Evangelischen Gymnasiums, Medgyes, 1938

Cronica anului şcolar 1938/39. Anul şcolar 1938/39 se prezintă cu diferite schimbări mai mari în corpul didactic al şcoalei. Pentru a se putea dedica mai bine studiilor sale referitoare la Stefan Ludwig Roth, profesorul dr. Otto Folberth a abzis, cu ziua de 1 Septemvrie 1938, de la postul său ca director al şcoalei. Profesorul dr. Otto Folberth a fost ales ca director în ziua de 1 Noemvrie 1933, când, după moartea neuitatului director dr. Hermann Wekeli, se deschisese un gol mare în comunitatea de muncă a şcoalei noastre. Dar directorul dr. Otto Folberth, dispunând de avânt tineresc şi de intenţiuni ambiţionate şi fiind de o mare elasticitate fizică şi sufletească, a reuşit să umplă devreme acel gol. Cunoscător al tineretelui, ştia să aplice dela tot începutul metodele cele mai bune ale educaţiei moderne. Prin aceasta, precum şi printr’un număr de măsuri sănătoase referitoare la întreaga muncă şcolărească, directorul dr. Otto Folberth şi-a câştigat merite nepieritoare pentru liceul St. L. Roth. — In locul său a fost ales, în şedinţa din 29 iulie 1938 a Presbiteriului ev. lat. din Mediaş, subdirectorul şcoalei, în acelaşi timp şi directorul Şcoalei Gremiate de ucenici comerciali din Mediaş, profesorul Iulius Duldner, care în ziua de 31 octomvrie 1938 a fost instalat în mod solemn, prin protopopul comunităţii ev. lat. din Mediaş, d-l Carl Römer. Postul de subdirector a fost încredinţat d-lui profesor Gustav Schuster. Concedii pentru completarea studiilor au fost acordate profesorilor dr. Otto Folberth, Hermann Oberth şi Hans Breckner; ei au fost supliniţi prin profesorii Gerhard Sooss, Otto Renner şi Karl Dietrich. Concedii date din cauza de boală şi concentrarea mai multor profesori cât şi decesul neaşteptat al profesorului Andreas Rosenauer au avut ca urmare angajarea provizorie a profesorilor dr. Hermann Schuller, Hans Rampelt, dr. Richard Kenzel, Helmut Rehner, dr. Fritz Schmidt şi a preotului ev. lut. dr. Egon Heidel. Cu toate schimbările acestea, rezultatul muncii depuse în cursul anului şcolar este satisfăcător, mulţumită străduinţelor corpului didactic care, îndemnat şi condus fiind de ideile şi evenimentele epocii mari în care trăim, şi-a dat toată silinţa pentru a-şi îndeplini exact, zi pe zi, îndatoririle sale. Manuale au fost publicate de către profesorii: Iulius Draser, Lehrbuch der Psychologie, pentru clasa a VI-a, şi Gustav Schuster, Einführung in die Kunde vom Menschen und von den Tieren, pentru clasa I-a. Ambele manuale continuă şirul manualelor publicate până în prezent de profesorii şcoalei noastre: dr. Hermann Schuller, Iulius Duldner, Iulius Draser şi Michael Girschl. Cu acest prilej mai amintim pe scurt cunoscutele publicaţiuni referitoare la St. L. Roth ale profesorului dr. Otto Folberth precum şi compoziţiile muzicale ale profesorului Fritz Schuller. Şcoala a fost vizitată de trei ori de inspectori şcolari: d-1 inspector general şef Silviu Ţeposu a făcut inspecţia administrativă în 24 Septemvrie 1938 şi inspecţia pedagogică în 9 şi 10 Februarie 1939. In 7 Octomvrie 1938, d-1 inspector Breazu a făcut o inspecţie specială la orele de muzică a profesorului Fritz Schuller, în baza acestei inspecţii d-1 Schuller a obţinut autorizaţia definitivă ca profesor de muzică la şcoala noastră. Numărul elevilor s-a ridicat cu 20, faţă de anul trecut. Dintre cei 250 de elevi înscrişi la începutul anului şcolar, 3 elevi s-au retras în cursul anului. Un elev al clasei a IV-a, Gustav Adolf Hermann, a decedat după o boală mai îndelungată. El a fost înmormântat în satul Bazna, în ziua de 27 Aprilie 1939. Camarazii săi şi doi profesori au luat parte la înmormântarea lui. Dirigintele clasei, profesorul Sooss a interpretat doliul şcoalei. Starea sanitară a celorlalţi elevi a fost bună. Toţi elevii au fost asiguraţi la Societatea de Asigurare „Transilvania“. In internatul şcoalei au fost înscrişi 103 elevi. Directorul internatului a fost profesorul Andreas Rosenauer, iar după moartea sa, în mod provizoriu până la sfârşitul anului şcolar, profesorul Gerhard Sooss. Deschiderea anului şcolar s’a făcut în mod solemn în 17 Septemvrie 1938. Cursurile clasei a VIII-a s’au încheiat în 20 Maiu, cele ale celorlalte clase în 31 Maiu. La examenele de fine de an din clasa a VIII-a a luat parte d-1 director de liceu Nicolae Pop, la celelalte examene de fine de an precum și la examenele de admitere în clasa I-a și a VI-a a asistat d-1 pro-