Magazin Sălăjean, martie 2020 (Anul 25, nr. 38-59)

2020-03-26 / nr. 56

2 foi 26 Martie 2020 Editorial Augus ta Tefiqschfi y?, \ RánÉpí îi ceas de pandemie Sunt momente în viață, ca și cel de acum, prin care trecem cu toții și în care trebuie să fim solidari. Acum, când ne luptăm pentru a trăi, pentru a trăi și pentru nimic altceva, trebuie să lăsăm la o parte critica, frustrările, răzbunarea și toate astea. După, dacă trecem cu bine, va fi momentul prielnic să ne scoatem ochii”. Să-i arătăm cu degetul pe cei incompetenți, dar și pe cei competenți. Să le batem obrazul în public fără ocolișuri celor care trebuiau să facă și nu au făcut. Acum e momentul să fim împreună, pentru că numai așa vom reuși să trecem peste tot. Nimic nu durează o veșnicie! Toți am greșit, deopotrivă. Unii mai mult, alții mai puțin. Toți suntem vinovați! Dar acum chiar nu e momentul să stăm pe margine și să tot aruncăm cu pietre. Eu una, în aceste momente nici nu pot să mă gândesc la mine. Mă gândesc doar la cei dragi, la familia mea, fără de care aș fi nimic și fără de care nu ar mai avea rost viața. Nu am putut și nici nu voi putea niciodată să fiu fericită de una singură. Mă gândesc la copilul meu, la soțul meu, la mama mea, la fratele meu, la nepoți, la cei dragi mie. Degeaba lupt pentru mine să scap doar eu! Chiar degeaba! Sunt absolut convinsă că dacă voi rămâne doar într-o pereche de pantaloni, cu ei alături vor putea reface tot. Nu-mi e frică de mine, mi-e frică de ei, de cei dragi. Sunt conștientă de faptul că în aceste momente, fiecare este arhitectul vieții sale și a gândurilor sale, care trebuie controlate. Nu doar gândurile, ci și faptele. Avem grai pentru a împărtăși cunoștințele și lucrurile frumoase. Ni s-au dat picioare pentru a alerga spre oamenii pe care-i iubim pentru a-i ajuta dacă au nevoie. Și cel mai important lucru: am primit brațele pentru a-i îmbrățișa pe cei dragi. Acum nu se poate și trebuie să înțelegem asta! Dar va veni și ziua în care vom putea face acest lucru. Pentru asta trebuie să depunem efort, efortul de a sta în casă. Valoarea unei persoane se vede din ceea ce are în interior și de ceea ce este capabilă să dăruiască. Să iubești înseamnă să simți suferința celuilalt ca pe a ta. Avem multe locuri bune de făcut în aceste momente. Să nu uităm nicio clipă că sunt oameni care se bazează pe noi. Pentru cei dragi nouă, trebuie luptăm! Oamenii frumoși nu sunt întotdeauna buni, dar oamenii buni sunt întotdeauna frumoși. Magazin Sălăjean în urma articolului publicat de Magazin Sălăjean” Primarul Ionel Ciunt vrea reducerea cu 50 la sută a abonamentelor la parcare Florin Negoiță Articolul publicat, marți, de cotidianul Magazin Sălăjean "Parcările Zalăului - de ce plătim 800 de lei pentru un abonament anual" a avut un impact neașteptat la nivelul conducerii Primăriei Zalău. Solicitările și opiniile zălăuanilor, tariful abonamentelor mult prea mare pentru posibilitățile și veniturile zălăuanilor, numărul insuficient de locuri de parcare ne-au determinat să publicăm o analiză succintă a acestei situații și să solicităm municipalității un punct de vedere detaliat care să cuprindă, în primul rând, motivația principală care a dus la dublarea tarifului pentru abonamentul de parcare în municipiu, de la 400 de lei în 2019 la 800 de lei în 2020. Imediat după publicarea acestui articol, primarul Ionel Ciunt a avut o intervenție pe pagina de Facebook a cotidianului Magazin Sălăjean, luând, pe loc, o decizie așteptată de toți posesorii de autoturisme din municipiu. "Pentru a veni în sprijinul persoanelor fizice și juridice în această perioadă dificilă, joi, 26 martie, vor propune Consiliului local o serie de măsuri privind obligațiile fiscale ale acestora. Una dintre acestea se referă la suspendarea abonamentelor de parcare cu valabilitate lunară, trimestrială, semestrială și anuală pe o perioada stării de urgență și încă 30 zile de la încetarea acesteia. După expirarea acestei perioade cuantumul tarifelor pentru abonamentele menționate mai sus va fi la nivelul anului 2019 (redus cu aproape 50 la sută față de 2020)", a anunțat primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt. Wizz Air a suspendat o serie de zboruri interne. Cum pot fi recuperați banii dați pe bilete Wizz Air a suspendat, de ieri, 25 martie 2020, toate operațiunile de la bazele din Timișoara, Craiova și Sibiu. Măsurile sunt luate ca urmare a restricțiilor din partea autorităților române cu privire la circulația cetățenilor străini în România în cadrul eforturilor de limitare a epidemiei de coronavirus. Toate celelalte operațiuni din România (București, Cluj-Napoca, Iași, Suceava, Constanța, Tîrgu Mureș și Satu Mare) rămân active, dar cu restricțiile impuse de diferitele țări către care Wizz Air operează de pe aeroporturile respective. Pasagerii cu rezervări afectate de suspendarea zborurilor vor fi informați automat prin e-mail dacă au rezervat direct pe wizzair.com sau prin aplicația pentru mobil. Clienții vor primi automat în contul de client Wizz 120 la sută din valoarea achitată pentru călătorie, sumă care poate fi folosită în următoarele 24 de luni pentru achiziția de produse și servicii Wizz Air. Pasagerii pot alege rambursarea banilor - care va dura mai mult - și vor fi informați despre pașii necesari pentru un transfer bancar sau transferul către un card bancar printr-un e-mail separat; în acest caz, clienții vor putea primi doar 100 la sută din suma achitată inițial. Pasagerii care și-au făcut rezervările prin intermediul agențiilor de turism - inclusiv agențiile de turism online trebuie să ia legătura cu agenția de unde și-au cumpărat biletele. Wizz Air își cere scuze pentru inconvenientele pe care le pot produce aceste restricții de călătorie clienților și îi asigură că siguranța și binele pasagerilor și ale echipajului rămân principalele priorități ale companiei: ■ F. N.