Oglinda Lumii, 1927 (Anul 6, nr. 1-52)

1927-06-11 / nr. 24

370 Se logodește prințul moștenitor al Italiei? Se svonește că prințul Umberto al Italiei (stânga) se va logodi cu prințesa Maria Adelaida de Savoia (dreapta), fiica prințului Tommaso de Genova. Ambii principi au 23 de ani. fjf On prétend que le prince hóritier Um berto á ltalié (gauche) échnngera des promesses de mariage avec la prhicesse Maria Adelaida de Savoie (droite), fiile du prince Tommaso de Genes, lls ont 23 ans clxacun. Man spricht von der bevorstehenden Verlobung des italienischen Thronfolgers Umberto (links) mit der Prinzessin Maria Adelaida von Savoyen (rechts), Tochter des Prinzen Tommaso von Genua. Beide sind 23 Jahre alt. (Photo-exclusivitate Keystone) Săptămâna Grija pentru proteguirea femeii moderne devine din ce în ce mai acută în cercurile oamenilor de bine. Un cămin inportant a fost astfel fondat, de curând, în Bucureşti. Ţelurile lui sunt deosebit de frumoase. Una din iniţiatoare le-a formulat minunat. E vorba să se dea putinţă, femeilor cari muncesc pentru agonisirea cinstită a existenţei lor, de a se recreea în ceasurile libere, iar celor sărace să li se ia grija găsirei unei locuinţe. Căminul nou instituit va avea deci nu numai încăperi suficiente pentru adăpostirea ieftină a femeilor nevoiaşe, ci cuprinde şi săli de lectură, unde spiritul să găsească hrana necesară desvoltărei lui armonice. Nu putem sublinia deajuns şi cu destulă bucurie acest început de înzdrăvenire morală a femeii de azi. Căminurile acestea, locaşuri de recreaţie şi de curăţenie, vor fi un imbold spre bine. Ispitele marelui oraş sunt alungate dintre zidurile lor, şi femeea modernă, supusă atâtor şi atâtor chemări nedemne, nu va pai fi silită să le asculte, când gratuit şi simplu i se vor oferi în aceste şase alte gânduri şi alte preocupări. Societatea modernă se deosibeşte de aceea dinainte de război printr’o lăbărţare primejdioasă a tuturor moravurilor. Trebuia, la un moment dat, să se pue frâu acestei decadente în creştere. Căminurile sunt primul pas ce se face în direcţia aceasta, — prima piatră ce se pune la temelia unei etnice noui, — primul stimulent de însănătoşire socială. Dacă rezultatele vor fi egale cu proectele ce se fac în jurul lor, iniţiatorii acestor căminuri pentru salvarea femeii vor fi binemeritat de la întreaga umanitate, căci vor fi contribuit s’o readucă în făgaşul cinstei şi purităţei sufleteşti, în rândul marilor umanităţi cari au cinstit veacurile precedente. Să ne îmbălsămăm morţii • Sevonea odinioară că în Austria se produceau adesea înhumări premature şi că numeroase persoane erau îngropate de vii. Profesorul Hochestetter, de la Facultatea de medicină din Viena, a descoperit un procedeu constând în uscarea Corpului printr’o operaţie care asigură de moarte pe mortul care nu ar fi încetat din viaţă, şi în o introducere în interiorul cadavrului a unei cantităţi de parafină. E drept că profesorul nu se gândeşte decât la cadavrele destinate studiilor biologice.# Totuşi, această îmbălsămare, care permite corpului să păstreze culoarea vieţii şi să aibă durata marmorei, nu ar trebui oare generalizată ! Egiptenii aveau cultul morţilor şi îi mumificau. Să-i parafinăm, îmbălsămarea va fi facultativă, bineînţeles, şi va costa probabil destul de mult. OGLINDA LUMII ■ Ziar de unul singur, Daily Mail şi-a înmulţit paginile. El a publicat zilele astea un număr cu 24 pagini şi a tras 2 milioane exemplare. Record care a fost salutat peste tot cum se cuvenea. Cunoaştem un ziar care nu scoate decât un singur exemplar şi care e imprimat cu o pressă de copil de o fată bătrână de 40 ani. El e făcut cu ajutorul tăeturilor. In ce scop se va intreba. In cel mai înduioşător. E jurnalul pe care bătrâna domnişoară îl imprima în toate zilele pentru a-l da tatălui ei să-l citească şi în care sunt numai ştiri bune, pentru ca bătrânul să păstreze despre epoca noastră o impresie favorabilă. Ultimele mode americane Les derniéres modps américaines: En haut, un chapeau avec la mélodie favorite de la porteuse. — En bas, des jarretiéres â grelots pour la danse charleston. Neuesle amerikanische Moden. — Oben, ein Hut mit dem Lieblingasschlager seiner Trägerin. — Unten, mit Glöckchen besetz, te Strumpfbänder zum Charlestontanz. Sus: O pălărie cu melodia favorită a purtătoarei. — Jos: Jaretiere cu clopoţei pentru dansul charleston.