Mişcarea, mai 1922 (Anul 16, nr. 94-115)

1922-05-14 / nr. 103

BANCA UNIUNEA ROMANA SOCIETATE ANONIMA Sediul Central laţi.—Sucursale: Chişinău, Bălţi, Reni, Agenţie Chilia Nouă Capital statutar Lei 30.000.000. Capital iniţial Lei 10.000.000. Rezerve Lei 1.000.000 PROSPECT Eroeimea II-« Iei 5.000.000 în 10.000 acţiuni la purtător a câte Iei 500 fiecare Consiliul de Administraţie potrivit dispoziţiunilor Actului Constitutiv şi a art. 6 din Statute a decis în şedinţa dela 19 Aprilie 1922 sporirea capitalului iniţial al Băncei „Uniunea Română“ dela lei 10.000.000 la lei 15 000.000 prin emisiunea unei a doua serii de 10.000 acţiuni la purtător a lei 500 fiecare. Această emisiune este rezervată vechilor acţionari care au drept la o acţiune nouă pentru două acţiuni vechi pe cursul nominal de lei 500 fiecare plus lei 25 pentru acoperirea cheltuelilor de emisiune. Subscrierile vor Începe de la 15 Mai a. c. şi vor continua până la 31 Mai a. C. epocă In care domnii acţionari urmează să-şi exercite dreptul lor de preferinţă, prezentând spre stampilare acţiunile vechi. Domnii acţionari cari nu-şi vor exercita in termen acest drept vor fi Consideraţi Că au renunţat la dânsul. Acţiunile nesubscrise râmân la dispoziţia Consiliului de Administraţie Care le va repartiza şi atribui, după cum va crede de cuviinţă. Odată cu subscrierea se va depune de fiecare acţiune şi primul vărsământ de lei 250 plus 25 lei cheltuelile de emisiune, total lei 275. Al doilea vărsământ de lei 250 se va efectua la epocă pe care o va fixa Consiliul de Administraţie. Se primesc şi vărsăminte Integrale. Noile acţiuni vor participa la dividentul exerciţului social 1922 pro rata temporis, adică în raport cu cuantumul şi data vărsămintelor. Subscrierile se vor face la: Banca „Uniunea Română® Iaşi, precum şi sucursalele sefe din Chişinău, Bălţi, Reni, Chilia Nouă, Banca „Agricolă“ Bucureşti precum şi la Sucursalele sale din Botoşani şi Roman. Banca „Comercială Naţională® din Cernăuţi. Banca „Dorohoiului® din Dorohoi. Consiliul de Administraţie orchestra noastră simfonică. Este an rău care pe viitor ar fi bine să nu se mai intâmpie. In present „Filarmonica“ se găseşte In tamen la Galaţi, unde maestrul Georgescu a obţinut ani acces extraordinar. De acolo trece la Băila, Focşani şi Botoşani iar Marţi soseşte in Iaşi. Concertul „Filarmonicei” merită toată atenţiunea noastră fiind o adevărată şcoală pentru lumea muzicală din Iaşi. Biletele puţine rămase se găsesc la Braşca şi teatrul Sidoil. Informaţii — Dr. profesor N. Iorga ca fine Duminică 14 Mai două conferinţe in localitate, la aula Universităţei. Prima la ora 10 jum. a. m. în folosul studeţilor în ştiinţe, va trata „Despre viaţa ştiinţifică la noi“ cea de a doua la ora 5 p. m. în folosul societăţeipentru profilaxia tuberculozei are de subiect „Aşezămintele de binefacere în vechea Moldovă“. D. dr. Anghelescu Ministrul instrucpunei, a vizitat ori cele mai principale şcoli din localitate. La Universitate s-a interesat mai de aproape de nevoile ei şi a promis a face tot posibilul pentru ca doleanţele Universitâtel să fie satisfăcute. Cu trenul de 7.35 seara ministrul s’a înapoiat în capitală condus la gară de dnli bântânaru prefect de judeţ, d. Georgescu prefect de poliţie şi mai mulţi profesori universitari. — D-l Dr. Anghelescu ministrul Instrucţiunii Publice a primit ori în audienţă pe d-l V. Gheorghiadi preşedintele soc. Studenţilor în medicină. D-sa s’a interesat asupra nevoilor studenţilor medicinişti şi a promis tot sprijinul că i s’a solicitat. Totodată d-l Gheorghiadi i-a prezentat d-lui ministru un memoriu cu privire la apariţia unei mari reviste „Moldova medicală" D-l ministr a cerut sa i se facă o cerere asupra felului de ajutorare a acestei reviste promiţând că va sprijini cu căldură această frumoasă iniţiativă. — Vineri 12 Mai 1921 va avea loc în aoia „Cinema Ellaabeta“, reprezentaţia dată de Jean Macinescu-Sion, ca concursă! d-rei Mihali Vârgoild, fost alist al teatrului Naţional din Bucureşti şi al d-nei Mărioara Marinescu, se va juca„ Fiu de Spion“, dramă intr’an act deFabre; „Căsătoria ca termen fix“, comedie befa într’un act de Faedeaa şi „Fiica adoptivă“ comedie de Herinea. — In zilele de 26 şi 27 Ianie ac va ţine la Prefectura de judeţ examenul de notari provizori. Comisiunea se afli pată sub preşidenţia d-lui P. Fântânara prefect pe judeţ. — D. Sibovici notar la Vlădeni a fost mutat la Andrieşeni. Ca notar la Vlădeni a fost numit d. I. Mono. — Legaţiunea Austriacă din Bucureşti aduce la cunoştinţa tuturor interesaţilor, faptul că supuşii români se bucură în Austria, in ceea ce priveşte proteguirea chiriaşilor, de o deplină egalitate cu supuşii austriaci, legea pentru protecţiunea chiriaşilor din 26 Oct. 1918 R. C. B. No. 361 nefăcând nici o deosebire intre străini şi indigeni. Astfel, Austriac!! din România pot revendica un tratament de reciprocitate in virtutea articolului I din legea chiriilor publicată la 12 Apprbile c. — D-l Inginer Emil Niţescu un distins fiu al Iaşului s’a Înapoiat in ţară venind de la Roma unde a luat parte ca delegat al C. F. R. la conferinţa internaţională a căilor ferate. — S’au publicat nouile dispoziţiuni privitoare la încărcarea şi descărcarea mărfurilor din vagoanele C. F. R. cât şi relativ la taxele de magazinaj. — Am dat ori amănunte mai complecte despre banda de spărgători care proectate citeva mari operaţiuni in localitate. Banda are la activatii numeroase spargeri înfăptuite care sunt în cercetare. Interesant e corespondenţa dintre bandiţi. Pentru a chema pe tovarăşii din Cernăuţi la Iaşi, ei se serveau în corespondenţa lor de formulele următoare : „Vino îndată, ţara iţi va fi recunoscătoare“ sau „te grăbeşte căci ţara e în primejdie“. La apelul astfel redactat veneau cu toţii, căci s’a constat ci nu veneau nici în mod răzleţ ci în bande de câte 5 şi zece inşi. — D. Trichi, sub comitat de clasa a doua la Tg. Frumos, a fost avansat la clasa încă!* şi rentat la Bucureşti. — Congresul funcţionarilor publici, a fost amânat pentru sfârşitel land Iaale. Cong'esai va avea loc la Cioj- m 1 $CARBA TribunalulJud. laşi secţia lll-a rUBLIGflţlUNE dE IIMIZARE No. din 5 Mai 1922 st. n. Dl. Vasile G. lamasul proprietar dornic. Iaşi str. Carol 9, prin petiţia înreg. la No. 8021 1922 a cerut Trib. Iaşi s. 3-a vânzarea prin licitaţie publică a imobilului Moşia Peried-Bălteni cu toate trupurile ei din Comuna Ţiganeşi şi Hermsziu jad, Iaşi pentru eşire din individiene cu Petru Bogdan dornic, Iaşi str. Carol No. 11, Margareta I. Ralet personal cu autorizaţia soţului ei I. Ralet dornic, Iaşi str. Ralet. Maria S. Mehedinţi cu autorizaţia soţului ei Cristian Simion Mehedinţi, dornic. Bucureşti str. D-trie Racovicză 12, Eugenia Crist. Ciomac cu autorizaţia soţului ei Cristian Ciomac dornic. Botoşani strada Ruset 4, şi Epitropia Sft. Spiridon din laşi. La care cerere Trib. Iaşi secţia 3-a in urma Comisiei Rogatorie făcută de Trib. laşi s. r. a prin adresa No. 594 I 922 în executarea jurnalului aceluiaş Trib. No. 9176 I 921, a ordonat prin jurnalul No. 2263 I 922 vânzarea prin licitaţie publică a moşiilor Perleni cu Şăfrăreni, Bălteni cu Stăngaceni şi parte în Vladimira situate în comunele Tgănaşi şi Hermeziu din jud. laşi, avere succesionat şi rămasă pe urma def. loan Cicei şi care imobil după raportul de expertiză aflat la dosarul cauzei şî conform cu cererea prezentată nouă de D-l V. Gr. Iamandi este : Moşa , Perleni Şătrăreni şi Bălteni ca Vladimira şi ca toate celelalte treburi şi denumirile lor, aşa după cum sa stăpânit de def. loan Cicei. întinderea totală a acestor moşii este de 3559 ha. 6299 m. p. din care: a) circa 20 ha. teren de lâpat şi pădure, îl formează locurile în litigiu, b) 22 ha. 12 mo. p. aparţin exclusiv în proprietatea d-lor P. Bogdan şi Vasile G. Iamandi, ce sunt prevăzute pe planul de hotărnicie făcut de d-nul Inginer Roceti din 1921, cu No. 14, 34, 35 şi 36, cuprinzând curţile, coşerele, iazul, parcul şi focul de vie, toate alinate in satul şi lângă satul Perieni. c) 629 ha. 2186 m. p. formează suprafaţa terenurilor expropiate în mod definitiv în casa Proceselor Verbale din prima expropiere făcută în anul 1919 in ziua de 27 Martie, d) 531 ha. 2166 m. p. formează suprafaţa terenurilor expropiate în mod provizoriu din terenuri de imaş şi fântţ, pentru formarea de izazuri comunale pentru satele Perieni, Bălteni ş) Probata în anul 1921 în conformitatate cu Procesele Verbale a corrisionelor respective din anul 1021 şi care aunt prevăzute în plan ca numerile 4, 11, 46 şi 47. e) 667 ha. 9417 m. p. îi formează terenurile acoperite cu pădure împărţite în mai multe puncte ale moşiilor şi prevăzute în plan cu priderile 7, 9, 12, 13, 16, 29, 30,50, 52, 56 şi 57. Din aceste suprafeţe sânt ca circa 580 ha. pădure tăiată de curând. 1) Restul in întindere de 1678—9016 îl formează terenurile de arătură, fânaţ şi imaş. Cancarete pe sus zisele moşii sunt: 1). Una locuinţă din vălătuci compusă din două camere, un hambar cu coşere, toate in stare foarte proastă şi situate lângă satul Bălteni la sosea ac Iaşi-Bivolari, servind ca locuinţă pentru un vatav. 2. Una locuinţă de vălătuci pe şesul Prutului, compusă din o odaie şi un antret în stare proastă, servind ca locuinţă pentru un pădurar. 3. Una locuinţă din vălătuci compusă din dlacă odăi şi un antier, situată la locul numit Stânca, în stare nouă servind ca locuinţă pentru an varar. Moşiile se cultivă de unul din coproprietari şi anune de d. P. Bogdan. Moşiile sunt traversate de şoseaua Iaşi-Bivolari şi sunt departe de oraşul Iaşi la 24 km, iar de gara Larga de 14 km. Pentru care se încunoştiinţează că vânzarea şi adjudecarea acestui imobil va avea loc în pretorul tribunalului Iaşi secţia III, in ziua de 19 Iunie 1922 stil nou, ora 12 p. m., începând licitaţia publică de la suma de 1 milion leur!fac rându-se o publicaţie de vânzare şi Casei centrale de împroprietărire a obştrilor săteşti din Bucureşti, str. Sft. Dumitru. Sunt somaţi toţi acei ce sa vre-un drept de arendă, chirie, ipotecă nau alte privilegii, ca În sinea adjudecării să arăte înaintea tribunalului pretenţiile lor, cunoscând că în urmă na Ii se vor mai ţine in seamă. Preşedinte, (…) Gavrilescu Dos. No. 1441922. Portărei, (*) G. Meste? VIZITAŢI Magazin! Moţilor Sâţt. -*■ 1fîj»grafia „Aibîaa®, Strada SS»to$ CRONICA SPECTACOLELOR SALA CINEMA SIDOLt ţttot. AUraşţi) Zilnic două matineuri la ora 3 şi 5 jum. şi seara la 9 jam. Astăzi în matineuri şi seara se reprezintă seria 3-a DINŢI ALBI 8 acte cuprinzând următoarele episoade: Omor.-------Omor! Săgeata otrăvîifi şi Spectrul moitelul. O interesantă vedere şi o speadrtă comedie americană complecteaza bogatul program. CÎBtim* mitabftta {Soc. Mirişti) Astăzi se reprezintă a 2-a serie din marele succes CEI 13 MASCAŢI cinema-roman american cel mai bogat în aventuri şi senzaţii 8 acte.Din rolurile principale celebrităţile trasatlantice d-ra Rosemary Theby şi Prancis Ford. La Bucureşti acest film a fost reprezentat de 360 de ori. Săi* Qnisssi atf>d®rw astfsl în witineari şi seara cel mai mare succes VÂNDUTA puternică şi grandioasă capo-o’opera socială din viaţa reală In 8 acte, cu Pola Negri din M-me Dubary şi Emil Ianlogs din Danton cea mai modernă şi zguduitoare creaţie a stagiune!. Str. Alexandri No. 11, vis a-vis de Primărie a sosit un mare transport de Ciorapi, calităţi superioare pentru domni, dame şi copii. Mănuşi, batiste, cămăşi, galere, cravate, manşete, bretele şi articole de toaletă Raion special de mode ultimele noutăţi Cu preţuri ce aesfra orice concurentă 1016-10-5 «MO» «MO» «MO» **CO# #«30* «MO» «MO» «IN VITA de vie Producători direcţi sibi Delevar şi Castel de 1—2 ani, ca rădăcini cele mai bune, varietăţi dintre toţi producătorii direcţi. Plantaţiile se fac până la 10 Mai stil vechiu. Amatorii se vor adresa la D. Paşca — Iaşi 1005—2514 Str. Păcurari 170 Ultima oră telegrafică Declaraţiile lui Racovski referitor la recunoaşterea guvernului rus Genova 12.—Racovsky a declarat ziariştilor străini, că dacă chestiunea bonurilor private din Rusia va fi tranşată, sovietele sunt dispuse să examineze problemele politice in legătură cu recunoaşterea formală a guvernului rus şi a pactului de garanţii. Dacă Rusia va fi izolată sau dacă se va forma un bloc coercitiv contra Rusiei, Racovsky prevede agravarea mizeriei generale. (Radov) Modificările răspunsului Rus După o radiogramă sosită din Moscova Cherin a primit noi instrucţiuni asupra unor modificări introduse în răspunsul la memorandu aliaţilor. Răspunsul Rusiei la Memorandul aliaţilor Telegramele sosite astă -noapte arată că predarea răspunsului rus a întârziat. Delegaţii ruşi au înştiinţat pe d. Schantzer despre proectul definitiv al răspunsului. Ruşii au dat ascultare stărinţelor dlui Schantzer de a proceda la reexaminarea textului răspunsului şi s’au pus în contact cu Moscova prin telegrafia fără fir. O cerm asprimii instrucţiuni de a evita idi ce ar zădărnici lucrările conferinţei. Răspunsul rus a fost predat ori preşedinteluic conferinţa. Răspunsul Germaniei Comisiunel de raparaţiuni Eri a fost înmânat IComisiunel de reparafiuni răspunsul Germaniei. Delegaţii cer ca să se înfiinţeze în Germania noii impozite până la suma de 60 bilioane mărci şi insistă pentru contractarea de inprumuturi din Străinătate. Proclamarea Indenpendenţei Croaţiei Tdest. — Toate gazetele anunţă grave tulburări separatiste în Croaţia. Partidul revoluţionar a format un guvern provizor. Prognosticuri asupra sfârşitului conferinţei Sunt speranţe că înţelegerea între aliaţi va fi menţinută şi că conferinţa va termina lucrările în condiţiuni acceptabile. In urma întrunirei comisiunei afacerilor străine predomină impresie optimistă la luxemburg. Strămutarea conferinţei la Londra Dl. Loyd George cere prelungirea conferinţei, dându-i o importanţă echivalentă conferinţei de pace din Paris. D-sa cere strămutarea conferinţei la Londra. Declaraţiile lui Trotzki Trotzki anterlarat că insuccesul conferinţei va avea ca urmare noul războae şi dezagregarea economică a Europei care o va face să meargă spre catastrofa Inevitabilă. Fraudele de la banca Marmorosch Blank Banca MarmoroschBlank confirmă informaţiile „Viitorului“ cu privire la fraudele sucursalei din Galaţi şi anunţă că s-au destituit telegrafic funcţionarii găsiţi vinovaţi. Sentinţa în chestii imobilului din Cobălcescu Tribunalul din Bucureşti după cinci zile de deliberări a dat sentinţa în procesul dintre Ministerul de Război şi Grigoriu în chestiunea imobilului din str. Cobâlcescu. S’a anulat actul de vânzatre. Ministerul de Război a ţinut în gaj imobilul până la plata sumei de 1.700.000 lei pe care G 'gorin'o încasase asupra prețislui de 3.000.000 iei. Vaticanul şi politica sovietelor Reprezentantul Vaticanului a înmânat un document Iui Cicerio prin care cere recunoaşterea protecţiunei misiunilor catolice din Rusia. Sovietele au respins insă clauza privitoare la confiscarea bunurilor eclesiastice. .• In vederea începere! lucrărilor de primăvară au sosit la FERRUM" Fraţii Wachtel Comp. Strada L C. Brătiuna un mare transport de: Ciment de Cin lvor la Ipsos Caramide refractare praf, chamot, sape, hârleţe, lopefi, târnăcoape de oţel, traverse de fir toate prafurile, fer laminat, tablă albă în lăzi, neagră, plumbuită şî galvanizată, Teschen şi „Wolf Netter“, cure de fer, lanţuri, nicovale, munghene, curele, păr de cămilă, curele de balată şi de piele. Pietre pentru moară din renumita fabrică „La Ferre sans Jmarre® vernisorde, Rafia, sulfat de cupru, foarfeci pentru vie, cuţite de altoit, ţevi de fer, de plumb şi galvanizate precum şi de locomotive robinete, rezervoare, closete, căzi, tuburi de fontă pentru instalaţiuni de apă şi canal precum şi toate articolele tehnice în legătură cu branşa ferarier. 1047-122 m , Depurativul Regenerator ,Salparili’! Cel mai puternic depurativ vegetal recomandat de toată lumea medicală contra maladiior: gută, litioză scroturi, boli de pleie, ecseme, boli sifilitice, etc. şi în orice afecţiuni ale sfogelul viciat DEPORTUL GENERAL : FARMACIA Dr. KONYAS IAȘI Se trimite contra ramburs în toată țara 1015-168] !