Kamikaze, ianuarie-iunie 2020 (Anul 11, nr. 3-26)

2020-06-10 / nr. 24

EDITORIAL KAMIKAZE Oportunitatea de oportunism S-o luăm băbește: America este inflamată de zece zile după ce un polițist alb a omorât un infractor negru în cursul arestării. Aparent, protestele sunt motivate rasial, protestatarii acuzând poliția, și autoritățile de discriminarea populației de culoare, în realitate, lucrurile sunt mult mai amestecate. în țara unde se practică oficial discriminarea pozitivă, unde autoritățile, organizațiile de stat, universitățile au obligația să favorizeze populația non-albă (negrii primesc +310 puncte bonus la admitere la Harvard, hispanicii, +180, albii, 0 iar asiaticii, -140 puncte - MINUS 140 - pentru că oricum au IQ-ul mai mare), îndârjirea protestatarilor nu prea are bază. Polițistul implicat a fost destituit prompt, a doua zi după incident, și i s-a intentat proces pentru omor. La fel au pățit și colegii lui. Nimeni, dintre autorități, din poliție, din presă, nu i-a luat apărarea, nu a căutat să-l justifice. Totuși, vitrinele au sărit în țăndări și protestatarii mai iuți de mână și-au completat colecția de Adidași, de Nike și Puma. Nici electronicele n-au rămas să prindă praf în rafturi. Ceea ce presa nu prea spune este că protestele sunt, de fapt, împotriva lui Trump. De ce nu spune presa asta, vedeți în titlu. De ce protestele sunt îndreptate împotriva lui Trump, asta e o poveste mai lungă. Poate, pentru a înțelege, e util să ne amintim că tot ce a făcut și spus Trump, de la începutul candidaturii sale, a declanșat instantaneu reacții și acuzații furibunde în societatea americană și de aiurea. Până și ornitologul amator Tismăneanu, practicant de birdwatching prin Țăndărei, îl înfierează cu mânie proletară pe Trump, pentru rasism. Faptul că s-au urnit niște mecanisme comerciale internaționale și că în mai s-a redus rata șomajului, de la 14,7% la 13,3%, adică s-au recuperat peste 2,5 milioane de locuri de muncă (cel mai mare salt de acest fel din istorie), nu a îmbinat spiritele. De fapt, nimeni n-are timp să se bucure să economia dă semne de resuscitare după ce s-a sculat din Covid. Protestatarii lipesc afișe și sparg geamurile capitaliștilor exploatatori și, lovitură de teatru, capitaliștii exploatatori îi mângâie pe cap, spunând că rasismul e calt (ceea ce este perfect adevărat, și dă bine la cifra de afaceri). O listă cu 279 de companii care nu au ratat ocazia de a-și face PR pupând fiind de Antifa găsiți aici: https://medium.com/ communismkills/here-are-the-companies-that-support-antifa-black-lives-matter-and-want-you-dead-ld79b1845f59 Interesant e că falia care împarte America acum nu face o despărțire în alb și negru. Printre cei care s-au solidarizat cu protestatarii sunt mulți albi și, printre proprietarii de vitrine sparte, sunt mulți negri. După cum se vede, crăpătura nu e nici între bogați și săraci (firmele care luptă acum cu gura și cu portofelul de partea Antifa și BLM pentru a apăra valoarea vieții, ca să menționăm doar Coca Cola, PepsiCo, Burger King, McDonald’s, BWM, Mercedes etc. pot fi acuzate de orice, mai puțin de sărăcie). Nu este vorba nici de falia între oamenii simpli și cei cu școală mai multă. Studenții și profesorii din universitățile americane sunt niște mici Maozedini, niște Che Guevara umblând cu libertatia și egalitația-ngură din zori până noaptea târziu. Sunt dedicați trup și suflet oricărei lupte care ia în colimator omul alb, bărbatul, bărbatul alb și bărbatul președinte alb. Pe lângă ei, studenții de la Lomonosov sau Beijing par niște Rotschilzi trăgând din trabuc capitalist. De unde această preafrumoasă înfrățire între sărăcime, studențime, gazetărime și capitalime? Unde s-a mai văzut în istorie o asemenea armonie? Are cineva de câștigat, are cineva de pierdut? Plânge rusul, râde chinezul? A dus cineva mâna la portofel? Știu că v-am promis în numărul trecut că vă dau explicația, dar sper că nu aveți pretenția serioasă să vă dau răspunsuri la aceste întrebări. Dacă le-aș ști, aș fi acum prostănac general adjunct la NATO sau chiar mai sus. Ce mă fascinează în cazul de față este oportunismul și spiritul de turmă. Chiar dacă-i excludem pe cei ce au de câștigat ceva prin aceste proteste, rămân armate întregi de idioți utili (mai degrabă, inutili) care cred că rasismul împotriva negrilor poate fi eliminat încurajându-i pe negri să acționeze exact ca în stereotipurilor rasiștilor albi. fW.DJ POȘTA REDACȚIEI Așa cum se poate observa și în dialogul de mai jos, COVID 19 a schimbat lumea. Ea nu va mai fi la fel deloc. Sau parțial -Alo, bună ziua dumneavoastră, dar și mie. - Bună ziua. Dar de ce v-ați dat bună ziu chiar și dumneavoastră înșivă? - Păi, am zis că dacă nu-mi dai mai ale răspuns la salut, să-mi dau eu ca să fiu asigurat. - Corect! Ați fost prevăzător. - Așa. Să trecem la treaba pentru care v-am apelat. -Da. Treceți! - Deci am ieșit și ia acuma din casă, unde am stat închis și sechestrat pe toată perioada pandemiei. - Abia acum? - Da. Am zis să fac ca lumea. Și ce credeți că am găsit în afară? -Ce? - Lumea nu mai este la fel. A avut dreptate analiștii economici nord-atlantici, Prelipceanu, Mândruță și Fuego. Fraților, a zis ei toți în car că lumea nu mai va fi la fel? A zis. Și mare dreptate a avut. - Dar ce ați găsit acolo? - Mă duc eu puțin la o mare discotecă de fițe și ce văd? Acuma femeile nu mai este înnebunite după bărbații cu bani și Ferrariuri scumpe ca Rolls Royce-ul. Acuma gagicile mișto se uită numai după bărbați care nu are după ce bea apă și care nu are să le dea și lor un suc. Am înțeles că e topite, înnebunite cu coanele după bărbații fără un sfanț. Deci lumea nu mai va fi la fel după pandemie, v-am zis. Apoi am văzut că și bărbații este înnebuniți sexualmente după femei urâte, bătrâne cu pieile lăsate. Unul nu mai se uită după gagicile tinere și mișto. Deci și aci s-a dat lumea peste cap exact cum s-a zis. - Ce schimbăi ați mai observat? - în lumea de după pandemie oamenii merge la serviciu ca să piardă bani, nu ca să facă bani. Cei mai imecheri în corporații e ăia cu salarii mici, nu cum era înainte de pandemie, cei cu salarii mari. Paznicul de la intrare e mai respectat ca CEO-ul. -Aha! - Apoi, în lume cele mai tari sueerputeri nu mai este cele care are portavioane și rachete nucleare. Acum, că s-a schimbat și e altfel lumea, legea în politica mondială o fac ăia mici și săraci, nu ăin bogați, ca până acum. - Foarte interesant. Lumea chiar nu mai este ca înainte. - Oamenii au devenit foarte altruiști, nu se mai gândesc decât la binele celuilat înainte să se gândească să facă ei bani. Nu mai e nimic ca înainte. Dar chiar că ne-a dat peste cap. - La FMI și la Banca Mondială conduc numai românii, bulgarii, popoarele astea care erau de doi lei înainte. Abia dacă mai vezi câțiva evrei care și ăia spală pe jos sau dau la cazma din greu. Sau le șterge mâinile la barosanii din Vaslui, care ei e imecheri la Hollywood și pe Wall Street. Doamne, Dumnezeule mare! Dar chiar că lumea nu mai va fi la fel. Decât atâta văd c-a rămas la fel: datoriile mele la întreținere. Aci n-au nimerit-o analiștii plini. Bine măcar că avem un punct de reper. Mulțumim. La revedere! EmikÂze prostrestÄnt Redacția Kamikaze Domnul Atsushi Silviu Brizu [Chicago] Alexandru Căutiș Razván Cucui Nicolae R.Caramuș Gabriel Drogeanu Alexandru Dutu Barbosu Alexandru Hâncu Andrei Manțog Alina Moscalu Dragoș Mușat Nicu Damaschin Adrian-Nicolae Spîrchez Mircea Toma Marian Turosu Bogdan Baghiu Cezareanu Concept grafic: Octavian Cociș DTP: Florin Paraschiv Tipar: Design Print Tel: 0786.958.267 Distribuție, abonamente: Alexandru Fileu distributie(1)kamikazeonline.ro alexandru fileu(ă)kamikazeonline.ro Publicație auditată pe perioada iulie 2009-martie 2010