Munca, iunie 1972 (Anul 28, nr. 7633-7658)

1972-06-24 / nr. 7653

I DELEGAŢI LA CONFERINŢA NAŢIONALĂ A P. C. R. Agenda preşedintelui se completează pe teren ll căutasem pe tovarăşul Sevastian Florea, preşedintele Consiliului municipal al sindicatelor Buzău, la sediu. „E pe teren... Spre seară se va reîntoarce". „Trebuie să-l găsesc. Merg după dînsul..." ». Atunci, duceti-vâ la Uzina mecanică“- M-am dus. L-am intilnit in secţia a lll-a a uzinei. Era la sfirşitul primului schimb şi după ce stătuse de vorbă cu muncitori, tehnicieni, ingineri, discuta acum cu activul sindical. La „ordinea de zi1' — generalizarea iniţiativelor apărute in întrecerea socialistă în unităţile economice ale municipiului şi în alte cîteva din ţară , formele şi mijloacele de popularizare a acestora şi a fruntaşilor in întrecere. Nu puteam să-l întrerup. L-am aşteptat. De cînd îl cunosc pe tovarăşul Florea ? Adică, să tot fie vreo 14 ani. Prima oară l-am intilnit la Depoul C.F.R. Abia fusese ales președinte al comitetului sindicatului. Era tare tinăr. „Cînd m-au ales mai întîi la depou, pentru că Lucian Bărbieri coresp. «arului ,,MUNCA" (Conlinuore In pag. a 5-a) I ! Puterea exemplului personal l-am ascultat cuvântul în adunarea lunară a grupei sindicale. Calm, clar, convingător. Oamenii o urmăreau cu atenţie. De ce ? Să redăm un fragment din intervenţia sa : „Nu avem voie să avem printre noi muncitori care să nu ştie cum se face comentarea pieselor prin tratare termochimică sau forjarea prin matriţare. Iată de ce, cred că este neapărată nevoie să trecem imediat la testarea cunoştinţelor fiecăruia în acest domeniu, iar pe cei care nu le stăpînesc să-i ajutăm. Ritmul în care atelierul nostru asimilează noi piese de schimb nu ne mai permite să lucrăm în stil meşteşugăresc. Mai mult decit atit, acţiunea iniţiată de grupa noastră, privind realizarea unor piese cu caracteristici tehnico-calitative superioare şi consumuri specifice cit mai reduse, trebuie generalizată , nu numai pentru că s-a dovedit eficientă, ci şi pentru că prin aceasta realizăm creşterea încrederii fiecăruia în pregătirea şi forţa sa“. Dumitru Burcea coresp. statului ,,MUNCA* (Continuare In pag. a 5-a/ Proletari din toate țârile, unifi-vâ ! ORGAN AL CONSILIULUI CENTRAL Al UNIUNII GENERALE A SINDICATELOR DIN ROMÂNIA Anul XXVIII nr. 7653 ■ Simbătă 24 iunie 1972 ■ 6 pagini 30 bani , în întâmpinarea Conferinţei Naţionale a P.C.R. işi a celei de-a XXV-a aniversari a Republicii MUNCĂ AVÂNTATĂ, PLINĂ DE ABNEGAŢIE CHEMAREA SIDERURGIŞTILOR DIN HUNEDOARA către colectivele de muncă din întreprinderile siderurgice şi consumatoare de metal Conştienţi că înfăptuirea înainte de termen a prevederilor planului cincinal este in strinsă legătură cu asigurarea condiţiilor materiale, iar obţinerea unei eficienţe sporite în industria prelucrătoare, în construcţii, transporturi şi alte ramuri este condiţionată de nivelul calitativ al metalului, siderurgiştii hunedoreni sunt angajaţi plenar în îmbunătăţirea performanţelor calitativ-funcţionale ale metalului livrat economiei naţionale, a creşterii ritmicităţii cu care acesta ajunge la utilizatori. Pornind de la aprecierea capacităţii tehnice a industriei noastre siderurgice, în general, a posibilităţilor colectivului Combinatului siderurgic Hunedoara, ne adresăm tuturor unităţilor din industria siderurgică, din proiectare, uzinelor constructoare de maşini, unităţilor de construcţii-montaj, cu chemarea de a ne unifica eforturile şi preocupările, în vederea realizării unor ample măsuri menite să conducă la reducerea consumului de metal, prin promovarea rapidă a progresului tehnic în proiectare, in tehnologia de elaborare şi laminare, în asimilarea de noi sortimente de oţeluri şi laminate. In acest scop, la Combinatul siderurgic Hunedoara se vor aplica, începînd din acest an, următoarele măsuri : a) IN DOMENIUL ÎMBUNĂTĂŢIRII STRUCTURII SORTIMENTALE ŞI PROMOVĂRII OŢELURILOR CU CARACTERISTICI FIZICO-MECANICE SUPERIOARE 1. Extinderea producţiei de oţeluri înalt aliate, refractare şi inoxidabile pentru fabricaţia utilajului chimic, energetic, maşini, utilaje, autocamioane, autoturisme etc ; ponderea oţelurilor cu proprietăţi superioare (oţel carbon de calitate, oţelul carbon superior, oţel slab aliat şi oţel aliat), din totalul producţiei de oţel să atingă în 1973 un nivel de 50 la sută, iar producţia de laminate de calitate superioară să crească cu minimum 15 la sută comparativ cu anul 1971, ca urmare a utilizării de procedee tehnologice moderne de finisare, prin frezare, flamare, polizare şi cojire. 2. Stimularea proiectanţilor în valorificarea superioară a metalului în construcţii prin livrarea profilelor laminate cu limita minimă de rezistenţă la curgere garantată, asigurînd în acest fel reducerea consumurilor cu circa 10 la sută. 3. Crearea condiţiilor tehnico-materiale pentru reducerea greutăţii construcţiilor metalice, a utilizării mai economice a spaţiilor, prin restrîngerea treptată a fabricării profilelor din oţel de rezistenţă tip 37 şi extinderea laminării şi livrării profilelor din oţel slab aliat din clasa de rezistenţă 52 kgf/mm pătrat la care valorile caracteristicilor cresc cu peste 40 la sută. 4. Diminuarea pierderilor irecuperabile de metal ca urmare a acţiunii corozive a atmosferei şi reducerea cheltuielilor de protejare a suprafeţelor construcţiilor metalice, prin asimilarea şi livrarea, începînd cu acest an, a profilelor din oţel cu rezistenţă sporită la coroziunea atmosferică şi cu caracteristici mecanice superioare realizate intr-o concepţie şi tehnologie proprie. 5. Pentru reducerea consumului de metal în construcţii, ne angajăm să satisfacem în întregime cererile beneficiarilor cu oţel bun clasele a II-a şi a IlI-a de rezistenţă, la care se obţin economii de metal de pînă la 30 la sută. 6. Vom acţiona pentru promovarea şi stimularea creşterii cererilor beneficiarilor de metal pentru mărci de oţeluri slab aliate cu rezistenţe sporite, în scopul reducerii greutăţilor maşinilor şi instalaţiilor, asigurînd o economie de metal de pină la 25 la sută. Aplicarea largă a măsurilor enunţate mai sus numai prin livrările Hunedoarei creează condiţii pentru obţinerea unor economii suplimentare de metal la consumatori cu aproximativ 100 000—150 000 tone anual. b) IN DOMENIUL CREŞTERII RITMICITĂŢII, ÎNTĂRIRII DISCIPLINEI CONTRACTUALE ŞI PERFECŢIONĂRII CONDIŢIILOR DE LIVRARE 1. Se va îmbunătăţi activitatea de prospectare a cererilor curente şi de perspectivă, de urmărire a comportării metalului la beneficiari, in vederea satisfacerii complete a necesităţilor calitative şi sortimentale, precum şi a asigurării livrării de laminate la lungimi fixe şi multiple. 2. Prin îmbunătăţirea activităţi de programare, producţie şi desfacere, se va asigura realizarea contractelor economice cu o zi mai devreme la trimestru şi cu 2 zile mai devreme pină la sfîrşitul acestui an , se va accelera circulaţia metalelor prin scurtarea cu minimum 2 zile a termenelor intermediare de livrare. 3. Sprijinirea efectivă a consumatorilor de metal prin acţiuni comune de redistribuire a stocurilor fără mişcare cu prilejul contractărilor trimestriale şi înnoirea acestora cu sortimente necesare din aceleaşi grupe de producţie sortimentală. 4. Realizarea unui climat de reciprocitate între toate unităţile cu care avem relaţii contractuale, atit în calitate de furnizori, cit şi în calitate de beneficiari, prin respectarea integrală a capacităţilor sortimentale şi termenelor asumate. ★ Ne exprimăm convingerea că toate colectivele din siderurgie, toţi cei care concură la utilizarea raţională şi superioară a metalului, vor înţelege sensul profund al iniţiativei noastre care constituie răspunsul siderurgiştilor hunedoreni la sarcinile trasate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a realiza in cele mai bune condiţii Directivele Congresului al IX-lea al P.C.R., de a înfăptui înainte de termen actualul cincinal, spre accelerarea mersului rapid al dezvoltării României socialiste, prin atingerea celor mai înalte cote ale progresului şi civilizaţiei umane. Secretarul Comitetului de Partid Petre Lungu Secretarul Comitetului U.T.C. Constantin Borescu Preşedintele Comitetului Oamenilor Muncti Ing. Costache Trotuş Preşedintele Comitetului Sindicatului Gheorghe Dîrlea Cu planul semestrial Îndeplinit • INDUSTRIA JUDEŢULUI TIMIŞ Angrenate în marea întrecere socialistă pentru realizarea cincinalului înainte de termen, colectivele de muncitori, ingineri şi tehnicieni din industria judeţilui Timiş, activînd ferm şi neabătut pentru utilizarea optimă a capacităţilor de producţie, îmbunătăţirea organizării producţiei şi a muncii, folosirea raţională a forţei de muncă, modernizarea tehnologiilor de fabricaţie, asigurarea unei aprovizionări ritmice, extinderea acţiunii de autoutilare au îndeplinit cu 7 zile mai devreme sarcinile de plan pe semestrul I al anului. Potrivit datelor preliminare, pînă la 30 iunie industria timişoreană va realiza peste plan o producţie marfă in valoare de circa 220 milioane lei. In activitatea desfăşurată pentru realizarea şi depăşirea sarcinilor planului semestrial s-au remarcat colectivele uzinelor „Electromotor“, „Electrobanat“, „Azur“, Uzina mecanică, Industria lunii, „1 Iunie“ din Timişoara, Industria textilă şi Filatura de mătase naturală din Lugoj, uzina „Ciocanul“—Nădrag, Fabrica de sticlă şi cărămizi „Ceramica“ din Jimbolia, Fabrica de sticlă din Tomeşti şi altele. In atmosfera de puternică efervescenţă şi entuziasm creator ce caracterizează această perioadă, succesele obţinute, munca plină de dăruire şi devotament pentru îndeplinirea sarcinilor şi angajamentelor asumate atestă hotărîrea unanimă a oamenilor muncii români, germani, maghiari, sîrbi şi de alte naţionalităţi din judeţul Timiş de a răspunde prin fapte însufleţitoarei chemări a partidului: „Cincinalul înainte de termen“. Ion Niţu coresp. ziarului „MUNCA* • UNITĂŢILE MINISTERULUI CONSTRUCŢIILOR INDUSTRIALE Colectivele din unităţile Ministerului Construcţiilor Industriale au îndeplinit în ziua de 23 iunie planul semestrial de construcţiimontaj. Avansul creat asigură obţinerea pînă la sfîrşitul lunii şi unei depăşiri de peste 200 milioane lei. Raportînd acest succes de seamă al muncitorilor, inginerilor şi tehnicienilor constructori din industrie şi agricultură, conducerea Ministerului Construcţiilor Industriale a adresat Comitetului Central al P.C.R., tovarăşului Nicolae Ceauşescu, o telegramă în care se spune printre altele : . Conştienţi că prin activitatea noastră transpunem în viaţă proiectele măreţe de dezvoltare multilaterală a ţării, salariaţii Ministerului Construcţiilor Industriale îşi mobilizează toate forţele pentru obţinerea unor rezultate cit mai bune în cinstea Conferinţei Naţionale a Partidului Comunist Român. Ne vom consacra întreaga putere de muncă pentru îndeplinirea preţioaselor indicaţii date de dumneavoastră personal, tovarăşe secretar general, pentru reducerea costului construcţiilor cu cel puţin 20 la sută, pentru a realiza cut mai mari economii de metal, ciment şi alte materiale. • INDUSTRIA JUDEŢULUI BOTOŞANI In cronica entuziastei întreceri socialiste desfăşurată cu avint sporit în aceste zile premergătoare Conferinţei Naţionale a P.C.R. oamenii muncii botoşăneni au înscris un nou şi important succes. Este vorba de îndeplinirea cu 9 zile mai devreme a sarcinilor de plan la producţia marfă pe primul semestru al anului. Calculele preliminare arată că există condiţii să se realizeze o producţie suplimentară pe cele 6 luni de cel puţin 58 milioane lei, cu 4 milioane lei mai mult decit angajamentele asumate iniţial pe întregul an. De reţinut faptul că folosind la indici superiori spaţiile şi capacităţile de producţie existente botoşănenii realizează o producţie cu 52 la sută mai mare decît in perioada corespunzătoare din 1971. Mihai Țînțar coresp. ziarului „MUNCA* Intilnirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu delegaţia Partidului African al Independenţei din Guineea-Bissau şi Insulele Capului Verde, condusă de Amilcar Cabrai, secretar general al partidului Vineri, la prînz, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, s-a intilnit cu delegaţia Partidului African al Independenţei din Guineea Bissau şi Insulele Capului Verde, condusă de Amilcar Cabrai, secretar general al partidului, care face o vizită de prietenie în Republica Socialistă România, la invitaţia C.C. al P.C.R. Au participat tovarăşii Gheorghe Rădulescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent ale C.C. al P.C.R., Ştefan Andrei şi Ion Dincă, secretari ai C.C. al P.C.R., Ghizela Vass membru al C.C. al P.C.R. Cu prilejul întîlnirii, s-a efectuat un amplu schimb de informaţii şi de vederi in probleme de interes comun privind activitatea şi preocupările celor două organizaţii politice şi raporturile reciproce dintre P.C.R. şi P.A.I.G.C. Totodată, s-a efectuat un schimb de vederi privind situaţia politică internaţională contemporană, evoluţia luptei popoarelor împotriva imperialismului, colonialismului şi neocolonialismului. Exprimând întreaga lor satisfacţie faţă de dezvoltarea raporturilor de prietenie, sprijin multilateral şi solidaritate militantă dintre cele două partide, reprezentanţii P.C.R. şi P.A.I.G.C. au convenit să le extindă şi să le diversifice, pe căi şi prin mijloace diverse, în folosul prieteniei dintre popoarele lor, al cauzei unităţii forţelor antiimperialiste de pretutindeni. In numele delegaţiei P.A.I.G.C., tovarăşul Amilcar Cabrai a transmis salutul combatanţilor şi poporului din Guineea-Bissau şi Insulele Capului Verde poporului român, Partidului Comunist Român şi Comitetului său Central, tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi a reafirmat sentimentele de prietenie, solidaritate şi admiraţie faţă de poporul român, care luptă cu succes, sub conducerea P.C.R., pentru construirea societăţii socialiste, pentru progres, înţelegere şi cooperare internaţională. Tovarăşul A. Cabrai a apreciat că succesele dobîndite de poporul român constituie o contribuţie importantă la dezvoltarea victorioasă a luptei popoarelor contra imperialismului, pentru pacea şi progresul umanităţii. Mulţumind pentru salutul adresat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a transmis tuturor combatanţilor mişcării de eliberare din Guineea- Bissau şi Insulele Capului Verde salutul călduros al poporului român, al Comitetului Central al P.C.R. şi al său personal, împreună cu asigurarea întregului lor sprijin în lupta dreaptă pentru lichidarea dominaţiei colonialismului portughez şi urările de succes deplin în înfăptuirea idealurilor de libertate, independenţă naţională, progres social. Convorbirile au decurs într-o ambianţă de deplină înţelegere reciprocă şi caldă prietenie. ★ Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a reţinut pe membrii delegaţiei P.A.I.G.C. la dejun. PRIMIRI LA TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Ambasadorul Austriei Vineri , 23 iunie a.c., tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a primit pe ambasadorul extraordinar şi plenipotenţiar al Austriei, dr. Eduard Tschop, in legătură cu plecarea sa definitivă din ţara noastră. Cu acest prilej a avut loc o convorbire, care s-a desfăşurat intr-o atmosferă cordială. Ambasadorul Statelor Unite ale Americii Vineri, 23 iunie a.c., tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a primit pe ambasadorul extraordinar şi plenipotenţiar al Statelor Unite ale Americii, Leonard C. Meeker. Cu acest prilej a avut loc o convorbire care s-a desfăşurat într-o atmosferă cordială. O nouă contribuţie la dezvoltarea relaţiilor de prietenie şi solidaritate româno-cambodgiene . După cum se ştie, intre 19 şi 22 iunie a.c. ne-a vizitat ţara, la invitaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, preşedintele Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, secretar general al Partidului Comunist Român, şi a soţiei sale, tovarăşa Elena Ceauşescu, Alteţa Sa Regală, prinţul Norodom Sianuk, şeful statului cambodgian, preşedintele Frontului Unit Naţional al Cambodgiei (F.U.N.C.), împreună cu soţia sa, prinţesa Monique Siank. Urmărită cu viu şi unanim interes, vizita oficială a înalţilor oaspeţi cambodgieni se înscrie ca un eveniment însemnat in cronica legăturilor de prietenie şi colaborare între popoarele român şi cambodgian, serveşte, in cel mai înalt grad, cauza luptei împotriva imperialismului, pentru progres şi pace în lume. Timp de patru zile, înalţii oaspeţi au fost înconjuraţi de o caldă, spontană şi entuziastă ospitalitate. Lucru de altfel firesc, pentru că poporul nostru urmăreşte cu simpatie şi solidaritate militantă lupta eroică a poporului cambodgian, acţiunile întreprinse de Guvernul Regal de Uniune Naţională de sub egida F.U.N.C., pentru unirea tuturor forţelor din Cambodgia in apărarea fiinţei şi libertăţii naţionale, a dreptului inprescriptibil de a dispune de propriile destine, conform voinţei şi intereselor legitime. Consecvenţă politicii sale internaţionale pusă în slujba promovării unor largi relaţii cu toate forţele care luptă pentru apărarea libertăţii şi independenţei naţionale, pentru progres social, împotriva politicii imperialiste de dominaţie şi dictat, de amestec brutal în treburile altor state. România susţine ferm Proclamaţia in 5 puncte din 23 martie 1970 a Alteţei Sale Regale prinţul Norodom Sianik, şeful statului Cambodgia, şi programul politic al Frontului Unit Naţional al Cambodgiei. Ţara noastră se pronunţă pentru respectarea neabătută a independenţei şi suveranităţii Cambodgiei, a neutralităţii şi integrităţii sale teritoriale — drepturi fundamentale garantate prin Acordurile de la Geneva din 1954 pentru încetarea intervenţiei, a celorlalte acte de agresiune ale imperialiştilor împotriva acestei ţări. Aşa cum se arată şi in Declaraţia comună, în cadrul întilnirilor şi convorbirilor — care s-au desfăşurat intr-o atmosferă cordială, de prietenie şi înţelegere — cele două părţi s-au informat reciproc asupra preocupărilor actuale ale popoarelor român şi cambodgian, au examinat etapa actuală şi perspectivele relaţiilor bilaterale şi au efectuat un larg schimb de vederi cu privire la probleme ale vieţii internaţionale, îndeosebi situaţia din peninsula Indochina. Preşedintele Nicolae Ceauşescu a făcut o prezentare a activităţii intense desfăşurate de poporul român, sub conducerea Partidului Comunist Român, pentru înfăptuirea amplului program de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, adoptat la cel de al X-lea Congres al partidului. Şeful statului Cambodgia, prinţul Norodom Sianuk, a informat despre evoluţia situaţiei din Cambodgia, scoţînd în evidenţă lupta neabătuta şi fără compromis dusă de poporul cambodgian şi de forţele sale armate populare de eliberare naţională, sub conducerea Frontului Unit Naţional al Cambodgiei şi Guvernului Regal de Uniune Naţională al Cambodgiei, pentru restaurarea suveranităţii şi integrităţii teritoriale a ţării, pentru edificarea unei Cambodgii independente, paşnice, neutre, democrate şi prospere. El a scos, de asemenea, în relief victoriile strălucite ale poporului cambodgian obţinute pe plan militar, politic şi diplomatic în ultimii doi ani, victorii ce au permis o nouă lărgire a zonelor eliberate, care reprezintă în prezent peste opt Corneliu Piloff (Continuar« In pag. a 5-a) Excelenţei sale, Domnului NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România BUCUREŞTI Domnule Preşedinte, Permiteţi-mi să vă exprim cea mai profundă gratitudine pentru primirea solemnă atit de călduroasă, atit de amicală, pentru ospitalitatea generoasă extrem de cordială şi perfectă din toate punctele de vedere pe care Excelenţa Voastră, guvernul şi poporul român au binevoit să mi-o rezerve atit mie personal cit şi întregii delegaţii a Frontului Unit Naţional şi a Guvernului Regal de Uniune Naţională ale Cambodgiei, cu prilejul vizitei noastre oficiale în glorioasa şi frumoasa dv. ţară la amabila invitaţie a Excelenţei Voastre. Noi, cambodgienii, care am avut privilegiul şi onoarea de a fi invitaţii şi oaspeţii dumneavoastră aleşi, suntem extrem de fericiţi de a fi putut, datorită binevoitoarei dumneavoastră solicitudini, să consolidăm la maximum legăturile de prietenie cu marea şi fidela noastră prietenă Republica Socialistă România şi de a fi primit din partea dumneavoastră reafirmarea solemnă şi răsunătoare a sprijinului fără rezervă şi al solidarităţii militante acordate luptei noastre de eliberare naţională. In acest context, termenii din discursurile dumneavoastră magnifice şi din Declaraţia comună semnată ieri la Bucureşti au entuziasmat mult şi încurajat puternic pe combatanţii Frontului. Permiteţi-mi, de asemenea, domnule preşedinte, să vă spun cit de impresionaţi am fost noi, cambodgienii, de numeroasele şi măreţele realizări industriale pe care am avut posibilitatea să le vedem şi să le admirăm, precum şi de succesele foarte importante şi continue ale României în toate domeniile edificării socialiste, sub conducerea dumneavoastră clarvăzătoare. Rugăm pe Excelenţa Voastră, Partidul Comunist Român, guvernul şi poporul român să primească expresia viei noastre admiraţii şi a celor mai călduroase felicitări. Cu aceste sentimente, soţia mea şi cu mine prezentăm respectuoasele noastre salutări Doamnei Elena Ceauşescu şi rugăm pe Excelenţa Voastră să primească asigurarea recunoştinţei noastre celei mai înalte şi consideraţiunii noastre foarte amicale. NORODOM SIANUK Şeful statului şi preşedintele frontului Unit Naţional al Cambodgiei