Oastea Domnului, 1935 (Anul 6, nr. 1-52)

1935-01-01 / nr. 1

Pag. 4 O, CE DULCE-I ŞI FRUMOS.. O, ce dulce-i şi frumos Cuvântul Isus Hristos, Sufletul meu saltă'n sus Când grăiesc despre Isus, Lăcrime de fericire Când cuget la a Sa iubire, Căci pentru a Evei greşală Din Preacurata Fecioară S’a întrupat prin Duhul Sfânt Mesia pe acest pământ. Pentru a lui Adam păcat Isus lumi S’a predat. Pentru Pomul cel oprit Prin Cruce ne a mântuit. Cu al Său Sânge ne-a spălat Şi cu Tatăl ne-a ’mpăcat. Iar cu ’nvăţăturile Complectând Scripturile, A zis că: »Fericit este »Cel ce ascultă şi păzeşte »Cuvântul lui Dumnezeu /« Deci la asta cuget eu... Cuget şi păstrez în minte, A lui Isus dulci cuvinte, Scrise’ n Cartea cărţilor Spre cetirea tuturor. O, ce dulce-i şi frumos Cuvântul despre Hristos! Omul ce dispreţueşte Scriptura şi n’o ceteşte, E un rătăcit prin lume, Creştin numai după nume, Şi viaţa creştinească Nu ştie cum s’o trăiască. Şi vai!... câţi din tinereţe Pân la adânci bătrâneţe, îşi hrănesc a lor viaţă Cu deavolească dulceaţă?... Câţi prin desfătări trupeşti Şi deşertăciuni lumeşti. La satan slugi s’au băgat *) Poezia care a fost declamată detorcând lacrimi din ochii tuturor. De Hristos s’au lăpădat?... Mulţi n’ar vrea ca să le spui De cuvântul Domnului... Dar Cuvântul să vesteşte Şi cine-L dispreţueşte Osânda Işi pregăteşte. (Ioan 12, 48). Insă cine îşi procură De tânăr Sfânta Scriptură, Işi îndreaptă a sa viaţă După a Domnului povară. Doi creştini când se’ntălnesc Pe Isus îl preamăresc, Iar mai mulţi într’o unire Cântă psalmi de mulţumire. Şi’ncăntaţi de fericire îşi doresc la despărţire: Revedere’ntru Isus. Pe pământ sau la cer sus. O ce dulce-i şi frumos A trăi întru Hristos ! Doamne Isuse sfinte Adă-mi tot mereu aminte. Despre ce e bun sau rău Pentru sufleţelul meu Pe pământ cât voi trăi Isuse nu mă lipsi De mâna sfântă cerească De pâinea cea sufletească Căci Pâinea cea mai gustoasă Tu eşti Isuse Hristoasă Pe pământ până trăiesc Cu-al Tău Cuvânt mă hrănesc Căci Tu Doamne prin Cuvânt Ai făcut cer şi pe pământ Prin Cuvânt îngeri-Ţi cântă Ne-ncetat cântare sfântă Şi Cuvânt ті-ai dat şi mie Aliluia slavă Ţie! Oh. Muntean, Batiz—Hunedoara, fetiţa mea Maria la Cernăuţi şi alte locuri. RAPOARTE DE PE FRONTURI. Lupta e grea — dar cu folos! Cucernice părinte Trifa! De multă vreme n’am mai raportat. Lupta însă n’a încetat Mulţumim Domnului că ne a învrednicit, să putem aprinde »focul dragostei de Dumnezeu, şi aproapele« şi prin satele vecine: Dubova, Ogradeva, jud. Severin. Lupta a fost grea, dar cu folos duhovnicesc. Pe ziua de 2 Decemvrie, a. c., am fost invitaţi de fraţii din Ogrădena, spre a ne întări sufleteşte. Au mai răspuns fraţii din Dubova şi Orşova. Programul a fost foarte bogat şi întemeiat pe sf. Scriptură. A vorbit fr. Pavel Peter şi sora Maria şi fratele ostaş Traian Cojocariu. Domnul să binecuvânte sămânţa aruncată de umilii lui ostaşi. Domnul să fie slăvit pentru munca depusă. Un umil şi nevrednic ostaş al Domnului, Orşova. OASTEA DOMNULUI Măreaţa adunare dela Bologa-Cluj. La sfinţirea steagului participă fraţi din 3 judeţe şi peste 20 comune. Mare bucurie au avut fraţii noştri din corn. Bologa—Cluj. Cu prilegiul sfinţirii steagului Oastei, s’au adunat fraţi din 3 judeţe şi peste 20 comune. »încă de când ne-am trezit la glasul goarnei din Sibiu — ne scriu fraţii de acolo, am avut dorinţă arzătoare să avem şi noi un steag în jurul cărui să ne strângem şi noi şi să luptăm după puterile noastre«. Şi Domnul s-a ajutat. Au avut o zi de mare bucurie, încă din presără zilei au început a curge fraţii din toate părţile şi curgeau şi lacrimile de bucuria întâlnirii. In adunarea cea mare au vorbit 2 preoţi şi mai mulţi fraţi. Fraţii şi-au petrecut până noaptea târziu un Domnul şi s’au despărţit cu lacrimi în ochii, dând slavă bunului Dumnezeu. Adunarea aceasta a fost o mare întărire pentru fraţii din acele părți. Nr. 1 In orice Babilon este şi un mic Ierusalim. Prea cucernice părinte Trifa ! Domnul ne învredniceşte de darul Său trimiţându-ne bucurii Duhovniceşti deşi nevrednici suntem de bunătăţile Sale. Dacă Chişinăul ca oricare oraş modern este un mare Babilon, totuşi, în el poţi găsi şi un colţ din Ierusalim. De câte ori mă duc la Chişinău mă întorc întărit în cele Duhovniceşti, dar тиЦі o să mă întrebe cum de şi mai mergem căci întâlnim numai lucruri rele; e drept pentru că le căutaţi... Am ajuns la 23 la Chişinău. Mai întâlnesc cu Sora Profesoară Bodescu. Slăvit să fie Domnul, viu de la Poştă am trimis o poezie închinată Părintelui nostru Trifa va apare în Lumina Satelor. Merg mai departe mă întâlnesc cu Păr. misionar Rudiev, frate Miroane iubesc foarte mult Oastea Domnului voi pleca la Qlingeni să mă zidesc sufleteşte. Dau pe la Eparhie întâlnesc pe Păr. Pavel Grosul. Slăvit să fie Domnul mâne cred că dau cererea la I. P. Sfântul şi are să v’aprobe adunările Oastei. Peste puţin timp vine Fratele Gheban. Slăvit să fie Domnul mila Sa s’a revărsat şi spre oastea de la Chişinău, după ce ne-a făcut cinstea Sora Profesoară de la Liceul Regina Maria trecându-se în rândurile Oastei, astăzi Domnul ne trimite pe un adevărat devotat al Evangheliei pe fratele Colonel Paraschivescu care ne întăreşte sufletele prin frumoasele învăţături ce ni le rosteşte la adunări şi mâna lui întinsă ce răspândeşte Noul Testament gratuit celor ce au nevoe de el. Apoi mă întâlnesc cu alţii şi alţii de la care strâng nectarul dragostei, frăţiei şi bucuriei Scumpului nostru Mântuitor. Slăvit să fie Domnul care-Şi aduce aminte de noi şi ne întăreşte în slabele noastre izuinţe. I. Miron, ostaş, Orhei. Adunarea „Oastei Domnului“ din Noua Suliţă-Hotin. Vestim cu bucurie că Domnul a deschis o uşă pentru lucrul Său (2 Corinteni 2, 12) în orăşelul Noua Suliţă din jud. Hotin. La chemarea iubitului părinte Vichentie Popescu, pentru a înfiinţa »Oastea Domnului« în parohia Sf. Sale, s-au strâns fraţi ostaşi din 24 comune cari au umplut frumoasa Biserică din loc. Dela Cernăuţi au plecat păr. Vespasian Corvin, cu un autobuz plin de fraţi şi surori, între cari şi 8 studenţi teologi. Pe tot parcursul de 28 km. străbătuţi cu maşina, cântările Oastei, au răsunat cu putere. Pe cale am semănat multe seminţe duhovniceşti, prin foi şi cărticele. Ajunşi la Noua Suliţă am răscolit orăşelul prin cântările şi entusiasmul credinţei noastre. In frunte cu steagul Oastei am ajuns la Biserică unde am asistat la sf. Liturghie. Au vorbit cu mult duh păr. Vichentie Popescu din Noua Suliţă şi păr. Vespasian Corvin din Cernăuţi. După sf. Liturghie, ne-am întâlnit în curtea Bisericii cu mulţi fraţi iubiţi, suflete scumpe şi mântuite, adevăraţi copii ai Domnului (Ioan 1, 12) mai ales din jud. Dorohoi şi Hotin. După masă s-a oficiat Vecernia, iar după aceasta am ieşit întreaga mulţime în curtea Bisericii, unde s’a desfăşurat programul bogatei şi ziditoarei adunări a Oastei Domnului. Primul vorbitor a fost păr. Vespasian Corvin, zelosul luptător al Oastei din Cernăuţi, care cu însufleţire arată ce este Oastea Domnului. Vorbeşte apoi fr. stud. Cârlogea Marin din Gorj, care vesteşte adunării pacea lui Isus. Cântări şi poezioare rostite de surioarele din Cernăuţi îmbogăţesc duhul adunării strângând mulţi oameni, cari sunt curioşi să afle rostul acestei manifestări religioase. Rosteşte apoi o poezie mişcătoare fr. student Bucată din Huşi, chemând sufletele cu putere la Isus. Urmează la cuvânt fr. student Chioara Ioan, din părţile Sibiului, care arată rostul minunat al acestei minunate mişcări a Oastei Domnului. Evocă figura scumpă a iubitului păr. Iosif Trifa, gornistul Domnului. Ca ultimul vorbeşte fr. student Viorel Bujoreanu, care cu duh aprins vesteşte sufletelor chemarea Domnului Isus la mântuire. In cântări de bucurie şi plini de mulţumire fraţii Cernăuţeni se îmbarcă pe maşină, lăsând în urmă sămânţa Cuvântului lui Dumnezeu. Secretariatul Oastei Domnului din Cernăuți. Alte daruri pentru camioneta Oastei. Continuăm cu publicarea darurilor pentru cumpărarea «Crainicului de foc» al Oastei (camioneta, autobuzul Oastei). Oastea Domnului din Barda, jud. Tecuci, ne trimite prin fr. A. Soare, un dar de 210 Lei, colectat de la următorii fraţi: Anghel Soare, Ion Anghel, Vasile D. Bujor, Oh. Diaconu, Oh. Colmoz, Nică Stan, Costache Taşca, Ilie Oh. Soare, Oh. Dania, C. Dănăilă, Maria C. Dănăilă, Neculai Ion şi I. C. Bujor. Un dar de 175 Lei, am primit prin fr. Crăciun Dariu, de la Primăria Oradea, colectat de la următorii: N. Joja, Oh Albujiu, Eftimie Mihoc, Dumitru Fildau, A. Lupşa, P. Dan, Constantin Nicodem, D. Crăciun, A. Boca, A. Mangra, I. N Chivari. Oastea Domnului din Orăştie, jud. Hunedoara ne trimite un dar de 100 Lei, Ana R. Taflan, din Făgăraş ne trimite un frumos dar de 120 Lei. Sora Maria Sandolache, înv. din Cioranca, jud. Buzău, ne-a trimis un dar de 100 Lei. Un alt dar de 100 Lei, am primit de la fr. Dumitru Mihai, din Jila, jud. Tulcea. Dl Abrudeanu Vasile, Directorul Băncii Naţionale din Orhei, jud. Orhei, ne a trimis un dar de 170 Lei. Oastea Domnului din Avrig, jud. Sibiu, ne-a trimis un dar de 100 Lei, colectat de la următorii: Vasile Bădilă și sofia----------------Lei 20 Maria Berghia-------------------------« 20 Ana Baștină------------------------------« 20 Susana Oprenia--------------------------« 10 Ana Mariş — Ana Tulban — Ana Stoica — Cu totul din acest număr .... Lei 1.075'— Din numărul trecut........................« 38 917 -Cu totul până acum....................Lei 39 992’ — Mulţumim iubiţilor noştri fraţi pentru jertfele lor, rugând pe Domnul să le răsplătească darurile cu dar de sus. Lei 10 « 10 « 10 Tipografia »Oastea Domnului«, Sibiu.