Mişcarea, aprilie 1922 (Anul 16, nr. 71-93)

1922-04-01 / nr. 71

pentru copii şi adulţi e numai aceea cu Unt de Peşte lodoferat simplu WERNER Tonic, depurativ, nutritiv, recomandat contra anemiei, scrofulosei, gutei, reumatism, etc. Feriţi-vă de Imitiţiant Unt de Peşte lodoferat cu fosfor WERNER Special contra rachitismului, emfatismului şi reconfortant pentru copii şi adulţi slăbiţi de munca intelectuală. La cerere se expediţii ca pofta Unt da Peşte lodoferat cu mercur WERNER Tonic, depurativ şi curativ pentru reconvalescenţi sifilitici. 841—129 Depoaitul, Farmacia 1. Werner laşi da), Ramneauţu Patrichie (Timiş Torontal) Ștefan Vasile (Arad), Sata Ion Dr. (Caîs’nar), Soricu Ion (Sibiu), Solomoneicu C. (Târnava-Mare), Tomuiescu Cristian (Arad) Tănăsescu Constantin (Odorhei), Timil Ion Dr. (Samui) Tuteanu,Laszil Dr. (Sibiu), Urdelean (Maramure$), jVariolana Artur General (Hunedoara), Vasiescu Al. Jean (Satmar), Vasilescu Al. Ioan (Satmar), Zoltman Ztel Dr. (Maramureş), Zigre Nicolae Dr. (Rion). Partidul Naţional Ardelean. — Agârbiceanu Ion(Alba de Jos), Bălan Ion Dr. (Aba de Jos), Dan Sever (Cojocna), Delen Victor Dr. (Sălagiu), Gloiţ Vasile (Arad), Haţegan Emil (Cojocna), Lepădata Ion (Sălagie), Lopaş Ion Dr. (Sibiu), Lirsch Demetru Dr. (Bihor), Lazăr Aurel Dr. (Bhor), Maria Iutin Dr. (Alba-de-Jos) Marsien Justin Dr. (Arad), Moldovanu Victor Dr. (Bistriţa,Năsăud), Manu Dumitra Dr. (Solnoc-Dibâca, Micșa Romulus Dr. (Solnoc- Dobâca), Munteanu Victor Dr. (Solnoc-Dobâca), Mara Gheorge (Turda- Arieş), Socol Aurel (Cojocna), Nemes Station Dr. (Cojocna), Pop Mihail (Samat) Pavelea Octavian D.. (Solnoc-Dobâca), Popovici Mihail Dr. (Solnoc-Dobâca), Pop C. Ştefan (Arad), Vaida Voevod Al. Dr. (Alba-de-Jos, Caraş-Severin), Svftbi şi Saşi. — Konnert Arţar Dr. (Blatriţa-Năsăud), Konnert Fritz (Braşov) Brausch Rudolf (Sibiu), Binder Vilhelm dr. (Târnava-Mare), Cauch Mihail D., (Timiş Torontal), Kraatter Francisc Dr. (Tuniş- Toroatsi), Haas Frederic Dr. (Târniva- Mica), Roth Hans Dr. (Târnava-Mare). Conservator-Democrat. * Brătăşanu P. P. (Mureș Turda), Ionesco Take (Satraur). Independenţi.—Bernadi G. Dr. (Mareş Turda), Kis Gheea Dr. (Odorhe). Partidul Koporului. *Dr. Petru Gross (Hunedoara). Socialist—Bagnari Iosif (Hunedoara), Victor Dr. (Alba de Jos), Micşa Liviu (Solnoc-Dobanca), Mureşan Jovian (T.Arieş), Pasca Ion Dr. (Timiş-Torontal), Vâcau Ion Dr. (Cojoaca), Independenţi. — D-nii: Balazs Ernce (Trei Scaune), Cosma Gavril Dr. (Bihor), Faeyeop Brilan (Timiş-Torontal), Givulescu Procopie (Arad), Mihail Teodor Dr. (CojecnOlar- Ştefan (Odorhei), Swxhi şi Saşi. Ru-oil Moeller Carol (Timiş Torontal), Poloni Arţur Dr. (Braşov), Schuierus Adolf (T.Mare). SENATUL BUCOVINA (partidul d-lui I. NI- Sfor). — D-nul Brătianu C. I. I. (Rădăuţi), Carabioschi N. Dr. (Gara Humoranu Câmpu-Lung), Lupa Teorii dr. (Suceava- Siret), Onciu Const. dr. (Cernăuţi judeţ), Perker Pavel (Storcăneţ), Sereki Vasilco G. (Vijniţa-Văscăuţi), Veiselberger Saio dr. (Cernău I-oraş), Viitoianu Artur general (Coţmani Zutavna), BASARABIA (partidul d-lui I.in Culeţ). D-nii Balada Eilsel (Hotin), Casett N. (Chei), Grop. Alex. (Chişinău), Gilăţeana ban (Tighina), Lasca G. Dr. (Urhely), pala G. Porfirile (Chişinău), Pelivan loan (Chişinău), Sanielevici I. (Chișinap), Stefanof Gr. (Hotiu), Sassu Vasiie (Ismau), Sncita Vartolomeu (Tighina), Tomov Vasiie (Ismail). Partidul ţărănesc: Baîaasenco Iacob (ui hui), Cavaliki Feodorof (Cetatea Alba), Calian Victor (Soroc*), Ceagaiâc Eftimie (Soroca), Poatelache Nicolae (Blip) Rasa Nicolae (Cahni), Stere C. (Bâlji, Cetatea Alba), Sobaia Vasile (Soroca), Trandafirescu Nicolae (Cetatea Albă), ARDEALUL (Partidul National- Liberal). — D-nii Ardeleanu Cornel Dr. (Arad), Bogdan Stefan Dr. (Cine), Bianu Vallie Dr. (Cojocna), Baizea N. Protop. (Făgăraş), Bocht Vaier (Hanedora), Bran Emilian Ur. (Sălajar), Cocaş C. (Arad), Constantinescu N. G-ral (Hanedora), Dama Vasile(Mureş-Tolida), Diseacu Const. (Sibiu), Dimitrie Hânca (Tărnava-Mica), Luminescu,"C. (Timiş-Torontal), Ghent D. Dr. (Bihor), Galicia D. Dr. (Caras-Severin), Galia Vaier Dr. (Timiş-Torontal), Garvan Robert (Satmai), Iliescu D. General (Bihor), Moldoveanu Oana (Arad), Miunteanu Al. Protopon (Bihor), Mustea Filaret (Caras-Severin), Mihail C. Ion (Satmai), Mircea Ignat (Târnava Mare),Şistor Aurel (Satmar), Păcuraru Ion (Bistriţa-Năsăud), Popa Ion (Caraş-Severi), Panaitescu Ion (Hanedora), Popovici Otto (Hanedora), Pena Vaspasian (Maramureş), Popp Şefan (T.Arieş), Rusa Ştefan (M. Turda), Tarţia Ion (Maramureş). Partidul Naţional Ardelean.—D-nii Alexandra G. Dr. (Sitajal), Bârseanu Andrei (Alba de Jos), Blid Aurel Pr. (Solnoc-Dobânca), Dacia Mihail Pr. (Solate- Dobânca), Drăghus Petru (Sibio), Gropsiana M. Dr. (Garaș-Severin), Macavei m 13 canna* Afacerea bijuteriilor false din Iaşi — Isprava unui bandit — Pe ziua de eri, a fost un adevărat defileu laPrefectura de poliţie. Au fost diferite persoane, care s’au plâns, că au căzut victime unor escroci, cari li-au vândut pietre fals, drept pietre bons. Poliţia a Început cercetările cuvenite. Se ştie că doi cari se Îndeletniceau cu acest sistem de escrocherie, sunt arestaţi şi ar crede că destăinuirile lor vor uşurt descoperirea intregei bande. Dar e curios, cum se mai găsesc persoane care avide de câştig se lasă cu atâta uşurinţă a fi escrocaţi, după ce zilnic presa înregistrează aceste catari. 4 Dar pe siua de cri, a a săvârşit un adevărat act de banditism. Sub motiv de a-i vinde nişte pietre sempe pe un preţ derizoriu, un bandit atrase In cursă pe un negustor basarabean şi ti . duse pisă un fandacal Lozonschi, sub cu- i vânt că acolo e locuinţa sa. Ajuns In stradelă, banditul, care probabil cunoaştea bine victima, li aplică o pa- I ternică lovitură în cap; negustorul căzu jos, iar bamitul îi fură suma de 400 000 lei, ce o avea asupra sa, după care o dă la fugă. Câţiva trecători se inară după bandit, dar acesta islsti sft dispară. Semnalmentele canditului sânt precis date şi se crede că prinderea lui nu va întârzia. Comerciantul care a fost victima agresiunel, din str. Lozonschi, e Iicob Vexier, din Befereşti, i »’« enstras iuaa de 43.500 lei şi acest negustor a căzut victima dorinţei de a obţine uşor un mare chilipir. — Astăzi a sosit în localitate distinsul conferenţiar bucureştean d. profesor Ştefănescu. D sa va vorbi în aula universităţii, astă seară la ora 9, despre .Delfi" sufletul artei Eline. — D-l Proim Fişer, cu ocazia căsătoriei fiului său, a donat 30.000 Iei pentru diferite aşezeminte de binefacere şi a dispus ca o sumă de bani să fi distribuită la sarael. — La Prefectura de poliţie s’a primit azi o telegramă din Galaţi, prin care se anunţă, că au fost arestaţi acolo basarabenii Niculai Derderov, Garman Ghera şi Erauson Ghibiet care de asemenea au ex- cvocat mai multe persoane, vânzându-le strasuri drept pietre scumpe, şi aceste persoane au căzut victime avidufiţei lor de câştiguri uşoare.: — Astă noapte a încetat din viaţă d-na Rosenbaum, soacra d-lui Moritz Wachtel. CRONICA SPECTACOLELOR teşi. — Uiraparte „Alblua®, Strada Sheteft* Informaţii — D. G. G. Mârzescu, ne autoriză să dăm cea mai categorică desminţire declarafiunilor ce ziarul „ Lipta*, în articolul de reportaj politic de aseară, ti atribuie a fi rostit către unii din membrii majoritafii sau amicii săi. In nici o împrejurare şi către nimeni d. Mârzescu n- a făcut declaraţiunile ce i se atribue. Totul este o născocire. — Astăzi are loc la New York un banchet organizat de corett din România, în onoarea d-lui Bibescu ministrul României în Statele Unite. Banchetul are loc în pătatul „Ambasador". Cuvântările vor fi rostite de către d-nii dr. Siegelstein, avocatul 5 Sufran și L Diamant, tustrei sunt originari din România. — In ultimeie 15 file, 31 persoane au fost escrocate în localitate, prin cumpărarea de petre false, plătindu-le drept bane. Și zilnic se găsesc oameni cari se lasă a fi păcăliţi. — Comercianţii din localitate proectează redactarea unei intâmplări Împotriva proectului d-lui Scatara, de a mata magazia de mică viteză la Socola. Comercianţii arată că această matare ar Însemna noai şi mari greutăţi de transport şi urcarea cheltnelilor. — OPERETA.— In astă seară o nouă premieră pentru amatorii de muzică, .Dragostea Corael“, operetă din repertoriul naţional a defanctului compositor I. Brătianu. Rolurile prime sunt ţinute de protagoniştii ansamblului. Ce va fi la 8 Aprilie în Bârlad ? Cel mai frumos şi cel mai splendid BAL CU COTILLON, organizat in folosul muzical regimentulul „ Roşiori ,Regina Maria“. Acest bal pentru care se fac mari pregătiri şi a cărui autpriza de cotillon au fost comandate la caza Werthein din Berlin şi Lafayette din Paris, promite a fi o sărbătoare pentru birlădeni. *E! va avea joc in sala teatrului ,Carol cel Mare , a cărei amenajare a fost încredinţată unui artist de decoraţiuni sosit de la Arad. Cotillon, tombola, ruleta, caişori şi alte jocuri distractive, pe lângă un program de dans ales. Dansul fiorilor, dansul lampioanelor, danzul steguleţelor, etc. etc. Ţinuta de seară, admiţândune şi cea costumată. — Sâmbată 1 Aprilie, va avea loc în salonul Conservatorului, din strada Bana, al II-lea fesival dat de „Asociaţia elevilor Conservatorului“, cu concursul maestrului N. Teocorescu, a d-şoarelor Eilza Cristescu, Sarah Gjidstein, Venera Stamatian, Jinny Ionac, precum şi a d-lor I. Ghiorghiu-Dumesti, Marcel Leibjvnd, C. Rasei, A. Pavelescu, Radu Carp şi Mircea Bude. — Sâmbătăjjjl Aprilie 1922 are loc la „Cercul Militar“ unmare asaltde arme (sibîe, spadă şi floretă). Deasemenea , va avea loc şi un asalt de box. Totodată , va fi şi o ^audiţie musicali, dată de maestrul Mezetti, ca excelenţii săi elevi d-na s. d. Radzy. In urmă va fi dana până dimineaţa. — De către cottHla a 4 « *’a arestat In strada Socola pe an basarabean, care avea ascuns In ghete atj mic și fin arsenal de spargere. Sa!& Cîî5«£»«fe Modern Astăzi în matiném! și seara celebra tragediană D-ra .Suzanne Doivé apare In puternica dramă L’HOMME ET LA POUPEE ( săpuşile) roman pasionat de Mauricce Mailand în 6 acte. — Adaos Is program o comedie franceză și Gaumont-Journal de moda femenină la Paris şi ultimele noutăţi mondiale. Cinema Elsabeta (Soc. Mărişti) Astăz in matineuri şi seara se reprezintă a 4-a şi penultima serie din marele film american .Fiul lui Tarzan“»grandios cinema roman de aventuni senzaţionale — 6 acte mail. Programul mai cuprinde, din marele concurs a filmelor Eclair cea mai frumoasă femee a Franţei, Selecţiunea Eroinele Celebre, pe cum şi o comedie. SALA CINEMA SIDOLI (Soc Mirişti) Joi 30, Vincii 31 Martie şi Sâmbătă 1 Aprilie 1922, la ambele mat neuri ora 3 şi 5. jam. 1. Duminica numai la matineul al 2-lea ora 5 jam. armarea şi sfârşim! INTRE DOLAR SI FRANC cu Za la Mort şi Za la Vie Seria 3-a ultima conţinând 8 acte. In curând: REPUTATION cu Priscilla Dean cunocută din Fecioara din Symbol. PUBLICAŢIUNE In conformitate cu ordinele Direcţiunei Generale Sanitare No. 5853 şi 5852 a. c. se aduce la cunoştinţa celor interesaţi că in ziua de 24 Mai 1922 ora 4 p. m. se va ţine licitaţie publică,prin oferte închise in cancelaria Regiunei a Vila Sanitară Iaşi str. Păcurari No. 33 pentru aprovizionarea cu lemne de foc necesare ospiciuloi Socola şi spitalului de Izolare din Iaşi pentru exerciţiul 1922—1923. Condiţiunele şi modul de aprovizionare cu lemne se pot vedea în zilele de lucru de la ora 10—12 a. m. la Regiunea VII Sanitară din Iaşi str. Păcurari No. 33._____________________ 9931 Ultima oră telegrafică ATENTAT INPOTRIVA LUI MILIUKOFF Telegramele anunţă că într’o sală de concert la Berlin s’a încercat un atentat înpotriva lui Miliukoff comisarul de externe al sovietelor ruseşti Atentatul n’a izbutit, au fost însă ucişi doi tovarăşi de al lui care erau în sală. Atentatul care este rus a declarat că a vrut să răsbune asasinarea Ţarului. 0 DESMINTIRE A D-LUI GH. MÂRZESCU D-l Gh. Mârzescu desmînte categoric cele relatate de ziarul Lupta cu privire la unele declarat cu caracter politic atribute d-sale și care sunt de domeniul fantaziei. Căsătoria Princesei Mărioara Presa din Belgrad anunţă rcă ,la căsătoria regelui Alexandru cu principesa Mărioara, vor fi nuni dnil 11.C. Brătianu.şi Mazarik preşedintele republice Ceho- Slovace. Arestarea din Brăila La Brăila a fost arestat căpitanul intendent Manea, care a delapidat o sumă de 400.000 Iei din serviciul intendenței. Ancheta Continuă. Eliberarea mărfurilor din vămi Un ordin circular trimis tuturor vămilor dispune ca toate mărfurile ce sosesc la vămi să fie eliberate comercianţilor pe baza declaraţiilor fără ca intârzierele provenite de la data acestor declaraţii şi până la elberarea lor să fie considerate ca zile de magazionaj. ' Un atac banditesc la Constanţa Din Constanţa se anunţă că o bandă înarmată a atacat în satul Covadin din jud. Constanţa, pasul de jandarmi şi o prăvălie din apropiere, intervenind jandarmii doi din bandiţi au fost prinşi. S’a orânduit o anchetă. Lichidarea mărfurilor dela direcţia aprovizionărei Eri după amiază a avut loc o consfătuire la Ministerul de finanţe in chestia lichidărei mărfurilor dela direcţia aprovizionărei. S’a hotărât ca o parte a acestor mărfuri să fie date funcţionarilor pe preţ de cost iar restul să fie vândute prin licitație publică. Loturile demonstrative O comunicare oficială arată că loturile demonstrative vor fi menţinute numai pentru invalizii din război şi agronomii particulari. Contractele Încheiate cu agronomii care sunt funcţionarii statului vor fi reziliate. . Frizeria.„UNIREA“ Plata Unire! No. 3 Pe lângă, salonul de Frizerie s’a amenajat o CABINA specială de manicare, Cu cea mai neîntrecută lucrătoare, încercaţi şi vă veţi convinge. Cu samă V. Vrânceanu & C Codrin ! De vânzare haragi pentru vie, p cdaţi loco sau podgorie, A «c adresa via Gâzi, Repedea. 957—1056 Arestarea unui averescan La R. Vâlcea a fost arestat fostul deputat Tomescu acuzat de trafic de Influenţă. Declaraţiile cancelarului Wirth In Reichstagul german cancelarul Wirth a făcut declaraţiuni cu privire la nota trimisă aliaţilor prin care germania refuză acceptarea condiţiunilor impuse. Cancelarul a aratat că germania este în imposibilitate de a găsi izvoarele necesare pentru aplicarea impozitelor impuse care ar trebui să acopere o sumă de 60 miliarde mărci în aur. Cancelarul a făcut un apel la guvernele aliaţilor ca să renunţe la acest proect care ar distruge poporul german şi care n- ar putea fi acceptat de nici un guvern cu răspundere faţă de poporul său. Şedinţa de ieri a Camerei Ieri a continua discuţia asupra validărilor. D. SPINEANU, ţărănist, a prelungit contestaţia alegerilor de Covurlui. Contestaţia a fost espinsa. Părintele MANU (din partidul naţional) a ridicat contestaţia alegerii din Satu Mare. D. LEONTE MOLDOVANU a răspuns, arătând netemeinicia acestei Contestaţiuni. D. I. T. FLORESCU în aceiaşi chestiune arată că alegerea a decurs conform legii. Mai participă la discuţii d-nii P. Brătăşanu, Boeru ş. a. Contestaţia se respinge, şi se validează alegerea din Satu Mare. Şedinţa s-a ridicat la ora 8 jumătate. In şedinţa de azi a Camerei va continua discuţia validărilor începând cu alegerea din Şocuţa Mare. Fraudele Avirescane din Galaţi Inspectorul general Administrativ d-l Coma a depus la parchetul de Covurlul raportul de anchetă din care se constată că foştii prefecţi Averescani Codru şi Sărăţeanu au căuzat statului o pagubă de 7832200 lei cu prilejul contingenţărei cerealelor, in aceste fraude sunt implicaţi şi câţiva funcţionari de la prefectură. ÂOT'V'.'k'jî 1 O FOTOGRAFIE H Artistic executată, reuşită şi garantată A PUTEŢI OBŢINE CU PREŢ MODEST LA ^ Fotogr. Curtei Regale WEISS, laşi, Piata Unirea V *  h A