Obiectiv, iunie 2004 (Anul 3, nr. 480-503)

2004-06-26 / nr. 500

12 fiÉÉE EURO 1 la TVR Sâmbătă: Sfert de finală: Franța-Grecia (11.30. reluare TVR 1) Sfert de finală: Suedia-Olanda (21.45-TVR 1) Duminică. Sfert de finală: Suedia-Olanda (11.30. reluare TVR 1) Sfert de finală: Danemarca - Cehia (21.45 - TVR 1) -1 j EURO 2004 Incidente după Numeroase incidente au avut loc, în noaptea de joi spre vineri, pe insula Jersey și în Anglia, în urma eliminării reprezentativei antrenate de Sven Goran Eriksson de la Campionatul European din Portugalia. Poliția a trebuit să intervină în localitatea Saint-Helier, din insula Jersey, pentru a dispersa aproximativ 1.500 de suporteri care îi intimidau pe susținătorii selecționatei Portugaliei. în localitatea britanică Thetford, poliția a escortat numeroși suporteri portughezi care nu puteau ieși dintr-un pub aparținând unor compatrioți, de teama fanilor englezi. Sand, incert pentru meciul cu Cehia Atacantul danez Ebbe Sand este incert pentru meciul Danemarca - Cehia, care va avea loc, duminică, în sferturile de finală ale Euro 2004, la Porto, a declarat selecționerul Morten Olsen. „Ebbe Sand a suferit o întindere a unui mușchi fesier. După prima repriză a meciului cu Suedia, el a afirmat că nu mai poate evolua până la final. Toldo se retrage# din națională = * fa Portarul echipei Internazionale Milano, Francesco Toldo, a anunțat, joi, pe site-ul oficial al grupării milaneze, că a decis să se retragă din echipa națională a Italiei. Toldo, care a lăsat să se înțeleagă, în ultimele zile, că dorește să renunțe la naționala Italiei, a confirmat această decizie a doua zi după revenirea „squadrei azzurra” de la Euro 2004, unde a fost eliminată încă din faza grupelor. Piața biletelor la negru, de nestăvilit Comisarul Alexandre Coimbra, purtătorul de cuvânt a Direcției naționale a poliției portugheze, a declarat, joi, că vânzarea ilegală de bilete reprezintă principala preocupare, de la începutul Campionatului European de fotbal. Dintr-un total de 116 de arestări, 52 au fost cauzate de vânzările ilegale de bilete. Poliția a confiscat, de la începutul Euro 2004, un număr total de 427 de bilete. Cel mai grav caz anunțat până acum se referă la arestarea, în timpul meciului Portugalia - Rusia, din 16 iunie, a unui suporter rus aflat în posesia a 165 de bilete. 800.000 de spectatori la meciurile din grupe Numărul total al spectatorilor care au asistat la cele 24 de partide din faza grupelor la Euro 2004 este de 822.001, adică, în medie, 34.250 de spectatori pe meci, a anunțat, joi, UEFA. Cea mai mare afluență de spectatori s-a înregistrat la partida Franța-Anglia (grupa B), scor 2-1, disputat pe 13 iunie, pe stadionul da Luz din Lisabona, la care au asistat 62.487 de spectatori; în schimb, la meciul Italia - Bulgaria (grupa C), scor 2-1, disputat, marți, nu au asistat decât 16.002 de spectatori, capacitatea stadionului din Guimaraes fiind de 30.000 de locuri. ( )l )iect i sâmbătă, 26 iunie 2004 FOTBAL. MEDIAȘ Sabău sună mâine reunirea ■ Medieșenii se reunesc mâine, la stadionul echipei ■ Șapte dintre cei din sezonul trecut nu vor fi prezenți ■ Sabău va face, luni, vizita medicală ca jucător ■ Gazul merge la București pentru această vizită și nu la Sibiu, ca în anii trecuți ■ Patru jucători noi spun „prezent” pentru prima dată la Gaz Metan ■ Toporan, de la Petrolul, este surpriza pregătită de Sabău ca transfer După aproape o lună de vacanță, jucătorii lui Gaz Metan Mediaș se reunesc mâine după amiază, la stadionul Municipal. Față de sezonul trecut, șapte dintre fotbalștii vor fi absenți, Gavrilescu, Dambian, Cosmin Stoica, Claudiu Moldovan, Bogoi, Neguț și Adrian Dulcea, nemaifiind opriți în lot de Sabău. Pentru că la minihotelul echipei se fac ample lucrări de modernizare, o parte din echipă va locui la hotelul Central. Luni de dimineață, la prima oră, toți jucătorii, inclusiv antrenorul Ioan Ovidiu Sabău, vor fi prezenți la București, pentru efectuarea vizitei medicale, renunțându-se, astfel, la efecturarea acestui control în Sibiu, la Policlinica Sportivă. Sabău va face și el controlul, ca jucător, el fiind legitimat ca fotbalist la Gaz Metan Mediaș, pentru următorii doi ani. Nume noi în echipă Tot mâine, la Mediaș, vor fi prezente și numele noi din sânul echipei, printre care Gaborean (Gloria Bistrița), Voicilă (Rulmentul Alexandria), Nan Lucian (ex-Steaua), Muscă și Oltean (Inter Blaj). Surse oficiale din cadrul clubului susțin, însă, că vor mai fi prezenți, pe lângă aceștia, încă 3-4 nume noi, așteptându-se și sosirea lui Toporan (Petrolul Ploiești). Tot în dreptul noutăților este trecută și prezentarea echipamentului oficial cu care Gazul va juca în acest sezon. Gaziștii renuță, după cinci ani, la colaborarea cu cei de la Joma. Noua firmă care va produce echipamentul de joc, precum și treningurile de prezentare ale echipei, este Garaman, din Cluj. Noutatea absolută este schimbarea culorii echipamentului de rezervă din galben, în portocalii». Cel oficial rămâne alb-negru, iar cel de-al treilea, de rezervă, este roșu complet. CUPE EUROPENE S-au stabilit adversarele pentru Dinamo și Oțelul Gruparea MSK Zilina, adversara echipei Dinamo București în turul doi preliminar al Ligii Campionilor, a fost fondată în 1908 și a câștigat, până în prezent, de trei ori consecutiv campionatul Slovaciei, în 2001/2002,2002/2003 și 2003/2004, acestea fiind și cele mai mari performanțe din istoria clubului. Cea mai bună performanță în Liga Campionilor a reușit-o în sezonul trecut, când a reușit să se califice în turul trei preliminar, după ce a eliminat pe Maccabi Tel Aviv (1-0, la Zilina și 1-1, în deplasare), în turul trei preliminar, slovacii au fost eliminați de Chelsea, după o dublă înfrângere, 0-2, pe teren propriu și 0-3, la Londra. Apoi Zilina a evoluat în turul întâi al Cupei UEFA, fiind eliminată de olandezii de la FC Utrecht, tot după două înfrângeri, 0-2, în deplasare și 0-4, acasă, în acest an, Zilina a terminat campionatul pe locul întâi, la egalitate de puncte cu Banska Bystrica, însă a avut un golaveraj mai bun. Zilina este antrenată de cehul Ladislav Jurkennik, fost selecționer și are în lot un brazilian, Aderaldo (fundaș). Sezonul trecut, Zilina a avut trei antrenori: Milan Lesický, Juraj Simurka și Jurkennik. Căpitanul echipei este internaționalul slovac Branislav Labant (fundaș - 28 ani). Alți internaționali sunt atacantul Martin Fabus și mijlocașii Radoslav Zabavnik și Zdená Strba. în sezonul trecut, golgheterul formației a fost mijlocașul Marek Bazik, care a înscris 11 goluri. Fabus a evoluat, în 1999, în partida Slovacia - România, scor 1-5, din preliminariile Euro 2000. Dinamoviștii vor disputa prima partidă la Zilina, pe 28 iulie, în timp ce returul este programat la București, pe 4 august. Cârțu. „Suntem obligați să învingem pe Dinamo Tirana” Antrenorul echipei Oțelul Galați, Sorin Cârțu, a declarat, ieri, că formația pe care o conduce este obligată să învingă formația Dinamo Tirana, pe care o va întâlni în primul tur preliminar al Cupei UEFA. „Suntem obligați să învingem Dinamo Tirana. Este o echipă albaneză și avem datoria de a ne califica. Fotbalul românesc este net superior celui albanez. Nici nu se pune problema unei comparații. Probabil va fi un meci dificil, însă sperăm să trecem în turul următor”, a spus Cârțu. Tehnicianul gălățean speră ca, până la meciul cu Dinamo Tirana, să transfere doitrei jucători. „Sper să ajungem la un acord cu câțiva jucători. Am discutat cu mulți, dar nu este nimic concret. Am înaintat conducerii, de ceva vreme, o listă de jucători, însă, deocamdată, nu am primit nici un semn în acest sens”, a adăugat Cârțu. Oțelul va disputa prima partidă la Tirana, pe 15 iulie, în timp ce returul este programat la Galați, pe 27 august. FAPT DIVERS Fraze de evitat pentru femeile care se uită la CE Cotidianul german ,Wild” consideră că există zece lucruri pe care o femeie nu ar trebui să le spună în legătură cu Campionatul European de fotbal. Cele zece fraze sunt următoarele: 1. „Țin cu Brazilia!” 2. „Henț! A fost henț clar!?” (S-ar putea să fie așa, dar Oliver Kahn nu își făcea decât meseria) 3.. Au tricouri frumoase. Sunt de firmă?” 4. „Oh, ce drăguț este!” (Da, cum să nu. Pe tip îl cheamă Van Nistelrooy și a eliminat Germania de la Euro.) 5. „Putem schimba puțin canalul să vedem ce este la știri?” 6. „Cât trebuie să fi costat numai stadioanele!” 7. „Aici poți să strigi, nu-i așa? în rest nu scot un cuvânt de la tine...” 8. „Uită-te, acolo e și Otto Rehhagel! Nu e prea bătrân ca să mai joace fotbal?” (Morala ar fi: Când habar nu ai de fotbal, mai bine îți ții gura!) 9. „Ești sigur că nu există fotbaliști homosexuali?” 10. „Ce înseamnă, încă o dată, acest ciudat ofsaid?”