. Pugiliştii oaspeţi vor evolua în compania primei noastre echipe la 12 noiembrie, în sala Floreasca (de la ora 19), iar două zile mai tîrziu vor primi replica selecţionatei secunde a ţării noastre, la Brăila. Forul din R. D. Germană a anunţat deplasarea celor mai valoroşi boxeri în frunte cu Wolke (campion olimpic), Bayer (campion continental), Brauske, Tipold, Roke. DIN JURUL RINGULUI 9 Loturile A şi B pentru întîlnirile cu R.D. Germană 9 Unde vor evolua pugiliştii combinatei Metalul Rapid , la Bucureşti sau Caracal ? 9 O frumoasă iniţiativă a forului brailean • Arbitri sancţionaţi • La sfîrşitul acestei săptămîni va avea loc penultima etapă din returul campionatului naţional pe echipe, în Capitală urmează să se dispute meciul dintre combinata Metalul Rapid şi Răsăritul Caracal. Spunem urmează, întrucît, pînă acum, organizatorii nu au găsit un loc pentru găzduirea galei (!), sala Giuleşti fiind ocupată cu alte competiţii sportive. Există propunerea — din partea echipei Răsăritul — ca întîlnirea să aibă loc la Caracal ! O hotărîre în acest sens va fi luată mîine. 9 Comisia de specialitate a municipiului Brăila a propus organizarea unei întîlniri Brăila — Bucureşti (la juniori), care să devină tradiţională. Prima confruntare urmează să aibă loc luna viitoare la Brăila, urmînd ca în toamna viitoare bucureştenii să fie gazde. • La complexul „23 August“ a început construcţia unei săli rezervate exclusiv boxului, care va asigura instruirea în cele mai bune condiţii a pugiliştilor din loturile republicane de seniori, tineret şi juniori, precum şi a componenţilor secţiei „Viitorul’. Noua bază sportivă (dotată cu aparatură modernă) va fi inaugurată în primăvara lui ’72. • Intre 10 şi 14 decembrie e programată, la Londra, şedinţa comitetului executiv A.E.B.A. care va avea de stabilit, printre altele, locul de desfăşurare a campionatelor europene pentru tineret. La lucrări vor participa şi reprezentanţii României. • Tradiţionala întîlnire dintre reprezentativele de tineret ale României şi R. D. Germane se va disputa, anul acesta, la 3 noiembrie, la Berlinsau la Leipzig. Echipa care urmează să facă deplasarea cuprinde pe R. Cosma, Condurat Dinu, S. Cuţov, A. Guţu, V. Croitoru, M. Culineac. • Returul campionatului pe echipe a debutat şi cu... sancţiuni pentru unii arbitri. Astfel, bucureşteanul Victor Popescu a fost suspendat o lună pentru motivul că la un meci — în calitate de delegat general — a permis ca la masa oficială să se prezinte unele persoane străine, cu intenţia de a influenţa pe arbitri în acordarea deciziilor . Tot pe o lună a fost suspendat şi arbitrul I. Gorgan (Craiova) care a dovedit lipsă de orientare în ring, descalificînd pripit un boxer. • Patinoarul Floreasca îşi face în aceste zile pregătirile necesare pentru reluarea activităţii. Se preconizează ca — dacă condiţiile atmosferice vor fi favorabile gheţii — porţile patinoarului să se redeschidă la 1 noiembrie. In această eventualitate, asociaţia sportivă CP.M.B. ne anunţă intenţia sa de a deschide un curs de iniţiere în patinaj artistic, la baza din Floreasca. Cursul se va desfăşura (de la 1 noiembrie) în cicluri lunare de 12 lecţii, în zilele de luni, miercuri şi joi, între orele 17 şi 18,30. înscrierile se primesc de pe acum la patinoar (relaţii suplimentare la sediul asociaţiei sportive, tel. 13.25.33). INFORMAŢIA BUCUREŞTIULUI INFORMAŢIA ASTĂZI, CUPLAJ ATRACTIV PE STADIONUL .23 AUGUST Astăzi, stadionul ,,23 August“ găzduieşte un cuplaj fotbalistic de mare atractivitate. în deschidere (de la ora 16.30), lotul de tineret va primi replica, formaţiei Bonsucceso, dindu-ne posibilitatea să urmărim un „11” emisar al fotbalului brazilian şi cîţiva dinitre cei mai buni jucători români a căror vîrstă — sub 23 de ani — ne dă speranţa împlinirii unor mari talente. Este vorba de echipa pe care o va alinia antrenorul Gheorghe Ola în vederea rodajului pentru metilii de la 14 noiembrie, cind selecţionata noastră de tineret (în prezent pe locul I în grupă) va încerca, jucînd, în deplasare cu formaţia similară a Cehoslovaciei, să realizeze calificarea în sferturile de finală ale C.E. rezervat „speranţelor”. Iată de altfel şi echipa noastră : Ştefan Niculescu, Satmăreanu II, Smarandache, Popovici — Marian Popescu, Simionaş — Lică, Kun II, Broşovschi, Barbu. In meci-vedetă, naţionala României — tot într-o partidă-test — va fi opusă nu selecţionatei olimpice a Bulgariei, ci primei reprezentative a ţării vecine, care a sosit la Bucureşti cu cei mai buni jucători. Confruntarea — deosebit de interesantă în noile condiţii — va începe la ora 18.15. Antrenorul Angelo Niculescu ne-a spus că intenţionează să înceapă jocul cu Răducanu — Sătmăreanu, Lupescu, Dinu, Deleanu — Dumitru, Radu Nunweiller — Dembrovschi, Dobrin (Neagu, Domide), Năstase, Lucescu. Folosirea lui Dobrin este incertă pentru că ieri la antrenament, s-a accidentat la umăr. De aceea, a fost chemat în lot şi Neagu, mai ales dacă ţinem seama că şi Iordănescu nu e pe deplin apt de joc. Cu privire la formaţia probabilă pentru meciul de la 14 noiembrie, prof. ANGELO NICULESCU ne-a spus că marile semne de întrebare sunt pentru apărareaMocanu, pentru linia mediană Radu Nunweiller şi... . tot cvartetul de atac. Mocanu va fi astăzi înlocuit de Deleanu, dar o altă soluţie ar fi si Vigil, fotbalist complet, cu o tehnică bună, care a mai şi jucat de altfel pe postul de fundaş stingă posedînd de asemenea pronunţate valenţe ofensive ce ar putea fi folosite la acţiunile noastre de atac prin învăluire. Braşovschi, urmărit de antrenorul naţionalei duminică la Braşov, îşi pune candidatura la postul de mijlocaş strigă deoarece şi rolul său la U.T.A este asemănător. De altfel, astăzi după-amiază, deşi joacă în două Întâlniri diferite — şi pe posturi diferite — începe concurenţa Broşovschi — Radu Nunweiller. In privinţa înaintării din meciul cu echipa Cehoslovaciei, va fi de ales dintre patru variante : Lucescu — Dembrovschi — Dobrin — Năstase ; Dembrovschi — Domide — Dobrin — Lucescu ; Dembrovschi — Dobrin — Năstase — Lucescu și Lucescu — Dembrovschi — Dobrin — Iordănescu. Dar pînă la 14 noiembrie mai sînt 18 zile... — d. p. — II Uriaşii stîlpi ai Instalaţiei de nocturnă de pe stadionul 23 August îşi vor justifica in fine, cu începere de azi, existenţa, cu prilejul meciului-test România — Bulgaria. Aseară, instalaţiei i s-re făcut o ultimă probă, care a dat deplină satisfacţie, cele 128 de reflectoare (cite 32 pe fiecare stîlp) asigurînd o luminozitate cifrată la 575 lucși pe metru pătrat (indice superior multor asemenea instalații de peste hotare). I I I I 1 1 I I I 1 I • Ieri, plutonierul Dan Predoiu, din serviciul circulafie, l-a surprins pe Ion Ciorogaru (electrician la Autobaza 6 ITA, domiciliat în str. Odobeşti nr. 2) meşterind la autoturismul IMS 1-IF-2615, care fusese furat cu 2 zile în urmă. I. C. afirmă că maşina i-a fost încredinţată de un cetăţean. Se fac cercetări. 10 Ieri, la ora 14, pe şantierul nr. 2 din şos. Domneşti al întreprinderii de construcţii din prefabricate Bucureşti se executa — folosindu-se o macara — un pavaj din dale. Datorită unei manevre greşite braţul macaralei a intrat în timpul magnetic al reţelei electrice de înaltă tensiune, producîndu-se astfel electrocutarea mortală a muncitorului Nicolae Bita (comuna Măldăreni — Teleorman) şi rănirea altui salariat, Năstase Nourică (str. Ramura Jiului nr. 12). Lucrînd la FCME, I. Vasile (str. Măgura Vulturului nr. 56) a sustras în repetate rînduri materiale. Fapta fiind dovedită, I. V. este cercetat în prezent in stare de reţinere la sectorul 3 miliţie. @ Din cauza vitezei excesive şi a unui viraj brusc, autoturismul 4-B-7929, condus de Mircea Nicolae, s-a răsturnat în preajma aeroportului Băneasa. Maşina a fost avariată, însă din fericire nu au fost victime. „ A dispărut din str. Retortei nr. 3 Gherghina Dumitru (71 de ani, bolnavă mintal). Este îmbrăcată într-un capot din molton şi încălţată cu pantofi galbeni. Persoanele care pot da relaţii sunt rugate să se adreseze circumscripţiei 18 (tel. 1712 91). Pentru neîndeplinirea normelor de serviciu, au fost sancţionaţi paznicii Marin Tudor (Institutul de cercetări din şos. Vitan nr. 236) şi Constantin Ciucă (garajul Salvării din str. Anastasie Panu nr. 2), furfitteraiul Miliţiei (fa/iitaiei '1 I I I I I s E I 1 E J „Trofeul Carpaţi“ la handbal Ieri au început la Cluj întrecerile celei de a XlI-a ediţii a „Trofeului Carpaţi“ la handbal feminin. Rezultatele consemnate : Iugoslavia — U.R.S.S. 10—8; R.D. Germană — Ungaria 13—10 ; România — Olanda 20—9. Astăzi au loc întâlnirile : Ungaria — Olanda, R.D. Germană — Iugoslavia şi România — U.R.S.S. « Azi şi mîine, pe stadionul Republicii se va disputa întilnirea atletică internaţională dintre echipele C.A.U. Bucureşti şi A.Z.S- Varşovia. In fiecare zi, probele încep la ora 15. Mîine va pleca în Ungaria un lot de patru jucători de tenis de masă : Maria Alexandru, Carmen Crişanu, Şerban Doboşi şi Teodor Gheorghe. Reprezentanţii noştri vor lua parte la campionatele internaţionale ale Ungariei, programate la Miskolc, de vineri şi pînă duminică. NĂSTASE A PĂȘIT CU DREPTUL Ilie Năstase a debutat cu o frumoasă victorie în turneul de tenis „open“ de la Wembley, dispunînd în două seturi de americanul Roy Barth : 8—6, 7—4. Printre cei care nu au putut trece de primul tur: Smith, Rosewall șiRiessen ! fischer s-a canfct. La Buenos Aires s-a disputat ieri a noua partidă a meciului de şah dintre Fischer şi Petrosian. Obţinînd victoria, Fischer a totalizat 6V2 p (faţă de 24 p ale adversarului), urmînd ca anul viitor să-l întâlnească pe deţinătorul titlului mondial, jucătorul sovietic Boris Spasski. In etapa a IX-a, a campionatului categoriei „Onoare" de fotbal, s-a produs o primă mare surpriză : deţinătoarea „lanternei roşii", Prefabricate, a învins pe... lidera clasamentului, Abatorul, cu 2—0 ! După cum ne spunea antrenorul învingătoarei, C. Minciu, elevii lui — dornici de a evada din subsolul plutonului — au luptat exemplar pentru fiecare minge, în timp ce oaspeţii au fost de nerecunoscut din cauza unei exagerate şi nejustificate autoîncrederi. De menţionat că în acest fel Abatorul nu numai că a înregistrat primul său eşec, dar a şi pierdut şefia clasamentului în favoarea echipei Automatica, iar Prefabricate (care şi-a asigurat succesul prin golurile înscrise de Nic. Dulgheru şi Florian Oaie), a scăpat deocamdată de obsesia ultimului loc. Acum, în fruntea clasamentului, cinci formaţii (în grupul cărora a intrat şi Vîscoza) sunt departajate de numai un punct. Noua lideră, Automatica, a terminat la egalitate, 0—0, meciul cu Granitul. I.C.S.I.M. a împărţit punctele cu Agronomia (1—1), care a practicat un joc cam dur (îndeosebi Balaban). Acelaşi scor şi în meciul Acumulatorului cu UREMOAS, partidă în care UREMOAS a deschis scorul, iar Acumulatorul a egalat în 10 oameni, un jucător avîndu-l eliminat. Echipele C.I.L. Pipera și Gloria au înregistrat frumoase victorii pe terenurile adversarilor, prima dispunînd de TAROM (cu 1—0), iar cea de a doua de Bere Rahova (cu 4—1), care trece printr-o eclipsă de formă, ea nemaicîştigînd de cinci etape. Alte rezultate : Triumf — I.O.R. 0—0, Chimistul — Vîscoza 1—3. Arbitrii bucureşteni din loturile republicane cum sînt V. Pădureanu, N. Petriceanu, Al. Pîrvu, A. Bentu, V. Dumitrescu, Gh. Limona, C. Petrea şi alţi numeroşi cavaleri ai fluierului oficiază frecvent şi la categoria „Onoare“, fără a pretinde pentru aceasta vreo retribuţie. La meciul Acumulatorul — UREMOAS însă, arbitrii Marcel Hanganu — la centru, Eugen Ionescu şi Ion Teodor — la tuşă, au pus în vedere conducerii echipei gazdă (Acumulatorul) că dacă nu vor fi retribuiţi, nu vor apărea pe teren ! Pusă în faţa unei situaţii atît de delicate — aceea de a nu fi disputat meciul — echipa organizatoare (prin preşedintele secţiei, c. Mîinea, care ne-a şi relatat cazul), s-a conformat pretenţiilor arbitrilor şi astfel întâlnirea s-a putut desfăşura. Nu înţelegem însă, cu ce drept arbitrii în cauză au condiţionat prestarea unei activităţi voluntare de o plată ce nu figurează în obligaţiile echipelor organizatoare ale meciurilor din campionatul municipal. Poate ne lămurește cineva ? Dan Porumbacu CLASAMENTUL 6. I.O.R. 9 4 3 2 10- 8 11 7. C.I.L. Pipera 9 3 3 3 15-13 9 8. TAROM 9 4 1 4 11-10 9 9. Granitul 9 3 3 3 13-13 9 10. Acumulatorul 9 2 4 3 10-13 9 11. Gloria 9 3 15 14 21 7 12. Bere Rahova 8 2 2 4 10-14 6 13. Agronomia 9 2 2 5 10-15 6 14. Triumf 9 1 4 4 5-11 6 15. Prefabricate 9 1 3 5 11-18 5 16. Chimistul 8 1 2 5 9-16 4 fotbal Campionatul categoriei „Onoare" 1. AUTOMATICA 9 4 5 0 18- 5 13 2. Abatorul 9 5 3 1 15- 9 13 3. UREMOAS 9 4 4 1 15- 9 12 4. Vîscoza 9 5 2 2 15-10 12 5. I.C.S.I.M. 9 4 4 1 13-10 12 De ce dezasorturi în „garderoba“ celor mici? (Urmare din pag. 1) de strictă necesitate. Fabrica de confecţii Craiova — aflată pe primul loc pe lista „datornicilor“ noştri — nu a realizat 2 900 costume stofă băieţi, 1 000 paltoane, 4 600 rochii ditina etc. Şi restanţele cresc... Starea de fapt mai sus relatată, ne-a fost confirmată, şi la direcţia de specialitate din Ministerul Comerţului Interior. în continuare, iată-ne în biroul tovarăşului Ştefan Petrescu, director adjunct al Direcţiei generale de aprovizionare şi desfacere din Ministerul Industriei Uşoare, pentru a afla... replica furnizorilor. — Restanţe? Da, există. — Aţi vrea să ne indicaţi şi cauzele acestui „fenomen“, ce văduveşte substanţial sortimentul de mărfuri existent în magazine ? — Ţin să precizez, de la început, că acordăm toată atenţia aprovizionării populaţiei. Totuşi, anumite situaţii obiective, şi, de la caz la caz, carenţe organizatorice locale, au determinat nerespectarea termenelor contractuale. Dar, să ştiţi, din totalul restanţelor noastre existente la 30 septembrie faţă de contractele încheiate cu beneficiarii din întreaga ţară, am recuperat, pînă în prezent, circa 40 la sută. Curios lucru şi, mai ales, curioasă neconcordanţă între evidenţele celor două ministere răspunzătoare, în aceeaşi măsură, de modul cum este aprovizionată populaţia. Un singur lucru rămîne, însă, clar, în timp ce un for acuză, iar celălalt se scuză, magazinele continuă să „ofere“ serioase dezasortări la capitolul confecţiilor pentru copii. E de prisos să reamintim obligativitatea respectării integrale a clauzelor contractelor. E de prisos fiindcă aceste contracte reprezintă totuşi legea părţilor. Derogările în executarea lor atrag, evident, responsabilitatea exclusivă a Ministerului Industriei Uşoare. Nu putem însă să trecem cu vederea peste partea de răspundere ce revine Ministerului Comerţului Interior pentru că din magazine lipsesc chiar şi mărfuri ce nu figurează ca restante, de exemplu, bluzele albe şi colorate cu mînecă lungă pentru copii de 4—5 ani. Persistă în galantare, în pofida repetatelor promisiuni şi a speranţelor pe care le trezesc periodice reprezentări de colecţii, confecţii realizate cu lipsă de imaginaţie, din stofe posomorite, de culori incerte, aceleaşi de ani şi ani de zile. Ca să nu mai vorbim de penuria inadmisibilă, prin longevitatea ei, a articolelor pentru nou născuţi, insuficiente nu numai cantitativ dar, mai ales, prin lipsa de diversitate sortimentală. Şi este locul să amintim aici şi strania concepţie de dimensionare a amintitelor articole care face ca pentru un sugar de cîteva săptămîni să ţi se ofere un costumaş, tocmai bun la... 6 luni. — Confecţiile de valoare mică se „bucură“ din partea industriei furnizoare de o ignorare complet nejustificată, sublinia tovarăşul Ion Mazilu, director adjunct al Direcţiei textile-încălţăminte din Ministerul Comerţului Interior. Urmărind, pe primul plan, realizarea unor beneficii mai mari, multe întreprinderi acceptă cu greu să preia asemenea comenzi, iar dacă o fac, nu-şi onorează contractele cantitativ şi la timpul stabilit. ★ încheiem aici consemnarea — desigur, fără pretenţii de exhaustivitate — a situaţiei aprovizionării pieţei cu confecţii de sezon pentru copii. Am auzit, pe rînd, argumente, justificări, acuzaţii şi pledoarii cu care ne-am obişnuit, de altfel, în asemenea prilejuri. Am auzit şi promisiuni — tot periodic repetate şi tot atît de periodic neonorate. Este timpul să se treacă de la asemenea dialoguri fără finalitate, la adoptarea unor măsuri reale, în stare să ducă la recuperarea operativă a restanțelor, la obţinerea unui reviriment real. Brigăzile de bună servire în alimentaţia publică (Urmare din pag. 1) dinii serviciilor oferite. Să recunoaştem că este un pas înainte. Am revăzut, în una din zilele trecute, această unitate. Schimbarea în bine este cit se poate de evidentă. Bacşişul a devenit un lucru de domeniul trecutului. Consumatorul este servit bine nu în funcţie de cît va lăsai în plus la nota de plată, ci pentru că trebuie să fie servit ireproşabil. O abatere cit de mică de la acest principiu de muncă primeşte riposta imediată a întregului colectiv. Aşa se face că după aproape două luni, brigada de la „Union“ reuşeşte să se menţină în frunte, în întrecerea cu celelalte două. Rezultatele foarte bune obţinute de brigăzile de bună servire s-au difuzat repede în întreg sectorul alimentaţiei publice, în alte 6 unităţi au fost înfiinţate, între timp, brigăzi asemănătoare. Colectivele altor localuri — restaurantul „Victoria“, rotiseria „Union" — au solicitat şi ele să se constituie în brigăzi. Unii dintre responsabilii de unităţi şi-au manifestat dorinţa de a-i vedea la lucru pe colegii lor de la „Union”. Joi, aici va avea loc un interesant şi util schimb de experienţă. Iniţiativa înfiinţării brigăzilor de bună servire s-a dovedit, chiar de la început, promiţătoare. Şi aceasta, pentru că membrii lor au încercat şi au reuşit să demonstreze tuturor că buna servire, cinstea şi corectitudinea pot fi atribute la ele acasă şi în alimentaţia publică. Pornind de la asemenea considerente, în perioada următoare se vor înfiinţa, după modelul celor existente, alte brigăzi de bună servire şi nu numai în sectorul alimentar. — Ne gîndim pentru început la marile magazine, ne spunea secretarul Comitetului de partid comerţ , apoi la alte categorii de unităţi Brigada de bună servire va deveni, cu alte cuvinte, o formă concretă şi organizată de îmbunătăţire a muncii în întregul sector comercial. SIGURANŢĂ IN FUNCŢIONAREA INSTALAŢIILOR DE GAZE NATURALE CÎTEVA PRECIZĂRI ALE I.D.G.R. Utilizarea gazelor naturale prezintă pentru consumatori un grad ridicat de confort, dar impune, totodată, respectarea strictă a unor norme pentru funcţionarea sigură a instalaţiilor. Abaterile pot provoca accidente cu urmări deosebit de grave, soldate cu pagube materiale şi chiar cu pierderi de vieţi omeneşti. Normele ce trebuie cunoscute şi respectate sunt cuprinse in instrucţiunile pentru utilizarea gazelor naturale pe care delegaţii I.D. R. le Inmînează şi le explică fiecărui abonat, o dată cu punerea în funcţiune a instalaţiilor. Asupra celor mai importante, tov. ŞTEFAN RAPULESCU, directorul I.D.G.R., face următoarele precizări. La sesizarea unor scăpări de gaze în imobile, trebuie stinse imediat toate focurile şi ventilate camerele prin deschiderea uşilor şi ferestrelor ; de asemenea, în această situaţie, se interzice cu desăvîrşire introducerea sau producerea, în încăperea respectivă, a oricărei surse de aprindere sau amorsare a exploziei (aprinderea chibriturilor, fumatul, manevrarea comutatoarelor electrice etc.). După realizarea măsurilor arătate, urmează anunţarea întreprinderii de distribuire a gazelor la telefon 23.20.50 sau 23.68.00, aceasta urmînd să intervină pentru remedierea defectului şi repunerea instalaţiilor in stare de funcţionare, In condiţii de siguranţă. O altă măsură preventivă este supravegherea continuă a aparatelor de consum In timpul arderii, nefiind permisă părăsirea domiciliului în timpul funcţionării instalaţiilor şi nici dormitul cu focul aprins. De menţionat că cele mai multe accidente, cu pierderi de vieţi omeneşti, s-au produs în timpul somnului, victimele neputînd sesiza lipsa de oxigen şi oxidul de carbon rezultat din ardere. Pericol prezintă şi folosirea unor aparate de consum cu defecţiuni care emană în încăpere combustibil sau gaze rezultate din ardere (sobe cu plăci de teracotă neetanşe, robinete defecte etc.). Manevrarea instalaţiilor de gaze naturale trebuie făcută numai de persoane care cunosc instrucţiunile de utilizare, difuzate de I.D.G.R., interzicîndu-se, cu desăvîrşire, jocul copiilor cu robinetele de manevrare a instalaţiilor. Respectarea acestor norme şi a celorlalte reguli elementare cuprinse în instrucţiuni înlătură pericolul de accidente şi asigură folosirea normală a combustibilului. Filarmonica „George Enescu" ATENEUL ROMAN luni 1 noiembrie 1971, orele 20,30 CONCERT SIMFONIC pentru studenţii Centrului universitar Bucureşti Dirijor : MIRCEA CRISTESCU Solist : ALEXANDRU DEMETRIAD In program : Sabin Drăgoi — Divertisment rustic Bach — Concertul în re minor pentru pian Beethoven — Simfonia a IV-a Biletele se găsesc la asociaţiile studenţeşti şi la casa de bilete de la Ateneul român, str. C. Exarcu nr. 2, între orele 10—13 şi 17—20, tel. 11,59.87 Tragerea la sorți a ceretelor de ecocromii pentru turism C.E.C. Direcţia municipiului Bucureşti informează pe titularii libretelor de economii pentru turism că tragerea la sorţi pentru trimestrul III/1971 va avea loc în Capitală, în ziua de 29 octombrie a.c. ora 16, în sala clubului Finanţe-bănci din strada Doamnei nr 2. Cu acest prilej se vor acorda 48 excursii în străinătate și anume : excursii organizate la Paris, excursii organizate în Italia, precum și excursii individuale. Pe lingă cîștiguri în excursii în străinătate, titularii libretelor beneficiază și de dobînzi. Intrarea liberă. ]□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□ . POLICLINICA CU PLATĂ NR. 4 SERVICIUL BOLI DE COPII str. Dimitrie Onciul nr. 10 (Foişorul de Foc) tel. 35.29.3S acordă zilnic, între orele 7 și 21, asistentă medicală de înaltă calificare în specialităţile : — alergologie — O.R.L. — cardiologie — oftalmologie — dermatologie — pediatrie — endocrinologie — parazitologie — ginecologi© — psihiatrie — logopedie — reumatologie — neuropsihiatri© — stomatologie — nefrologie — laboratoţ Se acordă, de asemenea, asistenţă medicală la domiciliu, la cererea bolnavilor. Ore de consultaţie, se pot reţine şi telefonic. ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ «CLUBUL FINANTE-BĂNCI« str. Doamnei nr. 2, sectorul 4, ^^se PRIMEȘTE ÎNSCRIERI LA^ 4^ CERCURILE de : franceză, en^gleză, germană, Pian, Acor-^ i deon, Chitară, Balet pentru co-^* ^l^pii, Dactilografie și Stenografie.^^ Taxele de frecventă sunt accesibile. Cursurile sunt conduse de^^ profesori şi instructori corape- ^ tenţi, cu multă experiență. Informaţii la sediul clubului► ^ sau la tel. 14.00.40, interior 249 ^* ^și 15.27.50, interior 1503. C.P.M.B.—D.G.C.M., întreprinderea utilaj transport, str. Avrig nr. 29, sectorul 3, angajează personal pentru următoarele secţii de producţie din Bucureşti : ALEXANDRIA, şos. Alexandriei nr. 152, sectorul 6, tramvaie 15 şi 2, tel. 23.04.98—41.30.62. ŞOFERI: BUJORENI, str. Bujoreni nr. 7, sectorul 7, autobuz 37, troleibuz 90, tel. 31.01.71—45.43.85 . ŞOFERI, TRACTORISTI rutieristi, MECANICI auto categ. 4—6, TINICHIGII categoria 4—6, FIERARI auto , GHERASE, sos. Gherase nr. 66—70, sectorul 2, telefon 35.22.28—35.29.17, MECANICI auto categ. 4—6, SUDORI tinichigii categ. 4—6, ȘOFERI: DRISTOR, str. Dristor nr. 90, sectorul 4, tramvaie 26, 27, autobuze 40, 79, troleibuz 84, telefon 21.61.57—21.51.13 . ȘEF garaj tură cu avizul I.M.M.B., ȘEF coloană auto cu avizul I.M.M.B., REVIZORI tehnici auto, ȘOFERI ; BAZA utilaj Obor, șos. Electronicii nr.: 11—13, tramvaie 21, 1, 4, tel. 35.10.50—35.30.05 . ELECTRICIENI automatizări categ. 4—6, STRUNGARI. Se asigură condiţii bune de muncă, cazare gratuită. Muncitorii se angajează şi cu domiciliul în provincie. Solicitanţii trebuie să prezinte la angajare fișa de lichidare și cartea de muncă completată la zi. Pagia 3-a DIRECŢIA reţelei cinematografice şi difuzării filmelor angajează : INGINER electromecanic sau INGINER electronist, MECANIC întreţinere utilaje, MUNCITOR pentru calificare la secţia stanţă (cu stagiul militar satisfăcut), PAZNIC. Informaţii se pot lua zilnic la serv. personal, telefon 12.41.28. OFICIUL de documentare energetic, str. Galaţi nr. 5-7, sectorul 2, angajează MERCEOLOG principal şi DACTILOGRAFE. Informații suplimentare la tel. 14.00.17. OPERA română, angajează FOTOGRAF, PICTOR executant, CROITOR, ORGANIZATOR spectacole, CONTABIL principal, TEHNICIAN In Instalaţii sanitare şi mecanice, POMPIERI. MINUITORI decoruri. Doritorii se vor adresa la serv. personal, calea Plevnei nr. 61. FABRICA de calculatoare electronice, calea Floreasca nr. 242, sectorul 2, tramvai 5, autobuze 72, 106, 110, staţia Fabrica de glucoză, angajează ŞEF serviciu financiar, ŞEF compartiment control financiar preventiv, ŞEF birou contabilitate materiale, ŞEF birou post-calcul, ŞEF birou salarii. Solicitanţii trebuie să aibă studii economice superioare şi vechimea corespunzătoare. Informații suplimentare se pot obţine la sediul fabricii din calea Floreasca nr. 242 (clădirea F.E.A.), etajul 4, sau la telefon 33.26.60, Interior 138. O.C.L. sAlimentara“8, bd. 1 Mai 55, angajează ȘEF serv. comercial, ȘEF serv. ad-tiv, REVIZOR gestiune principal, cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi stagiu. ŞEFI de magazine pentru unităţi alimentare şi autoservire, VINZATORI calificaţi, TIMPLARI, DOGARI, SUDORI, MECANIC, GEAMGIU. Cei interesaţi trebuie să aibă domiciliul stabil In municipiul Bucureşti. AUTOBAZA C.I.M.P., Bucureşti, angajează REVIZORI tehnici auto, MECANICI auto, ELECTRICIENI auto, TINICHIGII auto şi CONDUCĂTORI auto, categoria B şi C. Informaţii zilnic intre orele 7 şi 15 la tel. 11.40.55, interior 8. INSTITUTUL de proiectări telecomunicaţii, cu sediul la Palatul CFR, angajează INGINER serv. tehnic, TEHNICIENI serv. tehnic, CONDUCĂTORI auto cat. C+D, MUNCITORI topo-geo, PROIECTANŢI telecomunicaţii, DACTILOGRAFE temporar. Informaţii suplimentare zilnic la tel. 04/407, Intre orele 12 şi 15. GRUPUL industrial de săpun şi detergenţi, şos. Colentina nr. 54, sectorul 2, angajează ŞEF birou contabilitate, ECONOMIST (principal III) plan preț cost, ECONOMIST (principal III) post-calcul. Salarizarea, condiţiile de studii şi stagiul pentru unităţile cu statut de centrală. ÎNTREPRINDEREA chimică „Victoria“, str. Cobâlcescu nr. 9, telefon 15.96.90, angajează BOBINATOR, INSTALATORI încălzire centrală, ECONOMIST principal contabilitate, IAPL „Central“, str. Artei nr. II, sectorul 6, telefon 15.20.37, angajează ȘEF serv. contabilitate, ȘEF serv. plan și org. muncii, ȘEF serv. administrativ, FUNCŢIONAR principal (să cunoască dactilografia), AJUTORI ospătari (băieţi), MUNCITOARE unitate, MUNCITORI unitate, OSPĂTARI calificaţi, BARMANI calificaţi, ARHIVAR (bărbat). FABRICA „Sin“, splaiul Unirii nr. 170 A, telefon 41.17.70, angajează FOCHIȘTI, ZIDARI, STRUNGARI, LĂCĂTUŞI, INGINERI şi tehnicieni chimişti, TRACTORIST rutierist, OPERATORI chimişti, MUNCITORI necalificaţi (bărbaţi) pentru calificare la locul de muncă pentru funcţia de operatori chimişti, numai cu domiciliul în Capitală. GRUPUL industrial de săpun şi detergenţi, şos. Colentina nr. 54, sectorul 2, angajează SUDORI şi SUDORI In plumb, LĂCĂTUŞI mecanici, ZIDARI, ZUGRAVI, STRUNGARI, FREZORI, IZOLATORI termici. ÎNTREPRINDEREA Industrială de stat „Frigocom“, str. Sergent Nuţu Ioan nr. 2, sectorul 6, angajează ŞEF serviciu financiar — contabilitate, cu studii superioare şi 8 ani in funcţii economice, CONTABIL revizor principal, CONTABIL revizor, FOCHIST autorizat. Solicitanţii vor trebui să aibă domiciliul stabil in Bucureşti. Relaţii suplimentare la biroul personal, tel. 31.60.00 int. 113. «•uilt.......... Cooperativa „INSTALATORULUI * M 5 str. Armenească nr. 3, sectorul 3 o execută prin grupurile sale de şantiere INSTALAŢII DE ÎNCĂLZIRE CEN- “ 2 TRALA cu microcentrale proprii, pentru apartamente proprietate indi- » *■ viduală. ” ” -« Instalaţiile pot funcţiona cu combustibil solid, lichid şi gaze naturale. îsmp . Doritorii se vor adresa la sediul central al cooperativei pentru inm «atocmirea proiectelor şi executarea lucrărilor. ” ÎS Lucrările contractate pînă la 15 noiembrie se pot executa plnă la " l« 31 decembrie 1971. Solicitanţii vor depune un avans de 30% pentru lucrările contractate S „ cu plata in rate. TM iniiiiiBimiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiBiHiiiiiiiiiiimiiiiiiiiii» ^jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuiuiiuiiiiiiiimiiiuiiiiiiiiiiiiimiuiiiiiiiiiŢti I Cooperativa „METALO CASNICA“ | , str. Episcopiei nr. 7, sectorul 1, primește spre calificare prin E I UCENICIE LA LOCUL DE MUNCĂ = absolvenţi al şcolii generale In vîrstă de pînă la 18 ani, împliniţi in cursul anului 1971 (f.X. — 31.XII.1971), din municipiul Bucureşti — = Calificarea tinerilor se face la următoarele meserii : 5 EE = — Tinichigii industriali cu durata de 2 ani = = — Tîmplari de mobilă şi articole tehnice cu durata de 3 ani ~ — Tapiţeri cu durata de 2 ani r: = •— Sculeri matriţeri cu durata de 3 ani — — — Sudori cu durata de 2 ani =•. — — Turnători formatori cu durata de 1 ani ~ — Strungari cu durata de 3 ani. = înscrierile candidaţilor se primesc zilnic, pînă la data de 3 noiembrie» Intre orele 9 şi 13, la sediul cooperativei, serviciul personal-învăţămînt, — în baza următoarelor acte : r: — cerere = — certificat de naştere — original şi copie _ — certificat de absolvire a şcolii generale (in original) sau adeveri rinţă de promovare a 8 clase (în original) = “ fişa de sănătate de la şcoala generală = — buletin de analiza sîngelui = — rezultatul examenului de radiologie pulmonară = Pe timpul calificării tinerii admişi vor primi indemnizaţii şi şcolarizare gratuită, conform dispoziţiilor in vigoare, şi repartizarea în Bucu- reşti, la unitățile cooperativei. = , Relații suplimentare se dau la sediul cooperativei, serviciul personal= Invățămînt, telefon 16.61.01. 5 iiiiiiiiiiiiiiiiiiii|||nii||||||],,|||,|||,||||,||||||||n|U||||||,||||,|||||||,|||||||||,|||||||,tm|n||||||||||||||||,||||||]|n 5 EsSS . Asociaţia sportivă „TRICOLORUL" A ŞCOLII SPORTIVE NR. 3 anunţă continuarea cursurilor speciale de Iniţiere pentru copii şi tineretul şcolar, nn următoarei, ramuri sportive : — Gimnastică modernă pentru fete intre 6—10 ani ; — Gimnastică corectivă pentru fete şi băieţi intre 6—13 ani ; — înot pentru fete şi băieţi Intre 4—13 ani ; — Judo pentru fete şi băieţi intre 11—18 ani ; — Schi pentru fete şi băieţi Intre 6—13 ani ; — Tenis de cîmp fete şi băieţi Intre 8—14 ani. ,, Cursurile sint asigurate de cadre didactice de specialitate şi se desfăşoară in cicluri lunare, cu cite 3 ore pe săptămlna, incepînd cu ziua de 1 a fiecărei luni. înscrierile se fac Incepind cu data de 30 a lunii, zilnic, Intre orele 8 si 14, la sediul asociaţiei din bd. Dimitrov nr. 138 (tramvai 14, troleibuz 85, staţia Avrig). Informaţii suplimentare la telefon 35.31.00. — SS Es SS