Monitorul Oficial: Desbateri Parlamentare, Senatul - Sesiunea Ordinară, iunie-august 1937 (nr. 40-50)

1937-06-11 / nr. 42

REGATUL ROMÂNIEI MONITORUL OFICIAL PARTEA DESBATERILE PARLAMENTARE Abonamentul la partea H I-a (Desbaterile parlamentare) pentru sesiunile prelungite sau extraordinare se socotește 200 lei lunar (minimum 1 lună). Toată corespondența se va trimite pe adresa: Monitorul Oficial, București I. —Bulevardul Elisabeta, 29 Telegrame: MONIT OFICIAL — Telefon : 4—0430, 4—0438 si 4—0439. ABONAMENTE In țară:.......................... PE SISlMF ORDINARA 1 în străinătate...................................... .............. 1.200 lei . .... 2.4m Prețul unui exemplar din anii trecuți . . . . Abonamentele pentru autoritați și particulari se plătesc anticipat. Ele vor fi însoțite de o adresă din partea autorităților și de o cerere timbrată din partea particularilor. Instituția nu garantează transportul ziarului. Pentru trimiterea chitanțelor sau a ziarului și pentru cerer de lămuriri, petiționarii vor trimite în plus suma de 10 lei pentru spese de birou și porto simplu. SENATUL SESIUNEA ORDINARA 1936 -1937 ȘEDINȚA DE JOI 11 MARTIE 1937 SUMAR: ;— D-l ministru, secretar de Stat D. Iuca, citește mesajul regal, care se înaintează proiectul de lege privitor la desființarea Comunității , avere „Universitatea săsească și a celor șapte Juzi“. — D-l senator M. Vasiliu citește proiectul de lege, din inițiativă parmentară, pentru acordarea unei pensiuni viagere d-nei Anastasia go■ral C. Kecvasov. D-l senator mareșal C. Prezan relatează actele sălrșite de gneralul Nevrosov rus. D-l senator I. Th. Florescu se asociază la întrebarea adresată, în dințai de ieri a Senatului, d-lui ministru al afacerilor străine, cu prire la activitatea d-sale de ministru plenipotențiar al României în «mia. — Se comunică răspunsul scris al d-lui ministru al apărării națione la comunicarea d-lui senator Al. Samoil, relativă la pensiunile subițerilor. — D-l prof. Mircea Djuvara, ministru, secretar de Stat, citește mciul regal, cu care se înaintează proiectul de lege, privitor la exproierea unui teren situat în comuna Breaza de Sus, (jud. Prahova). Senatul aprobă proiectele de lege privitoare la: Modificarea legii pentru Curtea de Casație și Justiție. Iau cuvânt d-nii senatori: V. Rădulescu-Mehedinți, Eft. Antonescu, raportor, și 1 ministru prof. M. Djuvara. Modificarea art. 3, 4, 5, 7, 10, 13, 23 și 26, din legea pentru omizarea Cassei de Depuneri și Consemnațiuni și adăugirea unui armi nou 7 bis. Iau cuvântul d-nn senatori: prof. M. Manoilescu, I. Dalan, raportor, și d-l subsecretar de Stat D. Alimoneștianu. Modificarea și completarea art. 18 din legea pentru înființarea unor taxe de consumație. Iau cuvântul d-nn senatori: prof. M. Manoilescu și I. Damian, raportor. Modificarea unor articole din legea Corpului subofițerilor, din 15 Martie 1932. Organizarea și funcționarea Muzeului militar național și regionalele sale. Iau cuvântul d-l raportor general Paul Zotta și d-l senator prof. N. Iorga. Discuția se suspendă. — Modificarea art. 27 din legea ameliorării terenurilor degradate. — Ședința se suspendă. — La redeschidere. — Senatul aprobă proiectele de lege privitoare la: Modificarea art. 11 din legea administrativă. Autorizarea orașului Zimnicea de a percepe o taxă. Exproprierea terenului cu cărămidăria__proprietatea Tache Manicatide din Anadalchioi (Constanța). Autorizarea Ministerului Apărării Naționale de a defrișa o suprafață de 70 ha din pădurea Răzoare (jud. Trei-Scaune). Indicarea greutății coletelor mari transportate pe mare sau pe căile de n navigație interioară. — D-l M. Negură, ministrul cooperației, citește mesajul regal, cu care se înaintează proiectul de lege pentru modificarea art. 4 din legea timbrului și a impozitului pe acte Și fapte juridice. — Continuă discuțiunea generală asupra proiectului de lege pentru înființarea Creditului național agricol. Iau cuvântul d-nn senatori: Ch. Ciomac, ing. N. Miclescu și Al. Samoil. —Ședința se deschide la ora 16 și 10, md președinția d-lui profesor N. P. Balescu, vicepreședinte al Senatului, afișat de d-nii secretari ai Biroului : Christian Ciomac și Oct. Pop. —Pe banca ministerială se află d-nii miniștri, secretari de Stat D. Iuca și profesor M. Djuvara. — Prezenți 178 d nn senatori. — Nu răspund la apelul nominal 68 din senatori și anume: X. P. S. S. Miron Cristea, Arhiepiscop al Bucureștilor și Mitropolit al Ungro-Vlahiei, Patriarh al României, I. P. S. S. Nicodema Miniteanu, Arhiepiscop al Iașilor și Mitropolit al Moldovei și Sucevei; I. P. S. S. Visarion Puiu, Arhiepiscop al Cernăuților și Mitropolit al Bucovinei; I. P. S. S. Nicolae Bălan, Arhiepiscop de Alba-Iulia și Sibiu, Mitropolit al Ardealului, Banatului, Crișanei și Maramureșului; P. S. S. Lucian Triteanu, Episcop de Roman; P. S. S Vartolomeu Stănescu, Episcop al Râmnicului Noului Severin; P. S. S. Cosma Petrovici, Episcop al Dunării-de-Jos ; P. S. S. Tit Simedrea, Episcop de Hotin; P. S. S. Andreiu Magieru, Episcop al Aradului, tenopoliei și Halmagiului; P. S. S. Nifon Criveanu, Episcop de Huși;