Monitorul de Sibiu, iulie 1999 (Anul 2, nr. 190-216)

1999-07-12 / nr. 199

MONITORUL DE SIBIU - luni, 12 iulie 1999 o cursă tragică pentru Schumacher ■ după un accident dur, germanul de la Ferrari și-a fracturat tibia, ceea ce va face imposibilă participarea sa la următoarele două Grand Prix-uri Cursa extrem de dură, dominată de numeroase abandonuri, penalizări și lupte „corp la corp“ care s-a desfășurat ieri pe circuitul de la Silverstone a fost cîștigată de pilotul lui McLaren, David Coulthard. Coechipierul lui Häkkinen, care nu a reușit să se înscrie în puncte datorită celor patru ieșiri la standuri, a fost urmat pe podium de către Eddie Irvine de la Ferrari și de Ralf Schumacher. Damon Hill, care va hotărî astăzi dacă se va retrage din campionat sau nu, a reușit să acumuleze două puncte, clasîndu-se pe poziția a cincia. Pentru favoritul cursei, Michael Schumacher, cursa s-a sfîrșit în mod tragic, germanul izbindu-se la cîteva secunde după start de parapet. Impactul a fost extrem de puternic Schumacher fiind transportat de urgență la spital. Pilotul de la Ferrari a suferit o fractură la tibie ceea ce va face imposibilă participarea sa la umătoarele două curse. Turul 0: start cu probleme. Häkkinen își menține prima poziție; Schumacher depășit de Coulthard și Irvine; cursa este oprită; este introdus fanionul roșu; Schumacher iese de pe pistă și se izbește puternic de parapet; germanul este transportat pe targă la spitalul improvizat pe marginea circuitului; se pare că și-a fracturat piciorul drept; germanul va fi imobilizat timp de 6 săptămîni; cauza accidentului pare să fi fost o problemă la sistemul de frînare; Irvine va fi și el chestionat în această problemă el încăpățînîndu-se în a nu-l lasă să depășească pe "Schumacher Turul ": se reia startul; Häkkinen rămîne în fruntea plutonului; Irvine îl depășește pe Coulthard; Hill cade pe poziția a șasea; Safety Car intră pe pistă Turul 2: iese Safety Car după ce mașina lui De la Rosa este scoasă de pe pistă; Coulthard ia un pas de a-l depăși pe Irvine; Fisichella urcă pe poziția a 1 l-a Turul 7; Häkkinen se distanțează de Irvine Turul 11: 4,225 secunde între Häkkinen și Irvine care este urmărit la mică distanță de Coulthard Turul 15. Frentzen rămîne pe poziția a 4-a Turul 23: Coulthard iese la standuri Turul 24: Frentzen și Ralf Schumacher ies deodată la boxe; fratele lui Michael iese în fața lui Frentzen Turul 25: Häkkinen stă la boxe timp de 9,2 secunde; reintră în cursă pe locul 2 Turul 26: Irvine iese la standuri; Häkkinen pare să aibă probleme; Coulhard trece de Irvine Turul 28. Häkkinen se află pe poziția a 11-a Turul 29. Häkkinen pierde o roată; iese la standuri Turul 30: Häkkinen reintră pe pistă; iese Safety Car de pe pistă Turul 31: Abandonul lui Villneuve determină din nou intrarea Safety Car-ului Turul 32: Barrichello îl depășește pe Hill Turul 35: Häkkinen iese pentru a patra oară Turul 39: Ralf Schumacher iese pentru a doua oaaă la standuri Turul 40: Barrichello îl depășește pe Frentzen Turul 41: Coulthard se menține în frunte chiar după revenirea de la boxe Turul 46: Hill iese pe locul 6: Coulthard conduce plutonul Turul 49, bătălie pentru locul 3 între Frentzen și Ralf Schumacher Turul 53: Hill se apropie de Frentzen Turul 60. Coulthard trece linia de sosire fiind urmat de Eddie Irvine și Ralf Schumacher Calificări cu peripeții Al șaptelea pole position pentru Häkkinen Rep. Mika, cum ți s-a părut sesiunea de calificări de ieri? Mika Häkkinen. Deși am avut emoții în ceea ce privește mașina, aceasta s-a comportat excelent. Avînd în vedere structura circuitului a trebuit să luăm în considerare mai multe variante de abordare. în mare, nu am de ce să mă plîng. O destul de mare problemă aici la Silverstone este vremea, care deseori ne joacă feste. Ca și la Magny Cours vîntul influențează extrem de mult viteza pe circuit. Astfel sunt de înțeles diferențele de timpi dintre turele pe care le-am efectuat dimineață și cele de la prînz. A fost de asemenea îngrozitor de cald, ceea ce a afectat bineînțeles pneurile care au fost solicitate la maxim. Cu toate acestea, McLaren se poate lăuda cu mașini excelente, cu motoare puternice și cu o echipă de profesioniști. Vom vedea însă ce se va întîmpla în cursă. Știi că nu îmi place să anticipez. Rep. Mika, acum două săptămîni ai pornit în cursă de pe poziția a 14-a, însă ai făcut o cursă extraordinară. Crezi că va fi o cursă plictisitoare acum cînd pleci din pole position? Mika Häkkinen. Nu, în nici un caz. Sunt convins că va fi o cursă interesantă și provocatoare, însă aici la Silverstone depășirile sunt extrem de dificile și riscante... Rep. Michael, sesiunea de calificări a fost destul de dificilă. Poți să comentezi pe scurt? Michael Schumacher: Primul tur a fost foarte bun drept pentru care am considerat că nu mai este cazul să forțez. Mașina are și ea limitele ei. A urmat turul al doilea, în care nu am avut probleme pînă în momentul în care am derapat și am tras prea tare de mașină. Și iată rezultatul... Rep. David, diferența dintre tine și Mika a fost de 0,7 secunde. Te-a dezamăgit acest rezultat? David Coulthard: Nu pot să spun că sunt foarte fericit de performanța mea de sîmbătă, însă, avînd în vedere circumstanțele, este de înțeles. Pur și simplu nu am reușit să controlez mașina și am avut probleme și cu frînele. E bine că am reușit să mă clasez în această poziție. Putea fi mult mai rău. Rep: Ești de acord că, pentru a rămîne în campionat, trebuie să cîștigi duminică? D.C.: Bineînțeles că voi face tot ce îmi va sta în putință să trec primul linia de sosire. Insă se pot întîmpla o groază de locuri pe parcursul unei curse. Nu mă gîndesc la ceea ce s-ar putea întîmpla în cazul în care nu mă voi înscrie în puncte, încerc să mă concentrez asupra cursei și să dau tot ce pot. Rep. Heinz, din cîte am auzit rănile pe care le-ai suferit în urma accidentului din Canada sînt mai profunde decît au crezut medicii la început. Este adevărat că este vorba de fractură? Heinz-Haralad Frentzen: Adevărul este că am suferit cîteva fracturi la piciorul drept și genunchiul este destul de afectat. Sper însă să nu am probleme duminică și să cîștig. Rănile nu sînt neglijabile însă nu este cazul să mă opresc. Apare la fiecare două săptămâni! Cumpără acum numărul 3! SUPER PIPES ROMANIA sa aduceți * producător unic in Romania de țeava confortul pe-alpe “super pipes” si utilizata pentru instalații apa rece, apa Utilul calda, instalații termice in casele Dvs. SORTIMENTATIA PRODUSULUI: XLPE 1/2” (12-16) = 1,15 USD/ml XLPE 3/4” (16-20) = 1,55 USD/ml _______________XLPE 1» (20-25) = 1,95 USD/ml„ Ic DOffitDS ?wm MMMIMMMMI Concursul organizat de Mc DONALD’s în colaborare cu MONITORUL DE SIBIU are un nou cîștigător! Acesta a răspuns corect la întrebarea "Cu ce fel de toppinguri se servește înghețata la ?” și a cîștigat un meniu BIG MAC și un desert. Octavian ISAICU, domiciliat în Str. V. Aaron, bl. 20, ap. 68. Sibiu. este invitat să își “consume" premiul oferit de McDonald's. Felicitări ! ------------------------------------------------------------------------CONCURS McDonald's McDonald's Sibiu în colaborare cu Monitorul de Sibiu vă oferă săptămînal șansa de a cîștiga: RIDEM NOU IBOS KM © SQUESEOT § f||4.y:l||| munitoii mumiului Întrebare: Cm este orarul liniei “DRIVE" la Sibiu? stinturi:................................................................... . .•................................ .............. Nume. ......................................... Prenume. ......................................... Adresa:str............................................................bioc/nn............................ Etai. ...............Apart...................... Localitaț*g1 ....................................... Tel....................................................